Известие

Collapse
No announcement yet.

Плюсове и минуси на нови гуми със стар ДОТ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    То поначало констатация 'ПИРЕЛИ правят балони' също е подвеждаща. Поне казвайте модел и размер. Аз пък твърдя, че Р6 и Р7 са много добри гуми, особено на дъжд. Карал съм и с Туранца, както и сега с ПремиумКонтакт 2. На мокро отстъпват на Пирелито.

    Така или иначе след 2 сезона употреба гумите не са същите, кой каквото ще да казва. Без значение зимни или летни.
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #47
      Ако вече не е късно, да кажа и моето мнение - онзиден пуснах обява за 4 зимни гуми на практика я имаха 5К километра, я не, с дот 2008 и 2007 (верно, не бяха "Пирели" но и не бяха най-еФтинджос боклуците по две за левче нови). Цената на която ги бях обявил беше ефтинджос (та още на втория ден ги отнесе с пазарене един тарикат), но изрично бях написал в обявата, че купувача взема гумите на свой риск и аз лично не бих ги карал, особено пък зимата...
      Защо ли..?
      Колата, на която бяха, не я карах в най-големия сняг а по-късно към края на зимата, когато вече беше стопен снега а улиците бяха просто мокри (не замръзнали), по същото време карах и друга кола с хубави летни гуми с миналогодишен дот... Нищичко общо - тая с летните се държеше 1000 пъти по-добре при спиране и рязко ускорение на светофари, а пък на полиран бетон (на паркингите в моловете примерно) с оная със зимните гуми съм завивал на полусъединител да не тотализирам паркираните коли...
      Гумите бяха на вид и пипане абсолютно меки (купувани чисто нови от мен и съвсем правилно съхранявани на студено и влажно, всяка опакована в найлонов чвал) без никакви видими (дори и микроскопични) напуквания по каучука (или май по-правилно за зимните е да се каже "силика"-та), даже гумаджията, при който ги демонтирах от джантите се чуди дълго време дали да не ги купи и да ги препродаде, така, че не говорим за някакви вдървени пластмасови китайки.
      За летни мисля, че няма чак такова значение ако са качествена марка (за мен качествена марка е такава дето като я кажеш на баба си, тя я е чувала), по-голямо значение има дълбочината на протектора и то при мокра настилка...
      Обаче зимни, просто на третата година ги махайте ако ще да са съхранявани в лаборатория на НАСА и да не са карани никога...
      Или си ги карайте, ама внимателно и дано да не се срещаме на пътя или на паркинг...

      PS: А относно това дали "Пирели" правят боклуци, поразгледайте снимки на новите ферарита, мазератита, 8С-та и т.н. и вижте с какви гуми излизат от завода... Това, че някой си е купил най-евтиния модел на марка, правен незнайно къде и пуснат на пазара само и единствено за да се запълни някаква ниша, на която производителя няма присъствие, и този модел гуми се е оказал боклук, е все едно да кажеш на някой дето има CL63 AMG, че "Мерцедес" правят пълни боклуци, щото ти си имал от най-първите А-Класи и колата се е трошила през ден... А да, баба ми е чувала за "Пирели" - как ли фирмата е оцеляла, че и прави гуми за първоначално вграждане в суперкари като е произвеждала боклуци, балони и какво ли не още..? Сигурно знаете, ама няма да кажете...
      Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 12:54.

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
        Ако вече не е късно, да кажа и моето мнение - онзиден пуснах обява за 4 зимни гуми на практика я имаха 5К ...........
        Хубава лекция!

        Не знам с какви гуми излизат расовите коли от завода. За мен доста по-интересно е това, как дадена гума се държи, когато я експлоатирам лично.

        Да кажем че в продължение на доста години имам наблюдения относно Pirelli, Continental, Michelin и GoodYear.

        Като изключим първата марка с останалите марки странични балони никога не съм придобивал. Имал съм други забележки, но не и балони. Даже с един Goodyear скочих с предно ляво в една дупка при скорост 120. Едва не се пребих, джантата се сгъна до болтовете. На гумата нищо и нямаше и впоследствие и навъртях още няколко пъти по 10К.

        Та такива работи..............

        Иначе баба беше чувала и за трите марки


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          То точно на теб няма нужда да ти обяснявам защо така се е получило, (а и мисля и съм ти го казвал неколкократно, че и ти няма нужда да се хабиш да обяняваш на всезнаещите разни работи, ама ти си знаеш ) но ще споделя още един опит.
          Преди години купувам за две коли от едно и също място два комплекта чисто нови зимни гуми Фулда (баба ми не ги беше чувала, но понякога се налага да се правят компромиси) като едните бяха произведени в Турция, другите във Франция (по спомен) - един и същи модел, еднакъв размер, еднакъв дот, турските бяха по-евтини пак по спомен с около стотина лева разлика за целия комплект от 4 броя. Колите с малка разлика в стила на каране се караха еднакви километри, еднакъв клас коли бяха... В края на втория им сезон, въпреки, че износването им беше почти идентично, съхранявани са на едно място, сменяни са на колите в един и същи ден и т.н., едните се държаха супер зле (нещо подобно на това дето описах по-горе, на светофарите започвах да спирам поне 30-40 метра преди кръстовището и то много внимателно) а другите нямаха никакъв проблем в този аспект (е, много ясно, че не се държаха както когато бяха нови, но и нищо общо с поведението на другия комплект)... Мисля, че е излишно да казвам кои бяха по-лошите... Аз оттогава освен марката да я знае баба ми, гледам и държавата в която са произведени да е пак такава, дето баба ми знае, че в нея се произвеждат качествени стоки...

          Иначе ако съдим за гумите по един комплект, който сме имали - ми той може да е бил осмо качество, предназначен за бедни държавици (няма да го пише никъде по гумата), може да е бил дефектен, може да си е бил ОК но все пак да е бил подложен на условия, по-тежки отколкото може да понесе и т.н. Може пък да е бил един от слабите модели на тази марка примерно... За мен лично най-великата гума (лятна), която съм карал (и повтарял) е Бриджстоун Потенца, а най-големия боклук (от по-читавите говорим разбира се, може китайките и разните "Дебици" да са по-зле ама нямам толкова опит с тях, че да изказвам мнение) беше някакъв Файърстоун (името беше нещо свързано с фюъл сейвинг, ма какво беше точно не знам), пък знаем, че на практика една и съща компания ги произвежда двата бранда...
          Между другото като се споменават "жаби" аз най-неприятно изненадан бях от един комплект Гуд Иър Игъл Ф1 с първата шарка - определено не от евтините гуми, за едно лято каране през което нямам спомен да съм удрял чак толкова много дупки, че да причинят балони, три от общо 4-те имаха, като едната имаше 2 броя... Обаче бяха втора употреба гуми, не чисто нови - тогава пък научих защо има такива "топ оферти" за употребявани гуми с дот, вид и грайфер на нови - ми те като са лумнали по няколко бордюра, така са изтънели, че при най-малката агресия я балон ще придобият, я направо ще се пръснат, но тук са "топ оферта" и като си купим такива си умираме от кеф, че сме ударили джакпота и сме поне 100 пъти по-тарикати от тия дето си купуват гуми от магазина...
          Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 13:16.

          Comment


          • #50
            Историята с въпросното пирели е следната:

            Докарвам си кола от Италия, оборудвана с тези гуми (не им помня точния модел). Гумите бяха в много добро състояние - като да са карани не повече от 10К. Едната беше леко избомбила, но го отдадох на инцидент.
            След това в рамките на следващите 2 години нямаше неизбомбила странично гума. Отдадох го на това, че съм нацелил някакви боклуци. Когато се чудех какви нови гуми да вземам, съвсем случайно при един гумаджия изпаднаха 2 от същия модел - втора употреба, но във видимо много добра кондиция. Човекът ми ги даваше за 50 лв двете и аз реших да ги взема. В следващите 6 месеца и те се подуха.
            Тогава си казах - дотук бях с тази марка.

            Може и да съм се заблудил, може и глупаво да съм подходил, може.........всичко.

            С всичко това въобще не твърдя, че Пирели изобщо са калпави гуми.

            Но при така стеклите се обсоятелства а и пазарът не е като да не изобилства от каквито искаш гуми, трябва да съм последния идиот, след всичко, което преживях пак да се метна на тази марка.

            Те така!



            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #51
              И аз съм карал с нови гуми Бриджстоун Потенца, италианско производство, на Малката Алфа - добри са, но при висока температура, значително губят от свойствата си.
              Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
              Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
              Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
              sigpic

              Comment


              • #52
                Стар ДОТ означава, че не са се продали поради някаква причина докато са били нови.
                Аз последно купувам южно-корейски гуми. Hankook, Kumho, Nexen. Винаги са с пресен ДОТ, не се застояват по складовете въобще.
                ...

                Comment


                • #53
                  Пичове, отказах се от Пирелито! Като отидох да си ги прибера, от склада бяха изровили един комплект
                  Dunlop SP Winter Sport M3 225/60R16 98H на същата цена обаче с ДОТ 2008 година. В последствие ги проверих на тестовете на АДАК - с много добра оценка са. Иначе Алфата я продадох с един комплект зимни Нокиан WR G2, миналата зима им беше трети сезон, по ДОТ са вероятно 5 или 6 годишни, гумите си бяха отлични. Много по-добри от всичките бюджетни нови патъци които съм слагал на служебните си коли.
                  Last edited by BLUE1; d.m.y г., 15:55.
                  SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                  Comment


                  • #54
                    купуваш си "нови" гуми с дот 2008???????? или ти ги подариха?? защото не знам кой нормален ще си купи такава гума за нова...
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от tribaleo Покажи съобщение
                      купуваш си "нови" гуми с дот 2008???????? или ти ги подариха?? защото не знам кой нормален ще си купи такава гума за нова...
                      Вчера по едно нещастно стечение на обстоятелствата си съсипах една много хубава и скъпа гума, която е комплект с другите три, купени преди 2 години.
                      В случая предпочитам гумата, която поръчвам отново и е с по-висока цена от тези 4 които съм купил като нови, да е със стар ДОТ.
                      Купил съм ги по 145лв. едната, а сега трябва да дам 197лв.
                      Last edited by old alfist; d.m.y г., 21:06.
                      Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                      Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                      Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                      sigpic

                      Comment


                      • #56
                        имах в предвид комплект 4 гуми да си купиш 2008, че го намирам за неправилно...
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от tribaleo Покажи съобщение
                          имах в предвид комплект 4 гуми да си купиш 2008, че го намирам за неправилно...
                          Тук има психологическа борба между производители, търговци и клиенти.
                          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                          sigpic

                          Comment


                          • #58
                            еми не знам но за 5 години гумите стават на дърво както и да ги съхраняваш...
                            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от tribaleo Покажи съобщение
                              еми не знам но за 5 години гумите стават на дърво както и да ги съхраняваш...

                              Повечето производители препоръчват смяна на гумите, не зависимо от външното им състояние при навършване на 10 години от производството им. Това, че гумите на 5 години стават на дърво са глупости! А иначе тези гуми с нов ДОТ са почти 1000 лева комплекта, е на мен са ми почти подарък....само 400 лева.
                              SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                                Повечето производители препоръчват смяна на гумите, не зависимо от външното им състояние при навършване на 10 години от производството им. Това, че гумите на 5 години стават на дърво са глупости! А иначе тези гуми с нов ДОТ са почти 1000 лева комплекта, е на мен са ми почти подарък....само 400 лева.
                                Има нещо вярно в това твърдение - вчера като сложих резервната гума, която явно никога не е ползвана, скърцаше като нова в първия момент и поведението на колата след първите няколко километра си стана обичайното.
                                Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                                Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                                Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X