Известие

Collapse
No announcement yet.

Техники на спиране

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
    А компресията на двигателя къде остава?
    А на тоя въпрос,що не отговаря никой.......
    146 Turbo

    Comment


    • #47
      А като имаме предвид, че състезателните коли имат гуми, окачване и т.н. помагащо за оптимално сцепление с настилката, а ще говорим за стреет коли мога да кажа и докажа следното. Говоря за една и съща кола спираща от 130 на неутрална с натинат до долу педал на спирачката, както се натиска при екстремно спиране и същата кола спираща от същите 130км на 3-та(без изреждане надолу остава си на 3-ра докато не стигне момента, в който двигателя е аха да загасне и тогава се натиска съединител). На предавка колата спира по-бързо, когато е на свободна дори и с абс гумите в голяма част от времето се опирват да загубят сцепление и това удължава спирачния път !!! Мнение базирано на цифри от Г-тек измерващ спирачен път
      ---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от nastybg Покажи съобщение
        А като имаме предвид, че състезателните коли имат гуми, окачване и т.н. помагащо за оптимално сцепление с настилката, а ще говорим за стреет коли мога да кажа и докажа следното. Говоря за една и съща кола спираща от 130 на неутрална с натинат до долу педал на спирачката, както се натиска при екстремно спиране и същата кола спираща от същите 130км на 3-та(без изреждане надолу остава си на 3-ра докато не стигне момента, в който двигателя е аха да загасне и тогава се натиска съединител). На предавка колата спира по-бързо, когато е на свободна дори и с абс гумите в голяма част от времето се опирват да загубят сцепление и това удължава спирачния път !!! Мнение базирано на цифри от Г-тек измерващ спирачен път
        По-перфектен пример от това няма на къде браво колега !

        Пусни резултатие ако не ти е проблем-за доста хора ще е интересно
        146 Turbo

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщение
          По-перфектен пример от това няма на къде браво колега !

          Пусни резултатие ако не ти е проблем-за доста хора ще е интересно
          Ми примера не е особено меродавен, първо щото все пак гтека не е някаква свръхмодерна технология а просто малко по адвансед Г сензор, второ на спирането влияние може да окаже температурата на комбото дискове накладки, темп на гуми и асфалт, както и настилката......
          Изобщо защо си вадите изводи по разни уреди, клипчета, собствени усещания, и прочее - тва е проста физика, динамика или каквото и да е там - в единия случай спирачките спират само теглото на колата, в другото трябва да спрат и кол вал, бутала, биели, маховик, съединит и т.н......който също се въртят и чиято инерция трябва да бъде туширана от спирачките......
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #50
            Може би трябва да се наблегне на елемента време, защото в дългосрочен план двигателната сила на двигателя помага, но в кратскосрочен пречи.
            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
            sigpic

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              Ми примера не е особено меродавен, първо щото все пак гтека не е някаква свръхмодерна технология а просто малко по адвансед Г сензор, второ на спирането влияние може да окаже температурата на комбото дискове накладки, темп на гуми и асфалт, както и настилката......
              Изобщо защо си вадите изводи по разни уреди, клипчета, собствени усещания, и прочее - тва е проста физика, динамика или каквото и да е там - в единия случай спирачките спират само теглото на колата, в другото трябва да спрат и кол вал, бутала, биели, маховик, съединит и т.н......който също се въртят и чиято инерция трябва да бъде туширана от спирачките......
              Пак недоволен това ми прилича на издребняване вече...

              Нали спомена ,че от примера който ти дадох по-рано за еднаквите коли, ТИ ще спреш по-бързо?!? Това по силите и законите на "твоята" теория .....
              146 Turbo

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                Може би трябва да се наблегне на елемента време, защото в дългосрочен план двигателната сила на двигателя помага, но в кратскосрочен пречи.
                ами то точно това е идеята - в какъв интервал се случват нещата!

                А за компресията - как къде отива - тя спомага спирането но е толкова нищожно, спярамо масата на движещите се части. Просто пример - палите на място и давате газ до 6000 и гасите мотора - единственото което го спира е компрсията и силата на триене на частите му. Вижте за колко време ще спре!
                На обикновен мотор му трябват доста време, за разлика от времето на състезателен такъв, който спира почти отсечено.


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                  ами то точно това е идеята - в какъв интервал се случват нещата!

                  А за компресията - как къде отива - тя спомага спирането но е толкова нищожно, спярамо масата на движещите се части. Просто пример - палите на място и давате газ до 6000 и гасите мотора - единственото което го спира е компрсията и силата на триене на частите му. Вижте за колко време ще спре!
                  На обикновен мотор му трябват доста време, за разлика от времето на състезателен такъв, който спира почти отсечено.
                  Я го направи тоя същия пример, на 1-ва примерно

                  без да бараш спирачките,да видим какво ще се получи
                  146 Turbo

                  Comment


                  • #54
                    Почваме да търсим из нета.......
                    http://www.wikihow.com/Brake-and-Sto...rtest-Distance - 5-та точка....
                    Цитат от тук - http://www.m5board.com/vbulletin/e39...r-neutral.html
                    I went to a Porsche Advanced Drivers School a few years back and one of the first things they talked about in the class room was that brakes were cheaper to replace than the clutch/engine so use them.
                    Хората отдавна са сметнали че спирачките са по евтини от съединителя и двгто, и затва препоръчват да се ползва тва спиране, дори и в градски условия......
                    Тука някой през 60те години на миналия век решил че газката му слиза по добре от Шипка на сняг на скорост и го е направил неписано правило тва.....
                    Кой знае колко народ дето не кара 4х4 си е огънал ламарините, слизайки на скорост по заснежен път......
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от nastybg Покажи съобщение
                      А като имаме предвид, че състезателните коли имат гуми, окачване и т.н. помагащо за оптимално сцепление с настилката, а ще говорим за стреет коли мога да кажа и докажа следното. Говоря за една и съща кола спираща от 130 на неутрална с натинат до долу педал на спирачката, както се натиска при екстремно спиране и същата кола спираща от същите 130км на 3-та(без изреждане надолу остава си на 3-ра докато не стигне момента, в който двигателя е аха да загасне и тогава се натиска съединител). На предавка колата спира по-бързо, когато е на свободна дори и с абс гумите в голяма част от времето се опирват да загубят сцепление и това удължава спирачния път !!! Мнение базирано на цифри от Г-тек измерващ спирачен път
                      Мдаа точно това се опитвам да обясня от самото начало, нещо което се знае от край време ама тука некви нови теории се мъчат да измислят ама не им се получава...
                      156 2.4JTD 136+ PS

                      Comment


                      • #56
                        банда, айде да не бъркаме двигателната спирачка и агресивното спиране, защото двете неща имат съвсем различни приложения и спускането на заснежен склон на скорост не е за подценяване - помага!
                        И да обобщим:
                        При агресивно спиране, двигателят пречи с неговите инерциални сили, но помага с вакуума към спирачната помпа! Затова при рязко спиране спираме повече с двигател на скорост, но реално спирачките се налага да се справят и с мотора!


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • #57
                          Сега остава накрая и всички да си признаете,че спирате И с двигател ...тогава спора може да бъде решен

                          (макар ,че за мен беше решен преди да почне)

                          живот и здраве догодина, дано се съберем всички на пистата и си направим кефа !!!

                          Поздрав за всички фенове :

                          http://www.youtube.com/watch?v=klMur...eature=related
                          146 Turbo

                          Comment


                          • #58
                            За повечето от съвременните сервота вакуум от 0.4 - 0.5 е предостатъчен за максимум спирачно усилие, ако на скорост без газ падне до 0.7 да речем няма да е свръх предимство, вакума на празен ход е предостатъчен.......а и говорим за едно рязко натискане, а не няколко.....
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщение
                              Сега остава накрая и всички да си признаете,че спирате И с двигател ...тогава спора може да бъде решен

                              (макар ,че за мен беше решен преди да почне)

                              живот и здраве догодина, дано се съберем всички на пистата и си направим кефа !!!

                              Поздрав за всички фенове :

                              http://www.youtube.com/watch?v=klMur...eature=related
                              Аз откакто се помня че карам, все така спирам!
                              НО това не означава че спирачките не трябва да се справят с инерцията на двигателя!!! За това беше спора.
                              Ники не иска мотора да му пречи на спиране и спира без него!


                              Даването на газ, води до пристрастяване!
                              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                              Volvo V50 2.0D by RuBig

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщение
                                Поздрав за всички фенове :
                                http://www.youtube.com/watch?v=klMur...eature=related
                                Предполагам ще ти е интересно да забележиш че когато сваля две скорости, надолу при някое от спиранията, между превключванията крака му почти не отпуска(или натиска) съединителя с този ход на педала, който се вижда при нормално превключване......тая техника касае оборотите на двигателя и синхронизацията им със ск кут, и трансмисия, а не със спирането.....

                                Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщение
                                Сега остава накрая и всички да си признаете,че спирате И с двигател ...тогава спора може да бъде решен
                                Ако трябва да намаля мързеливо или не чак толкова, към светофар да речем, просто освобождавам от скорост, и когато се наложи да ускоря включвам на нужната скорост, но наложи ли ми се рязко спиране - съединител и спирачка.......заснежен път слизам и намалям на свободна......
                                Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 21:12.
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X