Известие

Collapse
No announcement yet.

Относно редактиране на стари постове - забрана ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
    Така, имам питане. Започне ли пластичната деформация не води ли до счупване? И ако разтеглиш зегерката до толкова, тя не си ли губи еластичността?
    Не бяхме ли на мнение, че зегерката не може да се разтегне посмъртно?
    Нещо много бързо забравяш доскорошните ти позиции ми се струват. Че чак и предложение на тази твоя теза имаш, за да изкараш доста пари. Нищо не правиш по въпроса. Просто да ти припомня.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Нещата са много по-сложни отколкото ти се струват. Обикновено при пластична деформация в определени граници не се получава счупване/скъсване, но се получава допълнителна повърхностна закалка (наклеп).
      Сигурен съм, че колегата, който се е занимавал със студено валцуване ще потвърди това. Често пъти след студено валцуване и съответно пластична деформация, повърхностното закаляване е нежелано. Поради това в последствие се налага загряване на проката до определена температура за да се премахне закалката. Това се нарича "отгряване".
      Не питам нито теб, нито тапишонката. Вие не сте в час с материята и тук
      Last edited by Alex_26; d.m.y г., 06:58.

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
        Така, имам питане. Започне ли пластичната деформация не води ли до счупване? И ако разтеглиш зегерката до толкова, тя не си ли губи еластичността?
        В сучай ,че приложим сила която да доведе до пластична деформация на зегерката ,реално тя ще получи друга форма,като същественото в случая е, че се променя структурата и формата на зърната в метала там където е деформирана и това се нарича наклеп .Счупване ще се получи, ако продължим да увеличаваме прилаганата сила или преминем границата на ковкост .
        Ако внимателно я огънем без да я чупим, еластичноста продължава да съществува след преустановяване на прилагането на силата водеща до пластична деформация,но интересното е че се наблюдава повишаване на максималното ниво на силата на еластичната деформация в следствие на образувания наклеп и съответното повишаване на якостта ..
        Ако прекалим със силата,дори и да счупим зегерката,парчетата ще запазят еластичността си.

        Възтановяването на структурата на претърпял пластична деформация метал или по-точно сплав(ако трябва да съм прецизен) се прави чрез рекристализационно отгряване-което представлява загряване до определена температура и задържане на нея за определено време с последващо контролирано по скорост охлаждане като тези параметри могат да варират в широки граници в зависимост от това каква структура на метала ни е нужна.Има много и различни отгрявания ,отвръщания,нормализации и т.н.. Това си е всъщност отделен раздел в този област на науката известен като "Термична обработка на металите" и може да се каже,че е черешката на тортата в металургията .
        Last edited by 546; d.m.y г., 16:12.

        Comment


        • #64
          И всичко това е така,ако сплавта е с правилния химичен състав.
          Тия зегерки като гледам как ги кривят колегите...са едва ли не от стамана 3 То проблемите от тук идват според мен.
          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
            В сучай ,че приложим сила която да доведе до пластична деформация на зегерката ,реално тя ще получи друга форма,като същественото в случая е, че се променя структурата и формата на зърната в метала там където е деформирана и това се нарича наклеп .Счупване ще се получи, ако продължим да увеличаваме прилаганата сила или преминем границата на ковкост .
            Ако внимателно я огънем без да я чупим, еластичноста продължава да съществува след преустановяване на прилагането на силата водеща до пластична деформация,но интересното е че се наблюдава повишаване на максималното ниво на силата на еластичната деформация в следствие на образувания наклеп и съответното повишаване на якостта ..
            Ако прекалим със силата,дори и да счупим зегерката,парчетата ще запазят еластичността си.

            Възтановяването на структурата на претърпял пластична деформация метал или по-точно сплав(ако трябва да съм прецизен) се прави чрез рекристализационно отгряване-което представлява загряване до определена температура и задържане на нея за определено време с последващо контролирано по скорост охлаждане като тези параметри могат да варират в широки граници в зависимост от това каква структура на метала ни е нужна.Има много и различни отгрявания ,отвръщания,нормализации и т.н.. Това си е всъщност отделен раздел в този област на науката известен като "Термична обработка на металите" и може да се каже,че е черешката на тортата в металургията .
            Благодаря ти. някога съм я учил тая част, но не като основен предмет.
            Ами сегментите на буталата как са? Виждал съм нови как се ратварят и други как направо се чупят. Вторите бяха качествени

            ---------- Post added at 16:51 ---------- Previous post was at 16:50 ----------

            Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
            И всичко това е така,ако сплавта е с правилния химичен състав.
            Тия зегерки като гледам как ги кривят колегите...са едва ли не от стамана 3 То проблемите от тук идват според мен.
            Не знам точно параметрите на стомана 3, но наистина турските зегерки не са с най-доброто качество явно

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
              Ами сегментите на буталата как са? Виждал съм нови как се ратварят и други как направо се чупят. Вторите бяха качествени[COLOR="Silver"]
              Вероятно и първите са били качествени.По-скоро за качеството може да се съди, ако след известен период на употреба почти нямат разлика с нови ,не са направили поражения по ризите и разхода на масло е в нормите.
              Точно това с разтварянето и чупенето е несериозно,нещо като виното ,ако е направило малко утайка в бутилката значи е некачествено.
              Най-добре питай някой учил ДВГ,с буталните пръстени филма е голям,трябва да са с точно определена еластичност,т.е. да притискат към цилиндъра с определена сила,да издържат на температурни цикли,да не отблъскват смазката,повърхностния слой да е с определена износоустойчивост и твърдост пък отвътре да са яки и т.н.
              Last edited by 546; d.m.y г., 18:19.

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                .....с буталните пръстени филма е голям,трябва да са с точно определена еластичност,т.е. да притискат към цилиндъра с определена сила,да издържат на температурни цикли,да не отблъскват смазката,повърхностния слой да е с определена износоустойчивост и твърдост пък отвътре да са яки и т.н.
                Ще допълня и това, че не трябва пък и да са прекалено твърди.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #68
                  Аз да попитам "ВЕЗДЕСЪЩИТЕ"
                  -защо като ударим една врата фронтално кънти,а като я ударим странично не кънти?
                  От състава на мат'ряла ли е нещо?

                  -----------
                  Пай сеее ...
                  Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                  Comment


                  • #69
                    с чело ли я удряш ?

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                      Вероятно и първите са били качествени.По-скоро за качеството може да се съди, ако след известен период на употреба почти нямат разлика с нови ,не са направили поражения по ризите и разхода на масло е в нормите.
                      Точно това с разтварянето и чупенето е несериозно,нещо като виното ,ако е направило малко утайка в бутилката значи е некачествено.
                      Най-добре питай някой учил ДВГ,с буталните пръстени филма е голям,трябва да са с точно определена еластичност,т.е. да притискат към цилиндъра с определена сила,да издържат на температурни цикли,да не отблъскват смазката,повърхностния слой да е с определена износоустойчивост и твърдост пък отвътре да са яки и т.н.
                      Не трябва да се кривят, а да се чупят беше отговорът

                      ---------- Post added at 20:52 ---------- Previous post was at 20:51 ----------

                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Ще допълня и това, че не трябва пък и да са прекалено твърди.
                      Има ли нещо да не знаеш?

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                        с чело ли я удряш ?
                        С ръка,не с чело

                        -----------
                        Пай сеее ...
                        Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение

                          Има ли нещо да не знаеш?
                          Успокой се - има. И то ужасно много неща.

                          А това за сегментите го казвам от личен опит, щото едни прекалено твърди сегменти ми изядоха ризите за 30К.

                          Сегментът трябва да е толкова твърд, че хем да не се износва но не и прекалено твърд за да не яде ризите. Ти прецени, кое от двете е по-добре.

                          Вместо да ми се зъбиш, можеш да извлечеш полза от това сведение.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:31.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            Не трябва да се кривят, а да се чупят беше отговорът
                            Баце,а варианта едните да започват да се кривят чак след като се приложи по-голяма сила от тази при която другите се чупят как го разбираш?
                            А най-убаво е да си водим дебата във вагон-ресторанта сутрин между 8 и 9 когато съм в кондиция да разсъждавам,щото сега отивам да бачкам с таксито и съм с четвърт мозък.

                            Comment


                            • #74
                              Из София ли въртиш?

                              -----------
                              Пай сеее ...
                              Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                                Баце,а варианта едните да започват да се кривят чак след като се приложи по-голяма сила от тази при която другите се чупят как го разбираш?
                                А най-убаво е да си водим дебата във вагон-ресторанта сутрин между 8 и 9 когато съм в кондиция да разсъждавам,щото сега отивам да бачкам с таксито и съм с четвърт мозък.
                                Едните ги извих на спирала като тел, другата на половин оборот се счупи

                                Comment

                                Working...
                                X