Известие
Collapse
No announcement yet.
Мисията Rosetta
Collapse
X
-
А виж, това са неща дето много ме интересуват и не ме интересува чий е успеха.Интересно ще ми е, като оповестят резултатите.Дано си презареди батериите апарата по-скоро.То па ебати шанса да го приземиш там дет слънце не огрява, но пък е голям успех да нацелиш такъв малък за космическите мащаби обект че и въобще да кацнеш без да се разбиеш.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
-
Гравитационното поле на "камъка" е много слабо и това е нож с 2 остриета. Силата на тежестта на целия апарат е около 0,01 N (все едно да тежи 1 грам на земята).
Това елиминира необходимостта разход на много гориво при кацането, но пък се е получил отскок на височина около 1 км. след първия контакт.
А и въпросното гравитационно поле изобщо не е било точно известно при старта на мисията. В един от материалите се показва, как орбиталната станция се е приближавала по специфична траектория за да опознае в детайли ситуацията и така да може на навлезе в правилната орбита.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Нещо има недоогледано в тази мисия. Първоначално е била известна приблизителната маса на камъка. На базата на това в института "Макс Планк" са били проведени и много симулации на кацането именно за да се избегне крайно нежеланото отскачане на апарата. Идеята е била още при първия допир, цялата енергия от падането да бъда поета от окачването. Нещо повече - тя е трябвало да бъде трансформирана от механична в електрическа, за да може по-късно да бъде използвана. Това на теория и на симулации - добре, но на практика се оказва, че апаратът е извършил 2 подскока, като при първия е отскочил на около километър а при втория - на около 12 метра. Това само по себе си прави мястото на финалното кацане (трето поред) много далеч от първоначално планираното. От тук следват и проблемите с осветеността, недостига на енергия и пр.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:44.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Спускаемият апарат е оборудван със система за фиксиране на повърхността - така наречените "харпуни". Те е трябвало да се задействат автоматично непосредствено след първия контакт с повърхността с цел да не се получи отскачане. Поради неизвестни засега причини, те не са се задействали.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Ми стават такива работи.Все пак говорим за Европейската космическа агенция не за НАСА или Русия.В смисъл че нямат техния опит.Все пак по-лесно е да кацнеш на Марс отколкото на тоя камък с неустановена форма и мижава гравитация.Да не кажа никаква.Доколкото разбарах има надежда след няколко месеца като заобиколи Слънцето да се освети и да зареди.Неприятното е че една такава мисия продължава години заради бавните ни двигатели, а доколкото знам има експериментални модели за по-бързи установки ама, все има други належащи планове да си ги мерят.Харпуните са интересно решение1 тествани са на Земята, обаче в предполагаем грунд на кометата, нещо рехаво като баластра.Ами ако са ударили нещо подобно на гранит, няма как да го пробият.Щото според теориите кометите са кални замръзнали топки от камъни прах и лед.Все нещо интересно ще изкочи.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
От ESA казват, че харпуните изобщо не са се задействали а не, че теренът е бил неблагоприятен.
Аз не мога да разбера следното:
Докосва апаратът веднъж камъка, всичката апаратура се задейства, както е предвидено след кацането. Впоследствие обаче започват да пристигат данни за ротация в пространството и за промяна на магнитното поле. От тези данни косвено се прави заключението, че апаратът се движи - т.е - отскочил е.
Излиза, че това, което регистрира докосването до повърхността дава една и съща информация и при продължително и при кратковременно докосване.
На фона на всичката друга сложна апаратура, на фона на всичките ужасно сложни алгоритми за прецизно придвижване от началната до крайната точка, това ми се види голяма тъпотия, касаеща едно толкова елементарно нещо.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
-
В интерес на истината, това начинание си беше рисково още в самия му зародиш.
Предварително се знаеше, непосредствено преди изтсрелването на сондата, за слабото гравитационно поле и ветровете оказващи влияние на физическата стабилност на сондата, както и сянката спрямо Слънцето, влияеща на зареждането на батериите, подържаща системите.
Цялото начинание си е една авантюра.
Дано резултатиге от изследванията оправдаят риска.Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
-
Олди, какви ветрове в космоса.Ако имаш пред вид слънчевия вятър, то той е поток от заредени частици и малко трудно ще отвее нещо, пък и няма нищо общо с явлението вятър.По-скоро ще повреди нещо и то ако кораба го застигне някакъв супер мощен поток от някое слънчево изригване.То по принцип овладяването на Космоса си е авантюра.Никой не се съмнява в това.Грешки и засечки стават.Имаше един филм как се правят такива кораби, на земята ги подлагат на всякакви реални удари, трусове, вибрации и прочие.Може пък някой микрометериот да го е ударил.Едно оризово зрънце при космическите скорости би нанесло значителни увреждания.Да си припомним и одисеята с Хъбъл, дето направиха груба грешка с оптиката на телескопа, та чак бе поставено под съмнение финасирането на НАСА.За сега може само боб да фърляме какво е станало или да идем да видим.Очевидно второто няма как да стане, но се чудя на орбиталния апарат Фила нямало ли е камера която да предава изображение от приземяването, пък и самата Розета би трябвало да има такава, все пак не се каца всеки ден на комета.Пък и кацането е било автоматично, при тези растояния човешка команда е безмислена пред вид времето което трябва да пропътува, а едва ли на него предвид малките размери има такъва апаратура коята би могла да вземе навигационни и приземяващи маневри.Не можем да ги съдим, това все пак си успех.По лошо щеше да е ако се бяха разминали или сблъскали.Дано успее да се задържи и събуди като го огрее Слънцето.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Прав е Олди за ветровете. Но не става въпрос за такива, каквито познаваме а за потоци от газове, които възникват в следствие на затоплянето на ядрото и сублимацията (все още не добре изяснен физически процес при който веществото преминава от твърдо в газообразно състоятие, без преход в течна фаза) - т.е - формирането на опашката на кометата.
Накратко - тези потоци могат да отвеят апарата в пространството, ако той не е добре фиксиран за повърхността.
Много противоречива информация достига до масите и нещата лека полека се изясняват.
Относно въпросните харпуни, разбрах, че преди да сработели трябвало да се задейства нещо като бустер - това, което наричат "Thruster" - заряд, който има за цел да "притисне" апарата към повърхността. Без това притискане имало вероятност зарядите на харпуните да изпратят железарията обратно в космоса.
Та всъщност това чудо не е сработило.
Явно е възникнал проблем, но на фона на останалата част от мисията той не е толкова голям. Освен това учените казват, че това не бърка работата на орбиталната станция. Просто ще се събере по-малко информация в детайли.
Все пак надеждата е, че апаратът ще успее да се събуди навреме за да изпълни мисията си, преди да бъде изпечен от слънцето.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:57.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
То това друга работа, да беше го написал по друг начин.
Абе тия от ESA не са ли чували за батерийките Дюрасел....нещо ми напира въпроса - обикновенно тия тела имат някаква ос на въртене, та тоя апарат би трябвало периодично да се осветява демек да зарежда.Освен ако оста му на въртене не съвпада с посоката на треакторията и гъзъ му да остава трайно неосветен и апарата да се е приземил точно там.Май ще излезе кораб на извънземни.Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 21:01.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
Comment