Известие

Collapse
No announcement yet.

Ръководство - диагностика с VAG COM и Unidiag под Windows

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
    Не забива, крашва по някога, ВАГ КОМа е с FTDI чип, който най-добре работи на 10400 bauds и с него много рядко крашва.40 мин съм гледал риъл тайм параметри без да крашне, което е повече от доволно.
    Ще го пробам.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
      Не забива, крашва по някога, ВАГ КОМа е с FTDI чип, който най-добре работи на 10400 bauds и с него много рядко крашва.40 мин съм гледал риъл тайм параметри без да крашне, което е повече от доволно.

      Писал си 10400 бода, но в настройките на ком порта има само 9600 и 14400.

      Току що го закачих - работи....

      Но с ком порт на 9600 UniDiagKWP2000 гърми като за световно.
      1/2 от параметрите не може да ги прочете.
      След рестарт - успявам да прочета даден параметър еин път виж скрииншота, но ако му дам в реално време и пак гърми.
      Attached Files
      Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
      ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
        Писал си 10400 бода, но в настройките на ком порта има само 9600 и 14400.

        Току що го закачих - работи....

        Но с ком порт на 9600 UniDiagKWP2000 гърми като за световно.
        1/2 от параметрите не може да ги прочете.
        След рестарт - успявам да прочета даден параметър еин път виж скрииншота, но ако му дам в реално време и пак гърми.
        Това с какъв кабел с FTDI чип и USB ли?
        Have A Nice Day
        o/_______\o
        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
        []=о===о=[]

        Comment


        • #19
          и аз го пробвах днеска с VAG COM 409.1 USB KKL адаптер и доста крашва... сички параметри можеха да се разгледат, но след макс 30 сек real timе и крашва
          147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
          Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
          156 2.4 JTD - ex

          Comment


          • #20
            Купих си кабела който е препоръчал колегата в първият пост на темата.

            И как може да се модифицира кабела така че да чете ЕКУ-то на АБС и Еърбег.

            http://forum.alfa156.net/forum/forum....asp?TID=48505

            Същото може и да се постигне от гърба на буксата , но с модификажия на кабела си е доста по -добре.

            http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...-abs-ecus.html
            Last edited by pr_00f; d.m.y г., 14:33.
            Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
            ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
              Купих си кабела който е препоръчал колегата в първият пост на темата.

              И как може да се модифицира кабела така че да чете ЕКУ-то на АБС и Еърбег.

              http://forum.alfa156.net/forum/forum....asp?TID=48505

              Същото може и да се постигне от гърба на буксата , но с модификажия на кабела си е доста по -добре.

              http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...-abs-ecus.html
              По принцип не би трябвало да е проблем да се модифицира буксата (с мостчета) тъй като всички устройства на линията си имат собственни адреси и се обаждат само когато се обърнеш към тях. Но пък сте прав че закачането на разни мостчета и т.н. по К-линиите на OBD конектора си е потенциално опасно (макар и не много) .
              Лично аз си правих сам моя кабел за COM порт тъй като бях сигурен че през USB ще има такива проблеми.
              Превкл. между отделните К-линии става посредством многопозиционно ключе (за променяне на честотните обхвати) от старо портативно радио. С това постигам галванично разделение на отделните К-линии (за избягване на евентуални зашумявания и смущения) по време на комуникацията.
              Have A Nice Day
              o/_______\o
              (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
              []=о===о=[]

              Comment


              • #22
                За крашването - крашва от време на време.Т.е. рядко.
                Защо при вас - нямам идея.Дали някое приложение/драйвер. Пробвайте на чиста инсталация.

                При мен диагностичните конектори са от старите - 3 пиновите.

                За ABS & Airbag-а просто си направете преходник вместо да окъсявате ОБД конектора на колата.
                ex - 147 16v multijet

                Comment


                • #23
                  Лаптопа е служебен - не мога да преинсталирам.
                  Какъв преходник може да се измисли ?
                  Би ли споделил малко по-подробно?

                  п.с И последно скоростта на порта 9600 или 14400 ?
                  Last edited by pr_00f; d.m.y г., 21:10.
                  Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                  Comment


                  • #24
                    Taм си стои на 9600, тази стойност не я гледай, реално чипа работи спрямо протокола ИСО9141.

                    Ами най лесно е така:
                    Купуваш си такъв преходник


                    И правиш нещо такова:



                    На белия и черния конектор на преходника са описани кой кабел е К, Л, МАСА и Захранване.
                    ex - 147 16v multijet

                    Comment


                    • #25
                      Преходник 16pin OBD-F към VAG 2x2

                      http://sklad66.com/cms/index.php?pag...mart&Itemid=73

                      Това ли е ?
                      Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                      Comment


                      • #26
                        Да.

                        п.с. закачих някакъв много стар лаптоп, не помня от кога не съм го преинсталирал и си вървя едно 5 мин без да крашне, не ми се хабеше нафта за повече :P (шегувам се)
                        ex - 147 16v multijet

                        Comment


                        • #27
                          Ами моя Уиндоус не преинсталиран 3.5 години.

                          А за да не е офф , има ли някъде из нета референтни стойности за датчиците ? ( специално за 2.4 jtd)
                          Примерно дебитомер - празен ход 300 -/+ 20 мг/цикъл
                          И така нататък.
                          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                          Comment


                          • #28
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...EF%ED%E0%F2%E8 тУк имаме малко данни събирани, нямам идея за 2.4, но на празен ход и при мен е 300mg/i
                            ex - 147 16v multijet

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                              Лаптопа е служебен - не мога да преинсталирам.
                              Какъв преходник може да се измисли ?
                              Би ли споделил малко по-подробно?

                              п.с И последно скоростта на порта 9600 или 14400 ?
                              Май по-ниска скорост по-добре - 4800

                              Comment


                              • #30
                                Там нищо не променяте, тези настройки според мен не оказват влияние.
                                Скоростта е зададена в регистъра от драйвера.Ето тук:

                                [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Ser2pl]
                                "ExtBaudrate"="10400,2147485840"
                                Може да си експериментирате, но си направете бекъп на регистъра.
                                ex - 147 16v multijet

                                Comment

                                Working...
                                X