Известие

Collapse
No announcement yet.

Как влияят ниските температури на газифицираните ви алфи?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Аз пък мисля, че не е задължително двг-то да загрее по-бързо в движение, отколкото на място. Моят ГИ е настроен да пуска газта при достигането на определена температура. Ако седя 1-2 минути на място и после тръгна, минава на газ много бързо (200-300 метра). Ако тръгна веднага (по Цариградско в посока центъра) газта се включва след 7-8 до 10 км. след потегляне. Т.е. ако тръгнете по път, който натоварва слабо двигателя, той може да не загрее толкова бързо колкото на място, понеже в движение се обдухва през радиатора, а на място не.

    П.С. За загряването на място съм чел мнения, че се създава кофти конденз от картерните газове, който е по-вреден от слабото мазане на студения двг.
    Last edited by nikolaaaay; d.m.y г., 23:14.
    2014: Deutschland über alles

    Comment


    • #32
      В крайна сметка запалих при -19, кое от казаното е по-вярно не знам, но зимата така или иначе времето за чистене от сняг и стържене на джама ми стигат за да прехвърли на газ (30гр.), искам или не това е което правя. Пршинцип при мен е да не чакам да загрява, ако не се налага, като замръзнал преден прозорец отвътре... освен от парното нямам друг вариянт за чистене.

      Другото лошо е, че сме в климат с големи температурни амплитуди, някъде даже сменят зимно и лятно масло, но за нашите коли сперд мен не си заслужава, а и има сигурно единици хора да го правят, 10В40 е маслото с което карам аз и сперед мен е добър избор. Има и интересни таблици за това с какви показатели е маслото и при какви условия и температури се кара.
      sigpic
      ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
      0889 636 093

      Comment


      • #33
        Аз карам със Селения 5W50.
        2014: Deutschland über alles

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
          Аз пък мисля, че не е задължително двг-то да загрее по-бързо в движение, отколкото на място. Моят ГИ е настроен да пуска газта при достигането на определена температура. Ако седя 1-2 минути на място и после тръгна, минава на газ много бързо (200-300 метра). Ако тръгна веднага (по Цариградско в посока центъра) газта се включва след 7-8 до 10 км. след потегляне. Т.е. ако тръгнете по път, който натоварва слабо двигателя, той може да не загрее толкова бързо колкото на място, понеже в движение се обдухва през радиатора, а на място не.

          П.С. За загряването на място съм чел мнения, че се създава кофти конденз от картерните газове, който е по-вреден от слабото мазане на студения двг.
          Този ефект би се получил при неизправен термостат. Докато се достигне температурата при която термостатът отваря големия кръг, обдухването на радиатора не влияе на температурата на двигателя.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Този ефект би се получил при неизправен термостат. Докато се достигне температурата при която термостатът отваря големия кръг, обдухването на радиатора не влияе на температурата на двигателя.
            Абсолютно подкрепям за тия 7-8км трябва да си на 90 градуса отдавна при положение че си бензин, че то JTD загрява за толкова бе
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • #36
              Е аз съм си на 90, но допреди няколко дни газта ми беше настроена да тръгва на по-висока темп. При същите настройки, тръгваше много по-бързо ако седя 2-3 мин на място и после тръгна. Термостатът ми не знам колко е изправен (все пак колата е 156), но си показва на таблото кога се отваря.
              2014: Deutschland über alles

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                Аз пък мисля, че не е задължително двг-то да загрее по-бързо в движение, отколкото на място. Моят ГИ е настроен да пуска газта при достигането на определена температура. Ако седя 1-2 минути на място и после тръгна, минава на газ много бързо (200-300 метра). Ако тръгна веднага (по Цариградско в посока центъра) газта се включва след 7-8 до 10 км. след потегляне. Т.е. ако тръгнете по път, който натоварва слабо двигателя, той може да не загрее толкова бързо колкото на място, понеже в движение се обдухва през радиатора, а на място не.

                П.С. За загряването на място съм чел мнения, че се създава кофти конденз от картерните газове, който е по-вреден от слабото мазане на студения двг.
                При мен е абсолютно същото.Обикновено изчаквам докато паднат оборотите около 1000 и тогава тръгвам.Ако тръгна веднага преминаването на газ става 3-4 км по-късно,което не ми е проблем,но не обичам да си тормозя колата.
                Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
                ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
                ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                  Термостатът ми не знам колко е изправен (все пак колата е 156), но си показва на таблото кога се отваря.
                  Моят термостат е изправен и по никакъв начин не се усеща кога отваря и затваря
                  sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от qpwo Покажи съобщение
                    Моят термостат е изправен и по никакъв начин не се усеща кога отваря и затваря
                    На 156 мърда стрелката и виждаш, на 166-цата не мърда на таблото, макар реално и при нея температурата да ходи нагоре надолу
                    156 2.4JTD 136+ PS

                    Comment


                    • #40
                      да, таблата на някои автомобили са направени с "успокоители" в зоната на работната температура. може да се клати примерно от 80 до 100 градуса, а таблото все си показва 90 да не се шашка шофера.
                      точка

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        да, таблата на някои автомобили са направени с "успокоители" в зоната на работната температура. може да се клати примерно от 80 до 100 градуса, а таблото все си показва 90 да не се шашка шофера.
                        сиреч, всичко немско, френско, вече и италиянско....
                        Специално при ТДИ от 75 до 105 градуса показва 90....
                        156 2.4JTD 136+ PS

                        Comment

                        Working...
                        X