Известие

Collapse
No announcement yet.

Избор на масло 10w60. Selenia vs The others

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • От Оксфорд също пишат глупости:

    Definition of cold start in English:

    An act of starting an engine or other machine at the ambient temperature.


    https://en.oxforddictionaries.com/definition/cold_start


    Но да оставим лингвистичните понятия на лингвистите и да се върнем на по-интересната за нас техническа дискусия относно ниския температурен индекс на моротните масла.

    Ето малко данни тук:

    http://www.viscopedia.com/viscosity-...es/engine-oil/

    Ако погледнем 2 от маслата - 15W40 и 10W40, ще забележим следното:

    И двете масла имат приблизително еднакъв динамичен вискозитет при работната температура на мотора (90 гр) и той е около 15 mPa.s.

    Т.е - това е и техният работен вискозитет.

    Ситуацията при 0 гр. :

    15W40: 1328

    10W40: 735

    което означава, че първото е приблизително 2 пъти по-гъсто от второто при ниска температура.

    Изводите всеки може да си направи.

    Лично аз имам не-повече от 10 старта годишно при минусови температури. Поради това не мисля, че изпадам в голяма грешка, като ползвам 10W60. Ако правех 100 такива старта, със сигурност щях да се замисля за масло с по-малък или нулев първи индекс.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:52.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • От Оксфорд не са написали глупости, има се предвид старт при температура на двигателя, равна на тази на околната среда. Но много се отплеснахме от темата. Аз не мога да си обясня каква е тази дискусия, че толкова постове ѝ посветихме? Повечето караме коли на по 15+ години, големо важно, че щял да блокира мотора. На мен на 2.0ТС-ката като ми блокира мотора извадих 2000 лв. и си купих "нова", същата. После и сложиха окачването от старата и толкова. Когато започна да карам Джулия (прогнозен период 2030-2032 г.) или Стелвио, тогава ще го мисля.
      Но все пак има остатъци от закостенялото комунистическо мислене - навиване на дюзи на японски запалки TOKAI, пълнене на патрони за сифон, сменяване на камъчета на запалка и т.н. Колеги, не го мислете, не карате Ролс-Ройс, а "смъртник", на който всеки ден може да му изпълнят присъдата.
      Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
      Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
      Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
      Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

      Comment


      • Всеки има право на избор с какво да кара, аз съм сметнал за добре, че с 5w50 ще му е по-добре на мотора, а и цената на маслото е същата като на 10w40. При положение, че покрива спецификациите на производителя, а именно: ACEA A1 и API SL не виждам какъв е проблема.
        Now: 156 2.5 V6 24V
        Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

        Comment


        • И дано да е 5w50 а не някой рециклаж.
          По важния момент е да си намерите някой читав сервиз който да зарежда масло на варели, така няма шанс да пазарувате в интернет продукцията на Бай Пешо ПВЦ шприца ЕООД.

          И още нещо вместо всеки път са си купувате 10 w60 за по 100 лв. дайте 100 лв и си сменете черупките. За два часа е в общи линии.

          Comment


          • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
            Пълно е с твърдоглавци в този форум. Всяко палене на двигателя се нарича студен старт, поне това запомни.
            А примерно на мен на пътуване ми се случва да имам да кажем около 100-на старта на двигателя. Какво масло би било удачно да сложа?
            Last edited by BO; d.m.y г., 09:59.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • Първоначално публикувано от S_BANKOV Покажи съобщение
              И дано да е 5w50 а не някой рециклаж.
              По важния момент е да си намерите някой читав сервиз който да зарежда масло на варели, така няма шанс да пазарувате в интернет продукцията на Бай Пешо ПВЦ шприца ЕООД.

              И още нещо вместо всеки път са си купувате 10 w60 за по 100 лв. дайте 100 лв и си сменете черупките. За два часа е в общи линии.
              Лично аз си го купувам от амазон на цена 26 паунда, като е с безплатна доставка във Великобритания. След като го поръчам и изпратят в офиса на спедитора посредник в Лондон, доставката е 12-13лв до България.
              Линк на маслото тук
              Линк на спедитора тук

              Можеш да видиш ревютата и коментарите от хора които са си поръчвали това масло.
              Now: 156 2.5 V6 24V
              Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

              Comment


              • Да ясно ми е, същото масло за 70лв. го има и в ойлгруп.
                Не оспорвам качествата или автентичността на маслото което си купил.
                Казвам че маслото от варел хем е по евтино хем никой не му се занимава да го фалшифицира.

                пп http://www.bg.commaoil.com/products/results/91008287
                ето какво казва comma за твоя автомобил
                Last edited by S_BANKOV; d.m.y г., 11:52.

                Comment


                • Първоначално публикувано от S_BANKOV Покажи съобщение
                  Да ясно ми е, същото масло за 70лв. го има и в ойлгруп.
                  Не оспорвам качествата или автентичността на маслото което си купил.
                  Казвам че маслото от варел хем е по евтино хем никой не му се занимава да го фалшифицира.

                  пп http://www.bg.commaoil.com/products/results/91008287
                  ето какво казва comma за твоя автомобил
                  Ама какво говориш ти, това е смес на маргарин зехтин и олио и 20 000 км не става, сега ще видиш какво ще ти кажат знаят повече от производителите трябва да се смена на 8000 км, какво знаеш ти.

                  ---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:39 ----------

                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  От Оксфорд също пишат глупости:

                  Definition of cold start in English:

                  An act of starting an engine or other machine at the ambient temperature.


                  https://en.oxforddictionaries.com/definition/cold_start


                  Но да оставим лингвистичните понятия на лингвистите и да се върнем на по-интересната за нас техническа дискусия относно ниския температурен индекс на моротните масла.

                  Ето малко данни тук:

                  http://www.viscopedia.com/viscosity-...es/engine-oil/

                  Ако погледнем 2 от маслата - 15W40 и 10W40, ще забележим следното:

                  И двете масла имат приблизително еднакъв динамичен вискозитет при работната температура на мотора (90 гр) и той е около 15 mPa.s.

                  Т.е - това е и техният работен вискозитет.

                  Ситуацията при 0 гр. :

                  15W40: 1328

                  10W40: 735

                  което означава, че първото е приблизително 2 пъти по-гъсто от второто при ниска температура.

                  Изводите всеки може да си направи.

                  Лично аз имам не-повече от 10 старта годишно при минусови температури. Поради това не мисля, че изпадам в голяма грешка, като ползвам 10W60. Ако правех 100 такива старта, със сигурност щях да се замисля за масло с по-малък или нулев първи индекс.
                  Това за Оксфорд е изключително несериозно, нали не мислиш, че речниците ги пишат машинни инженери и Кембридж да изкараш все тая. Приеми, че като машинен инженер знам по- добре от всички вас кое как се казва и какво е.

                  ---------- Post added at 12:45 ---------- Previous post was at 12:42 ----------

                  Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                  А примерно на мен на пътуване ми се случва да имам да кажем около 100-на старта на двигателя. Какво масло би било удачно да сложа?
                  На твое място бих си носил резервен стартер в багажника и въобще не бих гасил двигателя, не разбрах дали става дума за японския електрокар който караш или за нормална кола.
                  Това е от мен повече няма да ви отговарям, през оная работа ми е за какво си давате парите и какви са ви вижданията
                  Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:49.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • Един много умен човек някога е казал:

                    "Аз знам, че нищо не знам"

                    Ама това е било преди да се появят "машинните инженери"



                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Един много умен човек някога е казал:

                      "Аз знам, че нищо не знам"

                      Ама това е било преди да се появят "машинните инженери"

                      Наистина не знаете, обаче упорствате, търсите информация в интернет, обаче такава специализирана липсва, ако нямате специализирана литература не може да се информирате адекватно. И освен да станете смешни с глупаво упорство друго не постигате. Колкото и да пишете.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        .....И освен да станете смешни с глупаво упорство друго не постигате. ....
                        Колко точно казано


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Колко точно казано
                          Явно държиш да напиш винаги нещо след мен, без значение какво, ето сега ти давам възможност отново, напиши нещо след мен, за да си доволен, аз съм великодушен освен всичко друго.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            Явно държиш да напиш винаги нещо след мен, без значение какво, ето сега ти давам възможност отново, напиши нещо след мен, за да си доволен, аз съм великодушен освен всичко друго.
                            Ами ти каза, че няма да отговаряш повече. Не аз. Помниш ли? Няколко поста по-напред:


                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            Това е от мен повече няма да ви отговарям, през оная работа ми е за какво си давате парите и какви са ви вижданията


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Ами ти каза, че няма да отговаряш повече. Не аз. Помниш ли? Няколко поста по-напред:
                              Всяко правило има изключения, направих такова специално за теб, съжалявам че пак пиша след теб, кажи нещо да си последен и да приключваме
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • До колегата Italfen, свържи се с мен като дойде време за смяна и ще ти направя хубава оферта.

                                Що се отнася до студения старт с 10w60 - нямам наблюдения мотора да се мъчи, да работи по-твърдо или нещо от сорта. Проблеми с вариатора също нямам. Хубавият маслен филтър е не по-малко важен от хубавото масло, от мен да знаете.
                                www.t-auto.bg

                                Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

                                Comment

                                Working...
                                X