View Full Version : ремонти и срещи
Да Ние с колегата
---------- Post added at 13:09 ---------- Previous post was at 13:03 ----------
Интересното е че колата на газ работи перфектно а както я чукнеш не бензин не се обажда дори и в движение.А бензиновата помпа РАБОТИ,работи и подкачва гориво докато се опитваме да я запалим на бензин.А за неиния комп си мислим че е изгорял по това че с него не пали изобщо и от към клемите мирише на мръсни чорапи.
вижте ТПС-а. на газ той не дава отражение.
ами тои с предния комп си работеше перфектно ама ще го погледнем пак де
juventinets
07-04-2014, 20:27
Yesssss.......
Боби се оказа прав.Дървен проблем или може би...докторски.
Забелязахме,че единият пин на имолския компютър беше леко навътре и ни стана ясно,че въобще не контактува с буксата.Кога и как се е набил навътре не знам.Но явно заради това и есента когато го пробвах нямаше никакви признаци на работа на бензин.Внимателно го извадихме,сложихме ЕКУ-то на мястото и всичко си дойде на мястото.Красавицата забоботи на бензин както си му е реда.
Едно голямо благодарско на всички за съветите:cheers:
А,между другото имате ли представа защо ЕКУ-то се наака?Има ли някаква причина или просто му е дошло времето?
Kрасавицата и наакания(комп)
Kрасавицата и наакания(комп)
Ами може да си е отишло от много неща. Виждал съм Марелита с водичка в тях, случва се макар и рядко. Може и от лоши връзки, недобър контакт. Можи и от понагорели пъпки на релета. А може и просто да си му е дошло времето.
не е от водичка. на 33-ката се беше наакал точно по същия начин. това е входа на захранването който е дал късо към маса и пътечката е изпарена. там можеби схемата не е много добре измислена, но е изкарала 20 години. по принцип има надежда за него, не го хвърляйте.
Незнам колко шанс има но над кондензатора има малък чип на Моторола и тои се е поопекъл малко та незнам---ако искаш ще ти го пратим за евентуален баипас.
можеш да го пратиш. ще го ремонтирам, но няма вече къде да го тествам. ще се разбере какво е станало чак като ти го върна.
отдавна замина за варна, ама разбрах че двигателя нещо взел да бута маслото.
То това не е много хубава работа ама както се случи ....
Тия дни се позаиграх малко и си сложих газов инжекцион на возилото. Имаше малко перипетии около дюзите, но с мислене и жокер от приятел се осъзнаваш бързо. Просто така бяха направили, че режеш не сигналния, а плюсовия кабел на дюзите.
Газовите дюзи май са някакви реплики, но се държат добре. Единственият им кусур е, че като заработиха реших че се разтропаха биелните лагери.:wierdo:
Резултатът:
Колата върви като пощуряла, но така си беше и със старата газова. Обаче моторът е много по-тих и еластичен.
Разходът:
Отиване и връщане до Кюстендил с двадесет километра градско, с юркане по баирите за 148 км изгори 11.76 литра газ. Или грубо 8/100.
Разликата е фрапираща, защото с обикновената ми гореше 12/100 при такъв режим на каране, та да не кажа и повече. Ама кеф цена няма.
Голеееми благодарности на Тедо, който се зае с фините настройки, защото вече бях пощръклял.
Скоро и снимков материал!
terfenliata
26-02-2016, 21:14
Здравейте, какво трябва да се смени за да може двигател 1.6 боксер от 145 да се сложи в 33 на мястото на 1.7 8 клапанов боксер.
Днеска, както си карах по магистралата на 6000 оборота видях, че температурата наближава към 95. До вчера държеше на магистрално каране със 150-170 с часове, а днеска.... Май пак се осра някоя гарнитура на глава. Маслото е чисто, но излизат някакви мехурчета, а беше изхвърлила около литър антифриз. Та сега приемам всякакво хокане и залози.
Лявата или дясната глава?
Днеска, както си карах по магистралата на 6000 оборота видях, че температурата наближава към 95. До вчера държеше на магистрално каране със 150-170 с часове, а днеска.... Май пак се осра някоя гарнитура на глава. Маслото е чисто, но излизат някакви мехурчета, а беше изхвърлила около литър антифриз. Та сега приемам всякакво хокане и залози.
Лявата или дясната глава?
какъв е коефициентът лявата, че е по-гадна за ремонт ако си 16V
Скоро сменявах дясната. 8В е.
Чичко Иво, ма ти си обичаш страдавието, обичаш всяко нещо да го правиш по няколко пъти.
Понеже знам, че си си инжекцион от 1.4 на мотор 1.7, та я да питам, ти спокойно като го сложи, интересува ли се авансите на двата мотора във високи обороти еднакви ли са ?
След като са с еднакви разпределителни валове, то е логично и предварението да е еднакво.
Но това е безсмислено, защото на 1.7 предварението зависи от това ти как ще го сложиш и фантазиите на вакуумния регулатор на делкото.
Нямат нищо общо.
По-скоро е от бедна смес във високите на газ. Преди два дена минах около 800 км, с по-малко от 70 литра газ. При положение, че на магистралата съм карал с 150-170-180.
Ама то при мене никога не става лесно!Я:bad_evil:
След като са с еднакви разпределителни валове, то е логично и предварението да е еднакво.
Но това е безсмислено, защото на 1.7 предварението зависи от това ти как ще го сложиш и фантазиите на вакуумния регулатор на делкото.
Нямат нищо общо.
По-скоро е от бедна смес във високите на газ. Преди два дена минах около 800 км, с по-малко от 70 литра газ. При положение, че на магистралата съм карал с 150-170-180.
Ама то при мене никога не става лесно!Я:bad_evil:
Абе тия нямаха ли детонационен дачик? Моята 16V имаше и почваше да звънти, но по спомен не беше вързан към централата - поне аз не го виждах навремето на схемата
Абе тия нямаха ли детонационен дачик? Моята 16V имаше и почваше да звънти, но по спомен не беше вързан към централата - поне аз не го виждах навремето на схемата
Нито един инжекцион монтиран в 33 няма детонационен датчик. Дори при 145/6 боксерите също нямат детонационни датчици
---------- Post added at 16:08 ---------- Previous post was at 16:06 ----------
Имат на всяка глава.
Чичко Иво, полудяваш вече. На 33 не се слага детонацинен датчик.
Това дето е на първа глава е датчик за температура, при прегряване, за лампата.
---------- Post added at 16:09 ---------- Previous post was at 16:08 ----------
След като са с еднакви разпределителни валове, то е логично и предварението да е еднакво.
Но това е безсмислено, защото на 1.7 предварението зависи от това ти как ще го сложиш и фантазиите на вакуумния регулатор на делкото.
Нямат нищо общо.
По-скоро е от бедна смес във високите на газ. Преди два дена минах около 800 км, с по-малко от 70 литра газ. При положение, че на магистралата съм карал с 150-170-180.
Ама то при мене никога не става лесно!Я:bad_evil:
Това, че валовете са еднакви, нищо не значе. Аванса на всеки мотор се прави не само според валовете, а и според кубатурата на мотора, теглото на карантиите, според хода, според диаметъра на цилиндъра и куп други неща.
за детонационния сензор си прав. Навремето в италсервиз мислеха, че е такъв и аз съм го попил. А винаги съм се чудел навремето защо централата няма такъв вход
А аз си мислех, че е детонационен. Поне някой разбирач ме беше заблудил.
Иначе не мисля, че различията в предварението са по-големи, отколкото са в самите допуски на тъпия инжекцион от 1.7.
Грешката си е изцяло моя и ще бъде коригирана.
Съединителя на 145 1.6 става на 33. 1.7 16... Или имаше разлика
Ето какви ги свърших вчера:
Изпих шест бири и и разглобих предницата. Смених лагерите на главините. Ревизирах си спирачните апарати от старата кочина и сложих вентилирани дискове. Толкова лъскави, че чак ме беше яд да ги сложа. Смених и маншоните на шарнирите, защото ги изпокъсах при свалянето. Нови накладни и това вече е друга кола.
Тия апарати са определено по-дуракоустойчиви и не виждам как може да заклинят.
Ето какви ги свърших вчера:
Изпих шест бири и и разглобих предницата. Смених лагерите на главините. Ревизирах си спирачните апарати от старата кочина и сложих вентилирани дискове. Толкова лъскави, че чак ме беше яд да ги сложа. Смених и маншоните на шарнирите, защото ги изпокъсах при свалянето. Нови накладни и това вече е друга кола.
Тия апарати са определено по-дуракоустойчиви и не виждам как може да заклинят.
Лошото е, че аз все още не знам, как могат да почнат да спират....
Лошото е, че аз все още не знам, как могат да почнат да спират....
Спирррррат си даже много добре!
Виж като сложиш 14-15-16 17" джанти :new_Eyecrazy:
ivopifeca
12-08-2017, 16:01
Евала,че си го направил.Иска си пипане,не само каране:)
Спирррррат си даже много добре!
Виж като сложиш 14-15-16 17" джанти :new_Eyecrazy:
Размера на джантата не променя спирането, ако се запази диаметъра на колелото. Но като цяло по-широката гума допринася за по-добро спиране, защото има повече сцепление. Това е физика, елементарна. Теглото на цялото колело играе роля, но твърде малка. И можеш да имаш 15-ки джанти с гуми, които да са по-леки от 13-ки.
mitaka_cs
28-08-2017, 19:25
С какъв софтуер правите диагностика на 1.7 16V?
В мултиекускан няма 33-ки - има го същото ECU, но на 164 V6 и не се свързва.
Имам един светодиод с копче свързани към боша в колата, но не знам как се чете с тях...
mitaka_cs
02-09-2017, 17:12
Има ли 1.7 16 без ламбда сонда?
При мен няма, но виждам два празни куплунга между ключалката и съда за хидравликата. Единият е като за дюза, другият като за ABS...
Има ли 1.7 16 без ламбда сонда?
При мен няма, но виждам два празни куплунга между ключалката и съда за хидравликата. Единият е като за дюза, другият като за ABS...
Точно те са ти за сондата.
mitaka_cs
03-09-2017, 07:37
Ще й направя един сондаж тогава:D
mitaka_cs
03-09-2017, 21:43
Готово
coca-cola
04-09-2017, 22:03
Има 33-ки без ланда 90-92г. 101kw-товите.:super:
Има ли 1.7 16 без ламбда сонда?
При мен няма, но виждам два празни куплунга между ключалката и съда за хидравликата. Единият е като за дюза, другият като за ABS...
Има
Компа е един и същ, тези с ламбда могат много лесно да се направят да работят без нея с махането на 1 реле.
Компа е един и същ, тези с ламбда могат много лесно да се направят да работят без нея с махането на 1 реле.
Жълтото не е реле, а една жица вътре, която се премества на друг пин
Не знам за кое жълто говориш, в краката на пасажера до еку-то има едно реле.
Не знам за кое жълто говориш, в краката на пасажера до еку-то има едно реле.
Те точно за това, трябва да е жълто с оранжев цокъл.Отвори го и виж какво има вътре. Там е и куплунг ако искаш да си направиш лампичката за диагностика
Пак класически проблем. Пали от раз, но като потеглиш около два километра припушва, катов тоя ритъм се губи по някой цилиндър.После се оправя и кеф....
Имах Де жа ву. Теглих чертата и се оказа, че колата гори 9 литра газ на сто, а освен това и по шише спирачна течност на хиляда.
Няма да ви мъча.
:big_whoops: Оказа се стария проблем на първата ми 33-ка. Пропускаща спирачна течност в сервото помпа. В понеделник ще я сменя мръсницата.
boris037
11-11-2017, 21:53
Пак класически проблем. Пали от раз, но като потеглиш около два километра припушва, катов тоя ритъм се губи по някой цилиндър.После се оправя и кеф....
Имах Де жа ву. Теглих чертата и се оказа, че колата гори 9 литра газ на сто, а освен това и по шише спирачна течност на хиляда.
Няма да ви мъча.
:big_whoops: Оказа се стария проблем на първата ми 33-ка. Пропускаща спирачна течност в сервото помпа. В понеделник ще я сменя мръсницата.
Бате Иво, жив и здрав да си, обаче не намерих никаква връзка между консумацията на газ, изтичащата спирачна течност, пропушването и губенето на цилиндри. Извинявай за което!
Напълнило се сервото със спирачна заради заминала семеринга на помпата и през тръбата в колектора и от там в мотора да им убаво на свещите,са ще покара някое време така и ще фърли и сервото ,щот спирачната не прощава.Пуши и прекъсва само в началото след стартиране на мотора щото клапана на сервото държи вакуум и си смуква от помпата малко повечко спирачна след като я угаси и после я дръпва наведнъж като запали,а после е ок щото смуче по много по-малко и не пречи на свещите.
Мисля си,Иво ако мане лоджитата и бодне двутактови кво ли пък ще е? ;)
Бате Иво, жив и здрав да си, обаче не намерих никаква връзка между консумацията на газ, изтичащата спирачна течност, пропушването и губенето на цилиндри. Извинявай за което!
[QUOTE=546;1535181]Напълнило се сервото със спирачна заради заминала семеринга на помпата и през тръбата в колектора и от там в мотора да им убаво на свещите,са ще покара някое време така и ще фърли и сервото ,щот спирачната не прощава.Пуши и прекъсва само в началото след стартиране на мотора щото клапана на сервото държи вакуум и си смуква от помпата малко повечко спирачна след като я угаси и после я дръпва наведнъж като запали,а после е ок щото смуче по много по-малко и не пречи на свещите.
Мисля си,Иво ако мане лоджитата и бодне двутактови кво ли пък ще е? ;)[/QUOTE Н
Някога, май в общ технически боднах една тема с най-тъпите аварии. Тая беше на първо място.
Ето и накратко историята:
Алфата почти ми я подариха, защото имаше кусура и то карана само на бензин да придърпва, заяжда или само да пуши при палене и в първите километри. Един ден след седмата бира отворих осмата и в поза"Буда с бира" гледах мръдсно Алфи и си мислех, какво не му е наред. Оказа се, че само дето, както сега, гълта спирачна течност, а теч от нея няма.
Минавам веднага на детайлите. Както знаете, дяволът е в детайлите.
Забелязах, че маркуча за вакуума не е както при всички останали коли в горната част на сервото, а в долната.
Ето какво се получава:
Когато е в горната, сервото просто се пълни със спирачна течност, спирачките стават твърди и по неволя стигаш до помпата.
В нашия случай обаче, спирачките са си наред. Само дето маркуча засмуква спирачната течност и я вкарва в мотора.
Ето защо пак я описвам и тука тая авария, защото е наистина една от тия, заради която мнозина са си намразили колите.
Точно като изпускащото маркуче зад динамото на рейката, заради което моторът пали от втория път, а разходът се увеличава до 12-15 на сто.
Лоджито отдавна съм го сложил във витрината и съм с иридиево-платинени свещи.:beer:
Иридиево-платинени казваш,и пак губи цилиндри.Работата отива на църковни....
Помпата вече е сменена. Това изсмуках от сервото и още толкова на дребно и с парцали. Вече няма пушеци и придърпване.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.