Как се задават въпроси към институциите
1. Прочитаме два три пъти Закона за достъп до обществена информация
2. Въпросът се задава към най-високия пост - няма опция да се прехвърля нагоре и да има размотаване
3. Изисквате входящ номер
4. Задавате един въпрос. Ако искате да питате пет неща пращате пет въпроса с пет входящи номера. Въпросите е добре да са прости и недвусмислени.
5. Ако въпросът е зададен в съответствие със закона никакви вътрешни правила не могат да възпрепятстват отговарянето.
6. В двуседвмичен срок трябва да получите отговор (след като е получен входящ номер) В противен случай има глоби.
7. Хитро е мейлът да се изпраща с копие до Министерски съвет. Там общо взето вече знаят как да работят онлайн
8. За да можете онлайн да изисквате информация трябва да имате ел. подпис. Иначе запитването се праща по куриер или лично.
---------- Post added at 23:04 ---------- Previous post was at 23:01 ----------
Тези не могат да отказват документи, подписани с ел. подпис
ПОСТАНОВЛЕНИЕ No 153
от 5 юли 2004 г.
за определяне на органите по чл. 41, ал. 1 от Закона за електронни документ и електронния подпис
(обн.,ДВ,бр.61 от 13 юли 2004 г.)
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ ПОСТАНОВИ:
Чл.1. Определя следните органи, които не могат да откажат приемането на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис:
1. Министерският съвет - от 1 януари 2005 г.;
2. министърът на транспорта и съобщенията - от 1 септември 2004 г.;
3. министърът на регионалното развитие и благоустройството - от 1 януари 2005 г.;
4. министърът на финансите - от 1 януари 2005 г.;
5. министърът на околната среда и водите - от 1 януари 2005 г.;
6. министърът на икономиката - от 1 януари 2005 г.;
7. министърът на младежта и спорта - от 1 януари 2005 г.;
8. министърът на вътрешните работи - от 1 януари 2005 г.;
9. министърът на образованието и науката - от 1 януари 2005 г.;
10. министърът на външните работи - от 1 януари 2005 г.;
11. министърът на земеделието и горите - от 1 януари 2005 г.;
12. министърът на отбраната - от 1 януари 2005 г.;
13. министърът на правосъдието - от 1 януари 2005 г.;
14. министърът на здравеопазването - от 1 януари 2005 г.;
15. министърът на културата - от 1 януари 2005 г.;
16. министърът на енергетиката и енергийните ресурси - от 1 януари 2005 г.;
17. министърът на труда и социалната политика - от 1 януари 2005 г.;
18. Националният статистически институт - от 1 януари 2005 г.;
19. Националният осигурителен институт - от 1 януари 2005 г.
Чл.2. Определя следните органи, които не могат да откажат издаването във формата на електронен документ, подписан с универсален електронен подпис, на разрешения, лицензии, одобрения и други административни актове:
1. Министерският съвет - от 1 януари 2005 г.;
2. министърът на транспорта и съобщенията - от 1 септември 2004 г.;
3. министърът на регионалното развитие и благоустройството - от 1 януари 2005 г.;
4. министърът на финансите - от 1 януари 2005 г.;
5. министърът на околната среда и водите - от 1 януари 2005 г.;
6. министърът на икономиката - от 1 януари 2005 г.;
7. министърът на младежта и спорта - от 1 януари 2005 г.;
8. министърът на вътрешните работи - от 1 януари 2005 г.;
9. министърът на образованието и науката - от 1 януари 2005 г.;
10. министърът на външните работи - от 1 януари 2005 г.;
11. министърът на земеделието и горите - от 1 януари 2005 г.;
12. министърът на отбраната - от 1 януари 2005 г.;
13. министърът на правосъдието - от 1 януари 2005 г.;
14. министърът на здравеопазването - от 1 януари 2005 г.;
15. министърът на културата - от 1 януари 2005 г.;
16. министърът на енергетиката и енергийните ресурси - от 1 януари 2005 г.;
17. министърът на труда и социалната политика - от 1 януари 2005 г.;
18. Националният статистически институт - от 1 януари 2005 г.;
19. Националният осигурителен институт - от 1 януари 2005 г.
Чл.3. Сроковете, установени за органите по чл.1 и 2, се прилагат и по отношение на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към тях.
Заключителни разпоредби
§ 1. В сроковете по чл.3 органите по чл.1 и 2 и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към тях да създадат нужната организационна, технологична и нормативна готовност за работа с електронно подписани документи и да приемат "Вътрешни правила за реда и формата за извършване и съхраняване на електронните документи" в ръководените от тях администрации в съответствие с изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис.
§ 2. Вътрешните правила съгласно § 1, приети от органите по чл.1 и 2 и от второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към тях, се публикуват на видно място на страниците на съответните администрации в интернет в сроковете, установени съгласно чл.1 и 2.
§ 3. Действията на органите по чл.1 и 2 и на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към тях се извършват в съответствие с разпоредбите на Закона за защита на личните данни.
§ 4. Постановлението се приема на основание чл.41, ал.1 от Закона за електронния документ и електронния подпис.
§ 5. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Министър-председател: Симеон Сакскобургготски
Главен секретар на Министерския съвет: Севдалин Мавров
* край на документа *
---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:04 ----------
Примерна бланка за питане
До
Министъра на
Министерство на ..............................
дата .............2012 г.
ЖЕЛАНИЕ ЗА ЕЛЕКТРОННА КОРЕСПОНДЕНЦИЯ :
Съгласен съм да получавам електронни изявления .
ПОТВЪРЖДЕНИЕ НА ПОЛУЧАВАНЕТО: по смисъла на чл.10 от Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП) :
Желая потвърждаване на получаването на изпратеното електронно изявление.
СЪГЛАСИЕ И ИНФОРМИРАНОСТ ЗА ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ:
Съгласен съм да бъдат обработвани личните ми данни за осъществяване на законово регламентираните функции на министерство на...........
ИЗЯВЛЕНИЕ НА ПОДАТЕЛЯ :
Искане по ЗАКОН за достъп до обществена информация
Уважеми г-н министър,
моля да ни бъде дадена на email :.................. и на факс .......................
следната информация:
1................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ............................ ?
подпис :
ИМЕ............ПРЕЗИМЕ................Фамилия..... ....
адрес за кореспонденция:
град : ................. пощ.код .........,
ул................................................
тел.факс ................., email :........................
---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 23:07 ----------
Адреси се взимат от тук:
http://egov.bg/eGovPortal/appmanager...v_institutions
Ако не знаете някой адрес, пращате същата бланка до министерски съвет с въпрос за адреса.
---------- Post added at 23:13 ---------- Previous post was at 23:10 ----------
И да подчертая - нямате ли входящ номер не правите нищо.
1. Прочитаме два три пъти Закона за достъп до обществена информация
2. Въпросът се задава към най-високия пост - няма опция да се прехвърля нагоре и да има размотаване
3. Изисквате входящ номер
4. Задавате един въпрос. Ако искате да питате пет неща пращате пет въпроса с пет входящи номера. Въпросите е добре да са прости и недвусмислени.
5. Ако въпросът е зададен в съответствие със закона никакви вътрешни правила не могат да възпрепятстват отговарянето.
6. В двуседвмичен срок трябва да получите отговор (след като е получен входящ номер) В противен случай има глоби.
7. Хитро е мейлът да се изпраща с копие до Министерски съвет. Там общо взето вече знаят как да работят онлайн
8. За да можете онлайн да изисквате информация трябва да имате ел. подпис. Иначе запитването се праща по куриер или лично.
---------- Post added at 23:04 ---------- Previous post was at 23:01 ----------
Тези не могат да отказват документи, подписани с ел. подпис
ПОСТАНОВЛЕНИЕ No 153
от 5 юли 2004 г.
за определяне на органите по чл. 41, ал. 1 от Закона за електронни документ и електронния подпис
(обн.,ДВ,бр.61 от 13 юли 2004 г.)
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ ПОСТАНОВИ:
Чл.1. Определя следните органи, които не могат да откажат приемането на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис:
1. Министерският съвет - от 1 януари 2005 г.;
2. министърът на транспорта и съобщенията - от 1 септември 2004 г.;
3. министърът на регионалното развитие и благоустройството - от 1 януари 2005 г.;
4. министърът на финансите - от 1 януари 2005 г.;
5. министърът на околната среда и водите - от 1 януари 2005 г.;
6. министърът на икономиката - от 1 януари 2005 г.;
7. министърът на младежта и спорта - от 1 януари 2005 г.;
8. министърът на вътрешните работи - от 1 януари 2005 г.;
9. министърът на образованието и науката - от 1 януари 2005 г.;
10. министърът на външните работи - от 1 януари 2005 г.;
11. министърът на земеделието и горите - от 1 януари 2005 г.;
12. министърът на отбраната - от 1 януари 2005 г.;
13. министърът на правосъдието - от 1 януари 2005 г.;
14. министърът на здравеопазването - от 1 януари 2005 г.;
15. министърът на културата - от 1 януари 2005 г.;
16. министърът на енергетиката и енергийните ресурси - от 1 януари 2005 г.;
17. министърът на труда и социалната политика - от 1 януари 2005 г.;
18. Националният статистически институт - от 1 януари 2005 г.;
19. Националният осигурителен институт - от 1 януари 2005 г.
Чл.2. Определя следните органи, които не могат да откажат издаването във формата на електронен документ, подписан с универсален електронен подпис, на разрешения, лицензии, одобрения и други административни актове:
1. Министерският съвет - от 1 януари 2005 г.;
2. министърът на транспорта и съобщенията - от 1 септември 2004 г.;
3. министърът на регионалното развитие и благоустройството - от 1 януари 2005 г.;
4. министърът на финансите - от 1 януари 2005 г.;
5. министърът на околната среда и водите - от 1 януари 2005 г.;
6. министърът на икономиката - от 1 януари 2005 г.;
7. министърът на младежта и спорта - от 1 януари 2005 г.;
8. министърът на вътрешните работи - от 1 януари 2005 г.;
9. министърът на образованието и науката - от 1 януари 2005 г.;
10. министърът на външните работи - от 1 януари 2005 г.;
11. министърът на земеделието и горите - от 1 януари 2005 г.;
12. министърът на отбраната - от 1 януари 2005 г.;
13. министърът на правосъдието - от 1 януари 2005 г.;
14. министърът на здравеопазването - от 1 януари 2005 г.;
15. министърът на културата - от 1 януари 2005 г.;
16. министърът на енергетиката и енергийните ресурси - от 1 януари 2005 г.;
17. министърът на труда и социалната политика - от 1 януари 2005 г.;
18. Националният статистически институт - от 1 януари 2005 г.;
19. Националният осигурителен институт - от 1 януари 2005 г.
Чл.3. Сроковете, установени за органите по чл.1 и 2, се прилагат и по отношение на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към тях.
Заключителни разпоредби
§ 1. В сроковете по чл.3 органите по чл.1 и 2 и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към тях да създадат нужната организационна, технологична и нормативна готовност за работа с електронно подписани документи и да приемат "Вътрешни правила за реда и формата за извършване и съхраняване на електронните документи" в ръководените от тях администрации в съответствие с изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис.
§ 2. Вътрешните правила съгласно § 1, приети от органите по чл.1 и 2 и от второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към тях, се публикуват на видно място на страниците на съответните администрации в интернет в сроковете, установени съгласно чл.1 и 2.
§ 3. Действията на органите по чл.1 и 2 и на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към тях се извършват в съответствие с разпоредбите на Закона за защита на личните данни.
§ 4. Постановлението се приема на основание чл.41, ал.1 от Закона за електронния документ и електронния подпис.
§ 5. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Министър-председател: Симеон Сакскобургготски
Главен секретар на Министерския съвет: Севдалин Мавров
* край на документа *
---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:04 ----------
Примерна бланка за питане
До
Министъра на
Министерство на ..............................
дата .............2012 г.
ЖЕЛАНИЕ ЗА ЕЛЕКТРОННА КОРЕСПОНДЕНЦИЯ :
Съгласен съм да получавам електронни изявления .
ПОТВЪРЖДЕНИЕ НА ПОЛУЧАВАНЕТО: по смисъла на чл.10 от Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП) :
Желая потвърждаване на получаването на изпратеното електронно изявление.
СЪГЛАСИЕ И ИНФОРМИРАНОСТ ЗА ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ:
Съгласен съм да бъдат обработвани личните ми данни за осъществяване на законово регламентираните функции на министерство на...........
ИЗЯВЛЕНИЕ НА ПОДАТЕЛЯ :
Искане по ЗАКОН за достъп до обществена информация
Уважеми г-н министър,
моля да ни бъде дадена на email :.................. и на факс .......................
следната информация:
1................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ............................ ?
подпис :
ИМЕ............ПРЕЗИМЕ................Фамилия..... ....
адрес за кореспонденция:
град : ................. пощ.код .........,
ул................................................
тел.факс ................., email :........................
---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 23:07 ----------
Адреси се взимат от тук:
http://egov.bg/eGovPortal/appmanager...v_institutions
Ако не знаете някой адрес, пращате същата бланка до министерски съвет с въпрос за адреса.
---------- Post added at 23:13 ---------- Previous post was at 23:10 ----------
И да подчертая - нямате ли входящ номер не правите нищо.
Comment