Известие

Collapse
No announcement yet.

Зарядно напрежение от алтернатор?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от syscop Покажи съобщение
    Не точно. Индуктира се напрежение. Токът ще протече, когато някъде се затвори веригата.
    Мисълта ми е, че не е редно да се прекъсне възбудителната намотка при работещ генератор - не е ясно, какво ще се случи !
    Колега, зададе въпроса, като на ученици в 7-ми клас, в час по електротехника.
    Ако имаш впредвид нашите генератори, чети по-внимателно.
    Намотката на ротора, с която се занимаваме, е електромагнита и както и да се върти той, намотката си се върти с него.
    Следователно не говориме за индуктиране на ЕДН в нея. Бъркаш се с правотоковите динама.
    По-горе съм пояснил, че с транзисторната простотия окъсяваме тая намотка.
    Освен това, нещата ги решаваме ние и те стават, а не се случват!
    Ха наздраве!
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #32
      Съгласен, че окъсяването е решение, добро или лошо друг въпрос.
      На мен ми е малко късно да почвам
      AR 166 2.0 '98

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от syscop Покажи съобщение
        Съгласен, че окъсяването е решение, добро или лошо друг въпрос.
        На мен ми е малко късно да почвам
        Няма какво да почваш!!!
        Прекъсването за което говорят по-нагоре е с цел защита от пренапрежение...
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #34
          Да разбирам ли, че ако сменя 16-годишната си крушка на таблото, имам шанс да подобря работата на алтернатора? Дори и с малко? Или нищо не съм рабрал?
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
            Да разбирам ли, че ако сменя 16-годишната си крушка на таблото, имам шанс да подобря работата на алтернатора? Дори и с малко? Или нищо не съм рабрал?
            ДА, а най-лесния начин е като я смениш, паралелно на нея да вържеш още една 2вата и да я скриеш вътре в таблото. тя и без това свети само докато запалиш.
            точка

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              ДА, а най-лесния начин е като я смениш, паралелно на нея да вържеш още една 2вата и да я скриеш вътре в таблото. тя и без това свети само докато запалиш.
              Пет вата, бе Колев, или си признай колко беше съпротивлението!
              Last edited by Kuker; d.m.y г., 09:14.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #37
                А доколко температурата влияе на напрежението? Знам, че има корекция, но доколко? Щото през зимата при мен стои около 14,5 в началото и после сваля до 14,2. Сега в жегите сваля до 13,7-13,8 някъде. Дали е нормално?
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                  Пет вата, бе Колев, или си признай колко беше съпротивлението!
                  понеже крушките с тоя корпус са само 1,2вата и 2вата, давам 3 варианта
                  1-ви - паралелно на крушката се поставя още една и се скрива зад таблото
                  2-ри - паралелно на крушката се поставя резистор 100ома 5вата и се скрива зад таблото
                  3-ти - индикационната крушка се заменя със светодиод с токоограничаващо ресисторче и паралелно на тях се поставя резистор 56ома 5вата и се скрива зад таблото

                  при по-новите модели е направено по 3-ти вариант, да не каже някой че си измислям глупости
                  какво се печели от това - алтернатора тръгва веднага и индикацията гасне веднага. в някои случаи двигателя трябва да се изфорсира леко за да загасне лампата- това вече няма да се случва. по-добри напрежения което значи и по-дълъг живот за акумулатора. който иска да пробва, да си премери напреженията преди и след модификацията за да се види разликата.

                  Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                  А доколко температурата влияе на напрежението? Знам, че има корекция, но доколко? Щото през зимата при мен стои около 14,5 в началото и после сваля до 14,2. Сега в жегите сваля до 13,7-13,8 някъде. Дали е нормално?
                  температурата влияе и напреженията при теб са идеални. без товар на празен ход не трябва да пада под 13,7-13,8
                  точка

                  Comment


                  • #39
                    Ако може да питам по-знаещите:при 13.8 волта без консуматори и 13,6 при пускане на перките,има ли за какво да се притеснявам,и дали ако полирам колектора и четките ще се подобри ли малко положението?
                    alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
                    alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

                    Comment


                    • #40
                      Сега го виждам и за това сега ти отговарям.
                      Не пипай колектора и четките, ако не са съвсем умрели.
                      Тъмното оцветяване е нормално за колекторните пръстени.
                      Напрежението на динамото ти не е манияшко, но е в допустимите граници.
                      С една дума, не дърпай котарака за опашката!
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от badmadafaka
                        Да вдигна темата с едно въпросче...
                        Всичко тръгна от това, че забелязах случайно, че когато е пуснат мигача, бутона за аварийните едва забележимо примигва с мигача (колата е фиат Браво, при нея бутона на аварийните свети постоянно като е на контакт);
                        Отделно колата само понякога пали трудно (няма модел, топла, студена, всякак го прави)... Когато си пали нормално, пали от половин врътване на ключа, когато не иска да пали, стартера прави поне 3-4 врътки и то го чувам, че върти някак мудно (все едно, че се опитваш да запалиш колата на по-малко цилиндри)...
                        Закачах ФЕС да видя за грешка от някой датчик ама ЦЪ...
                        Реших и да измеря напрежението на акумулатора и то леееекичко ме притеснява: 13.8 волта при изгасена кола (на клемите) и над 15 волта (май беше 15.5 даже но не съм убеден) при работеща без никакви консуматори (пак на клемите)...

                        Нормални ли са тези напрежения и ако не са, дали може да има връзка с трудното палене понякога..?
                        Това,че примигва бутонът на аварийните,най-вероятно е от релето на мигачите.Някъде в него или на клемите му има лош контакт и затваря веригата с утечка през индикатора.
                        Проблемът с паленето ми мирише на стартер за ремонт - вероятно затяга и прави голяма консумация.
                        Алтернаторът ти определено презарежда.Нормално напрежение е 14 +/-0,2V.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • #42
                          сменяш ли крушки често. ако не, мери с друг уред.
                          точка

                          Comment


                          • #43
                            На една от колите ми нямаше добра маса между двигателя и купето,и имаше подобни на твоите симптоми.Смених въпросния кабел и се оправи,възможно да го прави и от износена втулка, тогава понякога върти трудно.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              На една от колите ми нямаше добра маса между двигателя и купето,и имаше подобни на твоите симптоми.Смених въпросния кабел и се оправи,възможно да го прави и от износена втулка, тогава понякога върти трудно.
                              Освен това, провери и за други маси по купето.
                              Определено уреда ти лъже.
                              Нормално зареден акумулатор има около 12,7 -12.6 волта.
                              Уреда може да те лъже и от изтощена батерия
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от badmadafaka
                                Проблема се оказа калпав мултицет
                                Мултицета е калпав и това е истина, ама не той е проблема
                                Какво стана!
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X