Известие

Collapse
No announcement yet.

Защо се прецакват кабелите на свещите?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от 156
    Първоначално публикувано от Dodo 155
    Първоначално публикувано от Bobo
    А някой знае ли какъв ток тече по тия кабели Замислете се малко някой досега да е култивирал светкавица
    Бобо е прав - над 30 000 волта минават от там
    Бобо тва си е повече от светкавица
    ток != напрежение
    30 000 волта??? Как го измерихте? Като закачите колата на стенд се вижда, че напрежението на пробив е под 10 000 волта (при мен е 6 кV). Ако има прекъсване на свещ обикновенно при здрави кабели пробива е в бубината, а защо ... някой друг ще каже
    Alfa 33S16V Permanent 4

    Comment


    • #17
      Че не са 30 кВ е ясно ма и не са под 10 000 е сигурно а да видиме кой ще познае, останалите глупости написани от 3316В нема ги коментирам
      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
      sigpic
      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

      Comment


      • #18
        Bobo, току-що мернах MSD capacitive запалване и си му дават точно 30кВолта.
        А тук пък има малко данни от Мерцедес тестерско оборудване:
        http://www.startekinfo.de/ssep/servi...s/dia_test.jsp

        И по-специално:


        Мисля че колегата с 6кВолта по-горе следва да инвестира малко парички в нов сноп кабели, капачка, свещи, бобинка - каквото му душа сака (или поне да диагностицира проблема си докрай и тогава да харчи).
        пред Админите... със сапун !

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от 156
          Първоначално публикувано от DeX
          П.С. Я ми кажете на ТС моторите бобините каде са точно ? И не са ли в самите лули ?
          Да, точно така - в лулите са ( на големите свещи). Интересното е, че на по-старите модели всяка бобина отговаря за свещи на различни цилиндри (Напр. бобината на 4ти цил отговаря за голямата свещ на 4-тия и малката на 1-вия), а на по-новите - за един и същи цилиндър. Това означава ли, че трябва да има разлика и в самите бобини? Т.е. не би трябвало да е възможно просто да се смени свързването без смяната на бобините ?
          Ам при мен всяка бобинка си отговаря за цилиндърчето, на което е. Ама пък от друга страна това дето го казваш за отсрещния цилиндър ми звучи по-скоро като грешка на някой майстор ... няма логика да разкарват високо U от 4-ти до 1-ви цлиндър при положение, че може да си го вземат от бобинката дето е на самия цилиндър.
          Alfa Romeo Stelvio 2.0T
          Toyota RAV4.4 2.2 D-CAT

          Comment


          • #20
            кабелите както и вси4ко останало по колата е направено така че да се прецака , нали трябва да се купуват резервни части

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от DeX
              Ам при мен всяка бобинка си отговаря за цилиндърчето, на което е. Ама пък от друга страна това дето го казваш за отсрещния цилиндър ми звучи по-скоро като грешка на някой майстор ... няма логика да разкарват високо U от 4-ти до 1-ви цлиндър при положение, че може да си го вземат от бобинката дето е на самия цилиндър.
              Не е грешка, а и логика има
              Mitsubishi Outlander
              Mitsubishi Space Star
              Daihatsu Terios

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Crusader
                Първоначално публикувано от DeX
                Ам при мен всяка бобинка си отговаря за цилиндърчето, на което е. Ама пък от друга страна това дето го казваш за отсрещния цилиндър ми звучи по-скоро като грешка на някой майстор ... няма логика да разкарват високо U от 4-ти до 1-ви цлиндър при положение, че може да си го вземат от бобинката дето е на самия цилиндър.
                Не е грешка, а и логика има
                Точно така, логиката е, че ако някоя от бобините дефектира, съответната й ще замаже работата - т.е. колата може да работи само с 2 бобини ( 4 свещи) Обаче, аз точно това искам да избегна, за да разбера дали работят всичките бобини / свещи, но като се замислих, май не е добра идея да си сменям каблеите, както са при колегата DeX, защото съответние цилиндри се намират в различен такт ( нали така ? ) Т.е. при мен явно всяка бобина подава 2 напрежения изместени с 2 такта , а при по-новите - едно напрежение и за 2-те свещи.
                '05 166 V6
                '98 156 2.0 TS ex ...

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от 156
                  ...при мен явно всяка бобина подава 2 напрежения изместени с 2 такта , а при по-новите - едно напрежение и за 2-те свещи...
                  Може да си подава и на двете свещи едно и също, само че трябва импулса да е на всеки такт, а не на всеки втори. Така искрата единия път е в работния такт и запалва сместа а при втория път в такт изпускане и дефакто не върши никаква работа. Съответно в същия момент другия цилиндър е в работен такт и обратно.
                  Не знам дали на ТС-а е така, знам че го правят на някои мотори.
                  166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                  ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от jamie
                    Bobo, току-що мернах MSD capacitive запалване и си му дават точно 30кВолта.
                    ...
                    ухуу ти къде отиде хем перформънс хем capacitive discharge... тука стаа дума за waste spark насрна раота то и за енергия на искрата даже и при МСД игнишън модулите има огромна рзлика между 6АЛ и 10АЛ примерно... едното с 180mj другото с 300mj spark energy

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от 156
                      Първоначално публикувано от Crusader
                      Първоначално публикувано от DeX
                      Ам при мен всяка бобинка си отговаря за цилиндърчето, на което е. Ама пък от друга страна това дето го казваш за отсрещния цилиндър ми звучи по-скоро като грешка на някой майстор ... няма логика да разкарват високо U от 4-ти до 1-ви цлиндър при положение, че може да си го вземат от бобинката дето е на самия цилиндър.
                      Не е грешка, а и логика има
                      Точно така, логиката е, че ако някоя от бобините дефектира, съответната й ще замаже работата - т.е. колата може да работи само с 2 бобини ( 4 свещи) Обаче, аз точно това искам да избегна, за да разбера дали работят всичките бобини / свещи, но като се замислих, май не е добра идея да си сменям каблеите, както са при колегата DeX, защото съответние цилиндри се намират в различен такт ( нали така ? ) Т.е. при мен явно всяка бобина подава 2 напрежения изместени с 2 такта , а при по-новите - едно напрежение и за 2-те свещи.
                      Е да ама 2-рия спарк не идва ли малко по късно? ( този ма налката свещ ). Нали уж това било предимството 2-ри спарк по-късно с цел доизгаряне?
                      Alfa Romeo Stelvio 2.0T
                      Toyota RAV4.4 2.2 D-CAT

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от DeX
                        Е да ама 2-рия спарк не идва ли малко по късно? ( този ма налката свещ ). Нали уж това било предимството 2-ри спарк по-късно с цел доизгаряне?
                        Точно така много правилно мислиш
                        0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                        sigpic
                        Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                        Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Bobo
                          Че не са 30 кВ е ясно ма и не са под 10 000 е сигурно а да видиме кой ще познае, останалите глупости написани от 3316В нема ги коментирам
                          DENSO Iridium IK20 - 6kV - ако искаш, кажи къде имаш стенд да дойда да ти докажа, философе.
                          Нищо лично! Просто реалността е такава.
                          Alfa 33S16V Permanent 4

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Bobo
                            Първоначално публикувано от DeX
                            Е да ама 2-рия спарк не идва ли малко по късно? ( този ма налката свещ ). Нали уж това било предимството 2-ри спарк по-късно с цел доизгаряне?
                            Точно така много правилно мислиш
                            И основната цел на двете искри не е ли да запалят горивото на две места в цилиндъра едновременно, за да предизвикат по-бърза експолозия на горивото (по-бързо разкъсване на молекулите на бензина) и намалят детонациите от друга страна също така?
                            Alfa 33S16V Permanent 4

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ALFA33S16V
                              Първоначално публикувано от Bobo
                              Първоначално публикувано от DeX
                              Е да ама 2-рия спарк не идва ли малко по късно? ( този ма налката свещ ). Нали уж това било предимството 2-ри спарк по-късно с цел доизгаряне?
                              Точно така много правилно мислиш
                              И основната цел на двете искри не е ли да запалят горивото на две места в цилиндъра едновременно, за да предизвикат по-бърза експолозия на горивото (по-бързо разкъсване на молекулите на бензина) и намалят детонациите от друга страна също така?
                              Ами май не аз до колкото знам целта на 2-рия спарк е да дозапали не-доизгорялата горивна смес. И ако е така то тогава няма как да работи на 2 бобини ако 4-ти цилиндър захранва на 1-ви малката свещ - то ще работи ама не мисля, че ще работи коректно (ако изобщо заработи без основната свещ на 1-ви) така, че таз работа с подсигуряването нещо не се връзва.

                              Надявам се разбрахте мисълта ми .. ако не ще поясня.
                              Alfa Romeo Stelvio 2.0T
                              Toyota RAV4.4 2.2 D-CAT

                              Comment


                              • #30
                                Е, защо трябва да доизгаря? Нали целта е да се взриви цялата смес отведнъж за да има по-голяма мощност. Бензиновите молекули са голями и дълги и им трябва време да се разкъсат, т.е. изгорят. Затова е и втората свещ - да подпомага процеса на запалване. Поне това слушах от приятелите ми във Ванто били на обучение в Италия навремето
                                Alfa 33S16V Permanent 4

                                Comment

                                Working...
                                X