Известие

Collapse
No announcement yet.

За климатиците - размисли и отговор на BLUE1

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Тва от какво се задвижва компресора няма никакво значение.Ако щеш и два хамстера във въртележка да сложиш, ама ще се озорят.Една кофа въглища,котел, прайш пара тя върти турбина, която върти компресора, който задвижва фреона и се получава студено, което духа да охлажда тоя, дето се поти при котела
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
      Тва от какво се задвижва компресора няма никакво значение.Ако щеш и два хамстера във въртележка да сложиш, ама ще се озорят.Една кофа въглища,котел, прайш пара тя върти турбина, която върти компресора, който задвижва фреона и се получава студено, което духа да охлажда тоя, дето се поти при котела
      Защо се занимаваш да му отговаряш? Темата и без това тръгна на зле, а беше интересно да се обмени опит с различни климатици - макар в Сетком има много по смислени подобни теми.
      Last edited by rossenvn; d.m.y г., 22:55.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
        Тва от какво се задвижва компресора няма никакво значение.Ако щеш и два хамстера във въртележка да сложиш, ама ще се озорят.Една кофа въглища,котел, прайш пара тя върти турбина, която върти компресора, който задвижва фреона и се получава студено, което духа да охлажда тоя, дето се поти при котела
        Да ама понеже КПД-то във всички случаи е по- малко от 100 схемата, която описваш няма начин да работи
        Lexus IS200

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
          Да ама понеже КПД-то във всички случаи е по- малко от 100 схемата, която описваш няма начин да работи
          Напротив. Системата, която описва Митака ще има по високо КПД от системата Електроцентрала - електропреносна мрежа - климатик, защото ги няма загубите от преобразуването на механична енергия в електрическа и тези по електропреносната мрежа.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Напротив. Системата, която описва Митака ще има по високо КПД от системата Електроцентрала - електропреносна мрежа - климатик, защото ги няма загубите от преобразуването на механична енергия в електрическа и тези по електропреносната мрежа.
            Ако тук сложим и електроенергия само от фотоволтаици за по 800 лв/MWh, сметката хептен ще замине. Ще получа оргазъм ако някой ми покаже парна турбина за домашна употреба, която се ползва да върти компресора на климатик, дето да ти лади спалнята вечер . А най-ще се изкефя да го видя огняра, дето ще хвърля въглища с лопатата, ама ще му е ладно от климатика.. Очертава се най-свежата тема в раздела!
            Last edited by rossenvn; d.m.y г., 12:48.
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Напротив. Системата, която описва Митака ще има по високо КПД от системата Електроцентрала - електропреносна мрежа - климатик, защото ги няма загубите от преобразуването на механична енергия в електрическа и тези по електропреносната мрежа.
              Няма напротив... Хладното няма да стига да охлади огняра, пък ако ще загубите да са само 1% и да има 99% ефективност системата. Изходната полезна мощност винаги е по- малка от входната...
              Lexus IS200

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                Няма напротив... Хладното няма да стига да охлади огняра, пък ако ще загубите да са само 1% и да има 99% ефективност системата. Изходната полезна мощност винаги е по- малка от входната...
                Че кой е казал, че 100% от отделената при изгарянето на твърдото гориво топлина попада върху огняра?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Че кой е казал, че 100% от отделената при изгарянето на твърдото гориво топлина попада върху огняра?
                  за какво беше темата

                  Аз мисля, че който има пари трябва да заложи на скъп модел климатик и ще остане доволен. А който е с ограничен бюджет трябва да направи компромис. Вярно, евтините noname климатици може и да работят добре, но като ниво на комфорт са незадоволителни.
                  Lexus IS200

                  Comment


                  • #69
                    Темата беше за съвсем друго нещо.
                    Но след като в общи линии се изчерпа, Митака даде все пак нестандартен и донякъде интересен пример, макар и очевидно неприложим в практиката. Но пък няма лошо човек да поразсъждава и върху такива постановки.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                      за какво беше темата

                      Аз мисля, че който има пари трябва да заложи на скъп модел климатик и ще остане доволен. А който е с ограничен бюджет трябва да направи компромис. Вярно, евтините noname климатици може и да работят добре, но като ниво на комфорт са незадоволителни.
                      Ми от моя скромен опит ще кажа че от много евтино и много скъпо файда няма.Опасявам се че при скъпите неща, повечето ,плащаш за марка.
                      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Темата беше за съвсем друго нещо.
                        Но след като в общи линии се изчерпа, Митака даде все пак нестандартен и донякъде интересен пример, макар и очевидно неприложим в практиката. Но пък няма лошо човек да поразсъждава и върху такива постановки.
                        Ето ти тема за размисъл- гореща вода от слънчевите колектори да задвижва хладилния агент вместо компресор.. Хубавото е, че колкото е по- горещо, толкова повече охладителна мощност ще има системата. Има такива работещи прототипи.
                        Lexus IS200

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                          Ето ти тема за размисъл- гореща вода от слънчевите колектори да задвижва хладилния агент вместо компресор.. Хубавото е, че колкото е по- горещо, толкова повече охладителна мощност ще има системата. Има такива работещи прототипи.
                          Интересно. А на какъв принцип горещата вода кара хладилния агент да циркулира?


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Интересно. А на какъв принцип горещата вода кара хладилния агент да циркулира?
                            На принципа, с който действат старите хладилници без компресор.
                            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                            sigpic

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                              На принципа, с който действат старите хладилници без компресор.
                              Този принцип е ясен, но той е доста по неефективен от принципа на компресорните системи поради факта, че се внася топлина във водно-амонячния разтвор.
                              Може би има по-ефективен способ, който работи със съвременните хладилни агенти, но налягането, което иначе прави компресора, се обуславя по друг способ от горещата вода.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X