Известие

Collapse
No announcement yet.

Бавно ли ви загряват 1.9 JTDm моторите?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
    Ами аз тестовете ги направих.
    Доволен съм от резултата.
    Имах предвид идните дни - събота, неделя, понеделник... нали прогнозата е температурата да пада до минус 10, интересно ми е тогава за колко време ще сгрява
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD

    Comment


    • #62
      Ами като цяло нямам възможност всеки път да вадя лаптопа и да правя пълни тестове.
      Така че по мързеливият начин - със стрелката ( и неточният)
      Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
      ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

      Comment


      • #63
        pr_00f,къде и кога може да се видим?
        Искам само да погледна начина по които си свързал релетата и бушоните.
        Или ако ти е по-лесно направи няколко снимки на системата.Аз имам подгрев с три свещи и съм решил тези дни да го монтирам,но ме притеснява захващането на маркучите.От едната страна влиза в термостата но другата влиза в купето под някаква кора.И другият ми проблем е монтажа на релетата.В едната си част има датчик за температура,но къде да го вържа?
        Благодаря ти!
        sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

        Comment


        • #64
          @Linkestis
          Писал съм ти ЛС.

          @Мах Данни от днес.

          Околна температура -2 според климатроника, колата беше изгасена снощи в 18:45 , запалване в 8:20

          3 минути работа на място.

          Показания по стрелката на температурата:

          70С - след 9 минути изминати 4.7 км
          90С - след 13 минути и изминати 8.5 км.

          Парното беше пуснато на 20 С, духалки на стъклата , клапа за циркулация на въздуха -затворена.
          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
            @Linkestis
            Писал съм ти ЛС.

            @Мах Данни от днес.

            Околна температура -2 според климатроника, колата беше изгасена снощи в 18:45 , запалване в 8:20

            3 минути работа на място.

            Показания по стрелката на температурата:

            70С - след 9 минути изминати 4.7 км
            90С - след 13 минути и изминати 8.5 км.

            Парното беше пуснато на 20 С, духалки на стъклата , клапа за циркулация на въздуха -затворена.
            Отлично!
            Alfa Romeo 145 1.9 JTD

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
              Данни от днес - Сутринта

              Околна температура -2 според климатроника, колата беше изгасена снощи в 18:45 , запалване в 8:20

              3 минути работа на място.

              Показания по стрелката на температурата:

              70С - след 9 минути изминати 4.7 км
              90С - след 13 минути и изминати 8.5 км.

              Парното беше пуснато на 20 С, духалки на стъклата , клапа за циркулация на въздуха -затворена.

              Данни от днес вечерта. Колата е преседяла в подземният гараж от 9:00 до 18:00.
              Околна температура +7 С, на двигателя предполагам около +10. Температурата извън гаража -2 С.
              Точно колкото сутринта

              Паля и тръгвам.
              90 Градуса постигнах за 18 минути и изминати 13 км.

              Парното беше същото - пуснато на 20 С, духалки на стъклата , клапа за циркулация на въздуха -затворена.

              И 2-та теста са относително неточни, защото са по показанията на стрелката на температурата на таблото. Но пък са съм гледал един и същ уред, а дали реалната температура е била 82 или 87 не мисля че е от такова голямо значение.
              Имаме база за сравнение.

              Но определено се вижда разликата със и без подгрев.
              А и вечерта старта на мотора беше поне при 9 градуса по-висока температура.
              Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
              ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от r0sk0 Покажи съобщение
                Аз си реших проблема най-накрая.Сложих два картона един между двата радиатора и един пред радиатора на климатика изцяло я завих Запалвам ,работи 5 мин на място ,тръгвам и на първия светофар вече е над 50 градуса.Като дигне 95 градуса включва перките,термостата отваря и пада на 80.Много съм доволен -това е евтиният вариант
                Четох темата отгоре отгоре. Мислех си дали искам да се хващам да слагам и аз подгревни свещи на антифриза, ама зимата я преполовихме докато мисля...
                Средата на декември ходих по североизточните равнини на БГ (-12 си е тегаво, беше ми студено да изпуша цяла цигара навън, а за колата не искам да знам кво й е било). Мислех дали да не слагам некви картони/кори пред радиатора, ама ме хвана мързела.
                Най-евтиния вариант досега ми изглежда най-рационален (за мен), обаче с малко подобрения

                Идеята е за нещо като шлюзове на двете решетки долу и на...дупката...по средата на бронята - лятото отворени, зимата (ако е студено) затворени.

                Инженерната мисъл и техническите познания ги имам как да си го направя, ама ми липсва канал на който да кача колата. Тая кора ми бърка в здравето, ама с нея ми е по спокойно.
                I came, I saw, I ran away screaming

                Comment


                • #68
                  Колега, какво те топлят тия шлюзове като големия кръг на охлаждането още не е отворен?
                  Welcome to the real world

                  Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                  Comment


                  • #69
                    Москвича винаги е имал жалузи на радиатора
                    Истинската раута.
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #70
                      Добре де, колко по-бързо ще загрее комън рейл ако няма обдухване от маската при затворен голям кръг?

                      А за Лада и Москвич... да не отпочваме
                      Welcome to the real world

                      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                        Колега, какво те топлят тия шлюзове като големия кръг на охлаждането още не е отворен?

                        Не знам, не съм толкова навътре с топлотехниката и охладителните системи, ама...щом на ладите ги слагат, явно има ефект
                        I came, I saw, I ran away screaming

                        Comment


                        • #72
                          Не сравнявай технологиите от времето на дядо си с новите.
                          Не сравнявай бензинов и дизелов комън рейл двигател.
                          Не сравнявай кола правена за руската тайга и зима с такава правена за южна Европа.
                          Лада 2105 1200 куб. за 5 мин. на място вече духа яко топло от парното.
                          Толкова за Лада и Москвич
                          Колкото до Алфа...
                          С тия номера най-много да си прегрееш колата, ако нещо се случи с подобренията ти или ги забравиш напролет затворени.
                          Мисли за нещо полезно, подгрев (може и с реотани в купето) или печка

                          Едит - Уф, нищо общо нямат топлотехниката и охладителните системи, при затворен голям кръг и спрени вентилатори, на практика от маската обдухваш само корпуса на двигателя и то незначително, там имаш и радиатор и кулер и радиатор на климатика - които значително намалят въздушната струя към двигателя. Вече като се отвори големия кръг (82 градуса антифриз) тогава играе роля тая маска отпред дето искаш да я запушиш.
                          Last edited by morfius; d.m.y г., 00:27.
                          Welcome to the real world

                          Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                          Comment


                          • #73
                            Аз не съм с 1.9 с 1.3съм
                            но да си споделя и моя случай.

                            Пусна ли парното и мотора почва да изстива.
                            Изключа ли от скорост и ако парното е на 3 или 4 и стрелката почва да пада (а пък ако тъкмо е тръгнал да загрява мотора и стрелката почне да отлепва от най ниското положение и пусна парното на 4 и си я смъквам на долу)

                            Това не е така като карам. Но изключа ли от скорост става.
                            Колата е на няма и 5 000км
                            sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                            Comment


                            • #74
                              Тия 6/100 градско как мислиш се постигат, дали с хабене на топлина в околната среда
                              По-висок КПД означава, по-малко загуби ... включително и топлинни.
                              Welcome to the real world

                              Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                              Comment


                              • #75
                                На руските автомобили имаше желюзи на тия,дето ги правеха за Сибир.При здрав термостат,дори на дядо ви Москвича или ВАЗ-а няма проблем със загряването.На Москвичите им търбушеха термостатите,щото прегряваха лятото,за това зимата ги караха със сем си квиз "черджета",ма то Ганьо си е майстор.

                                Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                                Аз не съм с 1.9 с 1.3съм
                                но да си споделя и моя случай.

                                Пусна ли парното и мотора почва да изстива.
                                Изключа ли от скорост и ако парното е на 3 или 4 и стрелката почва да пада (а пък ако тъкмо е тръгнал да загрява мотора и стрелката почне да отлепва от най ниското положение и пусна парното на 4 и си я смъквам на долу)

                                Това не е така като карам. Но изключа ли от скорост става.
                                Колата е на няма и 5 000км
                                Колега,жертва си на принципа:Икономията е майка на мизерията.Тези мотори нямат толкова "паразитна" топлина като старите.
                                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X