If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Това, както писах по-горе не винаги е така (за конкретния двигател не зная).
Накратко:
Редът на подаване на искра и редът на палене не съвпадат за всички модели двигатели.
Я дай пример, че аз до сега, колкото и шибан да е мотора, отварям схемата за 6, 8 10 и 12 цилиндрови мотори ОМ на Мерцедес и по тях си регулирам клапаните на всякакви изроди и до сега не съм се подвел.
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Това, както писах по-горе не винаги е така (за конкретния двигател не зная).
Накратко:
Редът на подаване на искра и редът на палене не съвпадат за всички модели двигатели.
Така е. Ако моторьт е дизел например, искрата се подава вьв Зипото на мутрата зад волана... понякога. И това вьобще не пречи на работата на мотора.
Ми не се стьрпях! Сори! Да не се засегне някой сега!
Да точно това питах.... въпроса е че днеска ходих до едно приятелче , който си сглобяваше колата, да пием биричка и да помагам. Та се получи че аз я сглобявах а той пиеше бира ,и така , стигнах(ме) до кабелите и падна едно търсене из нета , щото той миличкия ги издърпал...пречели му, както и да е, първо вързах както са си подред само че откъм салона на вънка , после по някъкъв странен начин (уж по тази схема) , 1,5,3,6,2,4 но като го видях как изглежда и след яко въртене , го вързах пак 1,2,3,4,5,6 само че вече от радиатора, но падна акумулатора , а заедно с него и моя мерак и слънцето ( стъмни се ) , и се разбрахме да се поразтърсим из нета..до утре, докато се зарежда акумулатора. И аз естествено първо тука да питам , че сте по запознати с нещата от гугъл .... Мерси ви много момчета
Осел Останется ослом, хотя осыпь его звездами;где должно действовать умом, он только хлопает ушами.................... Г.Державин
Я дай пример, че аз до сега, колкото и шибан да е мотора, отварям схемата за 6, 8 10 и 12 цилиндрови мотори ОМ на Мерцедес и по тях си регулирам клапаните на всякакви изроди и до сега не съм се подвел.
Газоразпределението и редът на палене си съвпадат винаги. Няма как иначе.
Има двигатели при които редът на палене си е 1342, но исра се подава в определен момент на 1 и 4 (едновременно) и в друг момент на 2 и 3 (едновременно)
Газоразпределението и редът на палене си съвпадат винаги. Няма как иначе.
Има двигатели при които редът на палене си е 1342, но исра се подава в определен момент на 1 и 4 (едновременно) и в друг момент на 2 и 3 (едновременно)
Това е друго нещо
Просто по една искра е паразитна. Тука се цели да се махне делкото.
Ако беше и тука с три бобини, вместо делко, просто всяка бобина я слагаш на два еквипотенциални цилиндъра.
Тоест 1-6, 2-5 и 3-4.
Тогава и колегата няма да се чеша по главата, кой кабел къде точно да сложи
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Въпрос номер 2... Ангренажния ремък има 2 положения когато идва на белезите ( всмисъл докато шайбата на реазпределителния вал прави един оборот , коляновия прави два...... в този ред на мисли , ако не е зацепен правилно клапаните ще опират в буталата нали , или не??? Щото аз като го зацепих направих два пълни оборота на разпределителния вал на ръка ..... Общо взето дали може да е зацепен неправилно или не ....
Осел Останется ослом, хотя осыпь его звездами;где должно действовать умом, он только хлопает ушами.................... Г.Державин
Въпрос номер 2... Ангренажния ремък има 2 положения когато идва на белезите ( всмисъл докато шайбата на реазпределителния вал прави един оборот , коляновия прави два...... в този ред на мисли , ако не е зацепен правилно клапаните ще опират в буталата нали , или не??? Щото аз като го зацепих направих два пълни оборота на разпределителния вал на ръка ..... Общо взето дали може да е зацепен неправилно или не ....
Това че буталата не опират в клапаните, не е критерий затова, че ангренажният ремък е поставен "зацепен" правилно.
За всеки двигател си има точни указания относно това, как се зацепва ангренажа. В някои случаи това се прави по маркери, в други случаи се ползват фиксиращи пособия и индикаторни уреди, както е при нашите двигатели.....
Въпрос номер 2... Ангренажния ремък има 2 положения когато идва на белезите ( всмисъл докато шайбата на реазпределителния вал прави един оборот , коляновия прави два...... в този ред на мисли , ако не е зацепен правилно клапаните ще опират в буталата нали , или не??? Щото аз като го зацепих направих два пълни оборота на разпределителния вал на ръка ..... Общо взето дали може да е зацепен неправилно или не ....
Ако се притесняваш, че са ти мръднали валовете на 180° недей Малко вероятно е, ако не си ги въртял без ремък, щом си направил 2 оборота на ръка без да подпреш клапани върти смело и другия път си докарвай първо буталото на горна точка и си бележи на няколко места като 6 годишните - по-малко боли глава
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Ако се притесняваш, че са ти мръднали валовете на 180° недей Малко вероятно е, ако не си ги въртял без ремък, щом си направил 2 оборота на ръка без да подпреш клапани върти смело и другия път си докарвай първо буталото на горна точка и си бележи на няколко места като 6 годишните - по-малко боли глава
Разбрах от къде е проблема .... идва от майстора ... Понеже всичко там (под капака) е вързано по българския начин...явно докато съм стягал колекторите съм скъсал едно кабелче дето идва от някъде си към бобината ... вързах го и ...о чудо ... ЗАПАЛИ !!!!!!!
Осел Останется ослом, хотя осыпь его звездами;где должно действовать умом, он только хлопает ушами.................... Г.Державин
Разбрах от къде е проблема .... идва от майстора ... Понеже всичко там (под капака) е вързано по българския начин...явно докато съм стягал колекторите съм скъсал едно кабелче дето идва от някъде си към бобината ... вързах го и ...о чудо ... ЗАПАЛИ !!!!!!!
Честито!
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment