Известие

Collapse
No announcement yet.

Какво трябва да е налягането на маслото?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Така аз имам инсталиран уред за налягане на маслото от лада със датчик от лада.На студен мотор на 1000 оборота е 5 атм. на загрял мотор около 2.8 3 атм.По време на 38-40 градусовите жеги със климатик във града налягането ми е падало до 2 атм.Една добавка колата я карам със Yacco 15-50.
    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

    Comment


    • #17
      http://www.youtube.com/watch?v=pY6lgm5nOxw
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #18
        Шестака като загрее държи към 0.8 бара на обороти и към 3-4 бара при пържене във високите......знам че изглежда ниско, но всъщност не е......
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от badmadafaka
          Не е ниско за шестака или по принцип, щото е малко в разрез с това, което казва оем - определено си по 1.5 на празен ход и под 3.5 в обороти...
          @BillyBoy`: яко 15W50 има 2 вида: Галакси и VX300 - ти с кое от двете си?
          Е Галакси ще да е
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #20
            На 6-така има много дупки където да се завре маслото
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #21
              Налягането на маслото не е панацея и не трябва да се стига до обсолютизъм.
              Над 0,5 в ниските и над 2 бара във високите при загрял мотор са си съвсем приемливи стойности.
              Освен това не бъркайте налягане с количество масло преминало през валовете и лагерите.
              Високото налягане при ниски обороти и ниска температура не е най-доброто нещо. Това говори за неподходящо масло.
              Вместо да маже и охлажда лагерите, то просто през предпазния клапан се излива обратно в картера.
              Кога е за смяна маслото!?
              Хм!
              Има много глупости писани по въпроса!
              Всеки гледа да продава маслото и то да се харчи!
              ЗА това и писаното на кутиите с масло е понякога в пъти по-малко от действителната.
              Под строг лабораторен контрол, на всеки 2-3 хил. км. съм минавал спокойно със Селения райсинг по 50 000 км, без проблеми.
              Най- достоверния критерий за износването на маслото е, че започне ли мотора да го лапа, значи е за смяна!
              Давам примерни стойности, замерени от мене на 1.4 боксер.
              Селения Голд -18-20 хил/км.
              Селения 20К- 30-35 хил/км
              Селения райсинг- 50 хил/км и нагоре.
              Аджипт 10-50 40 хил/км.
              При този пробег мотора започваше да гори маслото.
              Не ангажирам никой с мнението ми!
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                Започват противоречивите мнения... Добре ли е или зле да е високо налягането на студен мотор на празен ход последно..? И като казвате, че не е подйодящо какво точно означава това..?
                Че е гъсто!
                Различните мотори имат различна хлабина в лагерите.
                Тия с по-голямата изискват по-гъсто масло. Там и налягането е по-голямо.
                Понеже говорим за ТС, тука хлабината е малка.
                Следователно масло с по-нисък вискозитет- 5-40 до 10-40, а защо не и 0-40.
                Високо налягане на празен год, говорим за над 5-6 бара, се получава при гъсто масло, стегнат мотор и стегнат възвратен клапан.
                До тия стойности няма нищо притеснително.
                Лошото е , когато ги минава. Това е предпоставка за разрушаване на помпата, но това е много рядко срещано явление и не си струва да се тревожим за него.
                С една дума, щом не ти присветва лампата за маслото на ниски обороти, когато е загряла, просто си карай колата и не се измъчвай с глупости!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #23
                  На 0.5-0.7 лампата трябва да ти извади очите... на 2 бара във високите мотора ще тропа. В книгата пише 4.5бара/4000оборота

                  Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                  Не ми се мисли какво налягане е държало маслото на Калояново ахахах след 6 поредни обиколки в рамките на 1:03 и колата нон стоп в критични на 2-ра и 3-та скорост
                  Няма какво да мислиш, щом не ти е светнала лампата, значи е ок. Моята след 51 обиколки на Калояново без охлаждане така и не светна... А преди това един-два пъти ме е спасявала, т.е. работает.
                  sigpicex
                  147Q2
                  300bhp/606nm
                  Gtb2260, fmic, ss exhaust, Eibach springs & anti-roll bars

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от badmadafaka
                    Не е ниско за шестака или по принцип, щото е малко в разрез с това, което казва оем - определено си по 1.5 на празен ход и под 3.5 в обороти...
                    @BillyBoy`: яко 15W50 има 2 вида: Галакси и VX300 - ти с кое от двете си?
                    VX300 15-50 момчета със него съм във момента.
                    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                    Comment


                    • #25
                      Хмм...Интересно...Аз съм правил съпоставка масло 5в40 и 15в50 галакси 5в40 като го сипваш е като олио, докато галаксито тече почти като мед Смисъл бая е гъсто на стайна температура говоря...Тааа на мене това ще ми е последния път с 15в50 на ежедневката....Не, че нещо и е станало, но особено сега с идващата зима ще сложа 10в60 или 10в50
                      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                      FIAT Coupe 16VT
                      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                      Comment


                      • #26
                        Аз мисля да пробвам за зимата VX1000 5W40!.Тогава ще пиша и какво налягане държи и със него.
                        Last edited by BillyBoy`; d.m.y г., 23:37.
                        АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от badmadafaka
                          Между другото не точно по темата, но това 15W50 "Галакси"-то на вид ми изглежда по-течно (рядко) от "Рейсинг"-а (10W60)... Дали е възможно..?
                          Мда, и на мен ми е правило впечатление тва, чак по едно време ме беше погнала параноята....
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                            Хмм...Интересно...Аз съм правил съпоставка масло 5в40 и 15в50 галакси 5в40 като го сипваш е като олио, докато галаксито тече почти като мед Смисъл бая е гъсто на стайна температура говоря...Тааа на мене това ще ми е последния път с 15в50 на ежедневката....Не, че нещо и е станало, но особено сега с идващата зима ще сложа 10в60 или 10в50
                            Колега, един въпрос в духа на темата - какво масло 10/50 мислиш да сипеш и от каде?
                            Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                            Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                            България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                            Comment


                            • #29
                              Е то това вече е на оборотна зависимост
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от badmadafaka
                                На една снимка на таблото на ферари "скудериа" видях, че там уреда за масло мери до 10 бара налягане...
                                Всеки уред мери най-точно във втората си третина!
                                Имаме 10, значи е за обхвата 3-6 бара!
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X