If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ами според мен би трябвало да е еднакъв вискозитета и на двете. Ако трябва да ги отбележиш двете по една скала с градуси, как би изглелждала ситуацията?
Няма ли и двете да започнат от -20 градуса (примерно), но едното да приключи на по-малка висока температура, докато другото трябва да продължи нагоре, до където се разполага с втория индекс след W (в случая 60).
С прости думи аз как ги разбирам нещата - и двете масла са от един и същи SAE клас. Еднакъв вискозитет имат в ниските температури, но едното (10В40) , загубва този вискозитет при определена висока температура и натоварване, докато другото (10В60), продължава да го поддържа и след това.
Ако не е така, тогава каква е причината едното да е "по-гъсто", от другото, ако мога така да се изразя.
Така е, ама само на теория... 10в60 е по-гъсто и зимата колата пали по-зле с него.. не виждам какво повече има да се разисква тоя въпрос...
Така е, ама само на теория... 10в60 е по-гъсто и зимата колата пали по-зле с него.. не виждам какво повече има да се разисква тоя въпрос...
Колега, виж ся... уважавам ти мнението, ама не е сериозно, нали разбираш? Кво значи "така е на теория, ама на практика..."
Теорията и практиката би трябвало доооста да съвпадат при маслата, иначе ще има много счупени мотори!
А още нещо - ти палил ли си зимата с 10В40 и 10В60, че го твърдиш така категорично това нещо за "по-трудното" палене
Ами според мен би трябвало да е еднакъв вискозитета и на двете. Ако трябва да ги отбележиш двете по една скала с градуси, как би изглелждала ситуацията?
Няма ли и двете да започнат от -20 градуса (примерно), но едното да приключи на по-малка висока температура, докато другото трябва да продължи нагоре, до където се разполага с втория индекс след W (в случая 60).
С прости думи аз как ги разбирам нещата - и двете масла са от един и същи SAE клас. Еднакъв вискозитет имат в ниските температури, но едното (10В40) , загубва този вискозитет при определена висока температура и натоварване, докато другото (10В60), продължава да го поддържа и след това.
Ако не е така, тогава каква е причината едното да е "по-гъсто", от другото, ако мога така да се изразя.
П.П: А ти тестовете, които си правил, от една марка масло ли са били? Примерно Селения Рейсинг и Селения 20к ?
Щото май между различните марки пак има разлика визуално в гъстотата на маслото (примерно 10В60 от две различни марки).
Пробата беше 20к vs. Racing. две спринцовки от по 30 куб. Рейсинга се източи с 40 сек. по-късно. Това беше при температура около +5 грауса.
Колега, виж ся... уважавам ти мнението, ама не е сериозно, нали разбираш? Кво значи "така е на теория, ама на практика..."
Теорията и практиката би трябвало доооста да съвпадат при маслата, иначе ще има много счупени мотори!
А още нещо - ти палил ли си зимата с 10В40 и 10В60, че го твърдиш така категорично това нещо за "по-трудното" палене
Аз съм палил и за това сега карам с Мобил 5W50 и с него съм палил на -15 без да чуя мотора да се мъчи или да причаткат повдигачи. Да не говорим за вариатора, че мисля, че няма да го чуя повече.
Колега, виж ся... уважавам ти мнението, ама не е сериозно, нали разбираш? Кво значи "така е на теория, ама на практика..."
Теорията и практиката би трябвало доооста да съвпадат при маслата, иначе ще има много счупени мотори!
А още нещо - ти палил ли си зимата с 10В40 и 10В60, че го твърдиш така категорично това нещо за "по-трудното" палене
Виж са пичага, и аз уважавам мнението ти, но слушам хората които са го пробвали, а не разни теории. Ето Оем отдоло ти го е написал черно на бяло, а и отделно казаха няколко човека, че зимата палят като орехотрошачки с 10в60. В крайна сметка всеки е свободен да мисли и да вярва каквото си пожелае.
Е сега аз предлагам да се оттдели една тема тука във техническия раздел примерно и във нея да се пише само за маслата и техните качества, и кои какви експерименти си е правил.Нека Boby и thecleaner да вземат това под внимание.Иначе аз също потвърждавам това за реисинга че със него двигателя работи по шумно първите 2-3 мин.иначе за паленето няма проблеми и във наи големия студ със 10В60-то.
Виж са пичага, и аз уважавам мнението ти, но слушам хората които са го пробвали, а не разни теории. Ето Оем отдоло ти го е написал черно на бяло, а и отделно казаха няколко човека, че зимата палят като орехотрошачки с 10в60. В крайна сметка всеки е свободен да мисли и да вярва каквото си пожелае.
Е хубу де, сипвай 10В40 - одобрението го имаш. Собственото успокоение също.
Нека се върнем мнооого назад, към основния въпрос кое е маслото за твоята кола.
Отговора: Отваряш manual-a на някоя от последните страници (по-спомен) и четеш. Ей там пише какъв трябва да е вискозитета, според типа на каране. Щото "тъпите" италянци са го написали какво трябва да е маслото ако караш в червеното.
И ако се спазват малко изискванията, туинспарк-а няма да толкоз "насран" мотор в крайна сметка.
И ОЕМ е написал с кво кара - 5В50, което е мноо далече от 10В40, даже направо няма нищо общо
П.П: Един интересен факт за теб - повечето счупени туинспаркове са карани с масло 10В40 в "лютеницата", както ти се изрази в началото за собствения си стил
цифрата не е вискозитет а до каква степен си запазва вискозитета при определена температура! Ти пишеш глупости Вижте пост N:69, колегата ви е написал истината толкова ясно. Oem - особено, че си писал глупост след него с тия 0 градуса
Хайде сега пак прочети какво съм написал и ми се извини! Написах ти да провериш на какъв вискозитет отговарят цифрите - не го направи, а продължаваш да сипваш плява. Тия големи букви и цветове ги остави за час по рисуване, а не за технически форум. Такова нещо като степен на запазване на вискозитета няма. Няма!
Някъде във този Форум бях постнал една статия, в която пишеше 40 на какъв вискозитет отговаря - по далечни спомени беше около 14 cSt, a 5W - 800 cSt, 10W на 2000 cSt. Числата са приблизителни и е възможно да бъркам. Не ми се занимава да чета как са възниканали тези цифри - мисля, че беше свързано с времето за което протича маслото при определна температура. Но нямам никакво намерение заради теб да си губя времето и да го търся. И още нещо. Това, че маслото има една цифра това означава, че това му е минималният вискозитет при определената температура. Мисля, че реалният може да бъде и по-голям.
Last edited by rossenvn; d.m.y г., 20:03.
Основание: допълнение
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана exAlfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Хайде сега пак прочети какво съм написал и ми се извини! Написах ти да провериш на какъв вискозитет отговарят цифрите - не го направи, а продължаваш да сипваш плява. Тия големи букви и цветове ги остави за час по рисуване, а не за технически форум. Такова нещо като степен на запазване на вискозитета няма. Няма!
Някъде във този Форум бях постнал една статия, в която пишеше 40 на какъв вискозитет отговаря - по далечни спомени беше около 14 cSt, a 5W - 800 cSt, 10W на 2000 cSt. Числата са приблизителни и е възможно да бъркам. Не ми се занимава да чета как са възниканали тези цифри - мисля, че беше свързано с времето за което протича маслото при определна температура. Но нямам никакво намерение заради теб да си губя времето и да го търся. И още нещо. Това, че маслото има една цифра това означава, че това му е минималният вискозитет при определената температура. Мисля, че реалният може да бъде и по-голям.
[ATTACH]97993[/ATTACH]
Не ми се връща нагоре, но ако трябва - извинявай.
И все пак ако едно масло има вискозитет Х при определена температура, а в действителност той е по-голям - лошо за маслото.
А доколкото си спомням маслата с една цифра са за трактори например
Ако се разровите, в общ технически ще намерите поне три теми за маслата, както по още две-три в останалите технически, за конкретните мотори.
Вместо да се налагате с вискозитети, по-добре споделете впечатленията си и толкоз!
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
10в60 е по-гъсто зимата- факт
10в40 е по-добро за зимата-факт
5в40 е много по-добро за зимата- факт
но 10в60 е много по-добро за лятото- факт
Така че всеки да си направи сметката, кой кога с какво да кара. Моята кола зимата се е чувствала най-добре с 5в40, а лятото и с 5в40(което беше 100% синтетика) и с 10в60 което също е пълна синтетика...Само че при 5в40 колата харчеше 2 пъти повече масло за 10хил. км.
ЗА лютеничешко каране в такъв тип смесени условия е може би карането с 10в40 до към 8хил. км. А ако двигателя не харчи масло(много) то направо на 5в40... Слага се и колата сама ще си каже дали и харесва....
Моята стара баба винаги бих я карал с 5в40, обаче много голям харч на масло прави...
Пример:
10в40 - 3л. за 10хил км.
5в40 - 4л. за 10хил км.
10в60 - 1,5л. за 10хил. км
Само не забравяйте, че говорим за моята кола с моя 8клапанов двигател
На Калояново съм карал 10в40 и 10в60. 60ката държеше по-ниски градуси. Но аз нямам работещ уред за налягането и незнам повече.
Ето това съм писал на Иванов на ЛС:
Първоначално публикувано от Ivanov_
Първоначално публикувано от VFTI
Първоначално публикувано от Ivanov_
А и още нещо пропуснах... някакви мухи ми пускат да съм бил слагал 10в60, вместо 10в40... Според теб кое е по-добре за 1.8тс... с 10в60 зимата май няма да е много добре... нз дай някакъв съвет като по-компетентен и като имаш предвид, че минавам около 10 000 км на година. А бтв може и за 10в60 да дадеш цена...
Ами 10в40 ти е на цената 13лв. литъра
А 10в60 е на цена от 20лв. литъра...По принцип не мисля, че ще имаш проблем, защото маслата имат еднакви долни вискосизтетни индекси-тоест 10w , което означава 10 winter....Да по принцип е по-гъсто но няма да имаш проблеми. Другото е че е най-добре колата да си я караш с различни масла всеки сезон, ама всяко нещо с парите си...Ако имаш възможност според мен сложи 10в60... Харчи ли алфата и колко, ако да?
Ами аз съм минал с нея около 7000 км и за тея км не съм забелязал да мръднало маслото...
Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over ((((( ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it... ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY... by RUBIG service
Виж са пичага, и аз уважавам мнението ти, но слушам хората които са го пробвали, а не разни теории. Ето Оем отдоло ти го е написал черно на бяло, а и отделно казаха няколко човека, че зимата палят като орехотрошачки с 10в60. В крайна сметка всеки е свободен да мисли и да вярва каквото си пожелае.
Ако го вкарваш два-три пъти в седмицата над 5000, не мисля, че си за 10-60, въпреки, че аз бих сложил точно такова. Един приятел купи от колегата VFTI Agip Racing, мотора мърка много приятно. При мен температурата рядко пада под -10C, та бих рискувал да карам с него и зимата.
И защо да са умрели половината коне бе колега, нали е на реални 70 000
Ако го вкарваш два-три пъти в седмицата над 5000, не мисля, че си за 10-60, въпреки, че аз бих сложил точно такова. Един приятел купи от колегата VFTI Agip Racing, мотора мърка много приятно. При мен температурата рядко пада под -10C, та бих рискувал да карам с него и зимата. И защо да са умрели половината коне бе колега, нали е на реални 70 000
Аз зимата си я изкарах със Рейсинг 10В60. Не мисля, че ако караш с такъв вискозитет, поемаш някакви рискове изобщо... както зиме, така и лете.
Comment