Центъра на тежеста няма как да го изместя, има водолиния според която съм го балансирал.Скоростта изобщо не е висока, така ти изглежда на клипа, в действителност е друга.Най-добре може да се види в спокойна вода, ама все не мога да уцеля такава.Всъщност това му е максималната скорост, мога да я намалям от дистанционното.
Известие
Collapse
No announcement yet.
ДЕ е дъртият гъзар! /корабна тема/
Collapse
X
-
Щом не може да се измести центърът на тежестта, играй с остта на въртене на винта. Ако и дадеш наклон, при тяга, ще изправя носа вместо да го забива. Но това не е толкова важно. Далеч не е в динамичните качества ценното на корабчето.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Наклона на оста на винтовете е малко отрицателен, поради факта че за да намаля оборотите на мотора трябваше да използвам зъбчатки с голям диаметър и поради това не мога да ги хоризонтирам.Може да се каже че е с петстепенна скоростна кутия.Впоследствие намерих електродвигатели с вградени понижаващи предавки до 900-1000 обората на изходния вал, който на всичкото отгоре не е в центъра а в долната част на механиката, което дава възможност вала на винтовете да е максимално близо до дъното и така вече може да е хоризонтален.Но дори и в този вид едва ли развива такава мощност че да повдигне кърмата.Освен това
кораба тежи близо 8кг и акумолаторите са малко изнесени към носа за да се хоризонтира кораба.Мога да ги изместя 2-3 см назад но така кърмата потъва повече.Освен акумолаторите в 15 см от носавата част е пълна с около половин килограм олово иначе не мога да го потопя до водолинията.Искам да кажа че основната тежест е в предната половина на кораба,поради което когато излиза от вълната кораба пропада с носа надолу и при следващото изкачване по следващата вълна трудно изплава поради голямата си маса и инерцията която е набрал при спускането, кърмата има най-малка подемна сила поради най малкия си обем - това е някаква мода в дизайна на корабите от онова време, последната трета от кила започва изкачване към водолинията което намалява обема и подемната сила на кърмата.Тогава се е смятало че така намаляват съпротивлението но в съвремието се изволзват хидротунели и компрютърни симулации и в някои случаи формата е доста неочаквана -плоска и широка.Пък и в истинските кораби има баластни трюмове в които се вкарва вода за да се коригира диферента и крена, аз очевидно е че не мога да пресъздам всички механизми.Също така носа на тези кораби е с обратен наклони и изтумбена подводна част което може би да оказва някакъв отрицателен натиск надолу при модела при движение, при истинския кораб пред вид масата му и да я има тази сила вероятно е силно пренебрижима, пък и при скорост 18 възела едва ли ще окаже някакво влияние.Но за да съм напълно сигурен какво се случва ми трябва спокойна вода.Пък и носовата вълна може също да заблуди.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Направил си кораба в мащаб. Няма как и плавателната среда да се трансформира в същия мащаб. Поради това е съвсем нормално поведението на макета да се различава от това на оригинала.
Не го пипай повече. Така си е перфектен.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Това със скоростта и аз го забелязах. При нормални размери, все едно да се движи с 60-70 възела.
Сега остава да му намерим кусур, че оръдията му не стрелят.
Иначе носът му е много иновативен. Говоря за подводната част. Много по-късно се сещат за такова нещо, та да не се образува вълнение покрай корпуса.
Браво, Митак!
Добре ще е да поплува в тихи води.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Ами подозренията на Любо ме накараха да се замисля, гледах първия клип коъто не е публикуван ,гледах и тоя и като сякаш носа наистина имаше склонност да забива.След щателен оглед и задълбочен научен анализконстатирах че в носа е влязла вода през предния торпеден апарат, който е една тръбичка за имитация но съм се надявал че капачето ще предотврати влизането на вода.Да ама не.Лошото е че от носа до първия комин съм го напълнил с полиуретанова пяна да държи баластите понеже тази част на палубата не се отваря и ми беше невъзможно да ги залепя по друг начин.Освен това петия шпангуот от към носа не е изпразнен нацяло, демек от кила нагоре е плътен до около 2 см под палубата, заради това че държи едни гредички под палубата.Заради това пяната не е проникнала там и се е образувало нещо като баластен резервоар който е поел около 100грама вода.Това наложи да изчопля пяната с мамата , лелята ,каката и издрани ръце но успях да я извадя и остана само толкова колкото да държи баластите на място.Сега предния и задния торпедни апарати са запушени под капачетата със тапи и проблема с влизането на вода е решен.Пяната не беше напоена с вода, въпреки опасенията ми, но като я махнах е по добре, грешка беше тази пяна ма са учим в движение.Ей за това са полезни критиките и забележките.Тъй че Любо има бира кат се видим....са да не вземете да ме критикувате за сяко петънце и одраскано
Колкото до скороста ако я намаля спрямо мащаба- 18 възела са към 30-на километра намалено 100 пъти ми той вятъра ще го духа по-бързо.Видимо от брега като ходя подире му се движи със скороста на пешеходец, не пешеходец с растройство а нормален около 5-6 км/ч.Ма както казах от дистанционното може да се променя от 0 до макс плавно като джойстика остава фиксиран в желаното положение, така че може да се нагажда според желанието.Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 14:28.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Някакво предложение за нов модел.Този на Viribus Unitis е в застой поради временна липса на мерак.Без желание не става затова ще почака.Останаха димоотводите и задната рубка но еднотипните детайли ме отегчиха.Не се приемат ветроходи, съвременни бойни, пътнически и търговски кораби, яхти и подводни лодки.Броненосците ме умориха засега.Кораби от втората световна също не са ми интересни.Замислям се за колесен параход, речен или океански.Нещо от 19 век.Нещо което носи приключенския, иследователския дух на епохата, ентусиазма от навлизането на парната машина.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеМалко развитие на нещата.Как се правят стълбички, комини,крановеНа където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Ами довършвам този броненосец и после се двоумя дали да задоволя собственото си его с "Дръзки" или да почна някакъв речен кораб с гребни колела.
Междувременно от една медия искаха няколко моделисти да им правим 4 торпедни катера и турския крайцер Хамидие че да правели филм/клип/ за атаката на Дръзки.Отказахме им по ред причини.Първо, до края на август това не може да стане, т.е искат го ама за вчера.Второ, моделите да са по 3 метра за по истински снимки.То тогава Хамидие трябва да е над 10 метра, т.е това си е баш кораб.Да пушели комините им ,да стреляли с торпеда/модел на торпеда/ и Хамидие да му потънел носа като в истинската битка.При тези размери това си е детайлност до всяко нитче, а за задвижването особено на Хамидие сигурно някой стар Перкинс трябва да изровим.Трето - давали 10 000 лева, което за никъде не стига дори труда да е безплатен, най малкото че ще ни трябва помещение щото такива модели в хола не се правят, второ ще трябват автомобилни акумолатори многоканални дистанционни, винтовете ще трябва да се поръчват щото не се продават винтове за кораби с такивма размери, стругарска работа и т.н.За това ги посъветвахме да се обърнат към Джорд Лукас.Модела който правя в момента е 1 метър и 23 см дълъг и е максимума на мащаба при който можеш да имитираш отделни детайли.Срещам трудности с местенето му из хола и все още не съм отговорол на въпроса на жена ми - къде ще го държиш.Това е ниво на изпълнение за градска изложба или най много окръжна и то при положение че модела е радоуправляем а не настолен/музеен експонат/което допуска леко загрубяване на нещата, пред това че ще се движи във вода ще се носи насам натам, т.е.музейното качество става твърде нежно и промяна в конструкцията пред вид нуждата от достъпност до вътрешността на модела.Аз дори се старая повече от необходимото.Утре на днувна светлина ще му направя снимка завършен е на 80%.Да не говорим че и при този мащаб при изпълнение музейно качество оръдие калибър 50мм с размер два сантиметра и половина може да има работещ затвор и движение в трите оси посредством микровинтове и врътки, т.е. действащ умален вариант на истинско/само дето не стреля/.Сиреч трябва си стругче и минифреза, не са достатъчни импровизирано стругче от шмиргел, пилички и прочие подръчни инструменти.По нататък може би ще успея да направя снимки на такава детайлност на един колега който от четири години прави един модел.Но той се готви за международно състезание.А за модели по три метра с качество въобще не си помисляме.То ако направиш такъв модел си на една крачка от истински яхти и лодки, които поне ще носят приходи.Някога имах утопичната идея да направя клуб за моделизам дето децата да правят модели на кораби ,самолети, колички, този клуб да има "полигон" с пистичка езерце....само че първо трябва да имам педагогическо образование щото ще работя с деца, второ изискванията са "енциклопедия британика том първи", трето нямам собствени финаси, а за кредити и дума не може да става защото интереса към това начинане е почти нулев, родителите нямат пари, тези дето имат разсъждават що детето ми ще се мъчи да прави нещо като мога да му го купя, четвърто, всички терени са изкупени от тимаджийте та трябва от тях да наема а там тън мън няма, за общински помещение или парцел за полигон нямам средства за рушвети, общината нама интерес да инвестира в подобно забавление освен ако ЕС не даде средства, затова си ги правя за кеф и някой ден или ще ги подаря на някой музей или ще направя собствена изложба.Може и да зарадвам някое дете, може да дам някой за благотворитерност.Принципно моделистите рядко си продават моделите.Освен това не можеш да правиш нещо година две и да го продадеш за 300-400 -500 лв, дори и евро.Музеите дават пари само за най-най-добрите а там конкуренцията е огромна и ако не си взел два три златни медала на международни състезания просто забрави.Същото е и с колекционерите, които в България липсват, а и те не купуват наред и както при тунигованите коли се обръщат към авторите на уникални оценени модели които за това са уникални щото малко хора могат да ги направят.Тъй че засега инвестицията е за собствено удоволствие,Само от това не можеш се издържаш, поне след мен няма да останат само празни бирени шишета.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Направи Дръзки. За вечна прослава на най-голямата победа в историята на военноморския ни флот!!! А и ако нещо ще докосне душата на богатия българин, да се бръкне за "нещо такова", ще е само Дръзки.
А може да направим съвместна изложба на гребна база, ние пък ще покажем спортни лодки, от зората на кану каяка, до сега
Медия... За 5000 лв не щат ли да им направиш Титаник, ае от тях да мине, на 50% по-къс, ма малко по-дебеличък, само дет'да върви и кат подводница.Last edited by Liminat; d.m.y г., 06:35.Alfa Romeo 147 1.9 JTD
Comment
-
Дръзки ми е любимият кораб в една игра. Имам и по-добжри, но тоя има особена душаНа където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Докарах го дотук.Втулка от алуминиева тръбичка, медна тел, със замба изрязах кръгло"стъкло" за прожектора, светодиод и рефлектор от челник, както и няколко медни тръбички и прожектора е готов.Повече снимки на финала, че няма да е интересно инак.Дано сколасам за изложбата август месец.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
Comment