Какво мислите за това зарядно в Лидъл,дали си струва,казват, че зарежда акумулатори до 120 АЧ,а по надолу пише ток до 3.8 А.За 120 АЧ трябва да е 12А http://www.lidl.bg/cps/rde/xchg/lidl...ndex_15069.htm
Известие
Collapse
No announcement yet.
Зарядно за акумулатор
Collapse
X
-
Имам подобно, без проблем зарежда 62Ач, за около 8-10часа, спокойно можеш да го оставиш включено, минава в стенбай режим.Ползвам го от една година и нещо.Моето обаче е 4,5 А.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеКакво мислите за това зарядно в Лидъл,дали си струва,казват, че зарежда акумулатори до 120 АЧ,а по надолу пише ток до 3.8 А.За 120 АЧ трябва да е 12А http://www.lidl.bg/cps/rde/xchg/lidl...ndex_15069.htm
Много е добро тва, един приятел има същото, ама брандирано с друга марка. Нали се сещаш, китайците могат и твоето име да напишат отгоре, ако си платиш.
Ползвал съм го, работи много добре и още в четвъртък ще мина през Лидл да си купя едно. Тамън ще оставям вързан акумулатора на Спайдера по цяла зима да се поддържа, че никак не му понася тоя цикъл цяло лято каране - цяла зима зазимяване.
Всъщност е копие (не знам доколко легално или не) на едни от най-добрите зарядни - шведските CTEK, които печелят всички тестове, дори и в Ауто Билд, обаче струват луди пари
http://www.ctek.nu/gb/en/chargers/car
Comment
-
Купи си няма да сбъркаш.Моето е ето това.
http://www.autobild.de/bilder/bilder...111.html#bild8
http://www.ebay.at/itm/Vollautomatis...-/190575591399
Цената е тази от втория линк.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеКупи си няма да сбъркаш.Моето е ето това.
http://www.autobild.de/bilder/bilder...111.html#bild8
http://www.ebay.at/itm/Vollautomatis...-/190575591399Last edited by lordliness; d.m.y г., 00:22.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
По скоро е имитация на един от моделите на Bosch.. и със сигурност не е до 120AhAlfa Romeo 147 1,6TS 120CV
Skype: nmilev64
Comment
-
Аз съм си с едно трансформаторно устройство купено преди 3г.и подържащо сила на тока 2,5А и ми зареждаше стария 100А/ч акумулатор за 40ч. - цялата махала го ползва и е много доволна.Last edited by old alfist; d.m.y г., 21:05.Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от Nimi Покажи съобщениеПо скоро е имитация на един от моделите на Bosch.. и със сигурност не е до 120Ah
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеАз все пак го купих днес,изглежа добре външно,в упътването пише всички модели акумулатори -оловни,гелове,желета и т.н.Като го тествам в работен режим ще пиша.Ако не- може да си зареждам телефоните с него.
-ще ти скапе акумулатора
-ще работи без проблем
-ще скъсаш тоя нихилитен кабел и зарядното ще отлежава в гаража
тоест след 1-2 години може да дадеш отзиви.точка
Comment
-
Ето малко синтезирано инфо за АБ.
VRLA акумулаторни батерии
Част I - развитие и специфики на акумулаторни батерии до разработването на VRLA
Терминът батерия се използва за всички видове източници на електрически ток без подвижни части. Най-често намира приложение за електрохимичните източници, състоящи се от един или няколко електрохимични елемента (клетки), като например галванични елементи, акумулаторни батерии (АБ), но също така и за горивни клетки и дори слънчеви батерии.
Енергията на една АБ (W.h) се изчислява по формулата WР = CРUР; Wз = CЗUЗ, (W.h.), където Ср и С3 са капацитетите при разряд и заряд. Мощността на акумулаторните батерии АБ (W) е P = I(I.R +I.r) = I2R + I2.r, W, където R е съпротивлението на външната верига, W, r - вътрешното съпротивление на акумулатора, W, I - ток на разряд. Вътрешното съпротивление на батерията е RB =(Vs./I)-RL или RB = [(Vs-V)/I] - RL, където R B е вътрешното съпротивление на батерията, Vs е напрежението на батерията без товар, RL е общото съпротивление на веригата, V е напрежението на батерията с товар, I е общият ток на батерията. Една емпирична формула за вътрешното съпротивление на една напълно заредена, нова АБ се пресмята по зависимостта Rd=Un/(15.C20), W, където Rd - вътрешно съпротивление, Un - номинално напрежение на АБ, а C20 - номинален капацитет на АБ при 20-часов разряд (стандартно).
Тягови и стартерни акумулаторни батерии
В автомобилите се използват изключително стартерни АБ. В литературата се срещат още като автомобилни. В повечето случаи, това са оловно-киселинни АБ, обезпечаващи 12 или 24 V. Характерно за стартерните АБ е, че имат специална конструкция, която ги прави способни да дадат голям ток при включване на стартера, без да се понижава напрежението и намалява ресурсът й.
Тяговите акумулаторни батерии се използват за движение на електрокари, електромобили и др. Те не могат да доставят голям стартерен ток, но за сметка на това продължително време отдават не толкова голям ток, който се използва от електродвигателите. Наименованието им "тягови" произхожда именно от предназначението. Като габарити са по-големи от стартерните за един и същи капацитет. Следва да се има предвид, че стартерните и тяговите АБ не са взаимозаменяеми.
Оловни акумулатори
При наливане на сярна киселина в акумулатора, тя взаимодейства с оловните оксиди на активната маса. В резултат се образува повърхностен слой от оловен сулфат. Зареждането на акумулатора се извършва, като се включи към едноименните полюси на източник на постоянен ток. Максималният ток се посочва от производителя. Не трябва да се превишава тази най-висока стойност, тъй като химичният обмен протича само по повърхността на електрода. Колкото по-малка е стойността на тока, толкова по-пълен е този обмен. В резултат на зареждането, концентрацията на сярната киселина непрекъснато расте. Свидетелство, че процесът е завършил, е достигането до постоянна относителна плътност на електролита. Също така, се наблюдава т.нар. кипене на акумулатора - започва интензивно отделяне на водород на отрицателните и кислород на положителните електроди.
Най-често срещаните повреди при акумулаторните батерии са:
- късо съединение, поради неправилно положение на сепаратора (разделителя) между положителните и отрицателни електроди;
- вътрешни повреди, свързани с корозия;
- повреда на листовия материал поради вибрации;
- ниско ниво на електролита;
- повредени полюсни накрайници;
- сулфатизация след продължителен престой, без употреба.
Оловно-кисели АБ от първо поколение
Оловно-киселите АБ са най-надеждните, с най-дълъг живот и неизискващи големи експлоатационни разходи химически източници на електроенергия. Условно се разделят на три поколения:
АБ първо поколение - с открит течен електролит, имащи капацитет от 36 до 5328 Ah и живот от 10 до над 20 г. В конструкцията им отсъстват пробки и електролитът е в непосредствен контакт с открития въздух. Основните разходи са свързани с често доливане на чиста дестилирана вода и с цел осигуряване на добра вентилация на помещението, в което са монтирани. Често, за предотвратяване на интензивно изпарение в електролита, се налива тънко минерално масло, което образува тънък филм отгоре. Към тях принадлежат и АБ закрит тип, които могат и да са не обслужваеми. От производителя се доставят залети с електролит и заредени, и през целия им живот не се долива вода. Тези АБ са най-вече стационарни, но се използват още и в автотракторната техника, като стартерни и тягови.
Батерии от второ поколение
Обикновено като конструкция са херметизирани гел АБ. Както личи от наименованието им, електролитът е във вид на гел. Обикновено за сгъстител на електролита се използва SiO2. За подзаряд се използват специални зарядни устройства, обезпечаващи нестабилност на зарядното напрежение, не по-малка от ±1 %, с цел предотвратяване на излишно газообразуване. Големите стационарни АБ се доставят съвместно със заряден агрегат, гарантиращ безаварийна работа през целия им живот.
Този тип АБ са високо чувствителни към температурата на обкръжаващата среда. На сравнително по-късен етап са разработени хибридни АБ, с положителни електроди от нискоантимонови сплави и отрицателни от оловно-калциеви.
АБ трето поколение
Като конструкция са херметизирани с абсорбирани сепаратори с електролит. Познати са и като конструирани на базата на AGM-технология. При тях електролитът е абсорбиран от сепаратора в стъклотъкан (Absorbed in Glass Mat), поместена между електродите. Сепараторът представлява елементарна система, в която капилярните сили задържат електролита. При това, електролитът е дозиран в количества, гарантиращи запълване на малките пори. От своя страна, големите пори остават свободни, с което се осигурява циркулация на отделящите се газове.
Като качества AGM батериите са сходни на геловите АБ, с изключение на газообразуването, което е с пъти по-малко. Друга разлика е по-слабото влияние на външната температура. Задължително е използването на специално зарядно устройство, обезпечаващо нестабилност на напрежението по-малко от ±1 %. Следващата крачка в развитието на технологията бе разработването на АБ, в която всички електроди са калциевосъдържащи. Това бе шумно огласено като технология "Са/Са". Освен вяло кипене на електролита, което е възможно да не се случи никога, новите АБ се характеризират и с минимален ток на саморазряд при продължително съхранение.
Характерно за АБ от третото поколение е, че отсъства напълно антимон. Той подобрява електрическите характеристики на АБ, но присъствието му във VRLA АБ е нежелано. След технологията "Са/Са" бяха разработени още два варианта гел АБ. Технологията АGM (Absorptive Glass Mat) също бе развита в посока сепаратор от ултратънки стъклени влакна. Съвременните АGM АБ са по-нечувствителни към колебанията на външната температура, дълготрайни, виброустойчиви. На базата на технологията се изработват АБ, с плоски и със спирални електроди. Последните имат отлични стартови характеристики и минимално вътрешно съпротивление. Основният им недостатък е нежелателното оставяне на незаредена АБ при ниски външни температури.
Групи АБ според режима на работа
Съществуват различни признаци за класификация на АБ. Сред тях е режимът им на работа. На основата му батериите се разделят в три групи:
- АБ, работещи в буферен режим, например с основен източник на напрежение. АБ е резервен източник на захранване. Периодите на заряд, както и тези на разряд са непродължителни. В по-голяма част от времето батерията е в подзаряд. Типичен пример - UPS системите.
- Работа в цикличен режим, който се характеризира с определени периоди на разряд и заряд. Този режим се използва сравнително по-рядко в сравнение с буферния. Характерен пример са електротранспортът и устройствата за автономно електрозахранване.
- Смесен режим на работа. Типичен пример - автомобилни АБ.
Класификация според конструкцията
Съществуват различни акумулаторни батерии според конструкцията. Сред най-широко използваните са т.нар. оловно-кисели батерии с регулиращи клапани (VRLA - Valve Regulated Lead Acid batteries), с панцерни плочи, с решетъчни намазани плочи, GroE батерии с тип Plante плочи. В някои технически издания се говори за SLA (Sealed Lead Acid batteries) - херметични оловно-кисели АБ, отнасящи се към групата на VRLA. Абсолютно херметични АБ не съществуват, тъй като при всички конструкции се използва клапан за понижаване на вътрешното налягане до определена стойност. Следва да се има предвид, че клапан и пробка са различни елементи и ако АБ има клапан, няма пробка и обратно. Често се използва и названието Gelcell или гел АБ на български. Стационарните АБ понякога съкратено се наричат SLI (Start, Light, Ignition) - пускови, осветителни, запалителни. VRLA, от своя страна, са два основни вида GEL dryfit и AGM. Произвеждат се и чисто оловни АБ - от тях се правят батериите, тип Plante и GroE.
Според съдържанието на антимон АБ се разделят на:
- Високоантимонови (4-11%) - използват се като тягови АБ. Понасят по-голям брой цикли разряд-заряд. Необходимият им заряден ток е 5 пъти по-голям от разреждащия.
- Нискоантимонови (0.5-3%) - към групата принадлежат батериите, тип OpzS.
- Безантимонови - такива са VRLA.
Високата температура съкращава живота на VRLA
Повечето оловно-киселинни АБ имат елементи с призматична форма. Затова и изработените им от пластмаса кутии са правоъгълни. Някои VRLA АБ се произвеждат на основата на цилиндрични елементи. Те обезпечават много висока стабилност на работа на елементите, голям разряден ток, много добра температурна стабилност в сравнение с АБ от призматични елементи. Нямат "ефект на паметта" и продължителният заряд не ги изкарва от строя. Способността да съхраняват заряда е най-добра от всички типове АБ.
За разлика от никел-кадмиевите АБ, на оловно-киселите не се отразяват положително дълбоките цикли заряд/разряд. Големият разряд може да причини изкривяване на призматичните пластини (електродите), водещо до понижение на капацитета или отказ. Такива загуби на капацитет не са големи, ако АБ работи в нормални условия, но даже единствен случай на претоварване би могъл да причини загуба на 80% от капацитета. В зависимост от начина на експлоатация - разряд/заряд, работна температура, ресурсът им се движи от 1 до 20 и повече години. Оптималната околна температура е 25 °С и всяко увеличение с 10 °С води до съкращаване на ресурса им наполовина. Например, VRLA АБ при температура 25 °С може да работи 10 г., при температура 33 °С - само 5 г., а при температура 42 °С - само 1 г.
Конструкцията на АБ на различните компании-производители се характеризира с определени специфики, например конструкция на сепараторите или решетките, или използване на специфични добавки при изработване на електродите.
Характеристики на гелови клапанно-регулирани оловно-киселинни батерии
Съвременните оловно-киселинни акумулаторни батерии (АБ) използват за активна маса на положителния електрод оловен двуокис, а за отрицателния – чисто олово. В качеството на електролит се използва воден разтвор на акумулаторна сярна киселина. При разряд активната маса се преобразува в оловен сулфат. При заряд се наблюдава обратният процес. Производителите отдавна легират решетките на електродите, задържащи активната маса с 5,0 - 6,5 % антимон и 0,1-0,2 % арсен. Добавките подобряват експлоатационните параметри, но повишават разхода на вода и ЕДН на АБ. Предлагат се и батерии с понижено съдържание на антимон до 2,5% и по-малко, които са с повишаван ресурс. Разработени са и модели, при които атимонът на отрицателните електроди е заменен с калций. По този начин се понижава разходът на вода, а след легиране с калций и на положителните електроди, практически АБ не се нуждаят от доливане на вода през целия им експлоатационен срок. Последващото развитие бе в посока легиране на положителните електроди със сребро. В момента се работи върху развитието на никел-кадмиеви (Ni-Cd), никел-водородни (NiH), никел-метал-хидридни (NiMH) и литиеви акумулаторни батерии.
През последните години все по-широко се използват т.нар. VRLA (Absorptive Glass Mat), или клапанно-регулирани оловно-кисели батери
Те използват две технологии - SLA и, по-новата технология - AGM. Характерно за тях е, че отделеният кислород на положителните електроди и водород на отрицателните електроди влизат в реакция. Резултатът е образуване на вода. Такива АБ са оловно-киселинни или SLA. Коректно е да се наричат херметизирани, а не херметични заради наличието на клапан. Той предотвратява увеличаване на налягането над определената стойност, възпрепятства навлизането на кислород, който разрушава отрицателните електроди. При клапанно-регулираните оловно–киселинни капсуловани батерии VRLA – SSB или GEL, клапанът се отваря автоматично при достигане на 100 - 200 mbar в херметизирания корпус.
Съществуват различни видове акумулаторни батерии, базирани на VRLA технология:
- никел-металхидридни (NiMH);
- никел-кадмиеви (NiCd);
- оловно-киселинни (SLA, VRLA, SLI, MVR);
- литиево-йонни (Li-Ion);
- литиево-полимерни;
- алкални и др.
Причини за взривяване на батериите
Причина за взривяването на батериите е ефектът на интензивно газоотделяне в случай на презареждане. Нарича се „електролитно разлагане на водата”, но сред автомобилните специалисти е познато като „кипнал акумулатор”. Газовете постепенно се събират под капака на АБ, като повишават вътрешното налягане. Концентрацията им е толкова голяма, че е необходима незначителна искра, за да се взриви АБ.
Нека разгледаме една типична оловно-киселинна АБ, която е заредена и след това е включена на подзаряд. От електролизата - водата в електролита се разлага на кислород и водород. Естествено, сместа от водород (с концентрация около 4%) и въздух е добре да се следи, защото е взривоопасна. По тази причина във VRLA батериите се изисква водородът да не достига концентрации, които са по-високи от 2%. Клапанът, с който са оборудвани те, включва кислорода в рекомбинация и минимизира водорода. В резултат АБ има ниво на рекомбинация 95 - 99%, което означава, че водородът е сведен до минимум. Независимо от типа, всяка оловно-киселинна АБ отделя газообразен водород при презареждане. Ако се презарежда с ниско напрежение, следователно и с нисък ток, капачките, изпълняващи ролята и на отдушници на всяка клетка, успяват да разсеят газа в околната среда. В случаи на неефективна вентилация или неизправна АБ е възможно да се стигне до опасна концентрация на водород и кислород в нея. Това е и причината при опериране с АБ, да се използват лични предпазни средства.
Предимства на оловно-киселинните батерии
- сравнително ниска производствена и експлоатационна цена;
- надеждна и проверена в практиката технология на обслужване и производство;
- малък саморазряд – най-нисък в сравнение с други типове АБ;
- елементарно обслужване;
- допустими високи токове на разряд.
Недостатъци на оловно-киселинните АБ
- не допускат съхранение в разредено състояние;
- отличават се с ниска енергетична плътност – значителното тегло ограничава приложението им в стационарни и подвижни обекти;
- ограничен брой цикли до пълен разряд;
- киселинният електролит и оловото оказват вредно въздействие върху околната среда;
- при неправилен заряд е възможно прегряване.
- при ниски температури съществено се понижава капацитетът им.
Гелови акумулаторни (SLA) батерии
Гел е латинска дума (gelu), която означава студ и лед. На практика означава колоидна система, в която порестата мрежа с взаимно свързани наночастици са разпределени в течна среда. Гелът представлява композиция, наподобяваща повече твърдо тяло. Характерно за материала е явление, при което той изгубва свойствата си на гел под действието на вибрации, както и обратното явление, при което ги възстановява при покой. Гелообразният електролит се получава, като в течния разтвор на акумулаторна сярна киселина се добави сгъстител, например силициев двуокис (SiO2) или друг реагент.
SLA представляват клапанно регулирани оловно-киселини АБ с гелов електролит. Те са необслужваеми, защото молекулите на водорода и кислорода се съединяват в порите, образуващи гел-електролита, в резултат на което се образува вода.
Геловите клапанно-регулирани оловно кисели АБ са много по-различни от класическите оловно-киселинни батерии. Те използват по-малко електролит (акумулаторна сярна киселина). Характерно за тях е, че кислородът - отделен на положителния полюс, и водородът - отделен на отрицателния, подпомогнати от високото налягане и катализатор, се свързват отново. Резултатът е образуването на вода. Ролята на клапана, както вече бе подчертано, е да защитава батерията от свръхналягане.
Използват се широко в UPS
Технологията дава възможност за получаване на много висок коефициент на мощност. Използването им във вертикално положение не е задължително. Електролитът, във форма на гел, фактически не се изпарява. Това е и причината те да се използваш широко в непрекъсваеми токозахранващи системи. Първоначално са били използвани в космически кораби, подводници и в авиацията.
Този вид АБ изискват постоянна температура (около +25 °С) и стабилно напрежение на заряд. Свободните от вода пори в гела се използват за рекомбинация на намиращите се вътре в батерията газове. При тях отсъства ефект на „утаяване”, изразяващ се в увеличаване плътността на електролита в основата на съда. Този ефект е толкова по-силно изразен, колкото е по-висока АБ.
Електролитът във вид на гел се образува, като се добави ситно смлян силициев двуокис в сярна киселина. Той осигурява пълна херметичност на АБ така че газоотделянето се извършва в порите на гела. Тези батерии се отличават с много голяма устойчивост на дълбок разряд и дълъг експлоатационен живот (повече от 20 г.). Както вече бе посочено, могат да се съхраняват във всяко пространствено положение. Въпреки добрите си качества, те не се използват масово в автомобилите. Причина са високите изискванията към електрооборудването и рязкото падане на пусковия ток при стартиране на двигателя в студено време.
Конструкторите работят в посока отстраняване на честите вътрешните къси съединения. Тези акумулаторни батерии се зареждат първоначално с асиметричен променлив ток (съотношение 1 към 10), а към края на заряда се преминава на изцяло постоянен ток, с малка стойност, и напрежение 2.26 V. Методът позволява повишаване на капацитета им. Задължително е използването на специално зарядно устройство, защото е много важно поддържането на определено съотношение между положителната и отрицателната полувълна по време на заряд, както и точният момент за преминаване към постоянен ток на зареждане. Устройствата за зареждане задължително следва да имат устройство за токоограничение.
Кога гелът се превръща в електролит?
Както всяко техническо решение и геловите VRLA батерии имат недостатъци. В някои модели - след известно време на експлоатация, се наблюдава превръщане на гела в обикновен електролит. Причините могат да бъдат различни. Например, ако напрежението на заряд е по-високо от номиналното, гелът се разрушава. Освен това, ако са подложени на вибрации, гелът също се разрушава и утаява. В случай че действието на вибрациите е за кратко време и те не надминават определено ниво, електролитът отново се превръща в гел.
Геловите VRLA батерии могат да дадат огромен ток, но обикновено само при температури над +20 °С. При работа в среда с ниска температура характеристиките им се понижават значително. За да се постигнат добри характеристики, геловите АБ трябва да се експлоатират съобразно предписанията на производителя – гранично напрежение, не по-високо от 2,30 V на клетка, и температура на околната среда, не по-ниска от +5 °С.
История на оловно-киселите акумулатори
Първият оловно-кисел акумулатор е изобретен през 1859 г. Негов създател е френският учен Гастон Планте. Конструкцията представлявала електроди от листово олово, разделени със сепаратор от платно, завити на спирала, и потопени в съд с 10% разтвор на сярна киселина. Основен недостатък на първите АБ бил ниският им капацитет. Последващото усъвършенстване на конструкцията на акумулаторните батерии включва по-ефективно използване на площта на електродите и сепараторите. През 1880 г., К. Фор предложил електродите да се покрият с оловен окис. Следващата - 1881 г., Е. Фолкмар разработил конструкция, при която решетъчен електрод бил обмазан със специална паста. В същата година е издаден патент за технология, включваща изработване на решетъчен електрод от олово и антимон.
Едва в 1900 г. започва промишленото производство на стартерни АБ. През 70-те години на миналия век са създадени първите необслужваеми оловно-киселинни АБ, способни да работят във всякакво пространствено положение. Течният електролит е заменен с гел или е абсорбиран изцяло от стъклена тъкан.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Хора, какви са тия глупости, дето ги пишете - ставал или не ставал за 120 Ач акумулатор, дали щял да го зареди, като е по-малко ампери... ами ако е 12-15 волта изх. напрежение, естествено, че ще става, друг е въпроса колко ампера и за колко часа ще го зареди. При тези макс 3.8А, ще зареди 120 Ач за точно 31 часа и половина. За по-бързо зареждане, просто взимате по-мощно зарядно с повече ампери, и сте вие.
Останалото са митове и легенди на хора, бягали от час по физика - подходящ за 54 Ач акумулатор бил, ама неподходящ за 120 Ач, щото бил с малко ампери... същото почти всеки ден го обяснявам и при зарядните за лаптопи и телефони, ама рядко ме отразяват, като говоря. Кучето му прегризало кабела на зарядното на лаптопа, идва за ново, и като чуе 90 вата, вика "ма мойто е 65, ще изгорим батерията"... щото някой така му казал или прочел някъде в документации да не слага различно. Как да му обясниш на този, че ампеража на 90-ватовото е по-висок и просто ще му зарежда по-бързо батерията?! Като е бягал от часовете по физика и си няма хал-хабер какво е P = U.I, в мерни единици W = V.A, и че в тази формула напрежението е константа (19V, също както при колите е 12V), той сяда и почва да ти говори измислици, дето ги чул някъде си...
А dimitar_vd62 е публикувал много ценно четиво конкретно за акумулаторните батерии.
Единствено на това Лидл-ско зарядно не ми харесва, че е с кабелчета, фини и тънки като спагети... иначе като параметри звучи добре...Две черни перли...
Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93
Comment
-
Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщениеХора, какви са тия глупости, дето ги пишете - ставал или не ставал за 120 Ач акумулатор, дали щял да го зареди, като е по-малко ампери... ами ако е 12-15 волта изх. напрежение, естествено, че ще става, друг е въпроса колко ампера и за колко часа ще го зареди. При тези макс 3.8А, ще зареди 120 Ач за точно 31 часа и половина. За по-бързо зареждане, просто взимате по-мощно зарядно с повече ампери, и сте вие.
Останалото са митове и легенди на хора, бягали от час по физика - подходящ за 54 Ач акумулатор бил, ама неподходящ за 120 Ач, щото бил с малко ампери... същото почти всеки ден го обяснявам и при зарядните за лаптопи и телефони, ама рядко ме отразяват, като говоря. Кучето му прегризало кабела на зарядното на лаптопа, идва за ново, и като чуе 90 вата, вика "ма мойто е 65, ще изгорим батерията"... щото някой така му казал или прочел някъде в документации да не слага различно. Как да му обясниш на този, че ампеража на 90-ватовото е по-висок и просто ще му зарежда по-бързо батерията?! Като е бягал от часовете по физика и си няма хал-хабер какво е P = U.I, в мерни единици W = V.A, и че в тази формула напрежението е константа (19V, също както при колите е 12V), той сяда и почва да ти говори измислици, дето ги чул някъде си...
А dimitar_vd62 е публикувал много ценно четиво конкретно за акумулаторните батерии.
Единствено на това Лидл-ско зарядно не ми харесва, че е с кабелчета, фини и тънки като спагети... иначе като параметри звучи добре...Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
Comment