Известие

Collapse
No announcement yet.

Технически преглед на МПС

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
    Това за познаването на колата въобще не влиза в темата. Понякога хора които не я познават, може да я ползват. Темата е - защо е нужен прегледът. Какво точно, освен моментното състояние на автомобила установява? Идеята е не да няма контрол, а да е ефективен. Това че на прегледа "всички ламБи светят", въобще не пречи на населението да имитира Циклоп или Хилядолетният Сокол.
    След като ще хабим ресурси, то да е за нещо полезно. А това, с годишният преглед си е чиста формалност, ако сме честни пред себе си.
    Като става въпрос за ефективен контрол обаче - всички са против.
    Както сам каза, просто хората трябва да си вършат работата съвестно и да следват указанията стриктно. Нищо друго.
    Ако само това бъде спазено, толкова много хора ще започнат да реват, че ти е бедна фантазията. Тогава няма да са виновни самите ревящи, а отново ща са виновни тия, които проверяват колата, защото ще се "заяждат".
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Comment


    • #32
      Ако се правят такива обстойни проверки (каквито морално и теоретично съм съгласен, че са нужни), първо, се губи много време (ще могат да влизат доста по-малко автомобили в рамките на един ден) , второ - губи се ресурс, трето - тия екипи ще искат заплащане, а държавата никак не обича хора, които искат да им се плаща за труда, четвърто - тия характеристики, изброени по-горе са един добър ориентир за това кое трябва да бъде изправно, но това означава, че автомобилите трябва да са чисто нови (което е непосилно за над 80% от населението), или да са сменени куп части и консумативи, което е също толкова непосилно.
      Всеки би се радвал да покрива тези изисквания не на 100%, а на 1000%, всеки би искал да кара "перфектната" кола (технически, външно и т.н.) но това е обвързано с финанси, които предвид възможностите на народа са абсолютно непосилни. Може би за една малка част от тях - да, но не и за всички.

      Според мен едни светлини, спирачки (безспорно най-важното) и документи са достатъчни.

      Пак казвам, изискванията "на хартия" са прекрасни и аз самия бих се радвал да карам подобен автомобил, както и всеки друг от населението. Виж, като отворя портфейла неговото мнение е друго.

      Плюс това гаранция за пълна изправност няма - това, че е светило преди 5 минути, не значи, че няма да изгори след още 5. Примерно ( и не толкова примерно за Аlfa 147, в кръга на майтапа ).

      На курсовете и изпитите за книжка всеки спазва ограничения, знаци, дистанция, предимство и т.н. , част от кандидат-шофьорите го взимат дори с 0 грешки и в листовки, и в практичния. Съобразителни, внимателни и така докато не си вземат пластиката. После имаме " Какво съм гледал във Fast and Furious - практика ".
      Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

      Comment


      • #33
        Въпросът не е в това, дали трябва ГТП а в това, защо след като КАТ извършва прегледи, взима пари за това и после санкционира, ако не си минал преглед, извършва напълно фиктивен преглед, какъвто и в "най-снизходителния" пункт за ГТП не се извършва.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от Ali.Sali Покажи съобщение
          Ако се правят такива обстойни проверки (каквито морално и теоретично съм съгласен, че са нужни), първо, се губи много време (ще могат да влизат доста по-малко автомобили в рамките на един ден) , второ - губи се ресурс, трето - тия екипи ще искат заплащане, а държавата никак не обича хора, които искат да им се плаща за труда, четвърто - тия характеристики, изброени по-горе са един добър ориентир за това кое трябва да бъде изправно, но това означава, че автомобилите трябва да са чисто нови (което е непосилно за над 80% от населението), или да са сменени куп части и консумативи, което е също толкова непосилно.
          Повечето неща са визуални проверки. Никъде не е упоменато, че трябва да е с допуск по книгите. Всеки пункт за ГТП за да функционира, като такъв, си има съответните специалисти, които се ангажират с това.

          Сега ако види, че имаш лек луфт в шарнира, или пък едното ти колело на ръчна държи с наполовина по-малко от другото, ще го вметне в протокола, ще те пусне и ще ти каже за проблема, който е открил. Никой няма да те накара да го оправиш на секундата - твоя съвест. Но надали ще минеш преглед със наполовина счупено каре на кормилен прът(примерно).

          Никой не е казал, че всичко трбва да е като на нова кола. Всички проверки трябва да са съобразно възраста на МПС. Има отклонения колко да ти държи ръчната, колко е допустимо едното спрямо другото колело да държи.
          Наверемето минавах на един пункт в бивш ДАП, и като ме качиха на валяците таз кола не може да спре. Оня обаче ги пуснал като за автобус.

          Аз много се дразня за пожарогасителите. Знам, че има по-специални правила относно пожарната техника, но купил съм си хубав пожарогасител, зареден и проверен преди година. Сега на манометъра си показва в зелената зона, защо трябва да ходя, да го презареждат и отново стикеросват всяка година? Та дали и ще го презаредят!?
          Защо ми пишат срок на годност 5г. а сменям гасителният агент всяка година.
          Sport Wagon 2.0TS|LPG

          Comment


          • #35
            Аз мисля, че е излишно много да се разсъждава. Всеки път като пътувам по белите страни се убеждавам как някои неща са ги "измислили и открили" преди мнооого години и са ясни и прости. Там масата хора не са по-умни или по-висши, управляват се и се възпитават по-добре. Рано или късно и тук минаването на преглед ще е важно, трудно и ще ни пази живота по пътищата. Просто трябва да мине време.... Скоро очаквайте логични данъци, застраховка на шофьор, а не на кола и т.н.
            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
            Mazda 6 2.3 2005
            sigpic

            Comment

            Working...
            X