Известие

Collapse
No announcement yet.

Олекотяване на маховик?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Хм...странно...значи приемаме че леките маховици, не влияят във високи обороти...Това го приемам...особенно когато говорим за малки олекотявания с по около 1кг. на 9кг. маховик...

    А защо на автомобилите с лек маховик(пак говоря за тия с малкото олекотяване), им е трудно достигането на максимална скорост, и колата ускорява примерно от 200-220км. значително по-бавно от преди...Аз от това си вадя изводи, че моята кола не върви във високите обороти, но може и да не съм прав и колата ми просто да си има проблем, защото след 6 буквално спира...


    Или както някой друг каза тука ще играят неща като: аеродинамика, тегло на автомобила, двигател обем,к.с., размери на съединители и маховика и е различно за всеки автомобил?!?!

    И ако е различно за всеки автомобил кое е вярното решение за нашите алфи
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
    exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
    ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
    ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
    by RUBIG service

    Comment


    • #77
      я да питам а на пунтото ако си олекотя маховика кво ще се случи
      Volvo S80 2.0 T5 180hp
      Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
      Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
        E да - но говорим за маховик като при кола......самия принцип на който бачкат, не трябва да се смесва с предназначението на маховика, дето е в уличната кола......там трябва да се предаде движение, в колите да се съхрани инерция......ся че в Ф1 турили за 1 година керс, дето бачка с маховик е друг въпрос.....
        Значи то няма много значение принципа. От значение е предназначението - да запазва възпроизведената кинетична енергия и да я освобождава/придава когато е необходимо.

        При двигателите на рали автомобилите е по-различно. Там Тежкия маховик е в тежест поради бързото преминаване през различните режими на двигателя. Там и скоростите са други, много по добре подредени специално за целта и тежък маховик не е добра идея поради това, че в едно състезание било на писта или пресечен терен/планинско много по-необходимо е рязкото и бързо ускорение при излизане от завои и преминаване от един режим в друг светкавично бързо. Тежкия маховик има предимство на дългите прави, когато има такива.

        Тука имам познати с една бегачка и те примерно имат 4 комплекта маховици. За различните терени ги сменят. Имат и едно което си е точно фланец (не е никакъв маховик щото тежи 1 кг и е алуминиев) и него го ползват в гористи местности на планинско с много завои. А примерно на писта Велико Търново слагат 3,5 кг.-вия маховик.

        Така, че зависи какво се иска от колата.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #79
          Finally, you see some frankly unbelievable comments on car forums about lightened flywheels such as "they might make the car faster on the flat but it'll be slower up hills because that's where inertia helps you." Yeah right, heavy things go up hills so much better than light ones. That must be why all those trucks I overtake on the motorway come flying back past me up the next rise and then I overtake them again on the way down. A lightened flywheel has exactly the same effect as making the car lighter - no more no less. It will make the car faster everywhere - up hills, down hills, round my lady's chamber.
          Цитат от тука - http://www.pumaracing.co.uk/FLYWHEEL.htm
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #80
            To show the sort of numbers that a real car might have, I did some calculations based on a car with average gear ratios and tyre sizes - the table below shows the number of Kg of mass that would have to be removed from the chassis to equate to 1 Kg removed from the O/D of the flywheel at a radius of 5 inches.

            GEAR MASS KG
            1 39
            2 12
            3 6
            4 4
            5 3

            So in first and second gear this is a pretty important effect - I built an engine recently and managed to remove nearly 3 Kg from the outside of the standard flywheel - so that would be equivalent to lightening the car by over 100 Kg in 1st gear - not to be sneezed at in terms of acceleration from rest. With special steel or aluminium flywheels even more "moment of inertia" can be saved. The recent trend in racing engines to using very small and light paddle clutches and flywheels is therefore more effective
            in terms of the overall performance of the vehicle than it might first appear. Copyright David Baker and Puma Race Engines

            Мисля темата е за заключване

            http://www.facebook.com/VenturaGarage
            Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Тука имам познати с една бегачка и те примерно имат 4 комплекта маховици. За различните терени ги сменят. Имат и едно което си е точно фланец (не е никакъв маховик щото тежи 1 кг и е алуминиев) и него го ползват в гористи местности на планинско с много завои. А примерно на писта Велико Търново слагат 3,5 кг.-вия маховик.

              Така, че зависи какво се иска от колата.
              Правилно правят - engine драйвабилити и страйтлайн спийд са различни неща все пак.....
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #82
                Да, но са срещали проблеми с лагерите долу на вала. Много бързо ги хвърля с фланеца. Демек хората с ежедневки да се замислят малко. Сега друг въпроса, че онова върви през цялото време на 9000 об. че и на горе. Много сериозни стават ударите върху лагерите.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #83
                  Ми сичко е компромис, идеално щастие няма.....
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от WhitePower Покажи съобщение
                    я да питам а на пунтото ако си олекотя маховика кво ще се случи
                    Да ти кажа аз, от личен опит...
                    Моето си беше почти стоково и като му свалих 2,4кг. от маховика не можеше да тръгва с нормални гуми. 1-ва и 2-ра си минаваха в пилене на гуми. На летящ беше перфектно. С високите скорости не съм имал проблем (доколкото може да се кара Пунто с повече от 150 по нормален междуградски път) иначе си вдигаше 200+км/ч.
                    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                      Да ти кажа аз, от личен опит...
                      Моето си беше почти стоково и като му свалих 2,4кг. от маховика не можеше да тръгва с нормални гуми. 1-ва и 2-ра си минаваха в пилене на гуми. На летящ беше перфектно. С високите скорости не съм имал проблем (доколкото може да се кара Пунто с повече от 150 по нормален междуградски път) иначе си вдигаше 200+км/ч.
                      аз в момента съм така , това значи че няма да променя нищо щото единсвено ускорението ми е на 3 предавка и 4 та
                      Volvo S80 2.0 T5 180hp
                      Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                      Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                      Comment


                      • #86
                        всичко добре , но така и не се разбра къде може да се олекоти и балансира във софия ??

                        Comment


                        • #87
                          В БАН....Но, когато ходихме преди нова година ни казаха, че нямало да работят до януари, защото нямало пари...Нали новото правителство им намалило бюджета итн итн...Тоест отиди провери, ако работят пиши в темата, че и аз искам да олекотявам
                          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                          FIAT Coupe 16VT
                          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                          Comment


                          • #88
                            Работят с пълна сила! Проверено е.
                            Alfa Romeo 147 05" 1,9 JTDm Distinctive
                            ех.. Малкото КуВе
                            sigpic

                            Comment


                            • #89
                              Някакви информативни цени, били те и приблизителни?
                              Alfa Romeo 166 3.0 V6
                              Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

                              Comment


                              • #90
                                Не знам за вас но Аз се отказах от олекотяването на маховик....само маховик няма почти никакъв ефект...а и е важно къде как и с колко се олекотява и балансира защото преди време стана един фал и един маховик се счупи на едно бмв...добре че изхвърча в асвалта не в нечии крака.....

                                B&B Racing | bb-racingteam.com
                                Има хора за които дрифта е ИСТИНА, колата - Религия, а живота - СЪCТЕЗАНИЕ!

                                Comment

                                Working...
                                X