If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Колеги, в коридора ми изгоря една от лампите. Там ключа е девиаторен ( ако това му е името - три кабела влизат в него ) . Смених крушката и фасунката ( не знам така ли се пише хах ) и до момента нямам проблеми с тока. Може ли от крушка и фасунка да е бил проблема ? Отделно, на мен таблото ми е от старите - имам 8 бушона от тези крушовидните. Всичко свалих и закачих отново, като съм ги затегнал .
За да има девиаторен ключ означава, че или осветителното ти тяло е с 2 секции (степени) или имаш вероятно в другия край на коридора втори такъв ключ за да може лампата да се пали и гаси от произволно място.
По вероятно проблемът да е бил в хлабав бушон.
Ако не си приятел с тока, по-добре не барай там - извикай си някой да ти оправи проблема.
А тока и жената искат стягане - в противен случай правят бели.
Какво бих направил аз в случая:
1во изключване на захранващото напрежение от електромера (бушона в таблото с електромера, т.нар. главен)
2ро оглед и проверка за нагорели кабели също и притягане на всички болтови връзки в апартаментното табло
3то притягане на предпазителите
Ако проблемите продължават, оглед на фасунгите и вързаните за тях кабели, евентуално и ключовете за светване.
Ако проблемите продължават вероятно има нагоряла връзка в някоя от разклонителните кутий, намира се и се отстранява.
Ако проблемите пак продължават, тогава остава да е някой от захранващите кабели между кутийте, намира се кой е проблемния или се подменя или се търси друг вариант за окабеляване или присъединяване към кръга на контактите (като здравото жило си остава за фаза през предпазителя в таблото, а нулата се хваща от кръга на контактите). Това последното е малко вероятно и не ти го препоръчвам ако нямаш хабер какво правиш.
Пс Ако ще вадиш девиаторните ключове в коридора, имай напредвид че единия от трите кабела трябва да го поставиш там откъдето го вадиш (т.н. общ, на единия ключ се пада фаза, а на другия отива на крушката, другите 2 кабела дефакто се явяват връзката между двата ключа), в противен случай ще развалиш схемата на свързване и няма да работи коректно (идеята е да светваш и изгасваш от всеки един от двата ключа). Ако нямаш хабер какво правиш, бележи си ги и трите и после ги сложи по същия начин.
Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment