Известие

Collapse
No announcement yet.

Ще остане ли Русия, след 10 год. единствено убежище за християни?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    За много неща си прав, но ние в момента не знаем условието на задачата за да чертаем стратегии върху нея. Ще цъкне някоя и друга снимка, ще направи някое и друго измерване и нещата ще се поизяснят. А дотогава, да не бъдем чак такива песимисти.

    Освен това, доколкото разбирам, не е останал без хладилник в жегите, та да го гони времето (и жена му ).

    Това ме подсеща да попитам:

    Митак, как точно установи, че има проблем с нагревателя? Усети че не охлажда добре, че компресорът не изключва или някаква аларма ли се появи?
    Тя стреатегията е ясна - наближи ли краят на гаранцията на някое изделие, подготвяме се психически и финансово за подмяна. Останалото е тактика, която може и да спечели някоя битка. Войната е изгубена, поражението е факт(още преди да се случи(квантова физика(гадаене))).
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

    Comment


    • По въпроса с мъкненето в сервиз - тоя хладилник влиза през вратата разглобен, а в асансьора въобще не влиза и трябва да търся хора да мъкнем 6 етажа.Тва заради една тенджера не жената дето в нормален хладилник не влизала.Въпросната тенджера 10 дена след като го купихме я загори и я хвърлих.Та търси превоз един път натам после насам, хора да го мъкнем, я забрави.Накрая като удариш чертата хем си дал пари за две трети нов хладилник хем ако евентуално имаш такъв не се знае докога.След като могат да ремонтират климатик в къщи не виждам защо да не може да се ремонтира хладилник.Ако фирмата е с претенции да дойдат да го вземат да го отремонтират и да ми го върнат с гаранция ама такава май няма.

      Платката съм я снимал в предния ми пост, куплунга с четирите кабела синият и белият са за нагреватела.Като го вържа отиват ония 136 волта и загрява.А що са 136 не знам, или има някакъв преобразувател или нещо се е скапало.Средният извод на онуй нещо транзистор/тиристор/ семистор ли е отива на синия кабел.Даже се вижда де съм ги отрязал и сложил термошлаух.Може ли така да дефектира че да пропуска постоянно някакво напрежение.Термоелемента е сменен с нов.

      Схема на самата платка не мога да намеря.С електрониката съм на примитивно ниво колкото да си сменя правилно някоя част или елементарни сглобки.

      Принципно може да се побългари, като се вземе едно дефрост реле,евентуално таймер за време и термореле..Дефрост релето казва кога да се включи нагревателя за размразяване, Таймера да работи примерно 20-30- минути, терморелето да му зададеш безопасна температура че да не стопи пластмасите вътре, щото оня ден каймата в камерата се беше сварила.Има май и такива дефрост релета които обединяват всички тия неща.Обаче, няма къде да ги монтирамзащото на мястото наплатката мястото е кът, а отзад при компресора излизат само кабелите за захранването му, всичко друго е вкопано в пяната и няма как да закарам кабели до долу и отзад.Така че варианта отпада иначе струва около 50 кинта и става вечен.Довечера ще видя надписа на "оня" елемент да разбера какво е.
      Attached Files
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • Така вече се вижда и контролер, въпреки че на тая резолюция не помага кой знае колко.
        Тия, които са в състояние да го отремонтират качествено, на дали се интересуват дали ти влиза през вратата. Носиш им го - оправят го, не го носиш - спасяваш се, в магазинът има нови. Има съществена разлика м/у климатик, хладилник, фризер и осушител. Принципът на работа е един и същ, подробностите обаче са съществени. И между хладилник и хладилник има разлика, която може да се окаже съществена за ремонта. Това са подробности, естествено.....
        Като му монтираш някакво реле, не трябва ли нещо(някой) да забрани на компресорът, да работи през това време в което размразява?
        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

        Comment


        • Вържи нагревателя и премери напреженията между означените точки, както следва:



          U 1 - 3 = ?

          U 1 - 2 = ?

          Първото трябва да е променливо и може да е нещо близо до 0 V.

          Второто вероятно е постоянно - нещо като 0 - 3 V

          Виж и, какво пише на въпросния елемент.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Виж какво пише и на елементът маркиран като RV4. Добре е да се измери и съпротивлението му на позиция диод на мултимерът.
            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

            Comment


            • На въпросният елемент пише

              BTA06 600SW
              GKOHU VU
              CHN 824

              После ще меря че имам и друга работа.

              RV4 после щего гледам че го събрах вече.
              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

              Comment


              • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                У нас може да дегустираш само бира.Намерих фирма дойде некъф младок смени две термозащити и един датчик и....хладилника пак размразява заедно със замразяването.И го питам аз защо с новите части дава същия дефект и не трябва ли като изгори термозащита нещо да спре да работи а не всичко да си работи.Ми тоз модел бил дето не му влияели защите....а де.Щял да сменя платка....земай викам куфара и да та изпроводя по живо по здраво.Откачих нагревателя от платката и ся работи ма трябва ръчно да го размразявам.На платката има нещо което прлилича на мощен транзистор и на изхода има 136 волта постоянно.Дилемата ми е това нещо ли е изгоряло/утре ще го разчитам/ или нещо друго щото доколкото разбрах има терморегулатор и два таймера, единия му казва през 24 часа да се включи другия му казва да работи примерно 30 минути а термото да не топли с повечеот 25 градуса.Обаче ако нещо от тия трите е дало фира нема надежда щото са микроскопични елементите.Туй намерих по форумите.На снимките ,куплунга с четирите кабела, черен, кафяв, бял, син , като черния и кафявия са за вентилатора, белият и синият са за нагревателя.Некъф акъл.Нова платка е 200 кинта, с пишман ремонта става 270 което обесмисля купуването и.По добре още толкова и нов.
                На платката или вероятно на друга платка имаш реле което не изключва. Най- добре е да намериш ел. схемата за този модел и от там да се ориентираш.

                Comment


                • Няма друга платка Павлине, схемата е по-долу.
                  По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                  конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                    На въпросният елемент пише

                    BTA06 600SW
                    GKOHU VU
                    CHN 824

                    После ще меря че имам и друга работа.

                    RV4 после щего гледам че го събрах вече.
                    Дори вместо да мериш онези 2 напрежения, можеш да направиш следното:

                    1 - прекъсни пистата под извод 2 за да го изолираш от останалата част от схемата.

                    2 - запой една жичка между изводи 1 и 2

                    3 - виж дали нагревателят пак ще е под напрежение.

                    Ако не искаш да прекъсваш пистата, разпой елемента и мери съпротивление между изводи 1 и 3 (в режим диоди и в двете посоки).


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • [QUOTE=dimitar_vd62;1528612]У нас може да дегустираш само бира.Намерих фирма дойде некъф младок смени две термозащити и един датчик и....хладилника пак размразява заедно със замразяването.И го питам аз защо с новите части дава същия дефект и не трябва ли като изгори термозащита нещо да спре да работи а не всичко да си работи.Ми тоз модел бил дето не му влияели защите....а де.Щял да сменя платка....земай викам куфара и да та изпроводя по живо по здраво.Откачих нагревателя от платката и ся работи ма трябва ръчно да го размразявам.На платката има нещо което прлилича на мощен транзистор и на изхода има 136 волта постоянно.Дилемата ми е това нещо ли е изгоряло/утре ще го разчитам/ или нещо друго щото доколкото разбрах има терморегулатор и два таймера, единия му казва през 24 часа да се включи другия му казва да работи примерно 30 минути а термото да не топли с повечеот 25 градуса.Обаче ако нещо от тия трите е дало фира нема надежда щото са микроскопични елементите.Туй намерих по форумите.На снимките ,куплунга с четирите кабела, черен, кафяв, бял, син , като черни
                      Last edited by 546; d.m.y г., 17:25.

                      Comment


                      • BTA-то е симистор, който обаче и да е запушен, ако елементът означен с rv4(който предполагам е варистор) е дал "накъсо", нагревателят пак ще е под напрежение.
                        п.п. За да не губим време в писане - ако измериш съпротивлението и установиш че е близко до 0, разпояваш въпросният елемент и мериш съпротивлението в точките където е бил запоен. Окаже ли се над 1к ом - пускай си хладилникът без него. Трябва да работи нормално, варисторът е поставен с цел защита. Такъв във Варна можеш да си закупиш от Елимекс.
                        Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 17:24.
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                          BTA-то е симистор, който обаче и да е запушен, ако елементът означен с rv4(който предполагам е варистор) е дал "накъсо", нагревателят пак ще е под напрежение.
                          това къде го гледаш,схематя къде е,баси,ще си сипя едно малко,и без това почивам

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                            това къде го гледаш,схематя къде е,баси,ще си сипя едно малко,и без това почивам
                            Кое къде гледам? Ако имаш предвид симисторът - чета какво написа Митака. Ако е за това, което предполагам е варистор - гледам снимките на платката.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                              BTA-то е симистор, който обаче и да е запушен, ако елементът означен с rv4(който предполагам е варистор) е дал "накъсо", нагревателят пак ще е под напрежение.
                              ......
                              Би могло да се окаже така, ако RV4 e варистор, но не ми е ясно, защо ще пазят по този способ симистора при положение, че товарът му е активен. Освен, като защита от мълнии по жиците, за друго не се сещам.
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:18.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Ванчо разбрах на кое викате че е РВ4
                                та,искаш да кажеш че пробива събужда семистора или ,че храни нагревателя,
                                са по дейта шита пинаута на джито му се пада в едната страна ,а по картинката със зелената страна на платката варистора иде на средния крак ,а през тоя варистор кат тръгне ток с по високо напрежение кво става със съпротивлението,демек нагревателя студен и има малко съпротивление,загрява и съпротивлението му се увеличава ,тока намалява и тогава варистора кво праи,държи жив семистора ли или ко? нещо ги е накарало да го лепнат там,ма като никва практика нямам с семистори ми е мъгла.
                                Не вярвам и да е пробил ,та да храни реотан без да се поизпече всичко по платката.

                                Comment

                                Working...
                                X