Известие

Collapse
No announcement yet.

Избор на масло 10w60. Selenia vs The others

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
    На интересен ли се правиш или просто внимание не ти обръщат и си търсиш?
    Мисли логично вместо да се правиш, че знаеш всичко. Винаги карам с 10/40 и двигател не се е повреждал, според теб защо?
    Задавам конкретен въпрос и очаквам конкретен отговор. Не празни общи приказки. Щом смяташ, че разбираш трябва да нямаш проблем с отговора. Плюс това сменям масла на 15-20 000км обикновено
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 00:41.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
      Мисли логично вместо да се правиш, че знаеш всичко. Винаги карам с 10/40 и двигател не се е повреждал, според теб защо?
      Задавам конкретен въпрос и очаквам конкретен отговор. Не празни общи приказки. Щом смяташ, че разбираш трябва да нямаш проблем с отговора. Плюс това сменям масла на 15-20 000км обикновено
      От прочетените мнения, които си написал знам, че са ти ясни тези неща. Може да не съм се изразил правилно за "тънкото" масло, но съм сигурен, че си ме разбрал какво искам да кажа.
      Мога да дам пример с краве масло и зехтин, които затоплени са и двете в течно състояние, но при температура около нулата всички знаят как изглеждат и колко по трудно се разнася краве маслото по филията например
      С коментара ми за 5w50 имам предвид, че ще смазва двигателя по-добре от 10w60 при студен старт, но няма да има по-добри свойства при високи температури на маслото, когато караме по-динамично. Не съм от хората, които мислят, че знаят всичко, даже се кефя да научавам нови неща.
      П.с. сподели твоето логично обяснение...
      Last edited by italfen; d.m.y г., 09:00.
      Now: 156 2.5 V6 24V
      Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

      Comment


      • И все пак нека си припомним, че Ферариста каза, че е минал 400 000 хиляди километра с 2 спарка с 5w40. За мен това приключва всякакъв вид спор и разяснения. А ако е 5w50 ще е хептен по-добре.
        Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
        Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
        Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

        Comment


        • А защо да е по добре 5 /50 от 5/40.
          Това специално за 1.6 тс ли е?
          Какво е по различното?

          Питам щото скоро сипах 5/ 40 суноко, да не съм се прекара и да не прецакам мотора.
          За 1.9 мжтд питам

          Comment


          • Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
            От прочетените мнения, които си написал знам, че са ти ясни тези неща. Може да не съм се изразил правилно за "тънкото" масло, но съм сигурен, че си ме разбрал какво искам да кажа.
            Мога да дам пример с краве масло и зехтин, които затоплени са и двете в течно състояние, но при температура около нулата всички знаят как изглеждат и колко по трудно се разнася краве маслото по филията например
            С коментара ми за 5w50 имам предвид, че ще смазва двигателя по-добре от 10w60 при студен старт, но няма да има по-добри свойства при високи температури на маслото, когато караме по-динамично. Не съм от хората, които мислят, че знаят всичко, даже се кефя да научавам нови неща.
            П.с. сподели твоето логично обяснение...
            Да де, това питам как карам със зехтин и краве масло и двигателите не се повреждат стотици хиляди километри, мислех че знаеш и ще може да отговориш, но съм се объркал явно. Не знаеш, но пък твърдиш, че е вредно.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              Да де, това питам как карам със зехтин и краве масло и двигателите не се повреждат стотици хиляди километри, мислех че знаеш и ще може да отговориш, но съм се объркал явно. Не знаеш, но пък твърдиш, че е вредно.
              Когато вземеш 2 еднакви и нови автомобила, единият го караш със зехтин а другия - с краве масло и установиш, кой какъв пробег е направил преди да се счупи, ще можеш да направиш и смислено обоснован извод затова, кое от двете е по-доброто средство.

              Дори и това не е показателно, защото може единият мотор да се е счупил по съвсем друга причина.

              Поради това вместо с 2 е по-правилно да направиш експеримента с 200 автомобила.

              И тъй като не си направил нито едното а още по-малко - другото, всички теории и изводи по въпроса не са нищо повече от разтягане на локуми.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Когато вземеш 2 еднакви и нови автомобила, единият го караш със зехтин а другия - с краве масло и установиш, кой какъв пробег е направил преди да се счупи, ще можеш да направиш и смислено обоснован извод затова, кое от двете е по-доброто средство.

                Дори и това не е показателно, защото може единият мотор да се е счупил по съвсем друга причина.

                Поради това вместо с 2 е по-правилно да направиш експеримента с 200 автомобила.

                И тъй като не си направил нито едното а още по-малко - другото, всички теории и изводи по въпроса не са нищо повече от разтягане на локуми.
                Същото важи и за тези които припадат по маслата предназначени за северния полюс. Въпроса ми е защо не се чупят, според ''специалистите'' по масла тук карайки с такова масло и сменяйки на 20 000 км трябва да правя основен ремонт всеки месец. За 100 000 км сменям масло около 6 пъти средно, реализирам икономии на труд и материали без никакви последствия. Е и защо не се чупят двигателите, конкретни отговори, без общи приказки.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • Технологиите еволюират. Било е време в което никой не е бил чувал за синтетични масла, но ето че днес всички сме се убедили в техните предимства и без да сме правили собственоръчно експеримента с онези 200 коли.
                  Просто се доверяваме на чужд опит и правейки това, не грешим. Същото е и с маслата с малък вискозитет при ниски температури. Очевидно те не са плод само на търговски трикове. Т.е - следва пак да им се доверим. Едва ли ще сгрешим, защото е много по-вероятно един мотор да се потроши заради масло с прекалено висок вискозитет, отколкото заради такова с нормален.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:47.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Технологиите еволюират. Било е време в което никой не е бил чувал за синтетични масла, но ето че днес всички сме се убедили в техните предимства и без да сме правили собственоръчно експеримента с онези 200 коли.
                    Просто се доверяваме на чужд опит и правейки това, не грешим. Същото е и с маслата с малък вискозитет при ниски температури. Очевидно те не са плод само на търговски трикове. Т.е - следва пак да им се доверим. Едва ли ще сгрешим, защото е много по-вероятно един мотор да се потроши заради масло с прекалено висок вискозитет, отколкото заради такова с нормален.
                    Когато имаш постоянно липса на налягане от рядкото масло е много по вероятно да ти гръмне двигателя от колкото когато караш с по-гъсто. Нали? Особено стар износен двигател с големи хлабини в лагерите, нали? Каквито са повечето карани тук, нали?
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • Добре де пак не разбрах, зимата 0 на 30 а лятото с Нигрол, така ли?
                      Или да пукам 5 на 40 ама от варел?

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        Когато имаш постоянно липса на налягане от рядкото масло е много по вероятно да ти гръмне двигателя от колкото когато караш с по-гъсто. Нали? Особено стар износен двигател с големи хлабини в лагерите, нали? Каквито са повечето карани тук, нали?
                        И защо да имам липса на налягане? Дискутираме ниския температурен индекс. Високият си е същия.

                        Защо да очаквам че с 10W60 при загрял мотор ще имам нормално налягане а с 5W60 то ще е по-ниско?


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          И защо да имам липса на налягане? Дискутираме ниския температурен индекс. Високият си е същия.

                          Защо да очаквам че с 10W60 при загрял мотор ще имам нормално налягане а с 5W60 то ще е по-ниско?
                          Налягане може да липсва и по други причини, маслената помпа също се износва и не прави добро налягане с рядкото масло, маслото се разрежда допълнително от навлизането на горивна смес в картера при сгъстяването и.
                          Всичко това влошава мазането и после- защо ми гръмна двигателя като карах със супер скъпо масло 5/30 например
                          Карането на стари двигатели с редки масла не носи големи предимства.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            Налягане може да липсва и по други причини, маслената помпа също се износва и не прави добро налягане с рядкото масло, маслото се разрежда допълнително от навлизането на горивна смес в картера при сгъстяването и.
                            Всичко това влошава мазането и после- защо ми гръмна двигателя като карах със супер скъпо масло 5/30 например
                            Карането на стари двигатели с редки масла не носи големи предимства.
                            Пак изместваш фокуса на дискусията в ненужната посока.

                            Въпросът е:

                            Защо считаш, че 5WX масло е по-лошо от 10WX ?


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Нищо не измествам, вникнете в написаното и си правете сами изводи, нали сте всички с претенции. Лесно е, трябва само да се помисли. Рядко масло при студен двигател, рядкото масло се стича лесно, няма го по частите за които е важно, големи хлабини в лагерите, износената помпа прави лошо налягане когато двигателя е студен, колко време има лошо мазане докато загрее- доста и какво става- палиш сутрин караш малко и бум, двигателя блокира , може да гръмне и докато си го подгряваш на място, после като загрее много важно колко е.
                              При нов двигател със заводските допуски, разбира се всичко това няма да е проблем.
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 14:49.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                                Нищо не измествам, вникнете в написаното и си правете сами изводи, нали сте всички с претенции. Лесно е, трябва само да се помисли. Рядко масло при студен двигател, рядкото масло се стича лесно, няма го по частите за които е важно, големи хлабини в лагерите, износената помпа прави лошо налягане когато двигателя е студен, колко време има лошо мазане докато загрее- доста и какво става- палиш сутрин караш малко и бум, двигателя блокира , може да гръмне и докато си го подгряваш на място, после като загрее много важно колко е.
                                При нов двигател със заводските допуски, разбира се всичко това няма да е проблем.
                                За какво рядко масло при 0 или -10 гр говориш? И тук въпросът не е дали е рядко а дали не е прекалено гъсто!


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X