If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Някой знае ли тест на ламбда сондата. Днес замервах моята и показа 0.12v на загрял мотор на празен ход. Според това, което четох в интернет трябва да показва 0.5v и при подаване на газ да стигне за момент до 0.9v после пак да се върне на 0.5v. При мен повече от 0.18 не стана, а отзад смарди на бензин и не се живее. Разхода не съм го засичал точно,но май отива към над 20. Както и да го смятам мисля,че сондата е аут. Въпроса ми е има ли и друг начин да се тества?
Ами доколкото знам сондата трябва да си мени показанията межди 0 и 1 волт постоянно. Т.е. описва нещо като синусоида. По-бавните волтметри не могат да го засекат това нещо и забиват на някаква средна стойност и само като подадеш газ се вижда някакво движение. С една дума, май с обикновен мултицет не мое се премери това нещо. А тоя разход ми се вижда невероятен, да не тече отнякъде бензин
Някой знае ли тест на ламбда сондата. Днес замервах моята и показа 0.12v на загрял мотор на празен ход. Според това, което четох в интернет трябва да показва 0.5v и при подаване на газ да стигне за момент до 0.9v после пак да се върне на 0.5v. При мен повече от 0.18 не стана, а отзад смарди на бензин и не се живее. Разхода не съм го засичал точно,но май отива към над 20. Както и да го смятам мисля,че сондата е аут. Въпроса ми е има ли и друг начин да се тества?
Откачаш сондата от куплунзите и караш така. Ако разхода се нормализира, се потвърждава инфото за забила сонда на бедна смес. Ако е забила на около 0.2волта, то еку-то буха бензин и затова гори повече и мирише на бензин.
При мен преди време, сондата беше забила на около 0.3 волта и разхода ми беше 20/100 в града.
Даването на газ, води до пристрастяване! Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Откачаш сондата от куплунзите и караш така. Ако разхода се нормализира, се потвърждава инфото за забила сонда на бедна смес. Ако е забила на около 0.2волта, то еку-то буха бензин и затова гори повече и мирише на бензин.
При мен преди време, сондата беше забила на около 0.3 волта и разхода ми беше 20/100 в града.
Това е. +1
БТВ Китайски мултицет от 6-7 лв хваща подскачането при работеща ЛС/поне моя го правеше преди да умре моята/.
75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
Мненията са като задниците - всеки си има!
Колеги да ви се похваля Филтъра много яко ръмжи над 4 000 оборота
На пук на 30те лева за Адаптора си направих от 1 кутия и няколко пластмасови тръби. За мен стана много читаво Притеснява ме само евентуално мокрене на филтъра..
Всеки сам преценява как да си харчи парите. Също така с какво и как да подържа колата си. Предложих ти го като вариянт,защото ще изглежда в пъти по-добре
Някой знае ли тест на ламбда сондата. Днес замервах моята и показа 0.12v на загрял мотор на празен ход. Според това, което четох в интернет трябва да показва 0.5v и при подаване на газ да стигне за момент до 0.9v после пак да се върне на 0.5v. При мен повече от 0.18 не стана, а отзад смарди на бензин и не се живее. Разхода не съм го засичал точно,но май отива към над 20. Както и да го смятам мисля,че сондата е аут. Въпроса ми е има ли и друг начин да се тества?
100% e мъртва, няма какво да тестваш повече. Потвръждавам, че китайски мултицет от 5лв. хваща промяната напрежението, когато сондата е изправна. Направо слагай нова, задължително Bosch или NGK.
Изобщо не си прави труда да купуваш сонда. Разкачай я от кабелите и си карай така
Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over ((((( ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it... ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY... by RUBIG service
Изобщо не си прави труда да купуваш сонда. Разкачай я от кабелите и си карай така
Tъкмо това щях да напиша и аз
Не ми се вярва да успееш да я развиеш при положение, че едва ли е сваляна някога, а после се почва рязане, наваряване на резби и т.н. което може да се избегне при тази кола
Върви си добре и с нормален разход без сонда
Хмм, интересно, аз когато се опитвах да си меря сондата с моя евтин мултицет и показваше промяна само при даване на газ, тука ми обясняваше всеки как съм установил единствено, че не е напълно умряла, но дали дава верни стойности не мога да установя. Сега всички обаснявате, как с китайски мутицет от 5 лв може коректно да се установи. Къде е истината....
Хмм, интересно, аз когато се опитвах да си меря сондата с моя евтин мултицет и показваше промяна само при даване на газ, тука ми обясняваше всеки как съм установил единствено, че не е напълно умряла, но дали дава верни стойности не мога да установя. Сега всички обаснявате, как с китайски мутицет от 5 лв може коректно да се установи. Къде е истината....
Истината е ,че с мултицет няма как да се хване на 100% дали сондата работи! Сигнала и нее като напрежение от батериика а е малко по-синусоидално/правоъгален и заради това е важно да се види формата му...
Хмм, интересно, аз когато се опитвах да си меря сондата с моя евтин мултицет и показваше промяна само при даване на газ, тука ми обясняваше всеки как съм установил единствено, че не е напълно умряла, но дали дава верни стойности не мога да установя. Сега всички обаснявате, как с китайски мутицет от 5 лв може коректно да се установи. Къде е истината....
Според мен няма логика да не хваща изменението,защото тя не мери импулси,ако повишаваш бавно оборотите на двигателя би трябвало да се види как обогатява сместа и в момента, в който се стабилизират на едно ниво да коригира всичко в граници.
Даже има описание как се настройва дебитомера според показанията на ламбдата.
П.п За сега съм я откачил и определено има малко подобрение,отзад обаче продължава да си мирише на бензин. Дебитомера го изчистих и нещата определено са доста по-добре,изчезна клатенето на оборотите,което имах. Само една диагностика искам да направя да видя как са бензиновите времена,че последния път бяха 4мс.
Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече. Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02
Аз пък искам да напомня на всички желаещи, че наближава крайния срок за записване за 5-тата Национална среща на 155!
В темата за записване са публикувани вече и примерните менюта, за които очаквам потвърждение от хотела в най-скоро време.
Не мога да си обясня само как в темата за проучване имаше толкова много ентусиасти и желаещи да присъстват, а сега никой не се записва?!?
Искрено се надявам да не ми се наложи да отказвам резервации и да измислям тъпи извинения пред колегите от Европа заради несъстоялата се среща... От 14 човека, заявили сигурно участие, са потвърдили само 3!!!
Не вярвам на извинения от рода на "много ми е рано, за да кажа", защото не става дума за едномесечна почивка в Алпите, а за един уикенд в България!
Според мен няма логика да не хваща изменението,защото тя не мери импулси,ако повишаваш бавно оборотите на двигателя би трябвало да се види как обогатява сместа и в момента, в който се стабилизират на едно ниво да коригира всичко в граници.
Даже има описание как се настройва дебитомера според показанията на ламбдата.
П.п За сега съм я откачил и определено има малко подобрение,отзад обаче продължава да си мирише на бензин. Дебитомера го изчистих и нещата определено са доста по-добре,изчезна клатенето на оборотите,което имах. Само една диагностика искам да направя да видя как са бензиновите времена,че последния път бяха 4мс.
Чистене на дебитомер!? В какво се състои тая манипулация!? Сондата не мери нищо защото самата тя подава напрежение към електрониката на колата. Дори и стабилизирани обороти да има сондата пак не подава постоянно напрежение.
Това е все едно да си откачите тонколоната от стереосистемата и на кабела от усилвателя да включите мултицет в обхват за променливо напержение... Ще премерите някакво напрежение, но дали ще е пусната Сашка Васева U2 или 1KHz от сигналгенератор няма да разберете! За сондата е важно в какви граници се движи напрежението и, и също така каква е формата на напрежението/сигнала които излиза от нея.
Чистене на дебитомер!? В какво се състои тая манипулация!? Сондата не мери нищо защото самата тя подава напрежение към електрониката на колата. Дори и стабилизирани обороти да има сондата пак не подава постоянно напрежение.
Това е все едно да си откачите тонколоната от стереосистемата и на кабела от усилвателя да включите мултицет в обхват за променливо напержение... Ще премерите някакво напрежение, но дали ще е пусната Сашка Васева U2 или 1KHz от сигналгенератор няма да разберете! За сондата е важно в какви граници се движи напрежението и, и също така каква е формата на напрежението/сигнала които излиза от нея.
Анджък, подкрепям. А колегата дето каза за това чистене на дебиЛомер и на мен ми стана интересно в какво се изразява. Аз напоследък се точа на термодатчика на дебитомера да го почистя с малко корисилин или спирт. И се питам, ако тоя термодатчик е заминал, дали може да се сложи друг на подходящо място в смукателната история и да се върже към куплунга на дебитомера?
Comment