Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • защото когато имаш такава бобина с 2 извода по подразбиране едната свещ е на цилиндър който не е в работен такт.системата по начало е така замислена. при цф3 са се светнали че от цялата работа няма смисъл и са опростили нещата като в същото време са намалили двойно честотата на бобините които пък имат невероятното свойство да се пукат. отделно се говори за различни аванси на всеки цилиндър но не знам това до колко е измислица.но е факт че ако имаш една свещ централно разположена, от 2-ра се губи смисъла.
    точка

    Comment


    • Бе баш са си го кръстили правилно (при CF3)twin spark
      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

      Comment


      • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        защото когато имаш такава бобина с 2 извода по подразбиране едната свещ е на цилиндър който не е в работен такт.системата по начало е така замислена. при цф3 са се светнали че от цялата работа няма смисъл и са опростили нещата като в същото време са намалили двойно честотата на бобините които пък имат невероятното свойство да се пукат. отделно се говори за различни аванси на всеки цилиндър но не знам това до колко е измислица.но е факт че ако имаш една свещ централно разположена, от 2-ра се губи смисъла.
        Не знам за теб, но аз ако съм конструктор и трябва да измисля начин да се палят двете свещи на един цилиндър и разполагам с бобини с по 2 изхода, първото нещо, което ще ми хрумне, това е да вържа двете свещи на 1 бобина, защото:

        1 - Реализирам по-проста схема на свързване.
        2 - Не губя навятъра по 2 искри.
        3 - Бобините ми работят на двойно по-ниска честота и нямам проблем с високите обороти.
        4 - Управлението на запалването от ECU - то става по-просто (класическо)


        Най вероятно на конструкторите са им минали горе долу същите мисли.
        Тогава защо са избрали по-нелогичния вариант първо и чак при CF3 са реализирали по-простия и логичния?

        Очевидно са имали друг замисъл:

        И той се е състоял в това да направят така, че двете свещи да се палят от 2 различни бобини за да могат да отместят двете искри във времето и така да подобрят процеса на изгаряне.

        В последствие са разбрали, че този замисъл изглежда интересен и ефективен само на теория и са минали на простата схема на CF3

        Аз мисля, че така са се случили нещата.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
          защото когато имаш такава бобина с 2 извода по подразбиране едната свещ е на цилиндър който не е в работен такт.системата по начало е така замислена. при цф3 са се светнали че от цялата работа няма смисъл и са опростили нещата като в същото време са намалили двойно честотата на бобините които пък имат невероятното свойство да се пукат. отделно се говори за различни аванси на всеки цилиндър но не знам това до колко е измислица.но е факт че ако имаш една свещ централно разположена, от 2-ра се губи смисъла.
          Ако втората свещ се бори с евентуална детонация при бедни смеси или български бензин наистина се губи смисъла,но май целта е друга,и тук най-чистосърдечно си признавам ,че на мен лично ми невъзможно да зацепя що има свещ в периферията на горивната камера.Хвърлям боб ,че е за екология.

          Comment


          • Може би наистина е било от екологична гледна точка. След това са казали fuck that, лепнали една камара сонди и катализатори и са сложили двете свещи на една бобина.

            п.п. Като паднат още, ще си взема една 156-ца 2.0, ще и сипя 10W-60, ще я обслужа и ще пробвам за колко време ще я счупя, като карам над 5000 оборота. После ще се прави дисекция на мотора, а другото за части.
            Last edited by Doomguy; d.m.y г., 19:19.

            Comment


            • Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
              Може би наистина е било от екологична гледна точка. След това са казали fuck that, лепнали една камара сонди и катализатори и са сложили двете свещи на една бобина
              Май така е станало,скъпо,но по ефективно намаляване на емисиите.

              Comment


              • Па мое да са вързани така свещите, за да се чудят хората.
                Щот като се замисли човек... е че ква е пък тая кола, с 2 свещи, че и работят в различни тактове... че то ше е нещо като да изтрелваш совалка.. модерна работа , начи мноо ше върви - самолет

                Все тая, пак се чупи. Всичко е в молитвите
                Аз преди всяко изпреварване се моля на бога на алфа да ми пощади и тоя път мотора... и те така при всяко 200
                И да чукам на дърво - още съм на пътя след 40 000 км. и яко в лютеницата

                П.С: Във всички постове с предположения има някакви верни логики, ама истината тука нема да се открие. Само инДжинерите си я знаят. Пък на нас ни остава да си караме.
                Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 23:04.
                Lancia Delta 1.6 i.e - ex
                Alfa Romeo 156 2.0 TS

                рейтинг фотографов

                Comment


                • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                  Май така е станало,скъпо,но по ефективно намаляване на емисиите.
                  EGR сначале Ей сега покарах една Хонда Сивик 1,6 160коня. До 5-6000 оборота върви колкото 1,6TS в 147. Иначе е до 8000об, нагоре не я настъпвах щото не е моя. Нищо особено ми беше мисълта ..
                  Last edited by code; d.m.y г., 09:56.
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • Нормално е, колкото повече обороти развива един мотор, толкова по-нагоре е изтеглен максималния въртящ момент.

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                      Нормално е, колкото повече обороти развива един мотор, толкова по-нагоре е изтеглен максималния въртящ момент.
                      много практично
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                        много практично
                        Практично е. Зависи от целите на двигателя.
                        Ако двигателят е предназначен за кораб/влак, не е практично. Ако е за състезателен автомобил е съвсем практично.
                        Alfa Romeo 166 3.0 V6
                        Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

                        Comment


                        • Този спор е като спора за Левски и ЦСКА.В бившата ми работа имаше двама дето от 20 години са в една смяна, не могат един без друг, но никога не сядаха на стола на другия и за нищо на света не можеш ги накара да пият бира от едно шише, щото все едно се целували левскар и цесекар
                          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                          Comment


                          • Аааааа то не се карало Хонда така!! Момчето току що ме повози в стил "вадене на душа" то било голям кеф. Само да не е моята кола. Иначе бръмчи като мотор да го еа и понавървява, ама не е нещо особено.
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • И после ще разправя къв боклук са тия двигатели и немското по -здраво няма.
                              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
                                Практично е. Зависи от целите на двигателя.
                                Ако двигателят е предназначен за кораб/влак, не е практично. Ако е за състезателен автомобил е съвсем практично.
                                Сивик - а състезателен ли е?
                                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                                Comment

                                Working...
                                X