Известие

Collapse
No announcement yet.

Компютърната индустрия в България, минало и настояще.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Напълно споделям казаното от Николай.

    Към него ще добавя следното:

    Беше време, когато работех по подръжката на системи за сигнализация, централизация и блокировка (СЦБ) в системата на ЖП трандпорта. Тогава, както и в много други отрасли и производства имахме на щат така наречените "съветски специалисти", чиято задача беше да ни учат на челния опит на СССР. Името на конкретния специалист с когото работех беше Булат Мехмедов. Невероятен човек. Голям симпатяга. Беше на около 35 - доста интелигентен човек.
    Технологията, която беше обект на нашата работа беше базирана основно на релейно-контактни схеми без абсолютно никакви полупроводникови схеми. Аз недоумявах, как така по времето, когато имаше вече компютри и много сходни системи по света бяха изградени на този принцип и така притежаваха доста по-добра функционалност, въпросният съветски специалист дори не даваше да се изрече думата "транзистор". Дълги и разгорещени спорове сме водили с този човек по темата. Изработвах собственоръчно отделни устройства, базирани на TTL логики, само и само за да му докажа предимствата им. Той пък непрекъснато се обосноваваше единствено с някакви правилници отпреди 30 години.

    Накратко - сблъсках се с една невероятно голяма закостенялост и консерватизъм в мисленето, нещо според мен присъщо в характера на руснака.

    Изобщо това за което Николай говори "с брадва дялано", според мен е в резултат на:

    1 - Липса на всякаква среда на конкуренция
    2 - Липса на нормален пазар
    3 - Усещането, че животът на твореца е обезпечен не от неговите умения а от гарантираната, макар и мижава заплатка.
    4 - Консерватизмът, за който говорих.

    Извод:

    На този етап на развитие на човешкия интелект, човек работи за пари. Не за партийни лозунги а за пари.
    Някога това може и да се промени, но за настоящия момент това е така.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Бих добавил че е наложено и от на тази затворена за света система която е давала приоритет на военните, а за обикнжвиния човек е било достатъчно да се придвижи от една точка до друга.Докато на запад е имало значение и как ще се придвижиш.Може и с Трабанче, но може и с Мерцедес.Консерватизма не е присъщ само за руснаците.Оня може и да се е позовавал на правилници отпреди 30 години но и германеца стриктно спазва правилници с тая разлика че те са актуални за момента, пред вид изискванията на конкурентната среда в която се намират.
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        ....

        Тогава, както и в много други отрасли и производства имахме на щат така наречените "съветски специалисти", чиято задача беше да ни учат на челния опит на СССР. Името на конкретния специалист с когото работех беше Булат Мехмедов. Невероятен човек. Голям симпатяга. Беше на около 35 - доста интелигентен човек.
        Гражданин на СССР... но не и Руснак с тази фамилия
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Технологията, която беше обект на нашата работа беше базирана основно на релейно-контактни схеми без абсолютно никакви полупроводникови схеми. Аз недоумявах, как така по времето, когато имаше вече компютри и много сходни системи по света бяха изградени на този принцип и така притежаваха доста по-добра функционалност, въпросният съветски специалист дори не даваше да се изрече думата "транзистор". Дълги и разгорещени спорове сме водили с този човек по темата. Изработвах собственоръчно отделни устройства, базирани на TTL логики, само и само за да му докажа предимствата им. Той пък непрекъснато се обосноваваше единствено с някакви правилници отпреди 30 години.
        Има друга причина думата транзистор и полупроводник да е табу... това пак прословутата им параноя да не ги нападне някой, с ядрено оръжие... При EMP всичката тази техника отива във вечните силиконови полета и нямаш функционираща система! Докато едно реле или електронна ламба продължава да работи
        Не разбирам как колега не сте усетили, че това е причината за "закостенялостта". Това е причината колега и в Миг 21 и в радио апаратурата им доскоро да се ползват електронни лампи. ЖП транспорта като едно стратегическо направление с двойно приложение също попада под вездесщите 30 годишни правилници предполагам. Това не е закостенялост... това е параноя, но донякъде и разбирам защо е така. Само народ който има горчив опит от унищожителна война с огромен брой жертви може да е толкова параноичен!
        Разбирате ли ни най-малко не се опитвам да ги защитавам, опитвам се да ги разбера!
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Накратко - сблъсках се с една невероятно голяма закостенялост и консерватизъм в мисленето, нещо според мен присъщо в характера на руснака.
        Надявам се да сте разбрали, че този човек не е бил Руснак
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Изобщо това за което Николай говори "с брадва дялано", според мен е в резултат на:

        1 - Липса на всякаква среда на конкуренция
        2 - Липса на нормален пазар
        Съгласен!
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        3 - Усещането, че животът на твореца е обезпечен не от неговите умения а от гарантираната, макар и мижава заплатка.
        С това не съм съгласен!
        Няма творчество колега ако постоянно мислиш за това дали утре може да се озовеш на улицата! За да твориш трябва да си в хармония със себе си и да не те притесняват никакви битовизми.
        В това отношение онази обществена система си имаше някакво предимство. Лошото е че пък те потискаха и фрустираха разни комсомолски или партийни секретари с празнодумства и словесни диарии.

        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        4 - Консерватизмът, за който говорих.
        Съгласен, но с особено мнение!
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Извод:

        На този етап на развитие на човешкия интелект, човек работи за пари. Не за партийни лозунги а за пари.
        Някога това може и да се промени, но за настоящия момент това е така.
        Ми не точно... човек работи за да осигури храна за себе си и за семейството си и да си доставя удоволствия... за съжаление в съвременният свят те са функция на парите обаче. Така, че косвено може би сте прав. Определено опита да се манипулира човешкото съзнание така, че да си мисли, че го прави за удовлетворение не беше много успешен. За това и се говори в писмото на Г.Марков, че всеки човек трябва да бъде творец в това което прави. Определено, съм съгласен, че съзнанието на човешките индивиди, още не е достигнало до това ниво и докато го достигне трябва да има и морков, и сопа!
        Last edited by fade; d.m.y г., 22:43.
        Have A Nice Day
        o/_______\o
        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
        []=о===о=[]

        Comment


        • Всъщност ВАЗ поглъща Рено и Нисан. Ето тук си го пише
          http://automedia.investor.bg/a/0-nac...vyrhu-avtovaz/
          Не мога само разбера колко прави 67,13% от 74,5% и на какво му викат контролен пакет от акции.

          ---------- Post added at 23:39 ---------- Previous post was at 23:28 ----------

          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          1 - Липса на всякаква среда на конкуренция
          2 - Липса на нормален пазар
          3 - Усещането, че животът на твореца е обезпечен не от неговите умения а от гарантираната, макар и мижава заплатка.
          4 - Консерватизмът, за който говорих.

          Извод:

          На този етап на развитие на човешкия интелект, човек работи за пари. Не за партийни лозунги а за пари.
          Някога това може и да се промени, но за настоящия момент това е така.
          Това е самата истина. При социализма няма конкуренция и следователно няма развитие. Никой не работи за "браво" или за едната чест. Знам, че така са се надявали болшевиките, когато са правили октомврийския преврат, но не са познали.
          Западната система се развива по естествен път и там повишаването на конкурентността е жизнено важно за всяка фирма. Това става с непрекъсната работа по вдигане на качеството и чрез намаляване на разходите за производство, т.е. като се внедряват нови по-производителни технологии. Контролът върху качеството естествено не е проформа, а е по ясни и стриктни стандарти... Лошото е, че и китайците вече почват да работят по този начин и конкуренцията става жестока. Но то това е хубаво за цялата система.
          2014: Deutschland über alles

          Comment


          • Аз да попитам, едно предприятие работи с 1000 човека, внасят нови автоматизирани линии и съкращават 500 човека. И тъй като бъдещето е в технологиите това ще е тенденция и в други производства и отрасли.Може да е добре за системата ама какво става с човека.Както казваха на старата ми работа преди всичко безопасността а после човека.То добре за работодателя, по малко разходи за заплати по-голяма производителност ма тез безработни де ги дяваме и с какво ще оцеляват.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
              Аз да попитам, едно предприятие работи с 1000 човека, внасят нови автоматизирани линии и съкращават 500 човека. И тъй като бъдещето е в технологиите това ще е тенденция и в други производства и отрасли.Може да е добре за системата ама какво става с човека.Както казваха на старата ми работа преди всичко безопасността а после човека.То добре за работодателя, по малко разходи за заплати по-голяма производителност ма тез безработни де ги дяваме и с какво ще оцеляват.
              Тогава дай да копаме всички картофи на ръка. Така всички ще са заети. Нищо, че и всички ще са бедни.
              Тези, които бъдат съкратени ще работят друго нещо. Това е далеч по-добрия вариант отколкото да затвори цялата фирма, защото конкуренцията ще я убие. Тогава всичките 1 000 човека ще останат без работа. Примери за такива случаи в България колкото искаш.
              Наскоро бях в Берлин в една фирма. Като видях как работят ми стана страшно тъпо. Огромни зали пълни с нови машини и хора няма във всяка зала. Сутрин пускат машините и после само чакат да паднат готовите детайли и им правят качествен контрол пак на последно поколение уреди. И тая линия им била от цели 10 години. В Берлин безработицата е много ниска. Тези няколко процента, които се водят безработни, всъщност или не си търсят работа, или имат високи претенции. В друга фирма където бях, си търсят хора от доста време и не могат да намерят. Там е подобно положението с машините. И двете фирми са в сусбсидирани от държавата и ЕС технологични паркове, като тия дето нашият министър Стойнев вика, че са излишен разход.
              2014: Deutschland über alles

              Comment


              • Руснаците произвеждат много добри стругове с ЦПУ, а това че Никалай не знае, въобще не ме очудва. Това че говори глупости също:
                http://www.smz-stanki.ru/products/do...741-default-3/

                Сега да кажем нещо за Автоваз. Няма значение че Нисан и Рено придобиват преобладаващ дял. Важното е че се запазва производството, запазва се марката, откриват се нови производства усвояват се нови технологии и се откриват работни места. В това ново сдружение руската държава запазва контролен дял от около 32%. Рено и Нисан като придобиват своите дялове трябва да инвестират около 700 млн. долара в Автоваз. В Русия автомобилния пазар се разраства бързо, също така и производството на автомобили. Сглобяват се Шкода, Форд, Фолцваген, Нисан и др. Със закон се задължават всички чужди производители на автомобили да произвеждат в Русия определен % от частите влагани във автомобилите. Така се стимулира една индустрия съответно и икономиката. Руснаците имат и други собствени производства, ГАЗ, УАЗ, Камаз и др. Имат и автомобили съвместна разработка с Китай, електромобили и т.н.
                Last edited by pavlin; d.m.y г., 05:27.

                Comment


                • въобще цялата работа с българската компютърна индустрия и правец ми прилича на вица за оня чукча, написал книга. редактора я прочел и питал -абе чукча, ти чел ли си я тая книга. чукчата отвърнал - чукча писател, не читател.
                  хората са видели и намерили практическото приложение на компютрите . работата която ти върши компютъра е много по-ценна от самия него.
                  тука сме "произвеждали" компютри с основна цел да произвеждаме компютри. и не само че те бяха копия, но и няколкото достъпни програми за правец бяха копия. появиха се и едни игри, те също бяха копия. и къде беше практическото приложение на правец. сигурно да подпираш масата с него или да чупиш орехи.
                  колегата фейд да ме извинява, но тия правеци не се ползваха в училищата. те стояха като експонати.
                  часовете по информатика се водеха практически. е къде е практиката да пишеш програми с молив в тетрадката, докато другите са писали със звездна химикалка или даже на истински работещ компютър. и без лафове че децата са нямали желание или видиш ли всички правец вкупом са спрели да работят 89-та година (ама те и преди това толкова са ползвани).
                  точка

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                    ......
                    Има друга причина думата транзистор и полупроводник да е табу... това пак прословутата им параноя да не ги нападне някой, с ядрено оръжие... При EMP всичката тази техника отива във вечните силиконови полета и нямаш функционираща система! Докато едно реле или електронна ламба продължава да работи
                    Не разбирам как колега не сте усетили, че това е причината за "закостенялостта". Това е причината колега и в Миг 21 и в радио апаратурата им доскоро да се ползват електронни лампи. ЖП транспорта като едно стратегическо направление с двойно приложение също попада под вездесщите 30 годишни правилници предполагам. Това не е закостенялост... това е параноя, но донякъде и разбирам защо е така. Само народ който има горчив опит от унищожителна война с огромен брой жертви може да е толкова параноичен!
                    Разбирате ли ни най-малко не се опитвам да ги защитавам, опитвам се да ги разбера!......
                    Страхът от EMP по време на война е някакво обяснение, често изтъквано, като мотив за отказ от внедряване на по-нови технологии.

                    Ако приемем, че това е водещия мотив, то тогава как да обясним следното:

                    1 - Споменах, че в СЦБ не се ползваха никакви полупроводникови схеми, в това число и лампови.
                    Защо?

                    2 - През 1981 - 1983 отбивах редовната си военна служба като радио-телеграфист и АДУ-механик в 95-ти свързочен полк на втора българска армия.
                    Като такъв имах възможността да се запозная с доста конструктивни особености на руската военна електроника от онова време. Устройствата бяха изградени на базата на електронни лампи, биполярни транзистори и хибридни схеми реализилани с последните.
                    Лампите се ползваха предимно в мощните трактове а транзисторите в слаботоковите схеми.
                    Защо именно във военна техника и то такава, която осигурява щабна връзка на армията се ползнаха транзистори?

                    3 - Има едно нещо наречено "ускорение", което може да навреди на електрониката не по-зле от EMP.
                    Кое издържа на по-големи ускорения - лампата или транзистора?

                    4 - Западните държави не бяха ли наясно със заплахата от EMP, та тъй смело компютъризираха всичките си отрасли, в това число и стратегическите?

                    .......

                    Ще спра дотук с въпросите, защото аз за себеси знам отговорите.

                    И те се съдържат в следното:

                    СССР не притежаваха мотив за възприемане и развитие на нови технологии.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
                      Руснаците произвеждат много добри стругове с ЦПУ, а това че Никалай не знае, въобще не ме очудва. Това че говори глупости също:
                      http://www.smz-stanki.ru/products/do...741-default-3/

                      Сега да кажем нещо за Автоваз. Няма значение че Нисан и Рено придобиват преобладаващ дял. Важното е че се запазва производството, запазва се марката, откриват се нови производства усвояват се нови технологии и се откриват работни места. В това ново сдружение руската държава запазва контролен дял от около 32%. Рено и Нисан като придобиват своите дялове трябва да инвестират около 700 млн. долара в Автоваз. В Русия автомобилния пазар се разраства бързо, също така и производството на автомобили. Сглобяват се Шкода, Форд, Фолцваген, Нисан и др. Със закон се задължават всички чужди производители на автомобили да произвеждат в Русия определен % от частите влагани във автомобилите. Така се стимулира една индустрия съответно и икономиката. Руснаците имат и други собствени производства, ГАЗ, УАЗ, Камаз и др. Имат и автомобили съвместна разработка с Китай, електромобили и т.н.
                      Пацо, това всичко (с една малка забележка) е вярно и какво от това. Има вероятност (макар и малка, според мен) тия стругове, които СЕГА сглобяват руснаците да са читави. В България мнозинството от машините в момента са произведени преди 20-30-40 години, и почти всичките от тези, които работят и в момента НЕ са руски. Има даже доста гдр-ейски, които си работят още много добре. Вкъщи имам видео Телефункен, което е произведено 1988г. във ФРГ и не го изхвърлям защото още си работи перфектно. Това е единственият западен продукт, който сме имали по това време. Всичко останало е било сделано в България или СССР и отдавна е заминало на боклука. Това са фактите, а русофилите да си вярват в каквото си искат.
                      В днешно време икономиката им се развива поне донякъде в пазарни условия. Без желязната завеса никой не може да си позволи да прави боклуци, поне не и когато говорим за професионални машини. Аз също нямам забележки към Касперски АВ. Само, че темата е за компютрите, произвеждани по времето на соц-а, а не в днешно време.
                      Естествено е сега руснаците да пускат западните фирми да внасят нови технологии в техните заводи и да правят смесени предприятия, както и проектът за самолета Сухой - френски двигатели, 80% от частите идват от Боинг, руска механика. Ако руснаците имаха технологиите да направят тоя самолет, щяха да го направят сами. Очевидно знаят, че не могат да го направят ДОБЪР, т.е. КОНКУРЕНТЕН и затова го правят със западни технологии. Той взе, че въпреки това падна на първия си полет. Дано да е случайно и да няма повече инциденти.
                      С ВАЗ е същата работа. Самите руснаци изчислили, че качеството на колите се е вдигнало над 10 пъти, след като французите внедрили техните производствени линии и стандарти за качество. А Рено дори на са някакъв еталон за качество. За безопасността на руските разработки пък пише тук: http://fakti.bg/avto/19429-otchaivas...za-novata-lada
                      Другарят Путин никога нямаше да продаде ВАЗ за няколкостотин милиона долара, при положение, че със сегашните цени на газа и нефта си докарват милиарди. Просто не успяха да направят читава кола. Кой ще си купи нова кола, която е толкова несигурна?! Една от пет звезди. Европа няма орбитална станция, но в индустриалните технологии очевидно е изпреварила Русия с десетилетия и разликата към 1990г. беше още по-голяма.

                      П.С. Пише се Фолксваген. Фолк-с-ваген. Фолк е народ, свързващо еС и ваген значи кола в този случай. Няма Ц в името. Холцваген дето им викат вероятно идва на майтап от Холц-дърво, т.е. дървена кола. Ако ФВ са дървета обаче, Лада Гранта не знам какво е
                      2014: Deutschland über alles

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                        Младежи, споменаването на Пентиум веднага определя по кое време са се случвали тези неща, т.е. средата на 90те. Не мислите ли, че е редно да отправите смешните си жалби със задна дата за състоянието на образованието по него време към тези които са се занимавали с това. Не да ми пръскате тука слюнки и жлъч за нещо от което нямате личен житейски опит!
                        Аз лично мисля, че няма нужда да хвърляте вината върху родната компютърната индустрия при положение, че по-това време тя беше вече убита, погребана и дори гроба беше ограбен.
                        Що бе млади хора не ви купиха нови Pentium-и, че да покажете на целият свят колко сте талантливи и как можете да пишете на езици от високо ниво в редактори дето ви помагат да слагате фигурните скоби на правилните места!
                        Идете сега да си искате парите за обучението, ако сте си платили пък те не са ви дали Pentium-и! Или пък, що още тогава не си поискахте парите а?
                        Ако ли е било безплатно... еми сори тате и мама са имали пари по него време само за тетрадки и моливи... няма за Pentium-и!
                        Това е положението, няма безплатни работи в света, всичко се плаща!
                        Свежданията до абсурд обезсмислят разговора.

                        Не става дума за техниката, а за манталитета като цяло и нагласите сред ония дето уж трябваше да подтикват следващото поколение да се развива в някоя насока.
                        Не е като да нямаха 1 купчина старо желязо (386 вкл.) в склада...

                        То ако беше платено и трябваше да си искаме парите, щеше да е заради това, че от над 40 титлувани преподаватели реално преподаващите бяха 4 - 5, останалите гледаха само да продават учебници, да отглеждат немислещи зубъри и да се заяждат за безсмислени дреболии като формата (не местоположението, а формата) на скобичка написана на ръка.

                        И почти цялата структура на съответния ВУЗ си беше непроменена от времето преди 89 - манталитета и нагласите също.

                        Въпреки, че в заглавието на дипломата ми фигурира ИТ, реални познания под 1% от там.

                        Вината (без мезетата) е ясна ... тук май идеше реч защо индустрията ни стигна на това дередже.

                        Колкото до прословутото писмо, такива съм ги слушал много от хора върнали се от там - първите 1 - 3 месеца... после изведнъж запяват друга песничка.

                        ---------- Post added at 11:56 ---------- Previous post was at 11:49 ----------

                        Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
                        Руснаците произвеждат много добри стругове с ЦПУ, а това че Никалай не знае, въобще не ме очудва. Това че говори глупости също:
                        http://www.smz-stanki.ru/products/do...741-default-3/

                        Сега да кажем нещо за Автоваз. Няма значение че Нисан и Рено придобиват преобладаващ дял. Важното е че се запазва производството, запазва се марката, откриват се нови производства усвояват се нови технологии и се откриват работни места. В това ново сдружение руската държава запазва контролен дял от около 32%. Рено и Нисан като придобиват своите дялове трябва да инвестират около 700 млн. долара в Автоваз. В Русия автомобилния пазар се разраства бързо, също така и производството на автомобили. Сглобяват се Шкода, Форд, Фолцваген, Нисан и др. Със закон се задължават всички чужди производители на автомобили да произвеждат в Русия определен % от частите влагани във автомобилите. Така се стимулира една индустрия съответно и икономиката. Руснаците имат и други собствени производства, ГАЗ, УАЗ, Камаз и др. Имат и автомобили съвместна разработка с Китай, електромобили и т.н.
                        Не е като да няма значение, качество и нововъведения от нищото не падат.
                        Руските посткомундета имат от къде да гушат яко (с толкова ресурси не е трудно), нашите имаха само построеното - трябваше да се разпарчалядоса и разпродаде, че да има сухо за правилните хора.
                        Това много удобно го пропускате, когато не хвърляте вината за него върху другите.
                        Last edited by morfius; d.m.y г., 11:54.
                        Welcome to the real world

                        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
                          В Русия автомобилния пазар се разраства бързо, също така и производството на автомобили. Сглобяват се Шкода, Форд, Фолцваген, Нисан и др. Със закон се задължават всички чужди производители на автомобили да произвеждат в Русия определен % от частите влагани във автомобилите. Така се стимулира една индустрия съответно и икономиката.
                          Това е вярно, но това, което се опитваш да внушиш - НЕ. Руският пазар е 143 милиона души, а нашият - под 8 млн.
                          В Русия се продават годишно милиони коли, а тук - едва десетки хиляди. Няма как ние да принудим големите производители да отворят заводи тук заради нашия пазар, защото той е адски малък. Нашият път за развитие е различен от руския.
                          Относно технологиите имам едни въпрос. Защо ДСО "СО МАТ", което беше най-голямата европейска фирма за сухопътен транспорт по времето на соц-а и притежаваше хиляди камиони се набутваше да купува камиони Мерцедес, а не Камаз? Познай колко е било лесно да се пробие желязната завеса тогава, за да се купи от врага и то скъпо и прескъпо, а не от СССР. И въпреки това са купили западни камиони. Отговорът е ясен. Огромна разлика в качеството. Няма как да тръгнеш от Чехословакия за Ирак с Камаз, защото ще трябва да вървят по 2 камиона. Един със стока и един с подвижна работилница.
                          2014: Deutschland über alles

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                            Това е вярно, но това, което се опитваш да внушиш - НЕ. Руският пазар е 143 милиона души, а нашият - под 8 млн.
                            В Русия се продават годишно милиони коли, а тук - едва десетки хиляди. Няма как ние да принудим големите производители да отворят заводи тук заради нашия пазар, защото той е адски малък. Нашият път за развитие е различен от руския.
                            Относно технологиите имам едни въпрос. Защо ДСО "СО МАТ", което беше най-голямата европейска фирма за сухопътен транспорт по времето на соц-а и притежаваше хиляди камиони се набутваше да купува камиони Мерцедес, а не Камаз? Познай колко е било лесно да се пробие желязната завеса тогава, за да се купи от врага и то скъпо и прескъпо, а не от СССР. И въпреки това са купили западни камиони. Отговорът е ясен. Огромна разлика в качеството. Няма как да тръгнеш от Чехословакия за Ирак с Камаз, защото ще трябва да вървят по 2 камиона. Един със стока и един с подвижна работилница.
                            То ние не ги принуждаваме, гоним ги... да напомням ли за Булгар-Рено, Москвич в Ловеч, Ровър Маестро или защо Хюндай след преговори за комплектовъчен завод тук избягаха скоропостижно?
                            Просто и ясно е, но на някои хора не им изнася истината.
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                              Тогава дай да копаме всички картофи на ръка. Така всички ще са заети. Нищо, че и всички ще са бедни.
                              Тези, които бъдат съкратени ще работят друго нещо. Това е далеч по-добрия вариант отколкото да затвори цялата фирма, защото конкуренцията ще я убие. Тогава всичките 1 000 човека ще останат без работа. Примери за такива случаи в България колкото искаш.
                              Наскоро бях в Берлин в една фирма. Като видях как работят ми стана страшно тъпо. Огромни зали пълни с нови машини и хора няма във всяка зала. Сутрин пускат машините и после само чакат да паднат готовите детайли и им правят качествен контрол пак на последно поколение уреди. И тая линия им била от цели 10 години. В Берлин безработицата е много ниска. Тези няколко процента, които се водят безработни, всъщност или не си търсят работа, или имат високи претенции. В друга фирма където бях, си търсят хора от доста време и не могат да намерят. Там е подобно положението с машините. И двете фирми са в сусбсидирани от държавата и ЕС технологични паркове, като тия дето нашият министър Стойнев вика, че са излишен разход.
                              Еми и аз си търся работа, но не като разносвач на пици, но няма къде, или ако има претенциите са ми големи.Друг е въпроса за ЕГН-то.
                              Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                              Това е вярно, но това, което се опитваш да внушиш - НЕ. Руският пазар е 143 милиона души, а нашият - под 8 млн.
                              В Русия се продават годишно милиони коли, а тук - едва десетки хиляди. Няма как ние да принудим големите производители да отворят заводи тук заради нашия пазар, защото той е адски малък. Нашият път за развитие е различен от руския.
                              Относно технологиите имам едни въпрос. Защо ДСО "СО МАТ", което беше най-голямата европейска фирма за сухопътен транспорт по времето на соц-а и притежаваше хиляди камиони се набутваше да купува камиони Мерцедес, а не Камаз? Познай колко е било лесно да се пробие желязната завеса тогава, за да се купи от врага и то скъпо и прескъпо, а не от СССР. И въпреки това са купили западни камиони. Отговорът е ясен. Огромна разлика в качеството. Няма как да тръгнеш от Чехословакия за Ирак с Камаз, защото ще трябва да вървят по 2 камиона. Един със стока и един с подвижна работилница.
                              Я ми прекарай един Мерцедес през Сибир натоварен с дърва примерно.Кой печели рали Дакар.

                              Прекалено много сте сърдити на СССР,та къде основателно къде неоснователно отричате всичко руско.Не знам защо от Наполеон насам поне никой не можа да превземе нискотехнологичната Русия, даже германците с високотехнологичните си Тигри не можаха да се справят с недодяланите Т34.
                              Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 19:42.
                              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                                Я ми прекарай един Мерцедес през Сибир натоварен с дърва примерно.Кой печели рали Дакар.

                                Прекалено много сте сърдити на СССР,та къде основателно къде неоснователно отричате всичко руско.Не знам защо от Наполеон насам поне никой не можа да превземе нискотехнологичната Русия, даже германците с високотехнологичните си Тигри не можаха да се справят с недодяланите Т34.
                                He отричаме а само сравняваме.

                                Относно ралито, добре е да уточним все пак, че победите на КАМАЗ се състоят в последните години а през 80-те въобще не е било така. Както и това, че Mercedes вече не е това, което беше.
                                Което говори отново затова, че СССР е едно а сегашна Русия - съвсем друго.
                                Дано по-бързо успеят да наваксат пропуснатото и така да преодолеят вредите, които им нанесе комунизма.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X