Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Олекотяване на маховик?
Collapse
X
-
Маховика има и още функции, а една от тях е да поддържа стабилна работата на коляномотовилковата група. Обикновено е сметнат така, че да устоява на резките промени на скороста на въртене, като придава нужната инерция за плавно преминаване през точките на възвратнопостъпателните движения. Когато се олекоти прекалено много той не може да си върши работата достатъчно добре и не успокоява достатъчно тези движения. Ако го няма този маховик ще сменяме биелни лагери доста често.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеПо скоро обратното - съхранява инерция, когато е набрал или достигнал някаква мощност......мощноста сама по себе си няма как да се съхрани.....говорим за натиснат педал до дупка, и достигане на предела - по лекия маховик винаги я достига първи, графиката дето си гледал я остави, това е проста физика......
Ама защо във високите да пречи лекия маховик ?
Нали за да ускориш мотора от 4к до 8к оборота маховика отново се явява "тежест" която постоянно забавя това ускорение. ("Тежкия маховик има повече енергия " Това е така ама за да го засилиш още повече ти трябва повече енергия нали ?? от колкото ако трябва да до засилваш лек маховик (Той има по малко кинетична енергия но пък е по лек и му трябва по малко за да се ускори )Вече към 7500об където въображаемия ни мотор има рязък спад във въртящия момент точно около тези 7500 тежкия маховик ще даде малък +.
Примерно ако двигателя ускорява оборотите си с 1000обр за 1/5 от секундата и това е така от 4000 до 7500оборота където вече ускорението за следващите 1000 оборота не е 1/5 ами цяла секунда то точно в този момент ще компенсира с инерцията си. Добре ама това е така без товар.
Ох незнам страшно интересно ми стана и на мен.
И ако наистина олекотения маховик има негативно влияние във високите обороти искам да разбера защо?
Това с пумпалите няма нищо общо.
Сравнението с пумпалите доказва че ако два мотора са развъртяни до 6000 оборота и им спрем горивото и единия има лек маховик а другия тежък, то този с лекия маховик ще спре да се върти по-бързо от колкото другия?
Да ама при ускорение това не ни касае освен при превключването на по-висока предавка когато хвърляме съединителя и мотора превърта гумите за секунда.sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD
Comment
-
Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщениеХубаво айде в ниските и средните всички казвате, че е в + (освен за оборотите на празен ход)
Ама защо във високите да пречи лекия маховик ?
Ф1 да не мислиш че имат маховик и проблеми с високите...."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеИдеално балансиран маховик защо да пречи във високите?????
Ф1 да не мислиш че имат маховик и проблеми с високите....
Само където не си ме разбрал исках да кажа че не разбирам защо във високите е по-добре да е по-тежък маховика, спремо по-лекия "който пречи"-Last edited by The_Game; d.m.y г., 12:31.sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеЕ защо пък да е добре тежък маховик при високите????
И на мен не ми звучи логично, ама май това е обяснението.Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.
Comment
-
Аз си ги представям нещата така :
Тежка кола + по лек маховик = + (във високите обороти)
Лека кола +по лек маховик = - (във високите обороти)
(физиката със сигурност не ми е от силните страни ....)
Но със сигурност по тежката кола има по голяма интерция на висока скорост въпреки въздужното съпротивление от колкото по лека кола => си мисля че при по тежката от самата интерция на колата +по лек маховик нещата стават по приятни отколкото при по леката . От тук идва обаче въпроса коя кола е ТЕЖКА и коя ЛЕКА, а на коя колко да се отреже маховика за да бъде постигнат перфектният "баланс" .... :X :X нека някои компетентен да изрази мнениеИзживяваи всяка секунда като последна !
Comment
-
За да се обяснят тези сложни взаймодействия човек трябва да навлезе надълбоко в механиката, а там са едни формули, едни интеграли, диференциални уравнения, едни чудесии. А понякога нюансите толкова зависят от конкретната ситуация, че според мен еднозначно не може да се отговори, а трябва да се правят сметки за всяка кола и маховик по отделно.Lexus IS200
Comment
-
не исках да се намесвам при батките у тая тема... ама да споделя че на състезателните машини се гони да е колкото се може по-малък на диаметър съединителя респективно и маховика, както и на тегло. В моторспорта рядко се срещат съединители много над 185 мм примерно, където е разрешено са многодискови и прочие...
изхождайки от работните режими на тези мотори и липсата на нужда от празен ход..... извода всеки си го вади.....
малко олд скул, една снимка която направих в Италия
Last edited by ne0; d.m.y г., 16:50.
http://www.facebook.com/VenturaGarage
Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."
Comment
-
Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщениеЗащото вече веднъж завъртян, за да да завърти още малко тежкият маховик ще е нужно по-малко енергия, тъй като той си я пази заради високите инерционни сили.
И на мен не ми звучи логично, ама май това е обяснението.
Физиката е една и съща и от 800 до 3500, и от 4 нагоре.....
Нено каза основния принцип при състезателните коли - щом при тях е така, значи ултимативния принцип е такъв......говорим за чиста мощност и еластичност на двг......не говорим за екстри и празен ход...."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеИдеално балансиран маховик защо да пречи във високите?????
Ф1 да не мислиш че имат маховик и проблеми с високите....
Само, че там маховиците не седят постояно зацепени. Те са под управление на пилота. Обикновено има маховици на задните колела които се въртят доста бързо и действат при ускорение, веднъж развъртяни помагат отново при следващата предавка.
Представи си твоя маховик да е зацепен към мотора само когато подаваш газ. Веднъж го развърташ, идва момента да смениш предавка, електро магнит отцепва маховика и той продължава да се върти бързо, след смяната на предавка и подаване отново на газ това въртящо се чудо си представи да зацепи изведнъж
Е, само че не е добра идея такъв вид маховик да стои между вала и кутията. За това и в Ф1 стои на задните колела. И там всеки един от тях тежеше по около 40 кг. до колкото помняDiscover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
и изхождайки още по-правилно и отдалече, колите за които говорите са направeни да са идиотоиздържливи и лесни за каране, целта е била коренно различна, не че не могат или не знаят, просто целта на едното и другото нямат общо!!!!!!!!
ОЕМ:
и един нормален Ф1 маховик
Last edited by ne0; d.m.y г., 18:44.
http://www.facebook.com/VenturaGarage
Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеБате в Ф1 имат маховици! Но там работят на друг принцип."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
Comment