Известие

Collapse
No announcement yet.

Къде е истината за TwinSpark двигателите ни?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Значи вадя кабелите от свещите и по кабела не протича никакъв ток,"иначе двигателя е запален" сменявах кабелите и пак същото.дали проблема е в бубина или е проблема е преди нея?Иначе едната и половина работи
    Алфа Ромео 155 1.7ТС, 93г. EX
    Алфа Ромео 166 2.0ТС, 99г. EX
    Алфа Ромео 156 1.9JTD16v, 04г.

    Comment


    • Не си спомням къде го четох едно време, но двете свещи се палят едновремено почти, т.е. малката с малко закъснение. Наистина едното бутало е в противоположен такт, но ако има случайно нещо неизгоряло двете свещи го палят. Или накратко едновременно работят 4 свещи като две са с малко закъснение. Затова са и 4 бубини и така отиваме на Евро 3
      Вътре в цилиндъра се получават един вид два взрива и това хем изгаря горивото по-бързо, хем вдига к.п.д.-то

      Comment


      • Първоначално публикувано от milenmilan Покажи съобщение
        Значи вадя кабелите от свещите и по кабела не протича никакъв ток,"иначе двигателя е запален" сменявах кабелите и пак същото.дали проблема е в бубина или е проблема е преди нея?Иначе едната и половина работи
        Я сега си виж за грешки в компа все пак. Опасното е да извадиш двата кабела на една бубина, ама то няма как да стане. Като извадиш единия енергията в бубината отива на втория по магнитен път

        Comment


        • Здравеите колеги,Доста почетох по тази тема от тук написаното,и това което мога да добавя е от опит.Аз съм с Алфа 156 1,6 двигател АР67601 и смених целия блок бубини и кабели,като след прочетеното тук разбрах че имало разлика между ЦФ2 и ЦФ3.Факт е че двигателия си работи перфектно и си понавървява сякаш по добре и от преди, а и разлика в рахода не забелязвам.Явно и с двата вида окабеляване работата на ДВГ не се променя.От тук нататък по вещите могат да кажат да ли е добре така или не и евентуално дали да очаквам някакви проблеми.

          Comment


          • Ама кабелите и бОбините от ЦФ2 или от Цф3 си сложил в момента?
            Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 16:05. Основание: ахааахх:)
            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

            FIAT Coupe 16VT
            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

            Comment


            • Първоначално публикувано от avent Покажи съобщение
              Здравеите колеги,Доста почетох по тази тема от тук написаното,и това което мога да добавя е от опит.Аз съм с Алфа 156 1,6 двигател АР67601 и смених целия блок бубини и кабели,като след прочетеното тук разбрах че имало разлика между ЦФ2 и ЦФ3.Факт е че двигателия си работи перфектно и си понавървява сякаш по добре и от преди, а и разлика в рахода не забелязвам.Явно и с двата вида окабеляване работата на ДВГ не се променя.От тук нататък по вещите могат да кажат да ли е добре така или не и евентуално дали да очаквам някакви проблеми.
              Предполагам ти беше до нас, и коментирахме това.....определено ако преди си бил с бубина пращаща искра от 1ви на 4-ти да речем, доколкото разбрах 1.6ТС е с бубини дето например бубина на първи цил, праща само на първи.
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • БОБИНА
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                  БОБИНА
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                    Почетох бая и някои неща ми се размътиха още повече,но нещо искам да споделя,което е сериозна грешка и никой не се опита да я изясни.Става въпрос за протичането на искрата през двете свещи.Дайте да си припомним,каква е веригата на тока в системата корпус на мотора свещи и бобина.Пътя е следния:корпус;свещ;единия край вторичната намотка;през другия край на намотката;свещ и пак на корпус.Няма начин как да протича този ток в различно време.Помислете малко.От тука следва,че искрата се получава абсолютно едновременно.Само незапознатите с основите на електротехниката,могат да се подведат в тая плоскост,че има закъснение в едната свещ,защото там съпротиялението е по-малко.Системата е от типа последователно свързване и общото съпротивление е сумата от всички съпротивления на членовете на системата.Ако свещите бяха свързани паралелно ,можеше да има някакво значение,но е техническа глупост.Друго,на което никой не обърна внимание е,че високоволтовия импулс има посока.Тоест в една от свещите протича по познатия ни начин от централния електрод към корпуса,а в другата ,от корпуса към централния електрод.Не знам доколко съм помогнал,но ще следя темата.

                    Днес прочетох темата, и видях какви ли не противоречия.
                    Понеже се занимавам с електроника а и работя като ел. техник реших да напиша и моето обяснение по темата.
                    1. Щом свещите са на общ корпус-то следва че са свързани ПАРАЛЕЛНО а не последователно!
                    2. Свещите са с РАЗЛИЧНО растояние между електродите съответно(0.9 и 0,7) от там идва и разликата в запалването тоест двете свещи имат различно пробивно напрежение, а от това следва че едната свещ запалва по късно.

                    ALFA ROMEO 156TS 2.0

                    Comment


                    • Колега, не ми се занимава пак с тая тема, но щом и ти електротехника си се подвел, явно си изчел всички глупости по темата и си си объркал всички неща, които знаеш много добре.
                      Такова животно, като паралелно свързани свещи няма, защото искрата ще прескача само на едната свещ.
                      Още Ди Дион Бутон е открил, че е по-добре една искра, но мощна, отколкото няколко, но по-слаби.
                      Линията е единия край на вторичната намотка; централния електрод на първата свещ; омасения електрод; маса; омасения електрод на втората свещ; централния и електрод и другия край на вторичната намотка.Както виждаш са свързани последователно.
                      Ако е нужно закъснение на едната свещ, нищо не пречи да се реализира със закъснение в две от бобините.Това е лесно изпълнимо, но всякакви разсъждения, че с някакво екзотично свързване, две последователно свързани свещи, няма да дават едновременно искра е пълна техническа дивотия!
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • Колега, това което описваш в електротехниката се води паралелно или независимо свързване, щом минава през маса/земя.

                        Не знам в конкретния случай каква е връзката м/у 2 те части на бобината, ако се разглеждат като едно цяло е паралелно, ако са отделни е независимо.

                        вт. н. ---- св. ел.| |св. ел. --- маса
                        вт. н. ---- св. ел.| |св. ел. ---/

                        И при двата случая токов кръг който описваш е подвеждащ, заряда на масата не би трябвало да се променя инак не е никаква маса.
                        Welcome to the real world

                        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                        Comment


                        • Re...

                          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                          Колега, не ми се занимава пак с тая тема, но щом и ти електротехника си се подвел, явно си изчел всички глупости по темата и си си объркал всички неща, които знаеш много добре.
                          Такова животно, като паралелно свързани свещи няма, защото искрата ще прескача само на едната свещ.
                          Още Ди Дион Бутон е открил, че е по-добре една искра, но мощна, отколкото няколко, но по-слаби.
                          Линията е единия край на вторичната намотка; централния електрод на първата свещ; омасения електрод; маса; омасения електрод на втората свещ; централния и електрод и другия край на вторичната намотка.Както виждаш са свързани последователно.
                          Ако е нужно закъснение на едната свещ, нищо не пречи да се реализира със закъснение в две от бобините.Това е лесно изпълнимо, но всякакви разсъждения, че с някакво екзотично свързване, две последователно свързани свещи, няма да дават едновременно искра е пълна техническа дивотия!

                          Дори и да е така свързването. Не съм го гледал. Ти го разглеждаш като някаква последователност на елементите, а не като затворена ел. схема. Не си мисли че ел. веригата се затваря така--(бобина-свещ-дъгата на искрата-катод на втората свещ-още една искра-другия катод и другия край на бобината).-това няма как да стане.
                          Единия поляритет на свещите е корпус. Другия е директно към бобината, на която не знаем какъв е импулса на подаване,каква е геометрията му може да е...и,има и индукция и т.н...

                          Comment


                          • Абе понеже сме на вълна бобини, запалване и прочее искам да питам по запознатите с системата на запалването на тъпия мотроник.....
                            Както се знае при цф2 двигателите първа бобина изсипва тоци на първи и четвърти цилиндър, втора бобина на втори и трети, трета бобина на трети и втори, и четвърта на четвърни и първи......при цф3 двг първи си е само на първи, втори си е само на втори и прочее - в смисъл първа бобина захранва двете свещи на първи и т.н......въпроса ми е взаемозаменяеми ли са 4 бобини на цф2 с такива на цф3 - говорим за 4те в комплект, ясно е че една е кофти да се смени......логиката ми е следната - при положение че желязото надолу е едно и също, и запалването ако следва едни и същи времена на впръскване и прочее(говорим за два еднакви по кубатура двигателя), то бобината за цф3 двигателя може да свърши същата работа в обслужването на цилиндъра да речем, ако пуска искрата за втората свещ в точно определения момент, в който да речем го пуска другата бобина от цф2 версията.....
                            Някой хвана ли логиката и идеята.....ся ако някой каже и дали е възможно......бих го пробвал на момента, имам планка с 4 наредени цф3 бубини с кабели, но двг ми е на операционната и няма как......
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                              Предполагам ти беше до нас, и коментирахме това.....определено ако преди си бил с бубина пращаща искра от 1ви на 4-ти да речем, доколкото разбрах 1.6ТС е с бубини дето например бубина на първи цил, праща само на първи.
                              да колега аз бях онзи ден при теб, маи по добре да си слагам моите така ли да разбирам.... лошото е че маи вече е късно,разбрах че са хванали пътя.за сега ще карам така а като си доидеш може да огледаме нещата на място и да мислим нещо,Благодаря

                              Comment


                              • Принципно цялата "патаклама" не се ли ръководи от ЕКУ-то ?
                                Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                                FIAT Coupe 16VT
                                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                                Comment

                                Working...
                                X