Известие

Collapse
No announcement yet.

Разлики м/у Selenia 20K и Selenia Gold

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
    Та и ползването на масла 10/60 не знам колко е оправдано,още повече в по-старите видове двигатели.
    точно на един захабен мотор най добре ще му седне едно 10w60
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #62
      Не само, на моята 75-ца, отзад на табелките пише точно Agip 10/50, въпреки, че е норд мотор...
      Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
      Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

      България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
        Това съвсем не е така
        Вискозитета на маслото при студен старт нали е един и същ?
        Индекса преди W и на двете масла е 10. Освен ако няма някаква разлика между самите марки (което не би трябвало да е така), би следвало по написаните индекси, да е абсолютно едно и също. Вече разликите да се появяват при натоварване на мотора.
        Lancia Delta 1.6 i.e - ex
        Alfa Romeo 156 2.0 TS

        рейтинг фотографов

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
          Вискозитета на маслото при студен старт нали е един и същ?
          Индекса преди W и на двете масла е 10. Освен ако няма някаква разлика между самите марки (което не би трябвало да е така), би следвало по написаните индекси, да е абсолютно едно и също. Вече разликите да се появяват при натоварване на мотора.
          Цифрата преди W не е вискозитет, а до каква най-ниска температура си запазва вискозитета - 10 е за около -20гр.
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
            Цифрата преди W не е вискозитет, а до каква най-ниска температура си запазва вискозитета - 10 е за около -20гр.
            Цифрата преди W показва вискозитета на маслото при 0 градуса! Цифрата след W, показва същия при работна температура от 100 градуса.
            Какво означава едно масло до каква най-ниска температура си запазва вискозитета?!
            Няма такова понятие... вискозитета си се мени с всеки градус, цифрата просто показва вискозитетния индекс при 0 градуса
            И по тея показания, той е един и същ при двете масла.

            За това аз мисля, че при студен мотор, не трябва да има разлика. Ако на практика се оказва друго, тогава проблема може би е качеството на маслата...
            Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 12:33.
            Lancia Delta 1.6 i.e - ex
            Alfa Romeo 156 2.0 TS

            рейтинг фотографов

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
              Цифрата преди W показва вискозитета на маслото при 0 градуса! Цифрата след W, показва същия при работна температура от 100 градуса.
              Какво означава едно масло до каква най-ниска температура си запазва вискозитета?!
              Няма такова понятие... вискозитета си се мени с всеки градус, цифрата просто показва вискозитетния индекс при 0 градуса
              И по тея показания, той е един и същ при двете масла.

              За това аз мисля, че при студен мотор, не трябва да има разлика. Ако на практика се оказва друго, тогава проблема може би е качеството на маслата...
              Виж това например:
              http://www.segabg.com/article.php?is...=29&id=0002101
              и тогава пиши врели некипели
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                Виж това например:
                http://www.segabg.com/article.php?is...=29&id=0002101
                и тогава пиши врели некипели
                И кое е вряло и не кипяло в случая, дето съм написал? Това което ми показваш е абсолютно същото, само че на картинка...

                А виж от долу на картинката, температурния диапазон за SAE 10W50.
                Ако трябва да сложиш още 2 диапазона - за SAE 10W60 и SAE 10W40, как ще се простират спрямо тая скала на температура, показана там!?

                Няма ли и двете да започват от -X, и да завършват на +40 за 10W40 и +60 за 10W60?
                И ако е така, тогава къде е разликата при двете масла? Няма ли да е при високата температура, а от -X вискозитета да е един и същ!?

                Или пак пиша врели не кипели.... нали и двете са в клас SAE 10 !
                Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 12:54.
                Lancia Delta 1.6 i.e - ex
                Alfa Romeo 156 2.0 TS

                рейтинг фотографов

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                  Цифрата преди W не е вискозитет, а до каква най-ниска температура си запазва вискозитета - 10 е за около -20гр.
                  Пишеш глупости, а после се сърдиш, че се заяждаме? Не можа ли провериш в гугъл какво точно означават тези цифри и на какъв вискозитет отговарят?
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                  ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                  Comment


                  • #69
                    Летните масла се определят по кинематичния вискозитет при 100С, SAE 20, 30, 40, 50, 60, а зимните по динамичния вискозитет, при -20 градуса, SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W.

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
                      Вискозитета на маслото при студен старт нали е един и същ?
                      Индекса преди W и на двете масла е 10. Освен ако няма някаква разлика между самите марки (което не би трябвало да е така), би следвало по написаните индекси, да е абсолютно едно и също. Вече разликите да се появяват при натоварване на мотора.
                      Както сам го каза визкозитета 10 е при 0 градуса. Това не значи, че и на двете масла визкозитета е еднакъв при -20 да речем. Направи си проба. В две бутилки си налей от двете масла и ги сложи в камерата. След 1 час ги извади отвори бутилките и ги обърни на долу да видиш кое ще се стече по-бързо.

                      Аз съм го правил и 10В40 си се стича доооста по-бързо от 10В60.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                        Пишеш глупости, а после се сърдиш, че се заяждаме? Не можа ли провериш в гугъл какво точно означават тези цифри и на какъв вискозитет отговарят?
                        цифрата не е вискозитет а до каква степен си запазва вискозитета при определена температура! Ти пишеш глупости
                        Вижте пост N:69, колегата ви е написал истината толкова ясно. Oem - особено, че си писал глупост след него с тия 0 градуса
                        Last edited by NightRider; d.m.y г., 15:03.
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                        156 1.8TS 16V (01.2001)
                        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                        0879369082

                        Comment


                        • #72
                          Ама уточнявайте се за какви градуси говорите, защото зимния визкоситет си е баш на 0 градса по фаренхайд или -17.8 градуса по целзии. Никъде няма -20!

                          Ездачо ти не се обаждай щото нищо не ти е ясно и целия форум стана една глупост заради теб. Ти самия си глупост...
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Ама уточнявайте се за какви градуси говорите, защото зимния визкоситет си е баш на 0 градса по фаренхайд или -17.8 градуса по целзии. Никъде няма -20!

                            Ездачо ти не се обаждай щото нищо не ти е ясно и целия форум стана една глупост заради теб. Ти самия си глупост...
                            Аз ако съм глупост то ти трябва да си върха на нещастието, глупащината и лицемерието. И несериозността, да подчертая!!! Що не написа, че е 0 градуса по Фаренхайт,а?
                            Извинявам се за спама, ама тоя наистина стана и нагъл.
                            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                            156 1.8TS 16V (01.2001)
                            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                            0879369082

                            Comment


                            • #74
                              Първо защото стандарта е такъв и така се пише на всякъде и така се измерва дори. А ти си много под тези неща и за това не си в час и това си е твой проблем.

                              ПС. Хубаво се извини за спама в този си пост, но имаш да се извиняваш за още 3522 мнения! Кога?
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                                Както сам го каза визкозитета 10 е при 0 градуса. Това не значи, че и на двете масла визкозитета е еднакъв при -20 да речем. Направи си проба. В две бутилки си налей от двете масла и ги сложи в камерата. След 1 час ги извади отвори бутилките и ги обърни на долу да видиш кое ще се стече по-бързо.

                                Аз съм го правил и 10В40 си се стича доооста по-бързо от 10В60.
                                Ами според мен би трябвало да е еднакъв вискозитета и на двете. Ако трябва да ги отбележиш двете по една скала с градуси, как би изглелждала ситуацията?
                                Няма ли и двете да започнат от -20 градуса (примерно), но едното да приключи на по-малка висока температура, докато другото трябва да продължи нагоре, до където се разполага с втория индекс след W (в случая 60).

                                С прости думи аз как ги разбирам нещата - и двете масла са от един и същи SAE клас. Еднакъв вискозитет имат в ниските температури, но едното (10В40) , загубва този вискозитет при определена висока температура и натоварване, докато другото (10В60), продължава да го поддържа и след това.
                                Ако не е така, тогава каква е причината едното да е "по-гъсто", от другото, ако мога така да се изразя.

                                П.П: А ти тестовете, които си правил, от една марка масло ли са били? Примерно Селения Рейсинг и Селения 20к ?
                                Щото май между различните марки пак има разлика визуално в гъстотата на маслото (примерно 10В60 от две различни марки).
                                Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 16:27.
                                Lancia Delta 1.6 i.e - ex
                                Alfa Romeo 156 2.0 TS

                                рейтинг фотографов

                                Comment

                                Working...
                                X