Известие

Collapse
No announcement yet.

Дискусия за автомобилите втора употреба и тяхното качество

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Дискусия за автомобилите втора употреба и тяхното качество

    Реших да направя още една дискусия , освен тази за загрян/студен двигател, по още един актуален въпрос - качеството на автомобилите втора употреба по реномираните автомобилни къщи.

    Масово се продават "нов внос" автомобили, лъснати и измити до сантиметъра коли, които на външен вид и няколко първи километъра са перфектни. Но проблемите започват не рядко още на следващия ден, седмица или месец.

    Липсващи сервизни книжки, липсваща адекватна информация за произхода на автомобилите, за реалните им километри, лъжлива информация за обслужването ("напълно обслужен" - преди две години...) и т.н.

    "За" ли сте да се въведе закон за гаранцията на тези автомобили, и тя да стане задължителна? Някои автомобилни къщи предлагат 3-6 месеца гаранция за употребяваните коли, които продават, което все пак означава, че са за предпочитане с няколко идеи повече, и че предлагането на гаранция и за втора употреба/нов внос (което пак е втора) всъщност е възможно.
    Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

  • #2
    И ако може "с грижата на добър стопанин" от наше име/ купувачите/ и за тяхна сметка да ги обслужват и регистрират.

    Comment


    • #3
      А означава ли, че аз ако продам колата си трябва да дам някаква гаранция?
      И какво по-точно се покрива тая гаранция, защото има разлика от това да си купин n-та ръка кола на 5 и 20 години. Аз лично не виждам смисъл да има такъв закон, защото трудно ще бъде формулиран и винаги ще се намирят вратички.

      Comment


      • #4
        За да даде някой си гаранция за продаваната кола, той трябва да е наясно с техническото и състояние.
        А това означава, автокъщата да вкара колата Х в сервиз за проверка и евентуално ремонт.
        А това означава оскъпяване.

        Идеята не е лоша, но едва ли е приложима в нашата действителност. Поради това предпочитам сам да си преценявам това, което купувам, вместо да гоня михаля на по-късен етап.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Такъв закон ще има.Вече е внесен за N-ти път законопроект за движение по пътищата(изцяло нов).
          Подходът ще е:

          1. Изцяло нов Закон за движение по пътищата в който ще има и раздел за автокъщи, продаваните от тях автомобили и задължителна гаранция(или по скоро право на рекламация) която ще зависи от цената на която се продава автомобила.

          Да кажем за автомобили продавани на цена до 5 000 лева 6 месеца гаранция, за автомобили до 10 000 лв 1 година гаранция, за автомобили на цена над 10000 лв 2 години гаранция.

          Ще има и глава за автомобилните сервизи и сервизното обслужване, както гаранцията ще е за всяка една сервизна услуга по автомобила.

          2. Вторият възможен подход е отношенията по продажба, гаранция и и сервизирането на автомобилите да се уредят с отделен закон, различен от Закона за движение по пътищата.

          Този законопроект "го търкалят" от поне 2011 година по настояване на самата асоциация на автомобилните сервизи и то на големите такива сервизи и вериги от сервизи.Основният натиск за такъв закон е от тях и отделно обществото иска да има такъв закон.
          https://offnews.bg/balgaria/golemite...te-111507.html

          Доколкото ми е известно закон ще има, но едва ли "проверките" ще са драстични и повсеместни.

          Единствено драскачите от време на време "избухват" по вестниците, телевизиите и интернет че щяло да "има драстични проверки".
          Аз поне досега такива не съм видял и не вярвам, че ще има.
          Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 17:36.
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

          Comment


          • #6
            Всяка една нормална автокъща , която преценя за себе си, че ще прави нормален и качествен бизнес с нещо, което няма да се блокира и умре на 100 метра след същата (образно казано) предлага такава гаранция, но това са няма и 1/10 от всичките.
            Съгласен съм, че ще има известно оскъпяване на цените при такава гаранция, защото при внос автомобилите ще търпят сервиза проверка (или не, но на отговорност на къщата), но тези 200-300 лв. оскъпяване могат да спестят адски много пари, не са малко случаите на продадени автомобили с двигатели, които и до първа смяна на масло след покупката вече са директно за отпадъци и да вземеш някой лев метал, някои дори и до първа смяна не траят. Невероятни боклуци се продават по тия къщи, лъснати отвън , с надписи "Нов внос, уникат, за ценители и т.н.".
            Трябва да има някаква регулация над продажбите в автокъщи и да се дават поне 3-6 месеца гаранция, за да се избегнат поне отчасти продажбите на автомобили, които са "уникат" докато не излязат от автокъщите.
            Това не е краставица , това е цял автомобил.

            Хубаво ще е този законопроект да влезе в сила. Против са тези, които знаят какво са вземали от чужбина за 1000 евро, и как го продават тук измито и лъснато за 6-7К, в перфектно външно и плачевно вътрешно състояние.
            Тези, които си развиват бизнеса честно и могат да гарантират какво продават не би трябвало да са против.
            Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

            Comment


            • #7
              У нас - законопроекти да искаш. От маса време слушам за системата "бонус - малус" по повод застраховката ГО. А доколкото знам в Германия и не само тя е в действие от 60-те години на миналия век.

              У нас все още е само "Бонус - Фалос".
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:49.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                И как ще стане това за цените, имайки предвид че колите се прехвърлят / остойностяват на база застрахователна оценка или по шваке ако оценката е извършена от нотариус. Среден диапазон от 300 до 1200 лв.
                За да ми дадът гаранция чрез която да си търся правата при евентуална нанесена вреда, автомобила трябва да има сертификат за качество тюв мюв ала бала, или да е минал поне технически преглед че е здрав и технически пригоден за движение по пътната мрежа. Това обаче означава че трябва и да е регистриран и застрахован със задължителните застраховки.
                Ок приемат го и кво цените се вдигат реално заради допълнителните разходи, оценките за прехвърляне остават същите, а ГТП собствнениците се позлатяват, що ми те и сега си преглеждат коли без данък, катализатори, и спирачки. Просто вкяка авто къща ще има персонално ГТП и ще се работи на коляно.

                Comment


                • #9
                  Който записва в договора реално платената цена ще има гаранция, който е тарикат и гледа да спести от данъци и прехвърляне няма да има гаранция.

                  То и сега е така - "продадох колата с пълномощно" и след това започват мъките ... = глоби, данъци до второ пришествие ...

                  Който има акъл ще има и гаранция, който няма, няма да има ...
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    За да даде някой си гаранция за продаваната кола, той трябва да е наясно с техническото и състояние.
                    А това означава, автокъщата да вкара колата Х в сервиз за проверка и евентуално ремонт.
                    Тия от къщите си знаят перфектно състоянието на колите, които продават.
                    Миналата година купувахме на тъста една Рав4. Още при тест драйва видяхме, че съединителя е пътник. Продавача естествено беше пропуснал този факт, но ми гарантира че ще изкара поне още 10к, че и гаранция можел да даде.
                    Съответно изкрънкахме солидна отстъпка от цената и я взехме джипката. Ако искате вярвайте вече е над 8к от покупката и онзи ден тъста ми каза, че съединителя започва вече да буксува. Та всичко си знаят....
                    Sport Wagon 2.0TS|LPG

                    Comment


                    • #11
                      Всички са наясно що боклуци взимат , в това две мнения няма.
                      Против подобни законови мерки могат да застанат само малките атокъщи , продаващи пълна (измита) скраб или по-големи, но също докарващи фалш-качество от чужбина. Адекватните къщи, приемащи това за бизнес, а не за ненормално печалбарство с продажба на пълни боклуци биха приели закона, дори самите те дават няколко месеца гаранция и сега, без такива закони.
                      Но трябва да се въведат и да важат за всички.
                      Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

                      Comment


                      • #12
                        Я дай няколко примера за такива "сериозни автокъщи", дето били давали гаранция, и то не само на думи, а реална, и също така какво покрива.


                        Comment


                        • #13
                          Не мога да говоря наизуст по имена, но има такива. В Стара Загора е едната, за която се сещам, но не помня по име - то на влизане в града има десетки къщи, от дясната страна беше, но коя - ходи помни. Мой познат се оглеждаше за Toyota, та си тръгна с Nissan от там (?!), знам , че му бяха писали 6 месеца или някакви километри, не се сещам за точната бройка, но пък и нямаше проблеми. И досега няма (аз пък хич не харесвам Nissan, ама това е друго). Скоро разглеждах и Alfa 159 бензин в mobile и попаднах на някои къщи, даващи също гаранция.

                          Сега не ми търси пак, който търси потвърждение на думите ми, да си потърси сам. Аз съм си го намерил и знам. Надявам се законовите мерки да влезнат за всички автокъщи, малките няма за какво да се оплакват - с честност, от малки могат да станат и големи. Най-добрата тактика в бизнеса е да нямаш тактика (лично мнение) - честността е нещо, което се оценя и едно "извинявайте, признаваме за пропуска/грешката" е много по-ценно от "ама тя тука беше перфектна, вие я развалихте", пък било то и проблем на 100 м. от къщата.

                          Доста от сериозните такива предлагат и тест-драйв, имат си временни номера, за разлика от къщи, в които колата може да я тестваш буквално на "кръгче". А без тест, без да усетиш какво купуваш, как ще го купуваш...?!
                          Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

                          Comment


                          • #14
                            Не е възможно това нещо дето си го представяте.

                            Да вземем например една 156-ца твинспарк.... Кой ще ти гарантира че няма да роди, или няма да се разтропа предницата в следващите 6 месеца? Че тя за 6 месеца в ръцете на някой "рейсър" ще роди поне 6 пъти

                            Ако аз продавам такава кола, за да мога да дам поне някаква минимална гаранция трябва да сменя:
                            -ремъци, ролки водна помпа - 250лв + 100лв труд
                            -дебитомер, въздушен филтър - 160лв+
                            -ламбда сонда 100лв + 20лв труд... тва в най-добрия случай, щото има спаркове и с 3 ламбди.
                            - предно окачване 400лв +
                            - масло 50лв поне
                            - пълнене на климатик, антифриз, хидравлична течност, спирачна течност....??

                            до тука се събират поне 1200 лева. И тва без да сме ревизирали рейката, съединителя и помпите му, вариатора и лагерите на КВ. Тях кой ще ти гарантира, че няма да родят... значи и те трябва да се прегледат.

                            Тоест, една 156ца вместо 2000лв без гаранция, ще трябва да се продава за 4000 лева с гаранция...
                            Айде няма нужда. Тва са си пари на вятъра. Предпочитам да си я купя евтино, и ако нещо се счупи, тогава да го правя. А не да го правя превантивно и да изхвърлям здрави части.
                            156 2.0TS

                            Comment


                            • #15
                              Достатъчно е да се криминализира манипулирането на километраж, фалшифицирането на сервизна книжка и скопяването на индикации за неизправности.

                              Едно е да продаваш кола без да си запознат в детайли с техническото и състояние, съвсем друго е, умишлено да лъжеш купувача.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X