Продължаваме с панелчето за регулиране на фаровете.Изчопляте го от таблото с нещо плоско и тънко като внимавате да не повредите таблото.Ако обаче нямате нужните инструменти ама много искате да ви свети синьо, мое го отмаате с теслата, въпроса е да го свалите.Заключвате колата и пак в къщи, обаче нема си земате бира, за ракия категорично не.Работата е деликатна.Значи първо отделяте предната част, има едни ушички отстрани повдигате ги и те така излиза.Като я махнете обръщате внимание на задната част, там има три винчета и тях развивате.Махате капачето и изтегляте платката барабар с блокчето на врътката за реглаж на фаровете.За да я извадите обаче трябва а стиснете двете крилца дет съм ги посочил пак с шилото и после отделяте блокчето от платката.На самата платка има два светодиода които разпоявате и подменяте със новите.Вижда се де съм писал плюс и минус.Имайте пред вид че двата светодиода са последователно свързани като връзката между двата, тоест пистата минава от предната страна на платката, ако я преебете като мене щот не гледах както трябва си правите едно мостче с излишната дължина от изводите на светодиодите.Тука свършихме.Ся трябва се доразглоби черната кутийка с врътката.Там дето стискахте има пак за стискане, т. е не за стискане а за повдигане.Подпъхвате две тънки отверки, шила, по големи игли и избутвате врътката назаде или напреде,забравих ма то се вижда накъде.Като излезе се вижда че има една месингова пластина.С нещо тънко я отлепяте, държи се на четири пинчета.После махате колелцето, внимателно нагоре, щото има една контактна пластина дет не трябва да губите и повреждате.Така ся се виждат двата светодиода.Е такя са си е*ло мамата.Значи единиа дет е в черен държач си го отпоявате и сменяте може и без държача вече, само трее си докарете горе долу буквата "Г".Другия дет свети в колелцето е шибаната работа.Значи трее го отпоите и земате един диод 3 мм като му запилвате челото, ем да се събере в колелцето ем да не свети толкуз че дразни.Туй от втория път го направих че бая светеше.Сега обаче трябва да му придадете изчанчена форма наподобявайки оригиналния, обаче го запоете от долната страна на платката че иначе ако не уцелите формата на крачетата му ще опира в оная пластина на колелцето и може да я изкривите, може да окъси нещо или колелцето да не се върти.После колелцето се нанизва малко на ебем страна, като внимавате за пластината, и проверявате дали се върти или запира.Мое да запира и ако светодиода стърчи мноо напред и опира в прозорчетата на цифрите отвътре.Та трябва да го доизкусурите.Абе няма ка да го обесня, преди да разпоявате огледайте, и премислете да не стане въх ко стана.Пак там съм посочил плюса с шилото.Ма вий си мерете щот мое да има разлики, мое и да няма знам ли.Накрая събирате всички парчетии в едно цяло.Като запоявате имайте пред вид че и двата светодиода имат писти от едната и другата страна.Минават през едни микроскопични втулки набити в дупките на платката, да не ги повредите с поялника.Не че е фатално маже да са окъси като покажете краищата малко по-дълги и ги запоите от двете страни.Ако всичко е окей, бегате до колата за монтаж, пробвате и тогава вече си земате бирата.Добре гледайте и обмисляйте с това колелце че аз май си го прецаках, ремонтирах го уж ама утре ще видя дали вдига и сваля фаровете.В краен случай ако не ви се рискува, може да не сменяте диода в колелцето, само цифрите ще са си зелени.От мен толкуз отивам да спя.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Разни работи по колата.
Collapse
X
-
Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 15:29.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
-
Браво! Всичко много добре обяснено!
Понеже аз съм минал по същия път, ще си позволя едно допълнение - копчетата за стъклата може да се разглобят и само на две части. За достъп до светодиода не е нужно да се маха най-горната, че лесно се чупят ушите. Просто се вади дъното комплект
А ако някой се дразни от силата на светене, може да си поиграе със стойностите на съпротивленията. Оригиналните диоди са доста мижави и обикновено след смяна новите светят в пъти по-ярко.166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Comment
-
Ами да, може и само долната част да се махне, обаче аз нарочно ги разглобих за да ги почистя от прахоляка.Във средната част има едно като целофанче което предпазва платката от попадане на влага, при мене беше доста "опушено" от прахоляк, та затова ги разглобих напълно.Мислех да спомена че преди сглобяване е добре частите и особено тези дето светят да се почистят със спирт или препарат за стъкла, ама съм забравил..Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 15:31.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМога да ти дам такива (червени):
............По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Колега ти си "луд умора няма" Така като приключиш някой проект , не ти ли става строшничко ,че няма какво друго да подобряваш
Веднъж като возих началника си с моята кола и в тъмното той не видя дръжката за отваряне отвътре и драпаше опипваше докото не му я показах.И.така взех мерки да не се повтарят такива случки и осветих ръчките . Ей ти на проста идейка ако са ти останали диоди и свободно време.
http://nightsurfer.snimka.bg/automob...21483.35019517AR 156 1.8 TS + LPG
Comment
-
А виж за това не бях се сетил,ся ми намери работа, ма пък мисля да правя нещо подобно на задните външни дръжки че и там не ги намират.Много хитро се е получило и дискретно.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Айде, и моите вътрешни дръжки са с осветление, по идея на колегата nightsurfer.Даже сложих и едно диодче на пепелниците.Намирате си плексиглас 3мм, със свредло 2,5 мм пробивате дупчици в права линия, след това с пиличка се разширява отвора до желания размер че да влезе плексигласа.От задната страна челно е залепен светодиод, напражение взех от бутоните за стъклата.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първо правя прореза, после вкарвам плексигласа в него, след това го очертавам с нещо остро, изпилявам го на шмиргел/внимателно/грубо, после го дооформям с пиличка и шкурка.Налага се няколко пъти да го слагам и вадя в процепа за да коригирам там дето трябва.Не шкуря и не пиля на място защото ще се повреди пластмасата.За два следобеда стана.Нощно време е готино, пък и дет вика колегата няма да търсят дръжките.
п.п.Имам една идея, ринговете на духалките да светят от синьо до червено в зависимост от температурата с която духат, обаче ще трябват някакви плъзгачи и писти защото се въртят безконечно.Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 21:16.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Това с цвета на светене на духалките в зависимост от температурата е мега - гъзарска идея !
Сигурен съм, че ще си първият, който ще го направи
В случай че решиш цветът да се влияе от реалната температура на потоците вместо от положенията на плъзгачите, съм готов активно да ти съдействам
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Мда де, имам пред вид температурата на потока въздух.Не знам на 166 как е обаче на 156 духалките от двете страни натаблото са кръгли и се въртят безконечно.Ако светодиода се захранва от кабел ще се осуче, затова трябва някакви писти и плъзгачи.Освен това трябва нов ринг да се прави от плексигласова тръба или поне втулка в която да влезе....е ся ми просветна.ЗНачи трябва една плексигласова тръба с подходящ диаметър в която да се надене духалката и няма да трябват писти и плъзгачи.Духалката ще се върти в тръбата пък нейнатя периферия ще е световода и съответно светодиода ще е неподвижен.Хм, имам една резервна духалка... ще помисля, пък за цвета от температурата на потока ще помагаш.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
За цвета го мисли на базата на отделните LED базови цветове + бял и евентуално - комбинациите между тях.
На практика ще трябва прагов термометър с няколко изхода.
Броят на температурните прагове и броят на изходите и комбинациите между тях не са проблем.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Не става ли с някакъв термоелемент който си променя съпротивлението плавно и така с някаква схемичка, един трицветен диод да прелива от синьо към червено.Белия цвят е комбинация от червен, син и зелен.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Това имам впредвид под прагов термометър. За датчик ще се ползва стандартно термосъпротивление а схемичката ще го отчита и в зависимост от зададени граници ще "пали" изходи на които ще са вързани светодиоди.
С устойчивите състояния на светодиодите работата е ясна. За да се получат междинни цветове вероятно ще е добре да се ползват червен, зелен и син светодиод и в зависимост от начина на тяхното палене (най-вероятно с ШИМ) да се постигне това.
Ти помисли дали ще ползваш само устойчиви цветове или ще се целим към това с RGB - то.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment