Известие

Collapse
No announcement yet.

Предимство при кръстовище с кръгово движение

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Малко да поразмътя темата ... днес минах два пъти през кръговото за към Банкя и забелязах нещо интересно- идвайки от Банкя има само един предупредителен знак - А29 Кръстовище с кръгово движение и при навлизане в кръговото, ако човек се взира би могъл да забележи двата знака за тия дето са вътре Б3 Път с предимство, което обаче се падат под доста остър ъгъл и все едно се гледат в профил... от всички други входове в кръга има комбинация от Б1 Пропусни движещите се по пътя с предимство! и Г12 Кръгово движение...
    Не го снимах, но сега гледам в гугъл, че преди кръговото има знак Б1 с табелка 250 м. но не го забелязах на живо...
    Last edited by jorko; d.m.y г., 20:06.

    Comment


    • Не си го видял наживо, защото Филиповци е съвсем близо. Учудвам се, че другите знаци са още там.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Като гледам анкетата, мисля, че това е:
        Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.
        Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
        Нагоре по стълбата, която води надолу
        sigpic

        Comment


        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Не си го видял наживо, защото Филиповци е съвсем близо. Учудвам се, че другите знаци са още там.
          Не съм казал, че не е там...

          Comment


          • Радвам се, че сте започнали да забелязвате несъвършенствата на сегадействащите правила - ако продължавате да се вглеждате ще забележите още по-големи абсурди.
            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
            sigpic

            Comment


            • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
              Радвам се, че сте започнали да забелязвате несъвършенствата на сегадействащите правила - ако продължавате да се вглеждате ще забележите още по-големи абсурди.
              Заради теб се загледах

              Comment


              • Между другото доста хора бъркат - няма такова нещо като кръгово кръстовище, а има кръстовище с кръгово движение. Кръга е един път и на всяко място, в което има включване в кръга имаме кръстовище - на кръговия път с другия. Ей така ако мислите, ще схванете каква е идеята на КРЪСТовището.

                Comment


                • Първоначално публикувано от Airfan Покажи съобщение
                  Между другото доста хора бъркат - няма такова нещо като кръгово кръстовище, а има кръстовище с кръгово движение. Кръга е един път и на всяко място, в което има включване в кръга имаме кръстовище - на кръговия път с другия. Ей така ако мислите, ще схванете каква е идеята на КРЪСТовището.
                  Това пространство трябва винаги да е свободно, за да може всеки бързо да поеме по своя път - само движещи трябва да има по него, без спрели, освен ако не го ползват за място за запознанства, но ако е така, това е твърде извратено.
                  Last edited by old alfist; d.m.y г., 01:15.
                  Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                  Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                  Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                  sigpic

                  Comment


                  • Относно това дали водачите на МПС са длъжни да се съобразяват със знаци, които виждат или могат да видят "в гръб" съдилищата са пределно ясни още от 70-те години-водач на МПС не е длъжен да се съобразява с такива знаци, а само с тези, които са поставени отдясно и в посоката му на движение - ето няколко бързи примера набързо:

                    - http://www.admcourt-bs.org/CMS_ADM/i.../931_2011R.htm
                    - http://www.justice-ruse.org/rcourt/2...1/156a1811.htm
                    - http://www.rcourt-aitos.org/CMS_ADM/...3/17361013.htm

                    В едното решение даже има и съждения що е тая птица "локално" и що е главен/второстепенен път.

                    Нещо повече (имаше такъв въпрос по-горе) - "Когато пред кръстовище в дясната страна по посока на движението не е поставен знак за предимство, водачът няма основание да счита, че има предимство на преминаване, дори и да знае, че на напречния път е поставен пътен знак за отстъпване на предимството". Т.е. и двамата са виновни и имаме съпричиняване.

                    Относно нерегулирано кръгово (т.е. кръстовище с кръгово движение) - еднозначно важи правилото на дясностоящия. В стария ППЗДП си го пишеше ясно:

                    Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им. (2) Правилото от предходната алинея важи и за кръстовище с кръгово движение, означено със знак N: 78, както и за Т-образно кръстовище

                    В сегашния е по-засукано:

                    Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:
                    1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните
                    превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. От същото
                    правило се ръководят помежду си и водачите на релсовите пътни превозни средства;
                    2. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни
                    превозни средства независимо от посоката на движението им;
                    3. водачът на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с настилка, е
                    длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по пътя с настилка.

                    Доколкото "кръговото" си е кръстовище - с кръгово движение - ако нямаме знаци - важи общото правило. http://store.picbg.net/pubpic/7D/F3/...d075787df3.JPG

                    Comment


                    • Браво, ето така се пишат постове!
                      "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                      К.М.

                      Comment


                      • С това темата се изчерпа и дано тези 138 човека са разбрали грешното си убеждение!
                        Ключовата дума е НЕРЕГУЛИРАНО.


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • Колега Ангелов,

                          В това, което си написал:

                          "Нещо повече (имаше такъв въпрос по-горе) - "Когато пред кръстовище в дясната страна по посока на движението не е поставен знак за предимство, водачът няма основание да счита, че има предимство на преминаване, дори и да знае, че на напречния път е поставен пътен знак за отстъпване на предимството". Т.е. и двамата са виновни и имаме съпричиняване"

                          виждам сериозно противоречие.

                          От една страна казваш, че след като няма поставен знак, който да ти дава предимство, не трябва да считаш, че имаш такова.

                          От друга страна при липса на знак за предимство от дясната ти страна по какво съдиш, че имаш предимство според правилото на дясностоящия пред МПС - тата, които идват отляво ?

                          Текстовете от линковете също не доказват твърдението ти, че не трябва да се съобразяваме със знаците за предимство, които се виждат в гръб, защото в първия текст става въпрос за невъзприемане на знак, който не е от дискутираната категория знаци със специфична форма. Цитирам:

                          "административният орган сочи, че е нарушен, всъщност се намира пред автомобила и тъй като за водача формално няма забрана за завиване на дясно при изхода от паркинга – Х1, той всъщност визуално не възприема този знак, който остава с гръб пред него. Необходимо е да се отбележи "


                          Във втория текст дори съдебния състав констатира:

                          "Пътните знаци за предимство са с различна форма от останалите пътни знаци, поради своята изключителна важност за безопасност на движението и действително с цел да бъдат възприемани и когато водачите ги възприемат в гръб"

                          въпреки, че никъде в закона това не е записано черно на бяло.

                          В третия текст става въпрос за липсващ знак (само тръба) и нарушена видимост....


                          Независимо от това, че казусът с възприемането на знаците за предимство в гръб не е ясно регламентирано от закона, твърдението, че те трябва да се игнорират е много опасно!

                          Много може да се дискутира по този въпрос.

                          Ето моят добронамерен съвет към всички колеги:

                          Независимо от това, какво не е написано черно на бяло в закона, винаги възприемайте пътната обстановка по всички възможни начини, в т.ч. и по разсъждавайки по косвени белези.

                          Просто защото смачкани ламарини, телесни твами или човешки живот, съдът няма да ви ги върне, дори и да сте изрядни от гледната точка на закона.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Само да припомня, че има ли дори един знак указващ предимство или обратното, на кръстовище с кръгово движение, то става автоматично регулирано и всички правила за дестостоящия отпадат, но това задължава компетентните органи да следат за поставянето на знаци на видимо място и ориентирани с лице към всеки от движещите се във всички посоки - това рядко се случва, от което идва хаоса при движението.
                            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                            sigpic

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                              Само да припомня, че има ли дори един знак указващ предимство или обратното, на кръстовище с кръгово движение, то става автоматично регулирано и всички правила за дестостоящия отпадат, но това задължава компетентните органи да следат за поставянето на знаци на видимо място и ориентирани с лице към всеки от движещите се във всички посоки - това рядко се случва, от което идва хаоса при движението.
                              .....което още веднъж доказва това, че липсата на знак от дясната ти страна не означава, че не трябва да възприемаш конкретната ситуация гледайки знаците, които не се отнасят за теб.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • На кръговото преди летището , до порше център има знаци б1 и от четрите страни на кръстовището. Въпреки , че е регулирано , мисля , че дясно идващия е с предимство да навлезе първи в кръга.

                                Comment

                                Working...
                                X