Известие

Collapse
No announcement yet.

Плюсове и минуси на нови гуми със стар ДОТ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от tribaleo Покажи съобщение
    еми не знам но за 5 години гумите стават на дърво както и да ги съхраняваш...
    На теория би трябвало да е така, но на практика не е вярно... Виждал съм гума дот 2011 да е твърда като пластмаса, но съм виждал и такава 2006-та която е свежа почти като чисто новите ми Дънлопки. Това лято изхвърлих едни континенталки, които бяха целите в цицини, но бяха много меки, до декември миналата година карах с тях и на сухо не помня да съм имал намеса на АБС. Сега съм с чисто нови Дънлоп блу респонс, които даже и на сухо активират често АБС-а. Да не говорим, че за няма и 10к км им свалих милиметър и половина от грайфера.

    Comment


    • #62
      Лично смятам летните Дънлоп за едни от най-добрите на пазара (специално модела sp sport) и да ти кажа един такъв на 4 години така се беше вдървил че не се триеше направо...

      ---------- Post added at 22:44 ---------- Previous post was at 22:42 ----------

      Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
      Повечето производители препоръчват смяна на гумите, не зависимо от външното им състояние при навършване на 10 години от производството им. Това, че гумите на 5 години стават на дърво са глупости! А иначе тези гуми с нов ДОТ са почти 1000 лева комплекта, е на мен са ми почти подарък....само 400 лева.
      това го казвам от личен опит а не слушайки производители..въпреки че би ми било интересно ако може да дадеш линк с тази препоръка за 10те години
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v

      Comment


      • #63
        За едно ги признавам, държат на бой. Аз не съм от хората които карат внимателно и понякога имам сблъсъци с трапове, изрязан асфалт, шахти и др, но поне от външната страна не съм видял да имат цицини. Вчера прясно се ударих в една дупка на магистралата, удара беше зверски, но гумата изглежда читава.

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от tribaleo Покажи съобщение
          Лично смятам летните Дънлоп за едни от най-добрите на пазара (специално модела sp sport) и да ти кажа един такъв на 4 години така се беше вдървил че не се триеше направо...

          ---------- Post added at 22:44 ---------- Previous post was at 22:42 ----------



          това го казвам от личен опит а не слушайки производители..въпреки че би ми било интересно ако може да дадеш линк с тази препоръка за 10те години

          Явно и ти не обичаш да четеш темите от начало. Не знам колко е твоя опит, но всяка година купувам нови гуми за най-различни автомобили и моят опит показва, че по-добре висококачествени гуми от реномирани марки от колкото нови бюджетни.

          http://www.michelin.bg/tyres/learn-s...hange-my-tyres

          След пет или повече години в експлоатация гумите трябва да минават през основен преглед най-малко веднъж годишно. Ако е необходимо, следвайте препоръките на производителя на превозното средство за смяна на оригиналните гуми. Ако гумите не са сменяни от 10 години, считано от датата на производство (вижте раздел „Как се разчитат маркировките по гумата?“), Michelin препоръчва като предпазна мярка те да бъдат сменени с нови. Това е необходимо, дори когато те изглеждат използваеми и не са износени до нивото на индикатора за износване.

          http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... techid=138

          Our experience has been that when properly stored and cared for, most street tires have a useful life in service of between six to ten years. And while part of that time is spent as the tire travels from the manufacturing plant to the manufacturer's distribution center, to the retailer and to you, the remainder is the time it spends on your vehicle.


          http://novanews.bg/news/view/2012/01/20 ... %81%D1%82/

          Според производителите, срокът на една гума е 10 години от датата на производство, стига да е съхранявана правилно. В случай, че е монтирана на автомобила – около 4 години от датата на монтиране, за зимните гуми – 3 години.
          SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

          Comment


          • #65
            Е честно казано, не съм карал с гума на 5 години извадена от склад

            ---------- Post added at 07:38 ---------- Previous post was at 07:35 ----------

            иначе от сайта на мишелин "3. В случай, че гумите ви показват признаци на стареене
            Не е възможно да се определи срока на годност на гумите. Няма значение кога са произведени. Гумите стареят, дори когато не са в експлоатация. Или когато се използват рядко. Живота на гумата се влияе от много фактори: температура, поддръжка, условия на съхранение и употреба, товар, скорост, налягане, както и стил на шофиране. От тези фактори зависи експлоатационния живот на гумите."
            така че това за 10те години не знам къде го видя...пише че ако са на 10 години тр да се сменят с нови, но това не означава че на 5 години гумата има същата еластичност като на 0 години!!!

            ---------- Post added at 07:40 ---------- Previous post was at 07:38 ----------

            и от другия сайт ""BRMA members strongly recommend that unused tyres should not be put into service if they are over six years old" ...тея 10 години от къде ги измисли не знам
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
              Повечето производители препоръчват смяна на гумите, не зависимо от външното им състояние при навършване на 10 години от производството им. Това, че гумите на 5 години стават на дърво са глупости! А иначе тези гуми с нов ДОТ са почти 1000 лева комплекта, е на мен са ми почти подарък....само 400 лева.
              Ама ти още ли го мислиш... Взимай ги, ако не казвай, къде са ние да ги взимаме Пък на който не му харесва нека си кара Сава с ДОТ 2014-та, купени 2013-та, ха ха.
              Lexus IS200

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                Ама ти още ли го мислиш... Взимай ги, ако не казвай, къде са ние да ги взимаме Пък на който не му харесва нека си кара Сава с ДОТ 2014-та, купени 2013-та, ха ха.

                Ами аз взех Дънлопа а един приятел Пирелито, остана още един комплект Пирели но е 225 60 16, ако някой го интересуват мога да съдействам за купуването им.

                ---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:46 ----------

                Първоначално публикувано от tribaleo Покажи съобщение
                Е честно казано, не съм карал с гума на 5 години извадена от склад

                ---------- Post added at 07:38 ---------- Previous post was at 07:35 ----------

                иначе от сайта на мишелин "3. В случай, че гумите ви показват признаци на стареене
                Не е възможно да се определи срока на годност на гумите. Няма значение кога са произведени. Гумите стареят, дори когато не са в експлоатация. Или когато се използват рядко. Живота на гумата се влияе от много фактори: температура, поддръжка, условия на съхранение и употреба, товар, скорост, налягане, както и стил на шофиране. От тези фактори зависи експлоатационния живот на гумите."
                така че това за 10те години не знам къде го видя...пише че ако са на 10 години тр да се сменят с нови, но това не означава че на 5 години гумата има същата еластичност като на 0 години!!!

                ---------- Post added at 07:40 ---------- Previous post was at 07:38 ----------

                и от другия сайт ""BRMA members strongly recommend that unused tyres should not be put into service if they are over six years old" ...тея 10 години от къде ги измисли не знам

                За пореден път ти казвам, че не четеш до края. В една друга тема много се беше изнервил на колегите за същото, а ти всъщност си същият. Края на статията завършва така Our experience has been that when properly stored and cared for, most street tires have a useful life in service of between six to ten years. And while part of that time is spent as the tire travels from the manufacturing plant to the manufacturer's distribution center, to the retailer and to you, the remainder is the time it spends on your vehicle.
                И това не е мнението на търговец или производител.
                SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                Comment


                • #68
                  точно това ъи казвам, защото ти каза че производителите така казвали...както и да е, ако искаш и на 20 години гуми си купи..всеки си има глава на раменете и сам си преценява...

                  ---------- Post added at 15:43 ---------- Previous post was at 15:42 ----------

                  а и не четох статията до края а мненията си ги чета..което няма нищо общо с онзи случай в който никой не четеше разговора от начало
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v

                  Comment


                  • #69
                    Мнения всякакви, има хора, дето си карат с най-евтините гуми или с гуми на по 7-8 сезона и "нищо им няма".
                    За мен летни гуми се карат до 4 сезона а зимни - два, максимум три.
                    Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
                    AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
                    Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

                    Comment


                    • #70
                      Pireli P6000 - Е най здравата гума която съм карал.
                      на 2.5 атмосфери 195/65/15 счупих джантата и удряше в носача. 3 пъти го карах да проверява гумаджията и вика - нищо и няма ...
                      Сега съм с П7 - същите са - здрав борд
                      ALFA 156 1.9JTD '98
                      ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

                      Comment

                      Working...
                      X