Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на демпферен маховик с обикновен?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на демпферен маховик с обикновен?

    Пускам и тука темата, че в раздела 166 не сме чак толкова много . Гледам, че маховика (и по-точно цената му ) е сериозен проблем за всички с JTD-та. Та се поразрових в нета и гледам, че хора по други форуми са решили проблема, като са сложили обикновен маховик и феродов диск с пружини. Освен да поразсъждаваме
    166, 2.4 JTD'00

  • #2
    Първоначално публикувано от Chimev Покажи съобщение
    Пускам и тука темата, че в раздела 166 не сме чак толкова много . Гледам, че маховика (и по-точно цената му ) е сериозен проблем за всички с JTD-та. Та се поразрових в нета и гледам, че хора по други форуми са решили проблема, като са сложили обикновен маховик и феродов диск с пружини. Освен да поразсъждаваме
    от цялата работа ще претоварваш ударно съединителя и или той или скоростната кутия след него ще го отнесат...


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #3
      Според мен би трябвало да стане, стига пружините на феродовият диск да отговарят като тези на маховика. Като брой,дебелина на витката и т.н

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
        Според мен би трябвало да стане, стига пружините на феродовият диск да отговарят като тези на маховика. Като брой,дебелина на витката и т.н
        Е да ама не , вчера си получих турското валео и на феродовия диск няма никакви пружини. Иначе принципно ако се намери един феродов със същите измерения и с пружини би трябвало да стане. В някакъв форум четох за един човек, който около 40 000 няма никакви ядове така
        166, 2.4 JTD'00

        Comment


        • #5
          Нормално е да няма демпферни пружини на феродовият диск след като са сложени на маховика. Ако може да се намери маховик който да е едно към едно като демпферният е въпрос на малко време да отидеш в специализиран магазин за дискове и да се сложи от друг автомобил такъв с пружини. Никога не съм виждал такъв маховик и не знам каква е идеята маховика да е демпферен вместо да си е класическото изпълнение. Също така какво се скапва при един такъв маховик.

          Comment


          • #6
            Само да поясня нали знаете на какво се закача маховика Та да не стане няква грешка - тва не е спортен филтър а демферен маховик на коляновия вал!
            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
            sigpic
            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
              Само да поясня нали знаете на какво се закача маховика Та да не стане няква грешка - тва не е спортен филтър а демферен маховик на коляновия вал!
              Аз лично допусках . Не става въпрос да седнеш и да си измайсториш един маховик. Ясно е, че ако не е балансиран примерно ше береш ядове. Става въпрос, че принципно става и аджеба дали някой е открил такъв маховик конкретно за алфите, тъй като за други марки Валео предлагали готов кит с твърд маховик и пружини на феродовия диск (за дизеловите пежа ако не се лъжа). А от тука би трябвало да следва, че тоя проклетник не е 100% задължителен . До колкото разбрах негативите са само в посока на комфорта (не се обират вибрациите в такава степен). Бобо, ти като врял и кипял, кажи не би ли станал маховика от двулитровка примерно, или от 164? Или не си ги сравнявал?
              166, 2.4 JTD'00

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Chimev Покажи съобщение
                Аз лично допусках . Не става въпрос да седнеш и да си измайсториш един маховик. Ясно е, че ако не е балансиран примерно ше береш ядове. Става въпрос, че принципно става и аджеба дали някой е открил такъв маховик конкретно за алфите, тъй като за други марки Валео предлагали готов кит с твърд маховик и пружини на феродовия диск (за дизеловите пежа ако не се лъжа). А от тука би трябвало да следва, че тоя проклетник не е 100% задължителен . До колкото разбрах негативите са само в посока на комфорта (не се обират вибрациите в такава степен). Бобо, ти като врял и кипял, кажи не би ли станал маховика от двулитровка примерно, или от 164? Или не си ги сравнявал?
                Би станал всеки махпвик в комплект с принадлежащия му съединител, задължително обратен и със спазено разстояние на болтовете, НО не там е проблема комфорта е най-малкото за което бих се притеснявал аз Демферният маховик и демферната шайба на вала освен че играят роля за комфорта "омекотяват" и натоварването в/у коляновия вал и може да се окаже че без демфери колата ще върви докато издържи вала - после
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Това значи ли, че коляновия вал на по-новите дизели е по-слаб или олекотен примерно? Защото старите дизеляци си пърпорят по милион и без тая екстра
                  166, 2.4 JTD'00

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Chimev Покажи съобщение
                    Това значи ли, че коляновия вал на по-новите дизели е по-слаб или олекотен примерно? Защото старите дизеляци си пърпорят по милион и без тая екстра
                    'Стар' дизел с обем 2000 кубика, да кажем, е давал около 2 пъти по-малко коне и въртящ момент в сравнение с модерен дизел. Няма как да е 'по-слаб' валът при това положение.
                    Коляновия вал, въобще коляно-мотовилковия механизъм и прилежащите прериферии се изработват на база изчисления на якост и вибрации за конкретния двигател . Ако си сигурен, че вибрационните характеристики няма да се променят, ако сложиш плътен маховик и съединител с демпферни пружини, ок. Иначе може да промениш резонансните честоти на системата като може нищо да не се случи, а може и да се случи...Бобо каза какво може да очакваш.
                    Last edited by trustworthy; d.m.y г., 23:21.
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Колеги то е ясно за какво служат въпросните пружини в едно такова нещо. Ако се спазят размерите и тежината на маховика не мисля, че ще има някакъв проблем. Както казах по нагоре никога не съм виждал и не знам каква е идеята да е на маховика а не на феродовият диск, може би има повече пружини. А и да не забравяме, че и умишлено се намалява тежината на маховика при някой автомобили.

                      Comment


                      • #12
                        Ето тук и с това няма да имате проблем за една такава конверсия http://alfastumper.dk/oscommerce_st/...oducts_id=1460

                        Цената е малко висока - излиза около 2260 лв. без доставка, която ще е около 100 лв. за тая пратка.

                        Според мен си заслужава, ако се налага да се сменя и маховикът, защото така и така ще трябва да се купува нов.
                        От друга страна, този комплект е усилен, с 25% повече сцепление
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                          Ето тук и с това няма да имате проблем за една такава конверсия http://alfastumper.dk/oscommerce_st/...oducts_id=1460

                          Цената е малко висока - излиза около 2260 лв. без доставка, която ще е около 100 лв. за тая пратка.

                          Според мен си заслужава, ако се налага да се сменя и маховикът, защото така и така ще трябва да се купува нов.
                          От друга страна, този комплект е усилен, с 25% повече сцепление
                          Човека гледа да спести 800 кинта от маховик ти му предлагаш да даде 2400лв за съединител който дори не е ясно кво ше получиш по пощата
                          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                          sigpic
                          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                            Човека гледа да спести 800 кинта от маховик ти му предлагаш да даде 2400лв за съединител който дори не е ясно кво ше получиш по пощата
                            Значи да поясня, че (надявам се ) маховика ми е ок, поне няма симптоми. Като се разчаркова ще се види. Съединителя ще се сменя идните дни и се поразрових за инфо около цялата тая работа. Просто темата не е разисквана в нашия форум (поне аз не открих), а може да се каже, че не е маловажна
                            166, 2.4 JTD'00

                            Comment


                            • #15
                              При ауди тди знам ,че става от един приятел които е направил трансплантация със стария маховик. Но при нашите не се продава феродов диск с пружини. Освен това според мен ,трябва да се сложи и обикновен маховик понеже съединителя с пружини идва по дебел от този дето е без.
                              Имам един въпрос. При свалена кутия как се проверява дали демферния маховик е пътник.
                              Last edited by Galeano; d.m.y г., 22:29.
                              sigpic Alfasud/156 1.8ex
                              156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                              Comment

                              Working...
                              X