Първоначално публикувано от RangeUser
Покажи съобщение
Има различни стъпала , ако искаш само бас гледай да има опция кросоувър , или да има корекция - да реже среди и високи , като свири до 250 херца. А настройката се прави на около 150 - 200 херца . Много е важно и с каква кутия си , как е сметнат обема за говорителя който ще е монтиран . Миналата седмица си правихме проба с оригинална кутия от Блаупункт + говорител Блаупункт 12 инчов + стъпало Блаупункт от GT серия , в багажник на Алфа 156 си надува съвсем прилично , без изкривявания си вади доста стегнат бас , без вредните кънтения и резонанс в над 300 херцовия диапазон . Свалих Блаупункта и на негово място , в същия багажник , със същите сателитки ( колоните във вратите ) сложихме същата на вид кутия , но правена уж професионално ( имаше съвсем мални разлики в размера и една съществена - беше оставен отвор с монтирана тръба ( басрефлекс ) който обаче също се смята на каква дълбочина да се вкара (дължина на тръбата) според мощноста на говорител и обем (литри) на кутията , говоритела е също Блаупункт 12 инча , разликата във звука си беше доста осезаема , не можеше да искара много добре ниски честоти , по скоро кънтеше , запушвам отвора и ниските идват чуствително (почва да клати седалките) . Съвета ми е да си вземеш сметната каса , но не и от самоделките (в бургас е пълно със такива по разни магазинчета за аудиотунинг)
А за момчетата които слагат по 2 - 3 баса в колата с кондензатори и огромни мощности , които минавайки под терасата ми тресат прозорците (живея на деветия етаж) - момчета опитвате се да сложите 30 литра вода в десет литрова туба , това си е издевателство над ушите ви . Акустиката е наука , даже има и институт занимаващ се специално с нея .

Comment