Известие

Collapse
No announcement yet.

Бавно ли ви загряват 1.9 JTDm моторите?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Настъпи моментът Х.

    Теста днес беше при същите условия. 14 градуса външна температура, парното на колата не работи.
    Продължителност 5.5 минути

    Начална температура = 20.9 С
    Крайна 40.3 С
    Разлика + 19.4 градуса С ( бях се объркал и написал 20.4)

    С активиран подгрев за същото време постигнах 30.2 С разлика.

    Прилагам и лога от днешният тест.

    Среден разход на гориво по време на теста

    0,77 л/ч

    В сревнение с теста с активиран подгрев - та разхода средно беше 1.05 л/ч

    Процентна разлика в разхода приблизително 36%


    Това е - всеки да си прави изводите за него.
    Аз съм доволен от резултата като цяло.

    п.с Не знам какво съм смятал но бях написал че разликата без подгрев е 20.4 С а тя е 19,4 С
    Attached Files
    Last edited by pr_00f; d.m.y г., 09:56.
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
    ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
      Я кажи коя година е БМВ-то,че не ми се струва реално да сравняваш 166 99 и БМВ 03-04 примерно/повярвай ми аз нзам как загрява зимата 525 ТДС например от 99 г.-просто не загрява/
      Еми то горе е писано 530д 193 коня т.е. фейслифт на е39 или просто казано 2002година
      Но пък виж за тдс грешиш заковава си 90 градуса и не мърда!

      ---------- Post added at 02:06 ---------- Previous post was at 02:04 ----------

      Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
      Настъпи моментът Х.

      Теста днес беше при същите условия. 14 градуса външна температура, парното на колата не работи.
      Продължителност 5.5 минути

      Начална температура = 20.9 С
      Крайна 40.3 С
      Разлика + 20.4 градуса С

      С активиран подгрев за същото време постигнах 30.2 С разлика.

      Прилагам и лога от днешният тест.

      Среден разход на гориво по време на теста

      0,77 л/ч

      В сревнение с теста с активиран подгрев - та разхода средно беше 1.05 л/ч

      Процентна разлика в разхода приблизително 36%


      Това е - всеки да си прави изводите за него.
      Аз съм доволен от резултата като цяло.
      Резултатът е много добър с доста голяма разлика!
      В движение предполагам тогава вече ще се усеща още повече наличието на подгрева! Сега остава едно да разкриеш кое как за да го направим и ние!
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #33
        Все още на ръчно управление ли е тая джаджа или и намери цаката да работи сама?
        Welcome to the real world

        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

        Comment


        • #34
          Ами трябва ви тялото за свещите.

          Това което става е Фиат група - 3 свещи
          Пежо/Ситроен - 4 свещи.

          Свещите са еднакви, аз си взех тяло от Пежо и си монтирах нови свещи за Фиат/Алфа.

          Оригиналните свещи са Беру и са скъпи, но с малко търсене излизат заместители.

          Освен тялото и свещите



          Взех от ударена 156 1.9 :
          2 релета по 50 А - всяко реле управлява по 2 свещи
          1 Бушон 70 А

          Друго

          2 метра кабел 4 мм2 - от релетата до свещите
          2 метра кабел 6 мм2 - за маса и +

          Лустер клеми ( главата на свещите които купих не беше с винт)
          Изорирбанд, термошлаух. Обикновенно ц/к ключе, диод, скоби за стягане на маркучи.

          Профилактично смених и антифриза -така или иначе източвахме системата.

          Място на монтаж на тялото - маркуча които излиза от термостата и захранва радиатора на парното в купето - вижда се ясно.

          Избор на място за монтаж на релета, маси , прекарване на управляващ кабел в купето и копче за активиране - по собствен избор и в зависимост от колата.

          Остава да оправя :
          Части от от инсталацията - от акумулатора до релетата. В момента съм с един кабел 6мм2 и един бушон 70А, обаче кабела се загрява.
          Мисля да пусна 2 кабела по 6 мм2 и да сложа 2 бушона по 50 А.

          Да си намеря добър управляващ + от клемореда - идеята е да мога да активирам системата само при запален двигател - в момента е свързана просто за тест и може да се активира дори и на изгасен двигател.
          Ще сложа и едно диодче , което да свети когато е пуснат подгрева.

          Абе играчка си е , но съм доволен от резултата.
          Attached Files
          Last edited by pr_00f; d.m.y г., 10:22.
          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

          Comment


          • #35
            Здравейте и от мен реших да пиша тук за да не създавам нова тема. При мен проблема е следния аз нямам подгряващи свещи на антифриза и незнам вече какво да правя много бавно загрява и следователно няма парно.Смених си термостата дадох 140 лв за някакъв ориганлен термостат с поръчка от Италия чаках 2 седмици,но проблема си остава.Загрява като мина някъде 5-6 км и то само на 70 градуса а за 90 чак като мина някъде 10км .Бях решил да си купа от така наречените печки в купето на 12V но ми казаха че ще ми стопят запалката,после реших да слагам картон на радиаторите да я закрия цялата но и тва не реши проблема пак бавно загрява и незнам какво да правя вече.Става въпрос за 156 2,4 жтд

            Comment


            • #36
              Това е положението колега.
              А като падне и снега и не можеш да вдигнеш и 2000 оборота .... и е -15 навън, ще ти трябват 20 км за да удари стрелката 90 градуса.

              За съжаление съм го ял този.

              Иначе по темата- днес добавих още един захранващ кабел 6мм2 с бушон.
              Вече не загряват кабелаците

              Само трябва да сменя бушоните че сега и 2-та са по 70 А , мисля да сложа 50 А.

              Оправихме и управлението, сега системата може да се активира само ако колата е на контакт или ако работи двигателя. Сложих и един диод да свети когато е пусната.
              Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
              ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                Това е положението колега.
                А като падне и снега и не можеш да вдигнеш и 2000 оборота .... и е -15 навън, ще ти трябват 20 км за да удари стрелката 90 градуса.

                За съжаление съм го ял този.
                Какъв е изводът - карайте си бензинките и оставете тия печки за топлите страни
                Което ме вкарва в размисъл дали да не си сменя жтд-то за някоя бензинка...

                Извини ме пр–00ф-е за офф топика
                Last edited by Max; d.m.y г., 18:02.
                Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                Comment


                • #38
                  Подгревче или спестяваме за автономни печки
                  Пр00фа показва на практика как става едното...
                  Welcome to the real world

                  Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                  Comment


                  • #39
                    Насаждането на подгрев е просто работа, дори ако се направи с автономно управление.
                    Ползите са несъмнени
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                      ... или спестяваме за автономни печки
                      Мдаааа...

                      Открийте разликите - снимката е от миналата зима, около 11 часа сутринта, минус 5, двете коли са паркирани предната вечер, през нощта ги е понавалял снега...

                      Печката на Жипа е работила 40 минути, вътре е баня, антифриза е на ~70 градуса, снега просто се е свлякъл от колата

                      Volvo XC90 D5 '06
                      Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                      Lancia Ypsilon 1.2 '00



                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                      ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                        Я кажи коя година е БМВ-то,че не ми се струва реално да сравняваш 166 99 и БМВ 03-04 примерно/повярвай ми аз нзам как загрява зимата 525 ТДС например от 99 г.-просто не загрява/
                        Батка ай да те зачешам. 166-цата ми е 2002г знаеш(перфектна карам я ше станат 4г.) БМВ-то ми е 98г. Та схемата е същата както и при колегата като мога да добавя че подгрева на седалките на 166 загрява за 5-6мин. докато на БМВ-то за 1-2мин. Та ако е както изглежда горе на Пинко снимката колите на -10 да речем, 166 отварям с мъки пала мръзна на студа докато рина след 5-6 мин на задния джам снега пада както и от огледалата седалката що годе става обаче предния джам и чистачките ги търкам яко псувайки влизам давам газ и почвам да чувам скърцания отвсякъде след 15 мин имам некво парно. БМВ-то пала след 2-3 мин пускам чистачките (имат подгрев) и тръгвам вътре си духа топло нищо не търкам, не мръзна нищо не скърца след 5мин парното ще утрепа а всичкия сняг си е паднал сам.........
                        Е цяла зима си карам БМВ-то и си свиркам, ако треа изкарвам Алфата псувам яко........
                        П.С а да и ако спра за 20 мин Алфата се е обледила и от вътре даже и вече е без парно а оназ талига и след 10 часа е преди синъото и като запалиш си има парно а потна не съм я виждал
                        Last edited by gigi; d.m.y г., 00:27.

                        Comment


                        • #42
                          А случайно тия коли дето ги сравнявате да са правени за различен регион?
                          Щото ми се чини кола за северна и за южна Европа ще загрява и охлажда различно.
                          Welcome to the real world

                          Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
                            Батка ай да те зачешам. 166-цата ми е 2002г знаеш(перфектна карам я ше станат 4г.) БМВ-то ми е 98г. Та схемата е същата както и при колегата като мога да добавя че подгрева на седалките на 166 загрява за 5-6мин. докато на БМВ-то за 1-2мин. Та ако е както изглежда горе на Пинко снимката колите на -10 да речем, 166 отварям с мъки пала мръзна на студа докато рина след 5-6 мин на задния джам снега пада както и от огледалата седалката що годе става обаче предния джам и чистачките ги търкам яко псувайки влизам давам газ и почвам да чувам скърцания отвсякъде след 15 мин имам некво парно. БМВ-то пала след 2-3 мин пускам чистачките (имат подгрев) и тръгвам вътре си духа топло нищо не търкам, не мръзна нищо не скърца след 5мин парното ще утрепа а всичкия сняг си е паднал сам.........
                            Е цяла зима си карам БМВ-то и си свиркам, ако треа изкарвам Алфата псувам яко........
                            П.С а да и ако спра за 20 мин Алфата се е обледила и от вътре даже и вече е без парно а оназ талига и след 10 часа е преди синъото и като запалиш си има парно а потна не съм я виждал
                            Гиги е казал 1:1 това което и аз!
                            Чак да не повярва човек но истината е една и я виждаме и двамата с него
                            156 2.4JTD 136+ PS

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
                              Батка ай да те зачешам. 166-цата ми е 2002г знаеш(перфектна карам я ше станат 4г.) БМВ-то ми е 98г. Та схемата е същата както и при колегата като мога да добавя че подгрева на седалките на 166 загрява за 5-6мин. докато на БМВ-то за 1-2мин. Та ако е както изглежда горе на Пинко снимката колите на -10 да речем, 166 отварям с мъки пала мръзна на студа докато рина след 5-6 мин на задния джам снега пада както и от огледалата седалката що годе става обаче предния джам и чистачките ги търкам яко псувайки влизам давам газ и почвам да чувам скърцания отвсякъде след 15 мин имам некво парно. БМВ-то пала след 2-3 мин пускам чистачките (имат подгрев) и тръгвам вътре си духа топло нищо не търкам, не мръзна нищо не скърца след 5мин парното ще утрепа а всичкия сняг си е паднал сам.........
                              Е цяла зима си карам БМВ-то и си свиркам, ако треа изкарвам Алфата псувам яко........
                              П.С а да и ако спра за 20 мин Алфата се е обледила и от вътре даже и вече е без парно а оназ талига и след 10 часа е преди синъото и като запалиш си има парно а потна не съм я виждал

                              Гиги, не е коректно да сравняваш предкамерен дизел (3/5/725 тдс) с комън-рейл двигател.

                              Предкамерните дизели по принцип са са доста по-неефективни и поради това отделят много излишна топлина.

                              При идентична мощност и размери при БМВ 525 тдс посмъртно не можеш да свалиш разхода под 5 л/100 км, докато при 166 2.4 жтд това не е никакъв проблем.
                              Volvo XC90 D5 '06
                              Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                              Lancia Ypsilon 1.2 '00



                              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                              ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                                Гиги, не е коректно да сравняваш предкамерен дизел (3/5/725 тдс) с комън-рейл двигател.

                                Предкамерните дизели по принцип са са доста по-неефективни и поради това отделят много излишна топлина.

                                При идентична мощност и размери при БМВ 525 тдс посмъртно не можеш да свалиш разхода под 5 л/100 км, докато при 166 2.4 жтд това не е никакъв проблем.
                                Ванка н е е нужно да обясняваш на лаиците,нека си говорят,на мен не ми пречат.Аз съм доволен от загряването на мойта кола,1.9 ЖТДм,дори и при -15

                                П.С.Качете се на Брава 1.9 ТД и да видите тя как загрява

                                И едно въпросче към Проофа,системата работи сега през цялото време докато работи колата нали,замисли се занапред да го направяиш да спира след 70 гр. примерно,защото повярвай ми,алтернатора ти ще си замине бързо
                                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                                Comment

                                Working...
                                X