Известие

Collapse
No announcement yet.

Помощ за ел.проблем на скутер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Помощ за ел.проблем на скутер

    Хора който може да помага, проблема е че липсват 12 волта за светлините и автоматичния смукач, изрових схема разгадах я ноооо греда.Смених регулатора, но без ефект.Според схемата трябва да идват 12 волта от магнета до регулатора и оттам към светлините.От магнета обаче излизат 2 волта.Тези магнети не знам въобще как действат, та тук дойде моммента за помощта.Утре ще търся връзка с едно гуру на талянските пърпоретки.
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

  • #2
    Не съм в час моторите ама магнета не ли за запалването.Доколкото знам е магнит който се върти и минава през намотка където индуцира високо волтов импулс за запалването.Има и някакъв датчик.Да не е магнет динамо.Я постни схемата ако можеш.
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
      Не съм в час моторите ама магнета не ли за запалването.Доколкото знам е магнит който се върти и минава през намотка където индуцира високо волтов импулс за запалването.Има и някакъв датчик.Да не е магнет динамо.Я постни схемата ако можеш.
      Ами така го наричат в скутер средите.Схемата няма как да я постна сега,ама и в нея има общи неща,има вероятност някоя намотка да се е предала,доколкото знам са 3.В скутер форума пълна тишина,там имам чувството че пишат само 13 годишни.
      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
        Ами така го наричат в скутер средите.Схемата няма как да я постна сега,ама и в нея има общи неща,има вероятност някоя намотка да се е предала,доколкото знам са 3.В скутер форума пълна тишина,там имам чувството че пишат само 13 годишни.
        Абе някъде ми се мярна за студени спойки.Я вземи разгледай спойките по намотките и връзките.Виж там общия център на трите намотки.Замери им съпротивленията, ама не знам колко им е нормата.Може би 20-30 ома на намотка, не знам колко трябва да е заводски.
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
          Хора който може да помага, проблема е че липсват 12 волта за светлините и автоматичния смукач, изрових схема разгадах я ноооо греда.Смених регулатора, но без ефект.Според схемата трябва да идват 12 волта от магнета до регулатора и оттам към светлините.От магнета обаче излизат 2 волта.Тези магнети не знам въобще как действат, та тук дойде моммента за помощта.Утре ще търся връзка с едно гуру на талянските пърпоретки.
          Те карам при бай Зашо-Залухавия,он е от Дупница ама е у София и продава талянски тръто-пръпоредки.
          Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
          Citroen C2 1,6 Sensodrive

          Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
          Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
          Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

          ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

          Comment


          • #6
            сега е 2 часа нощта и не мога да звъня да питам,ако не си се справил утре на обяд ще се прибера и ще звънна да видя корифея какво ще каже,най вероятно е некъв тъпизъм къде ти е пред очите и те тормози,според мен един скутер е поне 20 пъти по прост за обслужване и тн от една Жигула или Опел Кадет от старите.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от RUNNING WILD Покажи съобщение
              сега е 2 часа нощта и не мога да звъня да питам,ако не си се справил утре на обяд ще се прибера и ще звънна да видя корифея какво ще каже,най вероятно е некъв тъпизъм къде ти е пред очите и те тормози,според мен един скутер е поне 20 пъти по прост за обслужване и тн от една Жигула или Опел Кадет от старите.
              Така е,ама ел.инсталацията е доста оплетена.

              ---------- Post added at 07:08 ---------- Previous post was at 07:07 ----------

              Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
              Абе някъде ми се мярна за студени спойки.Я вземи разгледай спойките по намотките и връзките.Виж там общия център на трите намотки.Замери им съпротивленията, ама не знам колко им е нормата.Може би 20-30 ома на намотка, не знам колко трябва да е заводски.
              Акл успея днес да сваля магнета ще прегледам всичко,ако се наложи нов статор ще купя.
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                магнета ти е за високоволтовия пулс към свещта.ако пали, няма какво да го гледаш. отделно от него можеби имаш алтернатор и регулатор-изправител. виж и главните релета.
                точка

                Comment


                • #9
                  Бе и аз тъй знам ма рекох че може да е нещо две в едно, ба ли го...доста бледи спомени имам... четох някъде за магнет-динамо, магнет-алтернатор.....с вградени регулатори....2-а волта може да са утечка или някаква самоиндукция.Щом има три намотки начи е алтернатор.По скоро ще е студена спойка или лоша връзка,щом си сменял регултора и не се оправило.Магнета няма как да захранва консуматорите, той е нещо като чукче-наковалня.
                  По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                  конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                  Comment


                  • #10
                    Точно 2 в 1 е,само че е обърнат механизъм,намотките са на статора а магнета играе роля на ротор,като от външната му страна контактува с датчика за искрата. Днес разглобихме и открихме прекъсната намотка,оправихме я,но без резултат.Интересното е,че скутера запали и заработи. Но съм в шах,никъде не мога да открия,аджеба колко волта трябва да излизат от генератора,и колко от регулатора към светлините.
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • #11
                      виж тук какво пише
                      http://modernvespa.com/forum/topic112986
                      излиза че фаровете и смукача работят на променливо - директно от алтернатора. другото е на ДЦ.
                      тоест проверявай дали имаш 12 волта променливо на изхода на алтернатора, ако няма - вероятно е той .
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        виж тук какво пише
                        http://modernvespa.com/forum/topic112986
                        излиза че фаровете и смукача работят на променливо - директно от алтернатора. другото е на ДЦ.
                        тоест проверявай дали имаш 12 волта променливо на изхода на алтернатора, ако няма - вероятно е той .
                        Тва е ясно,точно там е мъката,нов статор с намотките е 100 лв.,ама не съм сигурен дали е там драмата >>>>>>>>>>>>>...
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          ако не можеш да се оправиш и има как да го закараш в Редута ми е приятеля има сервиз за мотори,по телефона нямало как да стане.

                          Comment


                          • #14
                            Няма номера още,ще го мисля,приемам всякакви идеи.Сега замерих наново статора и уж всичко е наред.............. ама не е ............
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #15
                              Тая пърпоретка има ли стъпенка и има ли датчик за положението на стъпенката?


                              Даването на газ, води до пристрастяване!
                              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                              Volvo V50 2.0D by RuBig

                              Comment

                              Working...
                              X