Известие

Collapse
No announcement yet.

Избор на масло 10w60. Selenia vs The others

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • На едно рено с тотал такива ръчки му раздавах, че свят да ти се завие. Душицата му взех и не се предаде.
    Не знам що "не се брои за масло" и с какво селенията е нещо повече от него? Имаш ли някакви аргументи?

    Един приятел пък кара спарк със кастрол 10в40 от над 10 години вече. По 50 лева пускат 5 литрова туба в метро от време на време. И той яко дава газ и още не е е родил спарка.

    Такива американски изгъзици за по 150 лева нямат смисъл. Тя и без това 1/2 от цената сигурно отива за мито и транспорт от америка...
    Last edited by dhtj; d.m.y г., 22:49.
    156 2.0TS

    Comment


    • Маслата не са само течности с определен вискозитет. Основното, което отличава скъпите от евтините масла са добавките с най-различно предназначение, понижаващи триенето, отлагащи износоустойчив филм, и пр.

      Преди години присъствах на една демонстрация. Представиха 2 жигулки, като обявиха, че едната е карана с обикновено минерално масло а другата с някакво, не помня вече какво. Източиха маслата на двете и ги подкараха. Първата роди след по-малко от 200 м. Втората мина над километър.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
        Всичко е субективно. Зависи колко пари му се дават на човек и съответно колко може да си позволи да даде, зависи какви са ти очакванията от колата и начинът, по който я караш и т.н. и т.н.

        За евентуалните повреди от некачествено масло не бих се наел да говоря, защото пак е комплексно.

        Само знам, че с никое от маслата на европейските производители при висок температурен режим на двигателя и висока околна температура, не може да се очаква подобаващо мазане. Така се оказа, и за това си има причини - обективни. Другото е маркетинг, реклама, пестене на пари (абсолютно оправдано) и така..

        п.С: Аз боксера го ръчкам яко и за 30-40-50 лв. повече от смяна до смяна (Тотал 5 л. за 35 лв. не го броиме за масло, сравнявам със Селения 20к) не ми е проблем да си позволя нещо по-качествено, на което да разчитам за по-добро мазане, защото е необходимо при такова каране и това е ясно на всеки...а при леко каране до 2000 оборота сигурно и м10д върши работа..
        Боби, карал съм със Селения Голд, Селения 20К, Райсинг 10-60 и нито едно от тях не ми се е видяло по-добро от останалите. Без 20К съм ги карал през лятото до Ван. Това са 2300 км. зад Диярбакър. Голда издържа, а Райсинга се осра. Слагах Мотул, Тутела и всякакви други прехвалени, но до 2-3 000 км ги изхвърлях.
        Започнах да използувам Ени 10-40 и за 10 000 км почти не доливам. Тези, които ме познават знаят, че съвсем не галя Алфата.
        Ето и нещо интересно:
        Фиата е с мотор на Пежо, но кой знае защо и на него му препоръчват Селения Голд или Ени (Аджипт) 10-40.
        И двете ги "руча" като горчива краставица.
        Накрая ми писна и взех от Кауфланд едно на прИмоция 6 литра за 35 лева и чудото стана.
        Това масло лепна като песница на Око!
        Няма лоши масла, а използувани не по предназначението им.
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • Сега като прочетох отново, ми става още по-смешно тая препоръка на амсоил 5в30 за 2.4жтд.

          Първо, защото 2.4жтд 10в по спецификации се кара с 10в40 или 5в40 !

          И второ, защото както каза ecotronic, различните масла имат различни видове добавки. И повечето европейски 5в40 масла са предвидени да работят с дизели - имат повече почистващи добавки, които да "събират" саждите.
          А американските масла са мислени само за бензини.
          156 2.0TS

          Comment


          • Няма такъв момент бъркаш се много яко.Американците карат и доста яки дизели.Най-простото и елементарно е да влезнеш във youtuba и да се информираш.А тоя AmsOiL е на светлинни години от тия неща дето ти препоръчват.
            Last edited by BillyBoy`; d.m.y г., 00:42.
            АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

            Comment


            • Сякаш на аутодатата и вярвам повече отколкото на теб



              5в30 на дизел се сипва само на такива произведени след 2006 и то ако имат ДПФ.
              На старите дизели - 5в40.
              156 2.0TS

              Comment


              • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                Боби, карал съм със Селения Голд, Селения 20К, Райсинг 10-60 и нито едно от тях не ми се е видяло по-добро от останалите. Без 20К съм ги карал през лятото до Ван. Това са 2300 км. зад Диярбакър. Голда издържа, а Райсинга се осра. Слагах Мотул, Тутела и всякакви други прехвалени, но до 2-3 000 км ги изхвърлях.
                Започнах да използувам Ени 10-40 и за 10 000 км почти не доливам. Тези, които ме познават знаят, че съвсем не галя Алфата.
                Ето и нещо интересно:
                Фиата е с мотор на Пежо, но кой знае защо и на него му препоръчват Селения Голд или Ени (Аджипт) 10-40.
                И двете ги "руча" като горчива краставица.
                Накрая ми писна и взех от Кауфланд едно на прИмоция 6 литра за 35 лева и чудото стана.
                Това масло лепна като песница на Око!
                Няма лоши масла, а използувани не по предназначението им.
                Всеки има различен опит и наблюдения и всеки е прав до някаква степен.

                Аз единствено търся подобаващо мазане за високи температурни режими, което американските масла по-добре могат да осигурят от европейските. Не ми е проблем да отделя повече пари от бюджета си за колата за тази цел.

                Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                На едно рено с тотал такива ръчки му раздавах, че свят да ти се завие. Душицата му взех и не се предаде.
                Не знам що "не се брои за масло" и с какво селенията е нещо повече от него? Имаш ли някакви аргументи?

                Един приятел пък кара спарк със кастрол 10в40 от над 10 години вече. По 50 лева пускат 5 литрова туба в метро от време на време. И той яко дава газ и още не е е родил спарка.

                Такива американски изгъзици за по 150 лева нямат смисъл. Тя и без това 1/2 от цената сигурно отива за мито и транспорт от америка...
                А за колко "изтропали" спаркове сме чували/виждали? Задръстено е с такива обяви. Щяха ли да изтропат ако се караха с нормално масло при "рацерски" условия? За нормално каране пак казвам е различно..

                И сега може да изкочат колеги и да кажат "ама аз давам газ на спарка и го карам с еди кво си, еди си колко километра, що не изтропа?" и аз ще отворя раздел 156 или ГТВ примерно и ще чета неволите на други колеги. (тука въобще не намесвам въпроса за надежността на ТС, аз самия си търсех ГТВ с такъв мотор и продължавам да си търся, щото шестаци добри почти няма..)

                п.С: А относно вискозитета, който препоръчах на колегата - оказа се че вискозитета на маслото далеч не е единствената най-важна характеристика, особено когато вложените базови масла са клас по-нисък от 4..и тука не говорим за това какво препоръчва производителя, защото производителя си прави маркетинг..
                Last edited by bobi1997; d.m.y г., 09:32.
                Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                Comment


                • Не е баш така. Маслата на Yacco са с естери и PAO. Тях трудно ще ги препържиш. Мотул 10w60 и 5w50 също са страхотни масла. Кастрол, Мобил и т.н също стават и се слагат на много по-мощни двигатели от TS и боксерите на Алфа.
                  Дори Total 10w50 пак ще ти върши работа, стига да е истински, а не гаражна пикня. Маслото е според това как караш и ползваш колата. Всичко останало маркетинг и залъгалка за баламурници.

                  Comment


                  • На туинспарка и на екотека не са им виновни маслата
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Ghostface86 Покажи съобщение
                      Не е баш така. Маслата на Yacco са с естери и PAO. Тях трудно ще ги препържиш. Мотул 10w60 и 5w50 също са страхотни масла. Кастрол, Мобил и т.н също стават и се слагат на много по-мощни двигатели от TS и боксерите на Алфа.
                      Дори Total 10w50 пак ще ти върши работа, стига да е истински, а не гаражна пикня. Маслото е според това как караш и ползваш колата. Всичко останало маркетинг и залъгалка за баламурници.
                      Така е, а съвсем отделен въпрос е обаче базовия клас суровина. Защото и в Приста Супер бензин има естери, ама като базата е клас 3 и не след много нагрявания и изстивания свойствата им значително намаляват. За това и за оптимално мазане е хубаво базата да е над 4, а американските масла обикновено са и 5.

                      Разбира се това, което казвам не е нужно да се приема. Аз самият не съм изследвал масла и не мога да твърдя за тези неща на 100%. Но просто ми звучи логично и го приемам за вероятна истина. Друг е въпросът, че тези неща (съдържание на маслото и т.н.) за обикновения потребител често не представляват интерес и съответно ги няма навсякъде, а трябва специално да се поинтересува човек. Но след известно ровене по технически документации, data sheet-ове и т.н. всеки може сам за себе си да види, че голяма част от европейските производители не посочват базовия клас масла, което не е логично ако ползваха класове няколко пъти по-скъпи от ширпотребата. Отделно за някой си е доказано, че са база 3, в това число и Тотал..

                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      На туинспарка и на екотека не са им виновни маслата
                      Не знам колега, не съм толкова запознат из основи с тези мотори, но това го казах на база на чистата статистика..
                      Last edited by bobi1997; d.m.y г., 11:04.
                      Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                      Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                      Comment


                      • И ти си прав. Но за това си има интервал на смяна на маслото. И по километри и по време. Защото и най хипер дипер якото клас 5 масло, старее с времето.
                        Слагаш по-нормално масло, сменяш го на 8-10 хил. Слагаш някое по-модерно, там вече се говори за 12-15 хил. И тия километри пак са относителни. Зимата при често палене и минаване на 5-6 километра, маслото се скапва много бързо. Както и честото и продължително натоварване, на високи температури. Дори и хипер яко клас 5, ще се натрупат разни отлагания и мизерии. Тогава това масло трябва да го смениш, преди да си навъртял километрите. То и в ръководството на колата, си го пише.

                        Should prevailing use of the car be under
                        one of the following specially heavy conditions:
                        – trailer or caravan towing
                        – dusty roads
                        – short distances (less than 7-8 km) repeated
                        and with external temperatures below
                        zero
                        – frequently idling engines or long distance
                        low speed driving (e.g. taxis or door-to-door
                        deliveries) or in case of a long term inactivity.

                        Comment


                        • И това е така да. Но проблемът е там, че все повече хора забелязват и се оплакват, че дори след пробег от 2-3 хил. км маслото вече не е такова, каквото би трябвало да бъде. И това от реномирани марки, вкл. и прехваления Мотул. С всяка измината хилядарка след това, особено в жега, износването на компонентите на мотора е по-ускорено от нормалното. Но в това няма нищо изненадващо, след като дори и в Мотула има хидрокрек, просто в по-малък процент, и просто по-голям процент естери. Така че всичките тези дилеми се решават с масла от типа на AMSOil, RedLine и още 1-2 марки.

                          Но тук е момента да подчертая, че не говоря за хора, които си ползват колите само и единствено да им вършат работа и ги карат по нормален начин. Иначе това, което си написал е напълно валидно за нормална и близка до нормалната употреба. Аз обаче търся перфекционизъм относно някои неща по колата, и мазането на ДВГ е едно от тях. Не държа толкова на външния вид примерно, че била жулната, одраскана или с паднал лак.

                          И накрая след всичко пак опираме и до финансовия фактор, който не е никак маловажен. Така че всеки може да си прецени за себе си според финанси, употреба на колата и други фактори, какво масло да сипва. Аз за себе си намерих най-доброто решение..
                          Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                          Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
                            И това е така да. Но проблемът е там, че все повече хора забелязват и се оплакват, че дори след пробег от 2-3 хил. км маслото вече не е такова, каквото би трябвало да бъде.....
                            В какво по-конкретно се изразяват въпросните констатации?


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Основната причина е, че е пълно с ментаци или са слагали някакво измислени марки. Другата е, че много малко хора прочистват системата, преди да налеят ново масло. А колкото и качествени масла да слагаш, в системата винаги се получават отлагания. Именно поради карането на къси разстояния, студено време и т.н И после маслото става черно. Това че маслото е хидрокрек, по синтетична технология, или каквото е там не го прави лошо масло. Важното е да е оригинал. Просто ще имаш по-честа смяна и няма да караш с него по 15 хил километра. Тия 15 хиляди, са при нормална експлоатация. Просто трябва да се съобразява човек, с доста неща.
                              На теб щом ти отговаря на изискванията това масло, го ползвай. Но и ти ще трябва да го сменяш след зимата или ако цяло лято си го пържил. Дори и да не си направил километрите. Както сам каза, тук от значение е финансите. Ако два пъти в годината можеш да слагаш по 150 лв на смяна, няма проблем.
                              Аз винаги към Март месец, сменям маслото. Без значение какво е като марка и че не съм навъртял километрите, защото зимата му се еб@ва мамата.

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                В какво по-конкретно се изразяват въпросните констатации?
                                Изразяват се в забелязана осезателна промяна на консистенцията към по-рядка, дори при нормални околни и на маслото температури (около 15-20 гр.). На жаргон казано маслото става на "водичка" след малко повече юнашко каране.

                                Първоначално публикувано от Ghostface86 Покажи съобщение
                                Основната причина е, че е пълно с ментаци или са слагали някакво измислени марки. Другата е, че много малко хора прочистват системата, преди да налеят ново масло. А колкото и качествени масла да слагаш, в системата винаги се получават отлагания. Именно поради карането на къси разстояния, студено време и т.н И после маслото става черно. Това че маслото е хидрокрек, по синтетична технология, или каквото е там не го прави лошо масло. Важното е да е оригинал. Просто ще имаш по-честа смяна и няма да караш с него по 15 хил километра. Тия 15 хиляди, са при нормална експлоатация. Просто трябва да се съобразява човек, с доста неща.
                                На теб щом ти отговаря на изискванията това масло, го ползвай. Но и ти ще трябва да го сменяш след зимата или ако цяло лято си го пържил. Дори и да не си направил километрите. Както сам каза, тук от значение е финансите. Ако два пъти в годината можеш да слагаш по 150 лв на смяна, няма проблем.
                                Аз винаги към Март месец, сменям маслото. Без значение какво е като марка и че не съм навъртял километрите, защото зимата му се еб@ва мамата.
                                Аз винаги правя по две смени на маслото в годината, една преди топлите месеци, примерно през април-май и една след лятото. Обикновено преди лятото съм минал към 9-10к км., а през лятото не повече от 3-4к, но без значение го сменявам, но може би както казваш ти дори една смяна през март веднага след зимата е най-добре.
                                Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                                Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                                Comment

                                Working...
                                X