Така аз имам инсталиран уред за налягане на маслото от лада със датчик от лада.На студен мотор на 1000 оборота е 5 атм. на загрял мотор около 2.8 3 атм.По време на 38-40 градусовите жеги със климатик във града налягането ми е падало до 2 атм.Една добавка колата я карам със Yacco 15-50.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Какво трябва да е налягането на маслото?
Collapse
X
-
-
Шестака като загрее държи към 0.8 бара на обороти и към 3-4 бара при пържене във високите......знам че изглежда ниско, но всъщност не е......"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafakaНе е ниско за шестака или по принцип, щото е малко в разрез с това, което казва оем - определено си по 1.5 на празен ход и под 3.5 в обороти...
@BillyBoy`: яко 15W50 има 2 вида: Галакси и VX300 - ти с кое от двете си?156 2.4JTD 136+ PS
Comment
-
На 6-така има много дупки където да се завре маслотоDiscover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Налягането на маслото не е панацея и не трябва да се стига до обсолютизъм.
Над 0,5 в ниските и над 2 бара във високите при загрял мотор са си съвсем приемливи стойности.
Освен това не бъркайте налягане с количество масло преминало през валовете и лагерите.
Високото налягане при ниски обороти и ниска температура не е най-доброто нещо. Това говори за неподходящо масло.
Вместо да маже и охлажда лагерите, то просто през предпазния клапан се излива обратно в картера.
Кога е за смяна маслото!?
Хм!
Има много глупости писани по въпроса!
Всеки гледа да продава маслото и то да се харчи!
ЗА това и писаното на кутиите с масло е понякога в пъти по-малко от действителната.
Под строг лабораторен контрол, на всеки 2-3 хил. км. съм минавал спокойно със Селения райсинг по 50 000 км, без проблеми.
Най- достоверния критерий за износването на маслото е, че започне ли мотора да го лапа, значи е за смяна!
Давам примерни стойности, замерени от мене на 1.4 боксер.
Селения Голд -18-20 хил/км.
Селения 20К- 30-35 хил/км
Селения райсинг- 50 хил/км и нагоре.
Аджипт 10-50 40 хил/км.
При този пробег мотора започваше да гори маслото.
Не ангажирам никой с мнението ми!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafakaЗапочват противоречивите мнения... Добре ли е или зле да е високо налягането на студен мотор на празен ход последно..? И като казвате, че не е подйодящо какво точно означава това..?
Различните мотори имат различна хлабина в лагерите.
Тия с по-голямата изискват по-гъсто масло. Там и налягането е по-голямо.
Понеже говорим за ТС, тука хлабината е малка.
Следователно масло с по-нисък вискозитет- 5-40 до 10-40, а защо не и 0-40.
Високо налягане на празен год, говорим за над 5-6 бара, се получава при гъсто масло, стегнат мотор и стегнат възвратен клапан.
До тия стойности няма нищо притеснително.
Лошото е , когато ги минава. Това е предпоставка за разрушаване на помпата, но това е много рядко срещано явление и не си струва да се тревожим за него.
С една дума, щом не ти присветва лампата за маслото на ниски обороти, когато е загряла, просто си карай колата и не се измъчвай с глупости!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
На 0.5-0.7 лампата трябва да ти извади очите... на 2 бара във високите мотора ще тропа. В книгата пише 4.5бара/4000оборота
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениеНе ми се мисли какво налягане е държало маслото на Калояново ахахах след 6 поредни обиколки в рамките на 1:03 и колата нон стоп в критични на 2-ра и 3-та скорост
sigpicex
147Q2
300bhp/606nm
Gtb2260, fmic, ss exhaust, Eibach springs & anti-roll bars
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafakaНе е ниско за шестака или по принцип, щото е малко в разрез с това, което казва оем - определено си по 1.5 на празен ход и под 3.5 в обороти...
@BillyBoy`: яко 15W50 има 2 вида: Галакси и VX300 - ти с кое от двете си?.
АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162
Comment
-
Хмм...Интересно...Аз съм правил съпоставка масло 5в40 и 15в50 галакси5в40 като го сипваш е като олио, докато галаксито тече почти като мед
Смисъл бая е гъсто на стайна температура говоря...Тааа на мене това ще ми е последния път с 15в50 на ежедневката....Не, че нещо и е станало, но особено сега с идващата зима ще сложа 10в60 или 10в50
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafakaМежду другото не точно по темата, но това 15W50 "Галакси"-то на вид ми изглежда по-течно (рядко) от "Рейсинг"-а (10W60)... Дали е възможно..?"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениеХмм...Интересно...Аз съм правил съпоставка масло 5в40 и 15в50 галакси5в40 като го сипваш е като олио, докато галаксито тече почти като мед
Смисъл бая е гъсто на стайна температура говоря...Тааа на мене това ще ми е последния път с 15в50 на ежедневката....Не, че нещо и е станало, но особено сега с идващата зима ще сложа 10в60 или 10в50
Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92
България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!
Comment
-
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafakaНа една снимка на таблото на ферари "скудериа" видях, че там уреда за масло мери до 10 бара налягане...
Имаме 10, значи е за обхвата 3-6 бара!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
Comment