Известие

Collapse
No announcement yet.

led и каране на габарити през деня

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • led и каране на габарити през деня

    Ето нещо което може да е полезно и открих в нет-а
    Според чл. 70(3) от ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА "През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини."

    Допълнителните разпоредби към ЗДвП поясняват понятието "дневни светлини" (не светлини за движение през деня). Това са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.

    Правило № 48 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (Правило 48 на ИКЕ на ООН) описва интензитета на светлината, маркировката, позицията на "дневните светлини" (отново не изискваните от чл. 70(3) ЗДвП светлини за движение през деня). Някой източници цитират рев.5 на правилото и понятието „фар за движение през деня”.

    Габаритите и LED светлините са светлини за движение през деня просто, защото няма никакви изисквания. НЕ е указана позицията, формата, цветът, видът на крушката. Не е необходим сертификат.

    Накратко: Денем в България човек има право да кара на габарити. (Освен при намалена видимост или в тунел)



    ***Съдебна практика***

    Към 01.01.2014 г. има три обжалвани Наказателни Постановления от Акт за използване на LED дневни светлини денем (по чл. 70, ал. 3 от ЗДвП). И трите съдът ОТМЕНЯ.

    Нито в съставените актове, нито при обжалването им се споменава Правило № 48 на ИКЕ на ООН.

    Няма обжалвани актове за движение денем на габарити.
    Last edited by fiore; d.m.y г., 09:53.
    Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
    sprint tropheo
    155/1.8
    156/2.0 Selespeed

  • #2
    Мда, не е никакъв проблем да се кара на габарити, така или иначе тоя закон за целогодишно каране на фарове по нашите ширини първо е тъп, второ е направен само за пари.......да не казвам дори че принципно даже е и опасен за поне 70% от колите.......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #3
      Аз все си мисля да сложа едни LED габарити, и да си перкам с тях, ама като знам "наща милиция", как ще реагира на това и просто ми убива желанието.

      Гледам напоследък доста хора карат с дневни светлини, та дори във форума има някой колеги монтирали диоди, и по-скоро се замислям за такова нещо!
      Sport Wagon 2.0TS|LPG

      Comment


      • #4
        Законът е тъп, факт. По-лошото е, че ако някой кара на габарити или измислен лед на бронята става в пъти по-невидим от останалите, които карат на къси. Или всички карат на къси или никой.
        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
        Mazda 6 2.3 2005
        sigpic

        Comment


        • #5
          Би ли пояснил горното.

          Иначе аз съм против в населено място през светлата част от денонощието да се използват задължително светлини.

          Send from my Moto G using Tapatalk.
          Sport Wagon 2.0TS|LPG

          Comment


          • #6
            В някои европейски държави късите светлини са задължителни през деня в случай, че напуснете рамките на населеното място - т.е. в града спокойно можете да си карате без светлини, ако условията не налагат включването им.
            Но ние пак сме по-светци и от папата...
            Така ни изклатиха и за задължителните рег. табели по европейски стандарт.
            155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
            Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
              Би ли пояснил горното.

              Иначе аз съм против в населено място през светлата част от денонощието да се използват задължително светлини.

              Send from my Moto G using Tapatalk.
              След няколко дни каране в интензивен трафик, в който всички са с включени къси светлини свикваш да се ориентираш по тях. Ако чакаш да се включиш в главен път или искаш да го пресечеш, то само с един бърз поглед виждаш фаровете и знаеш, че има някой. В момента, в който се появи някой с габарити или мини лед-чета на бронята, има опасност да не го забележиш. Проблемът е още по-изразен, ако караш мотор. А най-добре може да разбереш какво имам предвид, ако на смрачаване някой е забравил да пусне фаровете. Просто е невидим.
              Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
              Mazda 6 2.3 2005
              sigpic

              Comment


              • #8
                Да, разбирам те. Общо взето окото привиква към даден тип движение , и това явно не е хубаво.

                'В случая дневните светлини на примерно audi пак изострят този ефект, и затова явно не можеш да видиш 1т ламарина да се приближава в ясен ден.
                И какво излиза, че закона е двусмислен и в стремежа си към по- малка консумация сами си вредим.

                Е нашите управляващи къде блеят...

                Send from my Moto G using Tapatalk.
                Sport Wagon 2.0TS|LPG

                Comment


                • #9
                  Това . че ни управляват малоумници не е тайна за никого.
                  Карането без светлини е направо убийствено, когато не го очакваш. Просто хвърляш един поглед и колата без светлини е спряла за теб, до като трясъка на ламарини не те убеди в противното.
                  Абе законотворците ни са
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #10
                    Когато колата ти е с цвят като асфалта (примерно моята 9-ка) без фарове става много интересно. Особено в движение, в което всички са на фарове. Допълнителните LED-ове са ми грозни, а като видя "убити" дълги направо ги пускам и аз Искам да "убия" късите на някакъв % и да не свети нищо останалото, но не ми се кенза по инсталацията ..
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • #11
                      Значи предполагам мнозина от вас не са се замисляли или обърнали внимание на следното:
                      Във не особенно горещ пролетно - есенен ден, при температура на въздуха около 14 градуса, и включени от 2-3 минути къси светлини на 156-ца, със свръх мега фешън найтбрейкъри ли бише или нещо от сорта, след махане на капачето на фара, аз не успях да си задържа за повече от 2-3 секунди пръста от външната(задна) страна на рефлектора........впредвид че човек може да търпи около 55 - 65 градуса преди да почне да му изгаря кожата, приемаме че темп е била там някъде, все пак аз си падам малко изнежен и не търпя на болка........
                      Сега да си представим горещ летен ден, 35 градуса на сянка, на слънце един господ знае - вие си дремете на къси на кръстовището, спокойни сте че сте си запалили фаровете, всички ви виждат щото тва уж предполага че трябва да ви виждат чак от халите, алфичката изглежда добре с фарове, вас също ви кефи.......
                      А тва че на рефлекторите мое да се пържат яйца все пак не е от голямо значение.......тва че покритието им заминава, също не е голям проблем, мноо важно че през ноща няма да виждате особенно добре, и както вие може да натресете някой заблуден, така друг със същите предимства на хубави фарове мое да не види и вас.........все пак е важно през деня те да светят.......пък и голяма работа че стъклото пред рефлектора също си хвърля покритието и помътнява, мое да го минем следващата година със полир и ще стане като ново........
                      Не коментирам абсолютната глупост че кола със запалени фарове се виждала по добре - вижда се, ако гледаш само една кола, когато около тебе има много, дали те са със фарове или не е без особенно значение, но не ми се спори за това........
                      При положение че процента на коли с рефлектори е доста по голям от тия с лупи, мисля че карането на фарове целогодишно е ПЪЛНА И АБСОЛЮТНА ПРОСТОТИЯ.......
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #12
                        ---
                        Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 13:31.
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • #13
                          Ми то вече карането на къси е даденост и не прави повече впечатление отколкото ако си карахме без къси.В началото беше ефекта.Нощем си сидете до топлото дупе на жените и няма миткосвате по улиците.
                          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                          Comment


                          • #14
                            След като ми писна да сменям ксенонови крушки всяка седмица и след като устата ми се изприщи от псувни когато нощно време се окаже, че някой изгори, щото е светил по обяд, (за рефлекторите при 35 гр. няма да говоря) си направих дългите на 30% и от тогава всичките ми ядове, свързани с фаровете в миг се изпариха.
                            Смея да твърдя, че дълга светлина на 30% отдалеч се вижда по-добре от къса на 100% .


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              http://www.moreto.net/novini.php?n=242716 и къв е ефекта от светенето.
                              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                              Comment

                              Working...
                              X