View Full Version : Плахо пистовизиране и "rebuild" на 156 3.0V6
Няма проблем да променяш дължините на кабелите за перки, оборотомер, чек лампа и т.н. :)
dimitar_vd62
10-12-2014, 00:50
Не е проблем ма им надявай термошлауфка и със запалката да стегне.Изолирбанда се размеква от топлото и става мазало че се и развива.
Запоявай. Няма проблем :) Само на ламбдите не бутай кабелите. Всичко друго е без значение :)
dimitar_vd62
10-12-2014, 17:18
И ако режеш сноп кабели, ги режи на различни дължини отделните кабелчета, щото иначе се образува токмак.
ФЕРАРИСТ
10-12-2014, 18:02
Мерси за съветите, днес поне 6 часа плетях, разплитах, рязах, запоявах, седалището ми стана на баница, кабелите от двг към еку и пр са готови, утре другото снопче......
ФЕРАРИСТ
14-12-2014, 16:39
Двигателя е възпламенен, пробвах новия 20ач акумулатор, с кабели овързани с крокодили и жички към клемите му, енджина запали два пъти един след друг, като се има впредвид че в началото се покашля доста щото забравих да затапя отвора на вх колектор дето преди сервото взимаше вакуу оттам......
Общо взещо остана да изрежа излишните жици дето отиват към оборотомера, трябва да останат само енджин чека, акумулаторната лампа и оборотите.......
Поскъсихме доста жици, пробното палене само на екуто не даде проблеми......което е малко тревожно, нещата станат ли от раз, значи на по късен етап винаги изкача по нещо......
Регулиращия клапан на предните спирачки върти някакви номера, задържа налягането дори и след като педала е отпуснат, налага се да отворя някоя от пробките на апаратите и тогава се оправя като изтече течност.......проблема е от клапана нататък щото ако отворя пробката между клапана и помпата нещата не се променят........вързах клапана и на обратно щото нямаше обозначение на самия клапан - нищо......може би ще го запратя към Марс и ще се оправи положението.....
Другата седмица дооправяне на водната канализация че нещо не ме радва, дооформяне на кабеляци и пр.....
ФЕРАРИСТ
22-12-2014, 19:56
Направихме първи стъпки по плаца зад сервиза, малко проблемно беше щото педала за газта още не съм му намерил място и давах газ с потенциометъра в ръка, гасих колата на 3-4 пъти, отпред сликове отзад стокови терлици и е като шейничка.......
Кабеляците са орязани максимално, сега просто трябва да ги сбия на по малък обем да не се пречкат......имаше малко драма с разни загуби на 12V но за мен е нормално......ще трябва да сменя един от семерингите на ск кут откъм висящия лагер че се сополиви нещо.....
Етап 1 е завършен, следва втори етап с разкършване на някакъв по разбичкан асфалт из някой от селските пътища наоколо, след което последния етап - тестче на ултимативното трасе за структурна издържливост - Калояново......
http://youtu.be/DArpHUunKGc
ФЕРАРИСТ
25-01-2015, 14:33
Нещата се развиват, вече имаме и захват за предна стабилка.....черупката на тампона позволява да се намества нагоре - надолу тампона, което е повече от добре......няма да ползвам 26мм-тровата айбахска щанга, тъй като ще е твърде дебела - може би 22 или 20мм такава......отзад засега няма да слагам.......алфенските биалетки, само трябва да прикапя за носача една шиничка с дупка за захват......
Направих нещо като горен капак пред волана, след първите тестове ще измисля и нещо за преден спойлер........Нено се прави на интересен, не ще да ме свърже с байконурските си приятели да са измислим нещо дето да прави якото прилепяне......
Отстрани набих некви бели панели от нещо дето ми стана любим материал, еталбонд му викали, с два алумин листа от вън и некво пвц отвътре, леко е, манипулируемо, и търпи огъване.......
Не изглежда красиво и изискано, но това не е целта......
Някъде около въздушния филтър ще трябва да наместя и масления рад, макар че това ще е чак след първите тестове на писта.......
Пода стана идеално с цял алуминиев 1.2мм лист, още ме болят ръцете от поп- нитачката......
Щях да забравя - обърнах конзолата на педалите както си трябва да е, скапаното беше че нямах ход на педала на съединителя, а и принципно е силно непрепоръчително спирачните цилиндри в който е и резервоарчето за сп течност да са ПОД нивото на спирач апарати......
marian2784
25-01-2015, 19:02
А гърнето не е ли малко свободен радикал? Защо не се свържеш байконур за един обдухан дифузьор? Майтапа настрана но верно ми се струва не на място.
ФЕРАРИСТ
25-01-2015, 20:14
Мда, терсене малко седи грънеца, но чесно казано ми е все тая, тва беше най - бързия и лесен начин да го прекарам, наложи се да скъсявам задната трицевка, което наложи промяна по цялата тръба и отпред, така че не съм се заигравал да го правя красиво.......ако го направя да сочи назад или 90 градуса настрани щеше да е по тежко и повече време щеше да иде.......Гледам да се занимавам колкото се може по малко с неща който имат навика да тежат и да отнемат време........
Колин Чапмън се прероди.... и сам си е пилот :)
digitalundgrd
26-01-2015, 12:33
Хахаха само да не реши да добави и 3-та ос с още 2 гуми ;)
Двигателя не е ли много назад? Не се ли бърка баланса между двете оси? То няма как да е много по-напред,предвид,че е от кола с предно предаване,но знам ли ...
ФЕРАРИСТ
04-02-2015, 22:17
http://youtu.be/ZIaW29Ic0t4
http://youtu.be/xdusOeBWu98
digitalundgrd
04-02-2015, 22:41
Така клипа може би заблуждава, но не ти ли трябва някаква по-къса (бърза) рейка?
Пак казвам може би е заблуждаващо, но имам чувството че тръгне ли "тръбарката" на някъде, където не искаш - трудно се коригира и вкарва в пътя?! И това при сравнително ниски скорости, а си представям със 130-150+ км/ч.
ФЕРАРИСТ
04-02-2015, 23:17
Галоши сликове на студено и песъчливо, стокови 285 широки гуми отзад.....тва е основната причина.....не завива просто.......
Рейката е 2 оборота от - до.......трудно бих намерил по бърза....
хаха мн яко , но ми изглежда адски трудна за каране .. не знам реално дали е така, но като тръгне на страни с въртене на волана, не се връща в правилната посока като кола например. ААА и един въпрос : Според теб колко по-бърза ще е от 156-цата на писта ?
pla_y_men
05-02-2015, 00:23
Споко Феро, първия тест на паралелепипедката пак е по-добър от първия на Макларън Хонда... Както казват корифеите по ТВ - има доста да "доуточняваш" :-) А БКВ ще ти каже "закривай проекта!":tooth:
Ще смениш 2-3 комплекта пружини, ще си поиграеш с амортисьорите, ще сложиш стабилка и отзад и ще стане работата...
Огледалата малко пречат на аеродинамиката, но е пренебрежимо, не ги махай...:yes:
Светльо е прав, със сигурност този вариант на рейка, носачи наклони и т.н. не работи....
thecleaner
05-02-2015, 00:47
За драг е идеална бе, насмита се добре, ще дава хубави времена, и лесно ще се прибутва на опашката :metal:
ФЕРАРИСТ
05-02-2015, 07:27
Съжалявам, нямам намерение да обяснявам в детайли причините за това което се вижда или изглежда на камерата, все пак целта на тва първо каране беше да се олашка колкото се може повече добичето навсякъде, да се сурка настрани, да се гъне наляво и надясно, и прочее неща който нямат общо с майсторското шофиране и представите за добро поведение.......
Все си мисля, че имаше по-лесен начин да си теглиш куршума .... примерно :hump:
ФЕРАРИСТ
05-02-2015, 18:49
Все си мисля, че имаше по-лесен начин да си теглиш куршума .... примерно :hump:
http://vignette3.wikia.nocookie.net/plazmabursttwo/images/e/e4/Obama-big-middle-finger.jpg/revision/latest?cb=20140102122405
ФЕРАРИСТ
15-02-2015, 21:05
Неска преминахме що годе успешни първи тестове на Калояново, общо взето същите гуми, не особенно топло време и асфалт, но все пак доста по добре от предния тест, все пак предната дясна стопли на почти 40 градуса.......
Ще трябва да изкореня всички стари навици на каране от 156цата, това изисква коренно различно управление и може би правилното спиране ще е най - тънкия момент......
Чесно казано преди не се бях въртял на Дракона, независимо какво съм карал, днес го направих 3 пъти......комбинирането на сликове със стокови гуми не винаги е удачна комбинация........
Всичко издържа като конструкция засега, от спирачните резервоари протича течност и ми плакне очите, в предния ляв слик имаше забита самонарезка още от миналата година, която явно падна при завъртането от края на клипа и гумата издъхна......
По средата на правата може да се включи и пета, но на тоя етап ме е шубе, сходимоста е правена на око и колата не е особенно послушна......
При първа удобна възможност следва още Калояново.....
http://youtu.be/yO-su-fD0_8
pla_y_men
17-02-2015, 21:05
Паралелепипедката добре се джурка бе, чак ме кефи! На правата, ако чак и пета можеш да забучиш значи бая се засилва...Като гледам въртиш за по около 57 сек., не е лошо без реглаж, без гуми и със сакато задкормилно устройство :-)
Много смело се овъртя край бетона, дано си бил с кафявите гащи...:moon:
Това си е мега-нацепена-картинг-батка !
По средата на правата може да се включи и пета, но на тоя етап ме е шубе......
[/URL]
А? Шубе? Страх ме лови като не те е шубе... :big_bow_down:
За непипана сходимост и изчистване на другите неща около концепцията си мисля, че караш доста смело!
Евала за ентусиазма. Достоен за възхищение и пример - когато има мерак - няма граници.
ФЕРАРИСТ
02-03-2015, 18:34
Горе долу натъкмихме визуално концепцията, не стана особенно красиво, но тва не ме вълнува......важното е елементите да не създават кои знае колко драг.....
УТре предпоследен тест на Калояново преди евентуалния Серес......евентуалния щото гърците са малко презервативи.....
pla_y_men
02-03-2015, 18:47
Аз че не разбирам е ясно, ама тая мебел отпред каква функция има?
ФЕРАРИСТ
02-03-2015, 19:20
Тва отгоре и отдолу в общи линии насочва вятъра към рада, но най - вече тия отстрани избутват малко въздуха настрани щото реално няма нужда да ме бие толкоз вятър......ще има и още два панела в отвора който също ще отвеждат вятъра настрани......
ФЕРАРИСТ
03-03-2015, 19:33
Втори тестов ден на Калояново, нещата се развиват добре, в общи линии нищо не се чупи, детски проблеми който като цяло съм си причинил сам.....
Днес не беше особенно топло, беше ебаси вятъра......сурках си същите галошки тъй като не виждах смисъл да хабя ресурс при студена писта и не особенно уточнена кола, но сега след като стана ясно че на Серес няма да ходя следващия път ще може да търкулна нещо на което все още не му се виждат конците......
Ремъка на водната помпа и генерат. се измъкна и претри една писта, но това е може би щото като търсих 6 канален ремък даден размер нямаха такъв и взех 5 канален......
Центрирах си волана през кормилния прът където влиза в рейката и нещо или не съм затегнал или натикал на шлиците и пръта взе че се измакна по време на бърза обиколка, за мое щастие на най - бавната част на пистата и сварих да спра.......
Спирането ми е проблем, ще трябва доста практика.....
Отвахме още 3 секунди и половина от предния път, посоката е вярна.....
Видео скоро.....
digitalundgrd
03-03-2015, 19:43
... но сега след като стана ясно че на Серес няма да ходя ...
Tова окончателно решение ли е? гръците не склониха ли да караш наравно с другите коли? :boxed:
-3.5 секунди е доста добрo постижениe като се има предвид, че още нещата не са на 100% :noooo:
ФЕРАРИСТ
03-03-2015, 19:55
"We have make a small meeting concerning the car and we believe that the risk is above limits to accept the special car of yours. So from all of us we are very sorry."
Чесно казано вече не ме е яд особенно....ако направя друга такава кочина ще и делна една външна коруба от фибростъкло.......но като цяло да го духат, ся няма да си прережа вените я.......Калояново е близо, на Долна Митроп ще има поне две мероприятия......няма да е като да си скучая......
Гадни гръци :(( не могат едно изречение на англ. да напишат като хората.
Жив и здрав да си колега, за целият труд и както сам каза, Калояново е близо ....:))
Sent from my iPhone using Tapatalk
marian2784
05-03-2015, 20:32
Ники а пита ли ги какви компромиси биха приели?
ФЕРАРИСТ
05-03-2015, 21:09
Не мога да им се обяснявам все едно са вся и всьо ебаси, верно че тамошната писта е нещо на което найстина може да се разбере кой какво е направил, но пък няма да седна да се моля.......те си организират събитието, като са си решили така си е тяхна работа......пистата имала вътрешно правило коли тип отворен кокпит да не карат със други на пистата по едно и също време......беше вариант да се намери някъкъв прозорец като няма други на пистата, но явно е нямало такъв......
Малко ме подразни факта че се оправдаха с цитата "the risk is above limits to accept", все едно някой ще носи отговорност ако се намажа на някоя стена.....но ми мина за 3-4 секунди и половина......
marian2784
05-03-2015, 21:40
Ами че е по-рисковано е вярно ама може и да ги е страх
dimitar_vd62
05-03-2015, 21:58
Човек, тия джанти отзад някак си не пасват.Предните по и отиват.Верно че целта не е оптичен тунинг ма някак си незавършен вид има.
ФЕРАРИСТ
05-03-2015, 23:40
Задните джанти тежат 100 кила и се ползват за придвижване в сервиза и за качване на платформата......
Furious 155
06-03-2015, 10:07
Аз че не разбирам е ясно, ама тая мебел отпред каква функция има?
Храни радиатора с въздух!
Аз го виждам, че тази платформа, без аеродинамичен пакет, няма да дава макс от възможностите си, така че Ники е в правилна посока!
dimitar_vd62
06-03-2015, 13:27
Това си е верно ама тоя въздух като мине през радиатора трябва и да излезе от някъде,т.е. трябва му някакава поточност.За аероданимичен пакет си трябва аеродинамичен тунел с генератор на дим.Не е трудно да се импровизира нещо.Може да се пробва с умален модел и да се мащабира после.Минимално съпротивление с минимално завихряне зад колата е целта.
ФЕРАРИСТ
06-03-2015, 18:33
По ширини където има само едно място където завой се минава със 140 кмч и то е извън БГ, аеродинамиката не е особенно приложима......На Кал няма завой дето да се минава над 100 - никва аеродинамика не ме интересува, само намаляне на драга.......той е фактор още при 20 кмч......
ФЕРАРИСТ
31-03-2015, 18:52
В общи линии това ще е 90% от окончателния външен вид, направих някакъв реглаж на стенд, и сега ще трябва да порчем да работим за подобрение на държанието......
Задницата е било малко затворена повече отколкото мислех че е, но при реглаж с нивелири толкоз.....6мм затворена отляво, 2мм отдясно.......предницата беше малко по добре, към 2мм от двете страни в една и съща посока......
А интересното беше че не ми дърпаше наникъде.....
Пробно монтирах една друга седалка, стегната ми е една идея повече от обикновенното, след дледващото каране ще стане ясно дали бих я запазил......
Вкарахме малко кич с маншоните на полуоските и самите тях......
Чакаме хубаво време, сушина на Кал, че е време за тестове.......
ФЕРАРИСТ
22-04-2015, 22:11
Почти 3 дена каране на Калояново изводите и резултатите са следните:
Колата тежи 705 кила на кантара на федерацията - което ще рече че е възможно да е 20 - 50 кила по лека, щото доста народ ми каза че кантара им мери по тежко по обясними причини......може би ще мина е един скраперски кантар.......
Но при положение че 85 кила са само 4те джанти с сликовете, не е зле......
35 на 65 процента разпределение на тежеста, при положение че аз се монтирам по следата, нещата са ОК......
Недозавивала - пълни глупости, просто изхвърлих старите галоши и предницата заспа......но пък сложих некви абсолютни лайна отзад и карането беше кошмарно, задницата ходеше като на умрял шлифера......всичко освен Мишелин е мижи да те лажим......
Отвях още почти 2 сек от времето й там, мисля че при идеални условия може да се падне под 50 сек на тая конфиг.......
Пращам в небитието всякакви крила, спойлери и прочее неща създаващи драг, независимо колко красят - всяко нещо намалящо драга става с приоритет.......
Все още нищо не се чупи - плашещо ми е вече чак, Алфата че беше цяла кола се посчупваше нещо сегиз тогиз........
Лоши новини за V6 фанатиците - посъбрах за двигателя на Фиат Купе 20VT 3 глави, два блока, 3 вала, турбо, две кутии и прочее карантия и електроника.......след като навъртях още един ендуранс с бялото ми Купе мисля че дните на 3.0V6 са преброени........сори......
https://youtu.be/SsBS-EjK4Io
marian2784
22-04-2015, 22:26
колко кила ще спочелиш с промяната и колко магаренца?
ФЕРАРИСТ
22-04-2015, 22:32
Килата в случая са незначителни, щото съпротивлението което създава всеки елемент пречи повече, отколкото може да се спечели с 2-3-4-5 кила повече........
digitalundgrd
22-04-2015, 23:16
посъбрах за двигателя на Фиат Купе 20VT 3 глави, два блока, 3 вала, турбо, две кутии и прочее карантия и електроника.......след като навъртях още един ендуранс с бялото ми Купе мисля че дните на 3.0V6 са преброени........сори......
Е те тука ме спечели :devil: :smoke:
PEPI-2ALFA
24-04-2015, 01:15
колко кила ще спочелиш с промяната и колко магаренца?
Килата в случая са незначителни, щото съпротивлението което създава всеки елемент пречи повече, отколкото може да се спечели с 2-3-4-5 кила повече........
Да не би да пита за двигателя?
имаш ли цял 20VT с кутия и електроника за продаване ??
ФЕРАРИСТ
24-04-2015, 07:33
Принципно имам, но не са за продаване.....
ФЕРАРИСТ
04-05-2015, 23:11
Минахме на външна бензинова помпа поради простата причина че едно приятелче ми подари по голям и по лек резервоар, който на всичкото отгоре се събира и на по компактно място.......стария събираше 12 литра, този към 17........
Стария начин с вътрешна помпа беше много по удачен, по отношение на липсата на разни бензинови маркучи на педя и нещо от изпускателните колектори, но това е положението.......
Проблем може да е(а може и да не е) че се налага да ползвам бензиновия регулатор от стандартна 156-цова помпа, който е вграден в самата помпа.......
След като бастисах една, с втората нещата се получиха(все пак само регулатора изкорубвам), има отвор за обратното гориво и нещата се получиха......колата пали и работи нормално.......
Ползва се бензинова помпа от ауди 80, прави едни диви 6 бара налягане, чесно казано в началото ще трябва да следя сместа на ламбдата, щото не знам доколко регулатора ще работи нормално, предполагам алфенската помпа прави по малък както дебит, така и налягане.......
Направих си и нова седалка от фибростъкло........
Сега вече категорично ще си влача и пожарогасител в кочинката, щото при тоя вятър дето ме биепо време на движение, ще усетя че изтича бензин едва когато пламна.......
ФЕРАРИСТ
02-07-2015, 17:45
Сефтосахме новата конфигурация на Кал, пресен асфалт на новите отсечки........
Кочинката засега се справя добре, борим се с баланс, пружини, твърдости, наклони и прочее......
https://www.youtube.com/watch?v=PfQVpqySg5o
Супер изглежда, браво.
Мислил ли си за по-директно управление?
Струва ми се, че за такъв тип автомобил ще е по-удачно да не въртиш на 180 градуса при не чак толкова остри завои.
Но може да ме е поглъгала и камерата де.
ФЕРАРИСТ
03-07-2015, 14:42
Недозавива.......лека е предницата.....рейката е 2 оборота лок то лок, по бърза няма да върши по добра работа щото надлъжния наклон на шенкела е над 11 градуса а това адски втвърдява волана на завой, болят ме всичките ръце от фалангите до рамената......
Ясно.
Това за леката предница няма как да е иначе, аз нали преди време затова питах как е баланса, с този двигател почти на задната ос. :)
Къде недозавива - при влизане в завой, вътре в завоя, или на излизане?
ФЕРАРИСТ
04-07-2015, 09:46
На излизане.......
То сигурно не е нужно да ти казвам каквото и да било, би трябвало по-добре от мен да ги знаеш нещата, но ако това недозавиване е на излизане от бързи завои, то най-вече би трябвало да е заради "клякането" на задницата и олекването на предницата при подаване на газ. Съответно, трябва втърдяване на задното окачване и ограничаване на хода на предното окачване.
При бавни завои, обикновено е резулата от недозавиване при влизане и в средата на завоя, ама щом при теб не е от това вече не знам...
Можеш да пробваш с по-ниска скорост на влизане и по-ранно подаване на газ, евентуално по този начин да предизвикаш тенденция за презавиване.
pla_y_men
06-07-2015, 21:52
Недозавива.......лека е предницата.....рейката е 2 оборота лок то лок, по бърза няма да върши по добра работа щото надлъжния наклон на шенкела е над 11 градуса а това адски втвърдява волана на завой, болят ме всичките ръце от фалангите до рамената......
Феро, виж си Нисана от подписа и пак си помисли искаш ли още кила за да завива...а и май Порше 911 е презавиващо...с лека предница?...:chair:
Малко е 11, ония корифеи дето ги четеш без да се замисляш сигурно препоръчват по 20-на...:gayfight:
И понеже обичаш да четеш, а това още не си бъзикал...за да е пълна кашата - http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/shocktune.html - виж там най-вече линка към Нийл Робъртс.
Сега и аз да питам, че или недовиждам, или нещо не разбирам - защо в половината завои влизаш по-рано и по-вътрешно и на излизане не ги отваряш достатъчно? Например само последния преди излизането на правата го отваряш широко и захождаш чак от кърбовете вдясно, а преди него катериш вътрешните кърбове, не отваряш на излизане и пак влизаш в следващия без да го отвориш? Ясно, че безнина ти е скъп, ама чак такова съкращаване на трасето?:-)
ФЕРАРИСТ
13-07-2015, 18:28
Феро, виж си Нисана от подписа и пак си помисли искаш ли още кила за да завива...а и май Порше 911 е презавиващо...с лека предница?...:chair:
А, не, не щем още кила......
Малко е 11, ония корифеи дето ги четеш без да се замисляш сигурно препоръчват по 20-на...:gayfight:
11 е горе долу добре, има едно съотношение дето се нарича KPI/Caster Split и касае вертикалната проекция между горен и долен шарнир(KPI) и наклона на шенкела(caster) и това че имаш 10 градуса кастър може да ти дава понякога 2 градуса камбър в завоя ако KPI e 5 градуса например, може и да не ти даде повече от 0.5 ако KPI e повече.
Бих предпочел още градус и нещо кастър щото може и да е тегаво за ръцете, но можеш да хванеш задницата мигновенно и то без да връщаш газта(ако обърнеш внимание на първото излизане на правата от клипа-просто е детска игра да контрираш)
И понеже обичаш да четеш, а това още не си бъзикал...за да е пълна кашата - http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/shocktune.html - виж там най-вече линка към Нийл Робъртс.
Тва правя в момента, махнах средните по твърдост пружини отпред, сложих най - меките, ще видя коя щанга 24 или 26мм ще е по добре с тях. Проблем е че отзад имам нужда от малко по твърди пружини, твърде много потъва дупето на излизане от завойте.
Сега и аз да питам, че или недовиждам, или нещо не разбирам - защо в половината завои влизаш по-рано и по-вътрешно и на излизане не ги отваряш достатъчно? Например само последния преди излизането на правата го отваряш широко и захождаш чак от кърбовете вдясно, а преди него катериш вътрешните кърбове, не отваряш на излизане и пак влизаш в следващия без да го отвориш? Ясно, че безнина ти е скъп, ама чак такова съкращаване на трасето?:-)
Предимствата на алфата бяха едни, тук има други......както и недостатъци.....
На тоя етап колата спира и завива прилично до момента в който в и преди средата на завоя отпусна спирачката или подам газ.......подам ли газ предницата олеква и започва недозавиване.......което ще рече че трябва да насоча колата към изхода на завоя много по рано.......все още не съм на "ти" със спирането без а-бе-се и т.нр триал брейкинг не винаги ми се получава......а и все още ме е шубе щото предницата ми е на 7 санта от земята и тва е някак си притеснително.......
А не отварям завойте щото просто имам нужното сцепление да мина по най - късата траектория и ползването на външната линия нито ми дава предимство заради минаването на повече път, нито ми дава кой знае колко скорост.......и жипиеската казва същото като усещането......
ФЕРАРИСТ
12-12-2015, 09:33
Сезон 2016 в общи лини започна преди около 2-3 седмици, след едногодишна почивка старата коруба отново ще стъпи на лапички и ще получи ново сърце......този път с цилиндър по малко от преди, но с вентилатор.......
Сърцето пак ли ще е отзад?
ФЕРАРИСТ
12-12-2015, 18:46
Мда.......
digitalundgrd
12-12-2015, 21:01
А такааа Феро... Слагай истинския матор :)
А такааа Феро... Слагай истинския матор :)
Жтд :)
traiko_89
14-12-2015, 00:49
Жтд :)
да ама бензиново:drive:
angelovi69
14-12-2015, 07:36
На бензиновото ЖТД, му се вика JTS - с директно впръскване. Феро, пиши, не ни дръж в шах.
don_pepone
14-12-2015, 08:46
Не виждамкакво да пише след като има и фиат купе с моторра който ще насади в алфата 2.0 20в турбо петаче
ФЕРАРИСТ
14-12-2015, 09:24
Мда, петака ще е двигателя, стегнах един от - до в гаража, с глава от Стило, но реших че щом така или иначе Купето повече няма да го карам по ендуранси и прочее, ще е добре да продължа с неговия двигател, а другия да стои резерва, макар че с интензитета с който троша двигатели може би ще трябва да го консервирам по сериозно(все пак да не казвам голяма дума)......може би само ще отхлюпя картера и ще сменя лагерациите.......
Ники, много се радвам, че вдъхваш нов живот на легендарната 156-ца!
Ще следя темата с интерес!
ФЕРАРИСТ
17-12-2015, 18:27
Неска реших така и така енджина е на статива да му сменя лагерчетата, че все пак нали.......
Тва са биелни лагери изкарали 4 ендуранса, два тракдея на Кал и да речем едни 2-3 хиляди км за 2-3 години - инвестицията в модерно олио винаги е добра идея при тея колянови валове......
Основните лагери не сметнах за необходимо да ги гледам......
Сега предстои по трудната част за направя нова лапа за захващане на двигателя от към страната на агренажа, щото сегашната е ебаси голямата алуминиева планка, държи и генератор и хидр помпа, а при положение че хидрав. няма да има, е излишно......Ще се ползва стойка за генератор от ланча капа, тежи кила и нещо и пасва за генератор.....
Ники, виж и основните, особено средните лагери се убиват от вибрациите на вала при голям повер.
ФЕРАРИСТ
21-01-2016, 17:14
Качихме енджина, появи се малко драматизъм с това къде да е мястото на генератора, щото реално пистов ремък само за него ще ми трябва.......шестака беше по - тесен двигател и шайбата на коляновия вал не минаваше под рога на шасито, а сега при тоя двг мястото става много шивано и се наложи да заваря нещо като планка на лапата на двигателя......ще го оптягам ръчно, друг изход няма......
Друг проблем е че шестака е с електронна газ, а тва е с жило и трябва да се реже, наснажда и на всичкото отгоре трябва да се прави кадърно щото като ми се скъса на писта и трябва да се прибирам.......
Следват маркучи за вода към рада отпред и място за кулера......
digitalundgrd
21-01-2016, 18:32
Семеринга пасна ли като шамар на сиганин :)
ФЕРАРИСТ
21-01-2016, 18:53
Не съм го сложил още че като качвах кутията и двг-то го нямаше, като я кача за нещо на подемника ще го сложа че на земята е тегаво да откачам тая полуоска.......
don_pepone
22-01-2016, 09:08
Грам не обичаш да ти е скука обаче :)
Като знам колко напасване беше за шестака, сега пак във филма ама с петак... важното е да тие кеф както се казва.
Интересно ми е само дали ще си доволен накрая от ефекта, като качиш колата на пистата. Мен лично ме притеснява,че турбо на леко купе с задно щее фън, но не зная дали резултатите ще са каквито искаш. Ако докарте турбо лага до минимум щее добре.че на интензивно карне на завой си мисля че няма да се накефиш много.
Нооо това си е мое преположение и ще следя с интерес какво щее развитието напроекта :)
:respect:
ФЕРАРИСТ
22-01-2016, 10:07
Чесно казано вече взех да си мисля за малко скука, щото взе да ми идва множко......
Може би ще трябва да съм по внимателен с подаването на газта в момента на излизане от завоя, но повечето мощност ще е по добре при едно и също окачване, преди и сега да речем.......
Принципно колата ще е и поне 30 кг по лека от преди, петака като цяло е по лек от шестака.......
dimitar_vd62
26-01-2016, 19:57
Ем логично...има едно бутало по-малко.:)
digitalundgrd
26-01-2016, 20:28
...и само една глава и ... и..... :|
ФЕРАРИСТ
05-02-2016, 17:10
Намерих едно от най - компромисните места за кулера, целта ми беше да не е близо до изпускателя и турбото, да има максимално къси пътища от турбо до дросел и да е на място където има вятър.......реално погледнато над въздухозаборника на тавана щеше да е най проветриво, и пътищата щяха да са само една идея по дълги от сега, но пък тва е некво ебаси тежкото Forge дето ако го закича на тавана трябва да направя една купчина планки и прочее......Така или иначе е над 40% по голям от този дето ползвах на Купето досега, така или иначе въпреки че ремапа ми е за 1.4 бара, на писта рядко карам над 1.2.......а и центъра на тежеста е много по важен динамичен показател на писта, отколкото едната идея повече мощност.......а кулер на тавана не работи в тая посока......
Блоуофчето го сложихме на малко нестандартно място веднага след турбото, но тва не е проблем.......тъкмо ще го чувам по добре.......даже и ще го виждам......:Yeeeehaaa:......
Може би някой ще каже че мястото на бензиновия резервоар не е точно там от гледна точка на безопасноста, но пък когато почнах да правя тръбарката запитах из западните форуми къде е най - безопасното място и след като всеки каза че го слага където му пасне най - добре щото то в тия апликации навсякъде е опасно да има бенз. резерв........така че го боднах на място където е най - добре от гледна точка на нисък център на тежеста и център между двете оси.......а и гредата пред която седи е втората най - здрава и дебела структура в тая консерва и е наместена за страничен удър.......а и аз все пак карам внимателно и без много газ........
В общи линии останаха някой дребни де-имобилизиращи процедури с екуто с който се занимава единствения оторизиран да пипа електрониката ми, и съм готов за възпламеняване.......
digitalundgrd
05-02-2016, 17:42
Ники, в тая конфигурация на турбина, коолер и турбо пътища направо си носи 4-5 големи хладилни чанти пълни с лед и сипвай върху кулера :)
http://i210.photobucket.com/albums/bb164/mjreid_photo/1998%20Subaru%20STi%20coupe/11-29-08TAII.jpg
ФЕРАРИСТ
05-02-2016, 18:28
Трай ся, и маслен кулер ще има наблизо........
ФЕРАРИСТ
19-02-2016, 17:27
Днес в 14:35 българско време бяха възпламенени горивните камери на цилиндри 1-2-4-5-3.
Запалването протече гладко и от раз.......което в практиката ми показва че не е на особенно добре......след двигателни интервенции знам че ако енджина тръгне от първия път, нещо след това прави проблем......
Така и стана, от едни маркучи потекоха наситени въглеводороди, малко антифризче, малко масълце за ск.кутия, откачи се и гейта на турбото от зегерката.....
Както и да е, това е лечимо, важното е че по електрониката на двигателя 95% всичко е готово(или поне така изглежда), таблото на приборите също работи, оборотомер и температури ще ползвам оригиналните, не мисля да се кича с излишни датчици.......
ФЕРАРИСТ
19-02-2016, 23:27
Наблюдавам интересен феномен.....
Паля двигателя студен, бачка си равномерно и гладко 2-3-4 минути с по високи обороти и изведнъж почва да плете обороти за 2-3 сек и гасне.......пали отново, но иска подаване на газ.......на празен ход не ще.....гасне......две студени паления го прави......утре пак ще го пробвам с друг дросел и МПХ.....Странно...
Като демонтираш моторчето за празния ход го огледай добре за пукнатини по корпуса....
ФЕРАРИСТ
20-02-2016, 16:06
Свалих го, беше юнашки запекло, "цилиндърчето" дето байпасира въздуха дори с натиск не се движеше, 10 мин разкисване с химия и сега е бомба........
Нещо не държи добре някой щуцер от тия дето излизат от бенз помпа и касетата се пълни с бенз.......смърдя на бенз вече втори ден, жената ми е вдигнала мерника......
ФЕРАРИСТ
14-03-2016, 20:14
В общи линии трябва да направим едно леко тестче преди Серес, направих една добавка за предната броня която да скрие изцяло предните гуми и дали ще изкочат детски болести не знам, но визуално как стана горе долу ми хареса.......
Furious 155
14-03-2016, 21:15
В общи линии трябва да направим едно леко тестче преди Серес, направих една добавка за предната броня която да скрие изцяло предните гуми и дали ще изкочат детски болести не знам, но визуално как стана горе долу ми хареса.......:big_bow_down:
И
Тествай след 180км/ч дали си стоят на местата добавките!
Дай малко информация, ще те видим ли на Купа Дракон II?! Не остана :clap2:
ФЕРАРИСТ
15-05-2016, 18:58
Най вероятно не, под въпрос е и Алфисткия тракдей че нещо може да се наложи да съм на друго място......
ФЕРАРИСТ
25-05-2016, 21:15
Оказа се че и шестак може да си превърти агренажния ремък.......
Всичките 4 вала са шавнали с точно по 1 зъб, което е ясен индикатор че това е станало долу от вала......
Живо ме вълнува как и кога е станало, но така или иначе няма да стане ясно........но зацепването не съм го проверявал от както сглобих тоя двг........
ФЕРАРИСТ
30-05-2016, 20:03
За тия с шестаци дето ги интересува - ако ви прескочи един зъб агренажа от вала долу да речем, за права от 600 метра може да ви падне скороста с 12 кмч......
Или поне при мен с толкова се повиши.......
Единственото бъдещо развитие ще е слагането на електронно серво от некъв Р.Ровър или Волво, щото като спра с ляв крак на двата леви преди правата и спирането рязко се влошава......
Билщайн Б6 от Ауди 80 ще се намушка в шенкел от 145ца и ще се пригоди за експлоатация.......
Ще се работи само по визуалните подобрения на колата, вече нямам нерви и време за "извращения".......
don_pepone
30-05-2016, 21:33
Хехх доживях да чуя кака форумният ни "луд учен " вече няма нерви :lol_sign:
Човече та ти си идол с тая Rwd 156-ца , нямаш право да се откажеш нея и от тръбарката
За тия с шестаци дето ги интересува - ако ви прескочи един зъб агренажа от вала долу да речем, за права от 600 метра може да ви падне скороста с 12 кмч......
Или поне при мен с толкова се повиши.......
Единственото бъдещо развитие ще е слагането на електронно серво от некъв Р.Ровър или Волво, щото като спра с ляв крак на двата леви преди правата и спирането рязко се влошава......
Билщайн Б6 от Ауди 80 ще се намушка в шенкел от 145ца и ще се пригоди за експлоатация.......
Ще се работи само по визуалните подобрения на колата, вече нямам нерви и време за "извращения".......
Бай Феро, сега на практика каква е разликата във време от тръбарката до 156-цата с един и същ мотор?
digitalundgrd
30-05-2016, 21:48
Май 5-6 секунди
Феро Атмосферо пак се побъркА :lol_sign:
Опъни каиша здраво тоя път да не вземе да се презацепи пак на диното :D
ФЕРАРИСТ
31-05-2016, 00:02
Бай Феро, сега на практика каква е разликата във време от тръбарката до 156-цата с един и същ мотор?
С тръбарката 1.05.95 - с уточнението че тогава кърбовете ги нямаше и реално пистата е едни 5-10 метра по дълга заради различната траектория....
Сега на 156-цата - 1.09.12 - с уточнението че от гуми, спиране и предница има още какво да се желае......
Времената са от моя гпс, разминаванията с оня на пистата рядко надминават 1-2 стотни......
Тоест по груби сметки - с тръбарката можеше да се падне на 1.04, а с 156 сега под 1.08......
Разлика около 370 кила......
ФЕРАРИСТ
10-09-2016, 19:14
Горе долу това ще е визията на колата, предната броня с половената от калниците ще трябва да могат да се свалят за под 5 минути.......ще трябва и да са леснозаменяеми ако се ходи из къра......
Всякакви промени и подобрения се спират, ще сложа единствено допълнителна електронна вакуум помпа, че вакуума за сервото е проблем......
Като за "горе долу",е по скоро горе;-),но нека и се порадваме в движение.От мен успех:thumbup:
ФЕРАРИСТ
19-09-2016, 14:39
Като цяло сварихме да врътнем макар малко между маншовете на "писта СТЗГ", поне ви се изясни че "новите" предни шенкели са ОК, задните аморт тоже......
И все си мисля че може да я повдигна малко отпред......
С което финишираме по хардуера на колата, като има време ще си играеме само с външни гъдели......
ФЕРАРИСТ
22-11-2016, 18:32
Кълвем и по тръбарката от време на време......
След фиаското с кулера на Серес, реших че е време да имам един от най - обдухваните такива в югоизточна Европа......верно че и драг ще прави, но ще даваме повечко газ.....
Канализацията е преправена заради новия и по голям резервоар, че тва си понагорява сериозно и не ми се ходи пеша по пистата......
Генератора беше проблем да му намеря място, наврях го малко не където ми се иска, но другаде не пасна......
Новото по червената 156 е че минах на 5 степенна скоростна кутия, с правени по къси зъбчатки за 3 - 4 и пета скорост......
Защо гумите ти са с разменена посока? :D
ФЕРАРИСТ
22-11-2016, 20:34
Щото ги ползвам само да ходя до подемника.......
pla_y_men
22-11-2016, 20:42
Новото по червената 156 е че минах на 5 степенна скоростна кутия, с правени по къси зъбчатки за 3 - 4 и пета скорост......
Тия по-къси предавки как ги постигна?
ФЕРАРИСТ
22-11-2016, 22:58
Тия по-къси предавки как ги постигна?
С 600 лв и две разходки до едно карловско село.......кутията е сглобка от 166цова 5степенна от 2.0ТС......
pla_y_men
23-11-2016, 10:01
С 600 лв и две разходки до едно карловско село.......кутията е сглобка от 166цова 5степенна от 2.0ТС......
Щом в някакво карловско село правят такива шукарии, сигурно в самото Карлово ще могат да ми спретнат един 6.0 v12 от двата шестака... :-)
Дай некви координати за раздумка с тия самородни таланти...ако излиза по 200 кинта на предавка, веднагически си нареждам 5 предавки на 75-та за една бимберица...
Ся знам, че шефа на ТКЗС-то ще ме оплюе, че съм скръндза и всичко под 8 кила евра за СК е безсмислен и жалък напън, ама сиромасите сме така...като не сме се сетили да си засеем декари с макови полета, ще изтръскваме стинките от джобовете и ще рискуваме с язва от гладуване...
ФЕРАРИСТ
23-11-2016, 19:32
Щом в някакво карловско село правят такива шукарии, сигурно в самото Карлово ще могат да ми спретнат един 6.0 v12 от двата шестака... :-)
Дай некви координати за раздумка с тия самородни таланти...ако излиза по 200 кинта на предавка, веднагически си нареждам 5 предавки на 75-та за една бимберица...
Ся знам, че шефа на ТКЗС-то ще ме оплюе, че съм скръндза и всичко под 8 кила евра за СК е безсмислен и жалък напън, ама сиромасите сме така...като не сме се сетили да си засеем декари с макови полета, ще изтръскваме стинките от джобовете и ще рискуваме с язва от гладуване...
https://www.google.bg/maps/place/42%C2%B033'54.2%22N+24%C2%B053'03.9%22E/@42.565055,24.8831138,402m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d42.56505 5!4d24.884415
pla_y_men
25-11-2016, 11:17
https://www.google.bg/maps/place/42%C2%B033'54.2%22N+24%C2%B053'03.9%22E/@42.565055,24.8831138,402m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d42.56505 5!4d24.884415
Идеята ми беше да поговоря с тия хора, не да ги бомбардирам...
digitalundgrd
25-11-2016, 12:09
Хаха тия са като в "зона 51" в САЩ :) Топ Секрет - контакт само на живо, ако те пуснат на бариерата :)
ФЕРАРИСТ
25-11-2016, 13:56
0885 874750
0887 250066
Ебаси каприза си......дай некви координати - дадох ти......казва се - "Дай некви тилифони"......ще ти дам.......не знайш кво искаш ей.....ти си сложна личност и не всеки може да отгатне ква "идея имам"........
pla_y_men
26-11-2016, 02:49
0885 874750
0887 250066
Ебаси каприза си......дай некви координати - дадох ти......казва се - "Дай некви тилифони"......ще ти дам.......не знайш кво искаш ей.....ти си сложна личност и не всеки може да отгатне ква "идея имам"........
Сметах, че човек, спретнал тръбарка от квадратни профили е по-интелигентен...ще вдене и без много жокери...
Евала за тилифоните, отърваха бомбенето...
Seicento Sporting Abarth
02-12-2016, 18:47
Идея си нямате колко ме разсмяхте с тва бомбардиране! Живи и здрави да сте! ;)
ФЕРАРИСТ
27-02-2017, 22:32
Така.....
Върнах стария тип окачване отпред, с разликата че ползвам шенкел от 166ца, който има известни предимства спрямо 156цовия......След Серес ако всичко е нормално ще обявя грешка ли е било да променям изцяло всичко отпред или не......
Понеже "следата" стана 7см на страна по тясна, тва наложи махане на старите калници и слагане на други, както и да си скова малко раздувки че джантите с гумите идват тесни на стандартния калник.......
Сковах си и предни биалетки, щото оригиналните ми идват дълги......
Трябва да мина някакъв километраж на ск кутията преди Гърция, щото ми е малко под въпрос.......
В общи линии тва е на тоя етап.....иска ми се да я смъкна още 2-3 санта предницата, но тръбарката взе да се мръщи че от 2 месеца не съм я пипвал......
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.