If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Вискозитета на маслото при студен старт нали е един и същ?
Индекса преди W и на двете масла е 10. Освен ако няма някаква разлика между самите марки (което не би трябвало да е така), би следвало по написаните индекси, да е абсолютно едно и също. Вече разликите да се появяват при натоварване на мотора.
Вискозитета на маслото при студен старт нали е един и същ?
Индекса преди W и на двете масла е 10. Освен ако няма някаква разлика между самите марки (което не би трябвало да е така), би следвало по написаните индекси, да е абсолютно едно и също. Вече разликите да се появяват при натоварване на мотора.
Цифрата преди W не е вискозитет, а до каква най-ниска температура си запазва вискозитета - 10 е за около -20гр.
Цифрата преди W не е вискозитет, а до каква най-ниска температура си запазва вискозитета - 10 е за около -20гр.
Цифрата преди W показва вискозитета на маслото при 0 градуса! Цифрата след W, показва същия при работна температура от 100 градуса.
Какво означава едно масло до каква най-ниска температура си запазва вискозитета?!
Няма такова понятие... вискозитета си се мени с всеки градус, цифрата просто показва вискозитетния индекс при 0 градуса
И по тея показания, той е един и същ при двете масла.
За това аз мисля, че при студен мотор, не трябва да има разлика. Ако на практика се оказва друго, тогава проблема може би е качеството на маслата...
Цифрата преди W показва вискозитета на маслото при 0 градуса! Цифрата след W, показва същия при работна температура от 100 градуса.
Какво означава едно масло до каква най-ниска температура си запазва вискозитета?!
Няма такова понятие... вискозитета си се мени с всеки градус, цифрата просто показва вискозитетния индекс при 0 градуса
И по тея показания, той е един и същ при двете масла.
За това аз мисля, че при студен мотор, не трябва да има разлика. Ако на практика се оказва друго, тогава проблема може би е качеството на маслата...
И кое е вряло и не кипяло в случая, дето съм написал? Това което ми показваш е абсолютно същото, само че на картинка...
А виж от долу на картинката, температурния диапазон за SAE 10W50.
Ако трябва да сложиш още 2 диапазона - за SAE 10W60 и SAE 10W40, как ще се простират спрямо тая скала на температура, показана там!?
Няма ли и двете да започват от -X, и да завършват на +40 за 10W40 и +60 за 10W60?
И ако е така, тогава къде е разликата при двете масла? Няма ли да е при високата температура, а от -X вискозитета да е един и същ!?
Или пак пиша врели не кипели.... нали и двете са в клас SAE 10 !
Летните масла се определят по кинематичния вискозитет при 100С, SAE 20, 30, 40, 50, 60, а зимните по динамичния вискозитет, при -20 градуса, SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W.
Вискозитета на маслото при студен старт нали е един и същ?
Индекса преди W и на двете масла е 10. Освен ако няма някаква разлика между самите марки (което не би трябвало да е така), би следвало по написаните индекси, да е абсолютно едно и също. Вече разликите да се появяват при натоварване на мотора.
Както сам го каза визкозитета 10 е при 0 градуса. Това не значи, че и на двете масла визкозитета е еднакъв при -20 да речем. Направи си проба. В две бутилки си налей от двете масла и ги сложи в камерата. След 1 час ги извади отвори бутилките и ги обърни на долу да видиш кое ще се стече по-бързо.
Аз съм го правил и 10В40 си се стича доооста по-бързо от 10В60.
Пишеш глупости, а после се сърдиш, че се заяждаме? Не можа ли провериш в гугъл какво точно означават тези цифри и на какъв вискозитет отговарят?
цифрата не е вискозитет а до каква степен си запазва вискозитета при определена температура! Ти пишеш глупости Вижте пост N:69, колегата ви е написал истината толкова ясно. Oem - особено, че си писал глупост след него с тия 0 градуса
Ама уточнявайте се за какви градуси говорите, защото зимния визкоситет си е баш на 0 градса по фаренхайд или -17.8 градуса по целзии. Никъде няма -20!
Ездачо ти не се обаждай щото нищо не ти е ясно и целия форум стана една глупост заради теб. Ти самия си глупост...
Аз ако съм глупост то ти трябва да си върха на нещастието, глупащината и лицемерието. И несериозността, да подчертая!!! Що не написа, че е 0 градуса по Фаренхайт,а?
Извинявам се за спама, ама тоя наистина стана и нагъл.
Първо защото стандарта е такъв и така се пише на всякъде и така се измерва дори. А ти си много под тези неща и за това не си в час и това си е твой проблем.
ПС. Хубаво се извини за спама в този си пост, но имаш да се извиняваш за още 3522 мнения! Кога?
Както сам го каза визкозитета 10 е при 0 градуса. Това не значи, че и на двете масла визкозитета е еднакъв при -20 да речем. Направи си проба. В две бутилки си налей от двете масла и ги сложи в камерата. След 1 час ги извади отвори бутилките и ги обърни на долу да видиш кое ще се стече по-бързо.
Аз съм го правил и 10В40 си се стича доооста по-бързо от 10В60.
Ами според мен би трябвало да е еднакъв вискозитета и на двете. Ако трябва да ги отбележиш двете по една скала с градуси, как би изглелждала ситуацията?
Няма ли и двете да започнат от -20 градуса (примерно), но едното да приключи на по-малка висока температура, докато другото трябва да продължи нагоре, до където се разполага с втория индекс след W (в случая 60).
С прости думи аз как ги разбирам нещата - и двете масла са от един и същи SAE клас. Еднакъв вискозитет имат в ниските температури, но едното (10В40) , загубва този вискозитет при определена висока температура и натоварване, докато другото (10В60), продължава да го поддържа и след това.
Ако не е така, тогава каква е причината едното да е "по-гъсто", от другото, ако мога така да се изразя.
П.П: А ти тестовете, които си правил, от една марка масло ли са били? Примерно Селения Рейсинг и Селения 20к ?
Щото май между различните марки пак има разлика визуално в гъстотата на маслото (примерно 10В60 от две различни марки).
Comment