Известие

Collapse
No announcement yet.

Някои истини за работата на дизеловите дигатели на празен ход+ Fuel Cut Off

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
    Аз смятам, че при нормално управление не може да се загрее 'опасно бързо' двигателя.

    Пример- бензинов: палиш, 30 сек., потегляш. Обороти до 3500- след 5- 6 минути е стигнал до работна температура.

    Да не говорим колко е добре, ако въобще не изстива двигателя...
    Принципно си прав, но пак да ти напомня, че от основно значение за греенето не са оборотите, а натоварването на двигателя.

    Темата неслучайно бе първоначално за дизеловите двигатели, защото те са далеч по-чувствителни към резките тепературни разширения. Точно в името на равномерния подгрев се шири тази погрешна практика да се подгрява дизела на място 1-2-3 мин при студен старт.
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #47
      Не случайно 70-75 % от износването на двигателя е при стартиране. А какво толкова се случва ? Няма обороти , няма натоварване. Проблема е в мазането и околната температура.
      CUORE SPORTIVO 164 +,156 2.4 TI +++, 159 TI +++,Alfa Romeo Arna 1.3 TI
      Fiat Uno Fire,Fiat Tipo Gran Turismo,Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Fiat 1500 Lunga,Fiat 850,Fiat 1300/1500

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от 136 Покажи съобщение
        Не случайно 70-75 % от износването на двигателя е при стартиране. А какво толкова се случва ? Няма обороти , няма натоварване. Проблема е в мазането и околната температура.
        Ти говориш за секундите по време и малко след старта на двигателя. Тогава се 'случва' полусухо триене. Външната температура има далеч по-слабо влияние
        _______
        146 JTD - ex
        Renault Megane II 1.5 dci - ex

        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

        Comment


        • #49
          +20 и -20 дали е малка разликата?
          CUORE SPORTIVO 164 +,156 2.4 TI +++, 159 TI +++,Alfa Romeo Arna 1.3 TI
          Fiat Uno Fire,Fiat Tipo Gran Turismo,Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Fiat 1500 Lunga,Fiat 850,Fiat 1300/1500

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
            ...Външната температура има далеч по-слабо влияние
            Зависи от гледната точка, според различни източници износването при експлоатация с понижена температура на охлаждащата течност е от 1.5 до 5 пъти по-голямо в зависимост от типа и конструкцията на двигателя. По принцип е спорно, понеже наличие на изследвания направени на съвременни двигатели не се намират лесно , но за по-стари двигатели данни се намират.
            Като най-неприятна от гледна точка на износването се счита комбинацията от променливи режими и понижена температура на охлаждащата течност. Такава комбинация показва от 5 до 8 пъти по-голямо износване в сравнение с износването при загрят двигател и постоянен товар.
            Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

            Comment


            • #51
              @136
              Ти говореше за периода от време, в който се случва запалването. Там температурата на околния въздух и въобще на двигателя ти е най-малкия проблем. Тогава основният принос за износването е полусухото триене м/у бутала и цилиндри (износването на биелни и основни лагери поради същата причина не го вземаме предвид въобще в случая), защото мазането не е така ефективно все още. разликата м/у +20 и -20 градуса е съществена, но не и за износването на двигателя при стартиране Тя оказва основно влияние СЛЕД стартирането, защото удължава времето, за което двигателят ще достигне оптимална температура на работа, за което говори и @JJJ.
              Освен това има и известна разлика в ефекта на отмиването на маслото от стените на цилиндъра при дизелите и при бензините
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #52
                Основен фактор е и маслото и неговите качества, но въпреки всичко според мен на един двигател му е необходимо малко време преди натоварване. Всякакъв вид двигател ,а и не само двигатели дори и на човек преди натоварване му е необходимо да се по раздвижи или загрее до някаква степен. Все едно да станеш от сън и да ходиш да тичаш в парка . А тялото ти не знае къде се намира. Лично мое мнение е че както за стартиране така и при гасене на двигатела след натоварване му е необходимо време за адаптация особено за турбинирани двигатели . Все пак автомобилите стават все по съвършенни и не претенциозни към някои неща но не смятам че 2-3 мин на празен ход ще им е от вреда при потегляне особено зимата.
                CUORE SPORTIVO 164 +,156 2.4 TI +++, 159 TI +++,Alfa Romeo Arna 1.3 TI
                Fiat Uno Fire,Fiat Tipo Gran Turismo,Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Fiat 1500 Lunga,Fiat 850,Fiat 1300/1500

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                  @136
                  ...Освен това има и известна разлика в ефекта на отмиването на маслото от стените на цилиндъра при дизелите и при бензините
                  Нямам това в предвид, по-скоро истината се върти около понятия, като електрохимична корозия, кондензация на водни пари и наличие на сяра в горивото, по-големи хлабини м/у триещите се двойки.
                  Всъщност точните причини вероятно е трудно да се посочат, по-скоро някакви експериментални данни ще имат по-голяма тежест.

                  Например: стендови изпитания на двигател от КрАЗ – за 200 часа изпитания с температура на охлаждащата течност ~ 15-45 град износването е приблизително 80% по-голямо сравнено с изпитания при номинална температура.
                  Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

                  Comment


                  • #54
                    Истината е, че на двигателя му е необходимо да бъде подгрят плавно до работна температура за възможно най-кратко време.
                    Аз имам известни наблюдения върху малко по-големи двигатели, където 'студен старт' е немислим, предвид габаритите и невъзможността подгряването да се извърщи равномерно и плавно. Има си системи за подгрев да охлаждаща течност и масло. В тая връзка, автономното парно при автомобилите си е голям плюс, макар че повечето от щастливите собственици се радват само на топлината в купето
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                      Аз имам известни наблюдения върху малко по-големи двигатели
                      които какъв планиран ресурс имат?
                      секави подобни системи за лека кола са безмислено оскъпяване, сешшаш се що нали?
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #56
                        Да, но автономното парно или водна печка, както му викаме, си е голям плюс. За леки и недотам автомобили.
                        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                        Lancia Kappa JTD '98 -

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                          които какъв планиран ресурс имат?
                          секави подобни системи за лека кола са безмислено оскъпяване, сешшаш се що нали?
                          Те затова и се водят екстра тези системи, но, обективно погледнато, съществено увеличават ресурса на двигателя
                          Планираният ресурс на въпросните двигателчета е в работни часове и е заложено той да е по-голям от ресурса на 'купето', на което се монтира
                          _______
                          146 JTD - ex
                          Renault Megane II 1.5 dci - ex

                          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                          Comment

                          Working...
                          X