Известие

Collapse
No announcement yet.

Къде е истината за TwinSpark двигателите ни?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
    Не, много си далече от истината.

    Изгубената искра се е ползва предимно за простота на системата
    Само с датчик гмт може да палят два цилиндъра наведнъж и се ползват само две бобини за 4 цилиндъра. За да палиш само по един цилиндър освен гмт трябва да знаеш и къде са разпределителните валове и да имаш бобина на свещ.
    Това разбира се, след като техническото недоразумение прекъсвач-разпределител се прати в забвение.

    Доизгарянето на сместа е за екология.

    Системата с две свещи на цилиндър, обаче, има други цели.
    При фиатския тс нещата са чиста проба екология. И в двата варианта на запалване - цф2 и цф3

    При алфовия има два фронта на запалване и горене, което вече дава повече мощност и/или позволява работа с нискокачествени горива.

    А колегата с 20% те процента мощност ще го помоля да почете малко физика за 7-8 клас и после да дава вещи мнения по техническите раздели. Освен ако няма нещо кардинално ново открито от как пуснаха ускорителя (не този към Люлин)
    И на мен ми бе чудно, че се спори за мощност и за ва викам я да питам пък. Ясно, че е за екология иначе
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
      При алфовия има два фронта на запалване и горене, което вече дава повече мощност и/или позволява работа с нискокачествени горива...
      Ей това чакам някой да обясни в тая тема!
      NESH
      156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

      Comment


      • Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
        Ей това чакам някой да обясни в тая тема!
        http://forum.alfa156.net/forum/forum...941&PN=2&TPN=1
        25 страници е темата......
        Но така или иначе ще трябва да се изтества......
        ПиЕс - още малко итнфо за тия дето се справят с инглиша..... http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...win-spark.html
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
          Ей това чакам някой да обясни в тая тема!
          Кое точно не разбра, да ти го обясня?
          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

          Comment


          • Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
            Ей това чакам някой да обясни в тая тема!
            Самите 2 свещи не осигуряват повече мощност,
            НО позволяват ДВГ да работи с по-висока степен на сгъстяване (от което идва и мощноста) с нормален безин,
            което в нормалния случай би създало сериозни предпоставки за детонационно горене. Това не е добре за ДВГ.
            Разбира се има още много фактори, но това е най-елементарното обяснение.
            Не че не е писано и в други теми...
            Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
            Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

            Comment


            • Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
              Ей това чакам някой да обясни в тая тема!
              Това за завихрянето и и двата фронта съм го казал преди година, ама кой да слуша!

              ---------- Post added at 20:41 ---------- Previous post was at 20:36 ----------

              Първоначално публикувано от franki1 Покажи съобщение
              При TS моторите не са вързани като Автотрансформатор. Тук свещите са 2 и са с различен GAP. Освен това потенциалната разлика между бобината и корпуса е от порядъка на 15-25KV
              Какво още има да се коментира?

              Кои са тези коли с 2 Бобини, ДВУТАКТОВИТЕ ли?
              Това са Алфа 1.4 ; Ситроен, пежо;Форд и изобщо почти всички след Алфа 33 1.4 .Всички те използват по две бобини, всяка една от тях захранваща по две свещи!
              По-новите са в един корпус, а само фиатовите разновидности са с рзделени бобини.
              145/6 1.7 16В е със същите, но в един корпус!
              Потенциалната разлика между вторичната намотка и корпуса на двигателя е нула цяло и кур десети волта!Корпуса, както много пъти казвам е само проводник в схемата.Вторичната намотка не е свързана галванично с корпуса!!!
              Извинявам се за генитала, колеги, ама просто цитирах един руски писател, за да поясня нещата.
              Last edited by mordohy; d.m.y г., 20:52.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                Това за завихрянето и и двата фронта съм го казал преди година, ама кой да слуша!
                Аз тва съм го писал преди три ама нема кой да чете

                Изобщо ще взема пак да спра да влизам в техническите раздели щото се ужасяван от тоталната неграмотност
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                  Аз тва съм го писал преди три ама нема кой да чете

                  Изобщо ще взема пак да спра да влизам в техническите раздели щото се ужасяван от тоталната неграмотност
                  А аз ще почвам да банвам всеки с категорични глупости!
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                    Twin Spark name refers usually engines made after 1986 when the 164 Twin Spark was introduced. The TS series engines are all '4 cylinder inline' with twin cam (DOHC) shafts, and are developed first with 8 valves (an all alloy wet-liner engine, chain driven) and later with 16 valves (a modern iron block engine with alloy head, belt driven). All cars featuring the Twin Spark engines since the Alfa Romeo 155 (which originally also came with the 8V unit) use the 16 valve models over the 8V ones. The Twin Spark name comes from the fact that there are two spark plugs per cylinder.

                    The two sparks on the Alfa twin spark engines fire one after the other on the power stroke causing higher compression as the flame front travels across the combustion chamber. The second spark fires in the extra compressed mix, ensuring a cleaner burn and less unburnt fuel in the exhaust as well as a higher thermodynamic efficiency. The 8V units have 8 identical spark plugs, while the 16V ones have a larger and a smaller plug in each cylinder. On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a "wasted spark" system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons "partner" - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder.

                    The spark plugs of the 8V TS Alfa Romeo engine are symmetrically located in the upper part of the chamber to the sides of the line passing from the opposing intake and exhaust valves and this allows the usage of larger intake valves due to the missing central spark. Thus the 2L version of the 8V engine uses 44mm intake valve. By firing the spark plugs at the same time and considering their location the burning lasts shorter time (faster burn) because the mixture is ignited simultaneously from 2 different locations. This allows usage of less ignition advance than when using single spark ignition.
                    Успех...
                    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                    ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                    Comment


                    • Поизясни ми се смисълът и като запалване от 2 точки за бързо изгаряне и като евентуално изгаряне на незапалена смес и подобряване на емисийте. Но в последния цитат има разглеждани и едновременно , последователни запалване и "wasted spark" system .....това електрониката според режимите на работа ли го определя?
                      Last edited by Old Fox; d.m.y г., 12:41.
                      NESH
                      156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

                      Comment


                      • Добре де, като е за екология се предполага, че и разхода на бензин ще е по-малък. Защо тогава моя 2.0 TS гори почти колкото служебния C320 автоматик 228 коня?
                        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
                          Поизясни ми се смисълът и като запалване от 2 точки за бързо изгаряне и като евентуално изгаряне на незапалена смес и подобряване на емисийте. Но в последния цитат има разглеждани и едновременно , последователни запалване и "wasted spark" system .....това електрониката според режимите на работа ли го определя?
                          колега, wasted spark се нарича запалване при което бобината запалва 2 свещи едновременно. името и е УСЛОВНО защото обикновено системата се реализира така че при подаване на искрата единия цилиндър е в компресия , а другия в този момент изхвърля изгорелите газове - т.е. не му е нужна искра. далаверата е че на 2 цилиндъра имаш 1 бобина т.е. на 4 - 2 и нямаш механични части по запалването. в ТС се използва система wasted spark - т.е. за 8 свещи има само 4 бобини. как точно са свързани свещите няма значение за името на системата
                          за всички други въпроси за ТС е писано в темата вече.
                          точка

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                            Потенциалната разлика между вторичната намотка и корпуса на двигателя е нула цяло и кур десети волта!Корпуса, както много пъти казвам е само проводник в схемата.Вторичната намотка не е свързана галванично с корпуса!!!
                            Извинявам се за генитала, колеги, ама просто цитирах един руски писател, за да поясня нещата.

                            Индкуционна бобина – тя се състои от сърцевина, върху която е навита вторичната намотка. Първичната намотка е навита върху вторичната. Това е продиктувано от съображение за по-добро използване на магнитния поток и по-добро охлаждане. Върху първичната намотка са поставени пластини, които служат за магнитопровода на сърцевината и предпазват магнитното поле от разсейване. Сърцевината и намотките са изолирани чрез керамичен изолатор и капачката на бобината. Единия край на първичната намотка е изведен на клема, на която е изведен и единия край на вторичната намотка, а другият край на първичната намотка е изведен на отделна клема. Другият край на вторичната намотка е изведен на централната клема. Това свързване на намотките се нарича автотрансформаторно

                            Видове запалителни системи;

                            1.Контактно-транзисторна
                            2.Полупроводникова
                            3.Безконтактно-транзистрони
                            4.Магнитни
                            Г-н професоре...Ние знаем че корпуса играе ролята на маса. А как се получава искрата, от извънземните ли?
                            Last edited by franki1; d.m.y г., 11:26.

                            Comment


                            • колега, тука става въпрос за ТС и wasted spark. колегата е казал - корпуса на двигателя.
                              ето картинка на пакет 3 бобини за 6 цилиндъра
                              http://forums.pelicanparts.com/uploa...1263573377.jpg
                              вторичната намотка е свързана само с електродите на свещите. управлението е бездистрибуторно от еку-то и се взима информация от сензорите за позиция на коляновия вал и разпределителния вал.
                              точка

                              Comment


                              • А къде остава отговора на колегата b_angelov ? От къде идва тази еднаквост в разходите между 2 толкова различни автомобила ? Това , че единият е по-нов от другия , на дали е основната причина .
                                Alfa Romeo 145 JTD 105+ HP BY sigpic
                                Alfa Romeo GT 1.9JTD 150+ HP BY DAGI

                                Comment

                                Working...
                                X