Известие

Collapse
No announcement yet.

Премахване на стабилизираща щанга!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз не че разбирам, ама...
    Втвърдяване* на задната стаб. щанга и/или омекотяване на предната води до презавиване. Някои дрифтаджий махат предната щанга с тази цел. За кола с предно е добре лека промяна в тази посока. Но чак премахване може да доведе до нежелани ефекти при мокра настилка например. И обратно твърда предна и/или мека задна води до недозавиване.
    Колите заводски имат що годе някакъв баланс и промените, следвайки горните принципи, могат да подобрят или влошат нещата.
    Като щангите са само една част от цялостния бланс на окачването.

    *по-дебела и/или по-натегната

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от pooh Покажи съобщение
      Аз не че разбирам, ама...
      Втвърдяване* на задната стаб. щанга и/или омекотяване на предната води до презавиване. Някои дрифтаджий махат предната щанга с тази цел. За кола с предно е добре лека промяна в тази посока. Но чак премахване може да доведе до нежелани ефекти при мокра настилка например. И обратно твърда предна и/или мека задна води до недозавиване.
      Колите заводски имат що годе някакъв баланс и промените, следвайки горните принципи, могат да подобрят или влошат нещата.
      Като щангите са само една част от цялостния бланс на окачването.

      *по-дебела и/или по-натегната
      Напротив. Разбираш, защото това което си написал е правилно. Обаче много малко хора могат да усетят разликата особено след като дълго време са карали с разбити тампони.

      Има хора които и разпънката на усещат
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #18
        Много уважавам пластмасовите биалети. По-енергопоглъщащи(щадящи) и по-леки, за съжаление се монтират само на някои коли.
        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        при теб ако втулките на биалетките са здрави, се сменят само тампоните. 4 еднакви тампона х1,50лв. важно е шайбите на биалетките на къде са обърнати!
        на 156 биалетките са със шарнири и са по 30-40лв бройката.
        25лв са Moog.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #19
          Много ми се ще да се включи Ферариста и тои да каже как е без тая щанга и то на писта...
          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
            Много ми се ще да се включи Ферариста и тои да каже как е без тая щанга и то на писта...
            Ама той няма мотор отпред
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Ама той няма мотор отпред
              Тои ще е човека които ще е пробвал според мен...
              Доколкото го познавам от темите му, държи всичко да е направено както трябва и е направил всякакви тестове по пистите... В тоя ред на мисли може да е "забравил" тая щанга в сервиза и да е карал без нея за някоя и друга проба (докато имаше двигател под предния капак)
              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

              Comment


              • #22
                Докато имаше двигател под предния капак, Феро караше с Айбах по-дебели предна и задна стаб.щанги

                За мен е пълна глупост да си махаш точно стабилизиращите щанги, било то предна или задна...На Фиата съм със значително по-дебела щанга от зад (22мм) от фабричната на 145/155 (16мм), което в проценти е 257% по-стегнато, а спрямо 19мм фабрична на фиат купе турбо - 80% Колата корено се промени и недозавиването намаля значително. За това пък на мокро все едно съм на задно - презавивам с лекота

                http://tunerzstore.com/black-images/...on%20chart.jpg

                На 147-цата също бях с по-дебели стаб. щанги. Това е един от най-добрите мод-ове, които може да направиш, с което да подобриш значително седенето на колата в завои.

                При нормално "бабешко" шофиране няма да усетиш нищо, но все пак гледам че засилваш с турбо 155-цата, не знаеш кога и в кой завой ще се наложи и ще се псуваш защо си си откачил щангата
                Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 18:00.
                Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                FIAT Coupe 16VT
                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                  Докато имаше двигател под предния капак, Феро караше с Айбах по-дебели предна и задна стаб.щанги

                  За мен е пълна глупост да си махаш точно стабилизиращите щанги, било то предна или задна...На Фиата съм със значително по-дебела щанга от зад (22мм) от фабричната на 145/155 (16мм), което в проценти е 257% по-стегнато, а спрямо 19мм фабрична на фиат купе турбо - 80% Колата корено се промени и недозавиването намаля значително. За това пък на мокро все едно съм на задно - презавивам с лекота

                  http://tunerzstore.com/black-images/...on%20chart.jpg
                  Aма сега май няма щанга,от както е без мотор
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                    Ферариста би казал наи-точно дали може и без нея при нормално клонящо към пенсионерско каране (аз разлика не хващам маи да има до тоя момент)...
                    Карам без предна и задна стабилзиращи щанги вече над година.....
                    Не мога да отрека че колата се накланя една идея повече......категорично мога да заявя че разлика в сцеплението няма.......да речем че стабилност и сцепление слагам под един знаменател.......
                    Друг ще каже "ама си окичил колата дето караш на писта със най - възможните дебели щанги"........Да така е, но е твърде много писане за да обяснявам каква е разликата между това какво трябва да даде една кола направена за писта, и друга за ежедневно каране.......Отделно е обстоятелството че без щанги окачването се товари по малко.......
                    Някой от вас дали знае например че стабилките се слагат най - вече за да се индуцира недозавиване при стоковите коли - все пак е винаги по добре да се удариш челно, отколкото странично......
                    Днес гледам на БМВ е39 задната стабилка....ми че Смарта на жената има по дебела такава ебаси......

                    П.П - това че една кола се накланя повече в един завой, не винаги значи че сцеплението намаля поради този факт.....
                    П.П.П - знам няколко човека дето инцидентно са покарали малко с разкачени стабилки, с уверението че в момента са с някакво подобрение по окачването - всички бяха много доволни.......след това пак покараха със закачени стабилки като им беше казано че им е махната въпросната.......мнението им беше тотално объркано.......човек като си внуши нещо и няма отърване......
                    Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 18:14.
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                      Карам без предна и задна стабилзиращи щанги вече над година.....
                      Не мога да отрека че колата се накланя една идея повече......категорично мога да заявя че разлика в сцеплението няма.......да речем че стабилност и сцепление слагам под един знаменател.......
                      Друг ще каже "ама си окичил колата дето караш на писта със най - възможните дебели щанги"........Да така е, но е твърде много писане за да обяснявам каква е разликата между това какво трябва да даде една кола направена за писта, и друга за ежедневно каране.......Отделно е обстоятелството че без щанги окачването се товари по малко.......
                      Някой от вас дали знае например че стабилките се слагат най - вече за да се индуцира недозавиване при стоковите коли - все пак е винаги по добре да се удариш челно, отколкото странично......
                      Днес гледам на БМВ е39 задната стабилка....ми че Смарта на жената има по дебела такава ебаси......
                      Значи да разбирам ли, че може да продължа да я карам така а чак когато имам време да си я върна обратно (защото аз така го разбирам).
                      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от pooh Покажи съобщение
                        Но чак премахване може да доведе до нежелани ефекти при мокра настилка например. И обратно твърда предна и/или мека задна води до недозавиване.
                        Стабилката се слага само за баланс между предна и задна ос - при последното Калояново понеже още тествах носачите отпред и нямах щанга там, само задната 24мм си стоеше - задницата се носеше......махнах и нея - колата взе да си опира огледалата по земята из завойте, но времената слязоха с 2 сек надолу......
                        Затова казах че не винаги по накланяща се кола има по слабо сцепление......

                        ---------- Post added at 18:22 ---------- Previous post was at 18:18 ----------

                        Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                        Значи да разбирам ли, че може да продължа да я карам така а чак когато имам време да си я върна обратно (защото аз така го разбирам).
                        Аз си казвам мнението и наблюденията, ти решаваш какво да правиш......принципно аз щанги на ежедневна 156 никога не бих карал повече......
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                          Стабилката се слага само за баланс между предна и задна ос - при последното Калояново понеже още тествах носачите отпред и нямах щанга там, само задната 24мм си стоеше - задницата се носеше......махнах и нея - колата взе да си опира огледалата по земята из завойте, но времената слязоха с 2 сек надолу......
                          Затова казах че не винаги по накланяща се кола има по слабо сцепление......

                          ---------- Post added at 18:22 ---------- Previous post was at 18:18 ----------


                          Аз си казвам мнението и наблюденията, ти решаваш какво да правиш......принципно аз щанги на ежедневна 156 никога не бих карал повече......
                          Изключително съм благодарен за тая информация!!!!
                          (правилното инфо от баш човека, няма какво да искам повече)
                          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                          Comment


                          • #28
                            И аз съм без предна стабилка на 156-цата
                            Let those Germans dream on about Alfa Romeo

                            Comment


                            • #29
                              Абе тва е малко от сорта да ви кажа, че с летните гуми аз лично усещам и карам колата по-добре на сняг от всички тук във форума (и реално наистина да е така), това значи ли че всички ще започнете да карате с летните гуми като е снежно?

                              Мимо, с махането на щангите какво целиш? 10кг по малко? 20лв спестени за биалетки? По-добра управляемост? 20 години си бяха там, сега какво ти пречат

                              Хайде при 156 може да се каже, че има някаква логика - скъпи тампони на стаб щангата, скъпи биалетки, тампоните скърцат и искат обслужване, мазане с морска, горска грес и др. подобни занимавки, но при типовото окачване нито, скърца, рядко тропа, и нещата струват две за лев...
                              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                              FIAT Coupe 16VT
                              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                              Comment


                              • #30
                                тука вече тотално се отказвам да пиша в тоя форум.
                                спортната кола искаш да е максимално хоризонтална в завоя за да се запази центъра на тежестта в средата на купето и окачването в ляво и в дясно да му действа еднаква сила. тоест да имаш сцепление от 2-те страни.
                                при ежедневна кола искаш компромис. хем да запазиш центъра на тежестта по в средата, но и до голяма степен да запазиш независимостта на окачването ляво-дясно защото то дава комфорта.
                                стабилизиращата щанга не натоварва окачването, а точно обратното - разтоварва страната която поема по-голяма сила. иначе джиповете и камионите нямаше да имат стабилизиращи щанги.
                                не е лошо зад практиката да има и малко теория. то иначе за какво са ти и спирачки отзад, амортисьори, диференциал и други подобни чаркове....
                                точка

                                Comment

                                Working...
                                X