Известие

Collapse
No announcement yet.

Разлики м/у Selenia 20K и Selenia Gold

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
    Ами според мен би трябвало да е еднакъв вискозитета и на двете. Ако трябва да ги отбележиш двете по една скала с градуси, как би изглелждала ситуацията?
    Няма ли и двете да започнат от -20 градуса (примерно), но едното да приключи на по-малка висока температура, докато другото трябва да продължи нагоре, до където се разполага с втория индекс след W (в случая 60).

    С прости думи аз как ги разбирам нещата - и двете масла са от един и същи SAE клас. Еднакъв вискозитет имат в ниските температури, но едното (10В40) , загубва този вискозитет при определена висока температура и натоварване, докато другото (10В60), продължава да го поддържа и след това.
    Ако не е така, тогава каква е причината едното да е "по-гъсто", от другото, ако мога така да се изразя.
    Така е, ама само на теория... 10в60 е по-гъсто и зимата колата пали по-зле с него.. не виждам какво повече има да се разисква тоя въпрос...
    www.t-auto.bg

    Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от Ivanov_ Покажи съобщение
      Така е, ама само на теория... 10в60 е по-гъсто и зимата колата пали по-зле с него.. не виждам какво повече има да се разисква тоя въпрос...
      Колега, виж ся... уважавам ти мнението, ама не е сериозно, нали разбираш? Кво значи "така е на теория, ама на практика..."
      Теорията и практиката би трябвало доооста да съвпадат при маслата, иначе ще има много счупени мотори!

      А още нещо - ти палил ли си зимата с 10В40 и 10В60, че го твърдиш така категорично това нещо за "по-трудното" палене
      Lancia Delta 1.6 i.e - ex
      Alfa Romeo 156 2.0 TS

      рейтинг фотографов

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
        Ами според мен би трябвало да е еднакъв вискозитета и на двете. Ако трябва да ги отбележиш двете по една скала с градуси, как би изглелждала ситуацията?
        Няма ли и двете да започнат от -20 градуса (примерно), но едното да приключи на по-малка висока температура, докато другото трябва да продължи нагоре, до където се разполага с втория индекс след W (в случая 60).

        С прости думи аз как ги разбирам нещата - и двете масла са от един и същи SAE клас. Еднакъв вискозитет имат в ниските температури, но едното (10В40) , загубва този вискозитет при определена висока температура и натоварване, докато другото (10В60), продължава да го поддържа и след това.
        Ако не е така, тогава каква е причината едното да е "по-гъсто", от другото, ако мога така да се изразя.

        П.П: А ти тестовете, които си правил, от една марка масло ли са били? Примерно Селения Рейсинг и Селения 20к ?
        Щото май между различните марки пак има разлика визуално в гъстотата на маслото (примерно 10В60 от две различни марки).
        Пробата беше 20к vs. Racing. две спринцовки от по 30 куб. Рейсинга се източи с 40 сек. по-късно. Това беше при температура около +5 грауса.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Пробата беше 20к vs. Racing. две спринцовки от по 30 куб. Рейсинга се източи с 40 сек. по-късно. Това беше при температура около +5 грауса.
          Еми ... незнам, не би трябвало да е така според мен, а и според характеристиките на маслата.
          Как ще да е, ай наздраве, че е мноо горещо

          П.П: Някой път ще го пробвам с кастрола между другото. Ква е гаранцията, че не си пробвал някое рейсинг ментИе
          Lancia Delta 1.6 i.e - ex
          Alfa Romeo 156 2.0 TS

          рейтинг фотографов

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
            Колега, виж ся... уважавам ти мнението, ама не е сериозно, нали разбираш? Кво значи "така е на теория, ама на практика..."
            Теорията и практиката би трябвало доооста да съвпадат при маслата, иначе ще има много счупени мотори!

            А още нещо - ти палил ли си зимата с 10В40 и 10В60, че го твърдиш така категорично това нещо за "по-трудното" палене
            Аз съм палил и за това сега карам с Мобил 5W50 и с него съм палил на -15 без да чуя мотора да се мъчи или да причаткат повдигачи. Да не говорим за вариатора, че мисля, че няма да го чуя повече.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
              Колега, виж ся... уважавам ти мнението, ама не е сериозно, нали разбираш? Кво значи "така е на теория, ама на практика..."
              Теорията и практиката би трябвало доооста да съвпадат при маслата, иначе ще има много счупени мотори!

              А още нещо - ти палил ли си зимата с 10В40 и 10В60, че го твърдиш така категорично това нещо за "по-трудното" палене
              Виж са пичага, и аз уважавам мнението ти, но слушам хората които са го пробвали, а не разни теории. Ето Оем отдоло ти го е написал черно на бяло, а и отделно казаха няколко човека, че зимата палят като орехотрошачки с 10в60. В крайна сметка всеки е свободен да мисли и да вярва каквото си пожелае.
              www.t-auto.bg

              Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

              Comment


              • #82
                Е сега аз предлагам да се оттдели една тема тука във техническия раздел примерно и във нея да се пише само за маслата и техните качества, и кои какви експерименти си е правил.Нека Boby и thecleaner да вземат това под внимание.Иначе аз също потвърждавам това за реисинга че със него двигателя работи по шумно първите 2-3 мин.иначе за паленето няма проблеми и във наи големия студ със 10В60-то.
                АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от Ivanov_ Покажи съобщение
                  Виж са пичага, и аз уважавам мнението ти, но слушам хората които са го пробвали, а не разни теории. Ето Оем отдоло ти го е написал черно на бяло, а и отделно казаха няколко човека, че зимата палят като орехотрошачки с 10в60. В крайна сметка всеки е свободен да мисли и да вярва каквото си пожелае.
                  Е хубу де, сипвай 10В40 - одобрението го имаш. Собственото успокоение също.
                  Нека се върнем мнооого назад, към основния въпрос кое е маслото за твоята кола.
                  Отговора: Отваряш manual-a на някоя от последните страници (по-спомен) и четеш. Ей там пише какъв трябва да е вискозитета, според типа на каране. Щото "тъпите" италянци са го написали какво трябва да е маслото ако караш в червеното.
                  И ако се спазват малко изискванията, туинспарк-а няма да толкоз "насран" мотор в крайна сметка.


                  И ОЕМ е написал с кво кара - 5В50, което е мноо далече от 10В40, даже направо няма нищо общо


                  П.П: Един интересен факт за теб - повечето счупени туинспаркове са карани с масло 10В40 в "лютеницата", както ти се изрази в началото за собствения си стил
                  Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 16:59.
                  Lancia Delta 1.6 i.e - ex
                  Alfa Romeo 156 2.0 TS

                  рейтинг фотографов

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    цифрата не е вискозитет а до каква степен си запазва вискозитета при определена температура! Ти пишеш глупости
                    Вижте пост N:69, колегата ви е написал истината толкова ясно. Oem - особено, че си писал глупост след него с тия 0 градуса
                    Хайде сега пак прочети какво съм написал и ми се извини! Написах ти да провериш на какъв вискозитет отговарят цифрите - не го направи, а продължаваш да сипваш плява. Тия големи букви и цветове ги остави за час по рисуване, а не за технически форум. Такова нещо като степен на запазване на вискозитета няма. Няма!
                    Някъде във този Форум бях постнал една статия, в която пишеше 40 на какъв вискозитет отговаря - по далечни спомени беше около 14 cSt, a 5W - 800 cSt, 10W на 2000 cSt. Числата са приблизителни и е възможно да бъркам. Не ми се занимава да чета как са възниканали тези цифри - мисля, че беше свързано с времето за което протича маслото при определна температура. Но нямам никакво намерение заради теб да си губя времето и да го търся. И още нещо. Това, че маслото има една цифра това означава, че това му е минималният вискозитет при определената температура. Мисля, че реалният може да бъде и по-голям.
                    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	70.7 Килобайта
ID:	2318817
                    Last edited by rossenvn; d.m.y г., 20:03. Основание: допълнение
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                      Хайде сега пак прочети какво съм написал и ми се извини! Написах ти да провериш на какъв вискозитет отговарят цифрите - не го направи, а продължаваш да сипваш плява. Тия големи букви и цветове ги остави за час по рисуване, а не за технически форум. Такова нещо като степен на запазване на вискозитета няма. Няма!
                      Някъде във този Форум бях постнал една статия, в която пишеше 40 на какъв вискозитет отговаря - по далечни спомени беше около 14 cSt, a 5W - 800 cSt, 10W на 2000 cSt. Числата са приблизителни и е възможно да бъркам. Не ми се занимава да чета как са възниканали тези цифри - мисля, че беше свързано с времето за което протича маслото при определна температура. Но нямам никакво намерение заради теб да си губя времето и да го търся. И още нещо. Това, че маслото има една цифра това означава, че това му е минималният вискозитет при определената температура. Мисля, че реалният може да бъде и по-голям.
                      [ATTACH]97993[/ATTACH]
                      Не ми се връща нагоре, но ако трябва - извинявай.
                      И все пак ако едно масло има вискозитет Х при определена температура, а в действителност той е по-голям - лошо за маслото.
                      А доколкото си спомням маслата с една цифра са за трактори например
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #86
                        Ако се разровите, в общ технически ще намерите поне три теми за маслата, както по още две-три в останалите технически, за конкретните мотори.
                        Вместо да се налагате с вискозитети, по-добре споделете впечатленията си и толкоз!
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                          А доколкото си спомням маслата с една цифра са за трактори например
                          И за кораби. Преди да се запали двигателя маслото се подгрява до определена минимална температура.
                          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                          ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                          Comment


                          • #88
                            10в60 е по-гъсто зимата- факт
                            10в40 е по-добро за зимата-факт
                            5в40 е много по-добро за зимата- факт
                            но 10в60 е много по-добро за лятото- факт

                            Така че всеки да си направи сметката, кой кога с какво да кара. Моята кола зимата се е чувствала най-добре с 5в40, а лятото и с 5в40(което беше 100% синтетика) и с 10в60 което също е пълна синтетика...Само че при 5в40 колата харчеше 2 пъти повече масло за 10хил. км.

                            ЗА лютеничешко каране в такъв тип смесени условия е може би карането с 10в40 до към 8хил. км. А ако двигателя не харчи масло(много) то направо на 5в40... Слага се и колата сама ще си каже дали и харесва....

                            Моята стара баба винаги бих я карал с 5в40, обаче много голям харч на масло прави...
                            Пример:
                            10в40 - 3л. за 10хил км.
                            5в40 - 4л. за 10хил км.
                            10в60 - 1,5л. за 10хил. км
                            Само не забравяйте, че говорим за моята кола с моя 8клапанов двигател

                            На Калояново съм карал 10в40 и 10в60. 60ката държеше по-ниски градуси. Но аз нямам работещ уред за налягането и незнам повече.


                            Ето това съм писал на Иванов на ЛС:
                            Първоначално публикувано от Ivanov_
                            Първоначално публикувано от VFTI
                            Първоначално публикувано от Ivanov_
                            А и още нещо пропуснах... някакви мухи ми пускат да съм бил слагал 10в60, вместо 10в40... Според теб кое е по-добре за 1.8тс... с 10в60 зимата май няма да е много добре... нз дай някакъв съвет като по-компетентен и като имаш предвид, че минавам около 10 000 км на година. А бтв може и за 10в60 да дадеш цена...
                            Ами 10в40 ти е на цената 13лв. литъра
                            А 10в60 е на цена от 20лв. литъра...По принцип не мисля, че ще имаш проблем, защото маслата имат еднакви долни вискосизтетни индекси-тоест 10w , което означава 10 winter....Да по принцип е по-гъсто но няма да имаш проблеми. Другото е че е най-добре колата да си я караш с различни масла всеки сезон, ама всяко нещо с парите си...Ако имаш възможност според мен сложи 10в60... Харчи ли алфата и колко, ако да?
                            Ами аз съм минал с нея около 7000 км и за тея км не съм забелязал да мръднало маслото...
                            Last edited by VFTI; d.m.y г., 22:54.
                            Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
                            exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
                            ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
                            ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
                            by RUBIG service

                            Comment


                            • #89
                              Първоначално публикувано от Ivanov_ Покажи съобщение
                              Виж са пичага, и аз уважавам мнението ти, но слушам хората които са го пробвали, а не разни теории. Ето Оем отдоло ти го е написал черно на бяло, а и отделно казаха няколко човека, че зимата палят като орехотрошачки с 10в60. В крайна сметка всеки е свободен да мисли и да вярва каквото си пожелае.
                              Ако го вкарваш два-три пъти в седмицата над 5000, не мисля, че си за 10-60, въпреки, че аз бих сложил точно такова. Един приятел купи от колегата VFTI Agip Racing, мотора мърка много приятно. При мен температурата рядко пада под -10C, та бих рискувал да карам с него и зимата.

                              И защо да са умрели половината коне бе колега, нали е на реални 70 000
                              Last edited by Doomguy; d.m.y г., 00:01.

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                                Ако го вкарваш два-три пъти в седмицата над 5000, не мисля, че си за 10-60, въпреки, че аз бих сложил точно такова. Един приятел купи от колегата VFTI Agip Racing, мотора мърка много приятно. При мен температурата рядко пада под -10C, та бих рискувал да карам с него и зимата. И защо да са умрели половината коне бе колега, нали е на реални 70 000
                                Аз зимата си я изкарах със Рейсинг 10В60. Не мисля, че ако караш с такъв вискозитет, поемаш някакви рискове изобщо... както зиме, така и лете.
                                Lancia Delta 1.6 i.e - ex
                                Alfa Romeo 156 2.0 TS

                                рейтинг фотографов

                                Comment

                                Working...
                                X