И така интересно ми е колко често ползвате автомивка зимно време. Аз лично през седмица най-много две я мия. Знам че след това пак става на нищо, но поне се измиват от солта.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Колко често миете автомобилите си зимно време.
Collapse
X
-
Почти не я мия. Трябва да е някакво топло време - доста над нулата за да я измия. При миенето влиза вода къде ли не, която после замръзва и само ядове можеш да си докараш. Освен ако нямаш гараж с температури над нулата...ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.
-
Ето малко повод за размисъл:
Преди години с един колега карахме еднакви коли - Лада Самара, един и същи модел, на една и съща възраст, приблизително еднакъв пробег, маршрути и пр. Колите се караха ежедневно.
Разликата - моята я държах в гараж, в който температурата никога не е била минусова.
Неговата стоеше на открито.
След около 3 години моята имаше доста повече признаци за корозия от неговата.
Това може да се е дължало на ред причини, като различни партиди ламарини, различно антикорозионно третиране от производителя, сглобка и т.н.
Аз обаче се замислих върху следното:
Всяка нощ в гаража, всичкият насъбран лед и сняг от пътя се втечнява и така солта прониква навсякъде а това благоприятства корозията.
Ако е вярна теорията ми, следва, че е по-добре автомобилът да се измива преди вкарването в топъл гараж. Ако това не се прави, по-добре да стои при минусови температури.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЕто малко повод за размисъл:
Преди години с един колега карахме еднакви коли - Лада Самара, един и същи модел, на една и съща възраст, приблизително еднакъв пробег, маршрути и пр. Колите се караха ежедневно.
Разликата - моята я държах в гараж, в който температурата никога не е била минусова.
Неговата стоеше на открито.
След около 3 години моята имаше доста повече признаци за корозия от неговата.
Това може да се е дължало на ред причини, като различни партиди ламарини, различно антикорозионно третиране от производителя, сглобка и т.н.
Аз обаче се замислих върху следното:
Всяка нощ в гаража, всичкият насъбран лед и сняг от пътя се втечнява и така солта прониква навсякъде а това благоприятства корозията.
Ако е вярна теорията ми, следва, че е по-добре автомобилът да се измива преди вкарването в топъл гараж. Ако това не се прави, по-добре да стои при минусови температури.
П.С.Аз я мия веднъж месечно някъде,може и на 2 седмици-зависи от времето и това колко е мръсна,и то предимно вътре.........................Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Не е само от солта. В моя гараж винаги е поне 8 градуса над нулата. Ако колата е била вкарана мокра в гаража, на сутринта се усеща влага, а и вратата е цялата в конденз. Имам и мотор в гаража, притеснява ме да не вземе да ръждяса при тази ситуация.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЕто малко повод за размисъл:
Преди години с един колега карахме еднакви коли - Лада Самара, един и същи модел, на една и съща възраст, приблизително еднакъв пробег, маршрути и пр. Колите се караха ежедневно.
Разликата - моята я държах в гараж, в който температурата никога не е била минусова.
Неговата стоеше на открито.
След около 3 години моята имаше доста повече признаци за корозия от неговата.
Това може да се е дължало на ред причини, като различни партиди ламарини, различно антикорозионно третиране от производителя, сглобка и т.н.
Аз обаче се замислих върху следното:
Всяка нощ в гаража, всичкият насъбран лед и сняг от пътя се втечнява и така солта прониква навсякъде а това благоприятства корозията.
Ако е вярна теорията ми, следва, че е по-добре автомобилът да се измива преди вкарването в топъл гараж. Ако това не се прави, по-добре да стои при минусови температури.Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщениеНе е само от солта. В моя гараж винаги е поне 8 градуса над нулата. Ако колата е била вкарана мокра в гаража, на сутринта се усеща влага, а и вратата е цялата в конденз. Имам и мотор в гаража, притеснява ме да не вземе да ръждяса при тази ситуация.
По темата - аз гледам да мия поне 2 пъти в месеца за да може полепналата кал и сол да се махне, че иначе стои постоянно и пак води до ръжда.
Даже наскоро слушах история за чисто нова кола, стояла 1 година на пристанище - цялата в ръжда.Last edited by vladev; d.m.y г., 17:53.Subaru Legacy 3.0R
Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
sigpic
Comment
-
Въпрос от мен:
Колко от вас, които нямате гаражи и карате колите си ежедневно(тръгвайки сутрин) си ги миете по-често от веднъж месечно? Зимата!ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.
Comment
-
Аз също мога да кажа от личен опит, че кола която се кара зимата и се прибира в гараж с леда, кишата итн мизерии, ръждясва в пъти по-бързо, от кола която е "уличница". 2 коли съм виждал как буквално за 2-3 години в гараж ръждата ги беше нападнала яко, а преди това нямаха зрънце ръждичка!
Сегашната ми кола я мия веднъж месечно външно. А вътре си я чистя всяка седмица като се има предвид, че в колата само се возя. Не ползвам купето като кафе, сладкарница, закусвалня, пушилня итн.Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Миене само в краен случай, когато не може да се разбере какъв е цвета на колата, но задължително пастиране преди сезона, а за гаражите съм с неотоплями външни и не съм забелязал някаква ускорена корозия, заради тях.Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
-
кола зимата не се мие и не се свалят с шутове по калници и брони замръзналите елементи да си пада само,това дето ще го измиеш ще се стече по прагове по лаисни и каналчета,тая прах и мръсотия по колата преди зимата пази седи като филм от горе като го махнеш и налепиш сети се,ако продължиме теорията с гаражите и температурите ще стигнеме до там че всяка кола и гние повече и ръждясва дясната половина и и заминават втулките заради наклона на пътя там са канавките и локвите се отичат и хвърля повече и тн...
Comment
Comment