Първоначално публикувано от Speeder
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Техники на спиране
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
А като имаме предвид, че състезателните коли имат гуми, окачване и т.н. помагащо за оптимално сцепление с настилката, а ще говорим за стреет коли мога да кажа и докажа следното. Говоря за една и съща кола спираща от 130 на неутрална с натинат до долу педал на спирачката, както се натиска при екстремно спиране и същата кола спираща от същите 130км на 3-та(без изреждане надолу остава си на 3-ра докато не стигне момента, в който двигателя е аха да загасне и тогава се натиска съединител). На предавка колата спира по-бързо, когато е на свободна дори и с абс гумите в голяма част от времето се опирват да загубят сцепление и това удължава спирачния път !!! Мнение базирано на цифри от Г-тек измерващ спирачен път---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90
Comment
-
Първоначално публикувано от nastybg Покажи съобщениеА като имаме предвид, че състезателните коли имат гуми, окачване и т.н. помагащо за оптимално сцепление с настилката, а ще говорим за стреет коли мога да кажа и докажа следното. Говоря за една и съща кола спираща от 130 на неутрална с натинат до долу педал на спирачката, както се натиска при екстремно спиране и същата кола спираща от същите 130км на 3-та(без изреждане надолу остава си на 3-ра докато не стигне момента, в който двигателя е аха да загасне и тогава се натиска съединител). На предавка колата спира по-бързо, когато е на свободна дори и с абс гумите в голяма част от времето се опирват да загубят сцепление и това удължава спирачния път !!! Мнение базирано на цифри от Г-тек измерващ спирачен пътбраво колега !
Пусни резултатие ако не ти е проблем-за доста хора ще е интересно146 Turbo
Comment
-
Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщениеПо-перфектен пример от това няма на къдебраво колега !
Пусни резултатие ако не ти е проблем-за доста хора ще е интересно
Изобщо защо си вадите изводи по разни уреди, клипчета, собствени усещания, и прочее - тва е проста физика, динамика или каквото и да е там - в единия случай спирачките спират само теглото на колата, в другото трябва да спрат и кол вал, бутала, биели, маховик, съединит и т.н......който също се въртят и чиято инерция трябва да бъде туширана от спирачките......"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеМи примера не е особено меродавен, първо щото все пак гтека не е някаква свръхмодерна технология а просто малко по адвансед Г сензор, второ на спирането влияние може да окаже температурата на комбото дискове накладки, темп на гуми и асфалт, както и настилката......
Изобщо защо си вадите изводи по разни уреди, клипчета, собствени усещания, и прочее - тва е проста физика, динамика или каквото и да е там - в единия случай спирачките спират само теглото на колата, в другото трябва да спрат и кол вал, бутала, биели, маховик, съединит и т.н......който също се въртят и чиято инерция трябва да бъде туширана от спирачките......това ми прилича на издребняване вече...
Нали спомена ,че от примера който ти дадох по-рано за еднаквите коли, ТИ ще спреш по-бързо?!? Това по силите и законите на "твоята" теория .....146 Turbo
Comment
-
Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщениеМоже би трябва да се наблегне на елемента време, защото в дългосрочен план двигателната сила на двигателя помага, но в кратскосрочен пречи.
А за компресията - как къде отива - тя спомага спирането но е толкова нищожно, спярамо масата на движещите се части. Просто пример - палите на място и давате газ до 6000 и гасите мотора - единственото което го спира е компрсията и силата на триене на частите му. Вижте за колко време ще спре!
На обикновен мотор му трябват доста време, за разлика от времето на състезателен такъв, който спира почти отсечено.
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщениеами то точно това е идеята - в какъв интервал се случват нещата!
А за компресията - как къде отива - тя спомага спирането но е толкова нищожно, спярамо масата на движещите се части. Просто пример - палите на място и давате газ до 6000 и гасите мотора - единственото което го спира е компрсията и силата на триене на частите му. Вижте за колко време ще спре!
На обикновен мотор му трябват доста време, за разлика от времето на състезателен такъв, който спира почти отсечено.
без да бараш спирачките,да видим какво ще се получи146 Turbo
Comment
-
Почваме да търсим из нета.......
http://www.wikihow.com/Brake-and-Sto...rtest-Distance - 5-та точка....
Цитат от тук - http://www.m5board.com/vbulletin/e39...r-neutral.html
I went to a Porsche Advanced Drivers School a few years back and one of the first things they talked about in the class room was that brakes were cheaper to replace than the clutch/engine so use them.
Тука някой през 60те години на миналия век решил че газката му слиза по добре от Шипка на сняг на скорост и го е направил неписано правило тва.....
Кой знае колко народ дето не кара 4х4 си е огънал ламарините, слизайки на скорост по заснежен път......"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от nastybg Покажи съобщениеА като имаме предвид, че състезателните коли имат гуми, окачване и т.н. помагащо за оптимално сцепление с настилката, а ще говорим за стреет коли мога да кажа и докажа следното. Говоря за една и съща кола спираща от 130 на неутрална с натинат до долу педал на спирачката, както се натиска при екстремно спиране и същата кола спираща от същите 130км на 3-та(без изреждане надолу остава си на 3-ра докато не стигне момента, в който двигателя е аха да загасне и тогава се натиска съединител). На предавка колата спира по-бързо, когато е на свободна дори и с абс гумите в голяма част от времето се опирват да загубят сцепление и това удължава спирачния път !!! Мнение базирано на цифри от Г-тек измерващ спирачен път156 2.4JTD 136+ PS
Comment
-
банда, айде да не бъркаме двигателната спирачка и агресивното спиране, защото двете неща имат съвсем различни приложения и спускането на заснежен склон на скорост не е за подценяване - помага!
И да обобщим:
При агресивно спиране, двигателят пречи с неговите инерциални сили, но помага с вакуума към спирачната помпа! Затова при рязко спиране спираме повече с двигател на скорост, но реално спирачките се налага да се справят и с мотора!
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Сега остава накрая и всички да си признаете,че спирате И с двигател ...тогава спора може да бъде решен
(макар ,че за мен беше решен преди да почне)
живот и здраве догодина, дано се съберем всички на пистата и си направим кефа !!!
Поздрав за всички фенове :
http://www.youtube.com/watch?v=klMur...eature=related146 Turbo
Comment
-
За повечето от съвременните сервота вакуум от 0.4 - 0.5 е предостатъчен за максимум спирачно усилие, ако на скорост без газ падне до 0.7 да речем няма да е свръх предимство, вакума на празен ход е предостатъчен.......а и говорим за едно рязко натискане, а не няколко....."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщениеСега остава накрая и всички да си признаете,че спирате И с двигател ...тогава спора може да бъде решен
(макар ,че за мен беше решен преди да почне)
живот и здраве догодина, дано се съберем всички на пистата и си направим кефа !!!
Поздрав за всички фенове :
http://www.youtube.com/watch?v=klMur...eature=related
НО това не означава че спирачките не трябва да се справят с инерцията на двигателя!!! За това беше спора.
Ники не иска мотора да му пречи на спиране и спира без него!
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщениеПоздрав за всички фенове :
http://www.youtube.com/watch?v=klMur...eature=related
Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщениеСега остава накрая и всички да си признаете,че спирате И с двигател ...тогава спора може да бъде решенLast edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 21:12."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
Comment