Известие

Collapse
No announcement yet.

Култови коли и пилоти :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от MONI
    Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.

    Ланча е 11 пъти световен рали шампион,от които 6 поредни ,а за титлите на пилотите и победите ,което я прави най-успешната марка в света на ралитата за всички времена...

    П.С. когато фактите говорят и боговете мълчат
    viva alfa romeo

    Comment


    • #17
      Имам филма от който е правено това.

      Ако Ви е интересно мога да намеря някъде място по фрий сървърите и да го кача.
      Lancia Dedra 835A2000
      Alfa Romeo 90 2.5 V6

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от alfista
        Vladkata написа:
        Двигателят от 480 к.с. отнел време за да се усъвършенства, но резултатие си заслужили чакането. Lanca и Abarth успяват успешно да синхронизират турбото и компресора, така че да има плавно преминаване от едното към другото. Lancia Delta S4 успява да ускори от 0 до 100 за 2,3 секунди на макадамова настилка!
        Хенри Тойвонен на пистата в Ещорил в Португалия направил няколко обиколки с неговата Lancia Delta S4 и е дал време с което е можел да се класира шести в квалификацията на тогавашната Формула 1!
        Не е за вярване ,с какво тегло е тази Delta S4




        Бях срещнал някъде,че е между 830-900кг.
        viva alfa romeo

        Comment


        • #19
          Незнам ама нещо ми се стува нереално да ускори 0 до 100 за 2,3 секунди при тегло от 900 кг май треа да доста над 480 к.с.
          Lancia Delta HPE 2.0 16V "95
          sigpic

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Soler
            Имам филма от който е правено това.

            Ако Ви е интересно мога да намеря някъде място по фрий сървърите и да го кача.
            Rally - Best Of Group B (Audi Quattro, 205t16, Lancia Delta...) ли се казва филма?

            Има още едно заглавие, много интересно за гледане - PikesPeak
            66.1МБ
            времетраене: 5:14
            Alfa Romeo 155 1.8TS
            Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

            Comment


            • #21
              Да

              Best of group B (Audi quattro, 205T16, Lancia Delta S4, R5 Turbo)
              Lancia Dedra 835A2000
              Alfa Romeo 90 2.5 V6

              Comment


              • #22

                Comment


                • #23
                  Ето малко снимки от последното състезание и от катастрофата на Тойвонен и Кресто
                  viva alfa romeo

                  Comment


                  • #24
                    viva alfa romeo

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от MONI
                      Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
                      Тия филмчета по Дискавъри са толкова относителни /напр. на 2-ро място за най-добра спортна кола на всички времена е Мазда Миата , а Енцо е на 5-то/, че чак се дразня. Сравняват несравними неща от различни времена. Най-великата според мен е най-титулованата /с класа над останалите във времената в които се е състезавала/, а именно Делта Интеграле
                      FORD FOCUS ST 2.0 EcoBoost 250 hp, 13'
                      LANCIA DELTA III 1.9 Twin Turbo Multijet 190 hp. 844A1000 EXECUTIVE 10`
                      LANCIA LYBRA 2.4 jtd 140+ hp. 839A6000 EXECUTIVE 02`
                      LANCIA LYBRA 2.4 jtd 150+ hp. 841C.000 EXECUTIVE 03`ex.
                      ALFA ROMEO 156 1.6 TS 16V AR67601, ГИ 97`ex.
                      LANCIA DEDRA 1.6 835A1000 90`ex.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от INTEGRALE
                        Първоначално публикувано от MONI
                        Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
                        Тия филмчета по Дискавъри са толкова относителни /напр. на 2-ро място за най-добра спортна кола на всички времена е Мазда Миата , а Енцо е на 5-то/, че чак се дразня. Сравняват несравними неща от различни времена. Най-великата според мен е най-титулованата /с класа над останалите във времената в които се е състезавала/, а именно Делта Интеграле
                        Абе и аз си мисля че не са много меродавани и просто написах каквото гледах и нали се сещаш че бях в шок като видях че Ланча не беше на първо място.......
                        98` Alfa Romeo 145 1.4i 16V Twin Spark 103 mad italian horses...

                        Comment


                        • #27
                          Henri Toivonen е роден във Финландия на 25 Август 1956г. Той е бил един от най-грандиозните пилоти в Света за гледане. Неговата лудост и непредсказуемост са били способни да печелят огромна преднина от време в отделните етапи. Той все още държи рекорда който постига на 24 години за най-млад пилот печелил някога кръг от Световния Рали Шампионат (WRC). През 1986г. Henri Toivonen започва свирепо да се бори за титлата. Печели първо място на Рали Монте Карло, но след това отпада на Рали Швеция и Рали Португалия. Четвъртото подред рали в Световния Рали Шампионат (WRC) се оказва фатално за Henri Toivonen и неговия навигатор Sergio Cresto. На 1 Май 1986г. започва Рали Корсика. По това време Henri е страдал от грип, но продължил да кара невнимателно независимо от болното му състояние. Въпреки че е ходил в полу-безсъзнание за разлика от неговия повишен и нервен дух, той постоянно давал все по-добри и по-добри времена. Състезателите и публиката не могли да повярват как може човек в толкова лошо физическо състояние да изнесе такова представление. Но за жалост това не продължило дълго. На 2 Май 1986 на 7-я километър в 18-я етап на Рали Корсика колата на пилота напуска трасето и се хвърля в една пропаст, приземявайки се по таван. Алуминиевият резервоар с гориво, пробит от дърветата докато се е търкаляла колата надолу, избуха. Гъсти облаци черен дим маркират инцидента, но наблизо е нямало съдии или публика. Заклещени в седалките си с никакви шансове за изход, Henri Toivonen и Sergio Cresto изгарят до смърт. Никой на финиша не е знаел за инцидента докато следващия екипаж не ги е уведомил. Но вече е било твърде късно. Когато спешната помощ пристигнала на мястото, те били изправени срещу истински ад. Цялата гора била обгърната в пламаци. Останките от колата били толкова обгорени, че инжинерите и техниците от Lancia не могли да определят причината за катастрофата.
                          Никой не знае как са загинали Henri Toivonen и неговия навигатор Sergio Cresto. И до днес това е мистерия. Дали е имало неизправност в колата или здравословните проблеми на пилота са причинили загубата му на контрол над неговия мощен автомобил? Ние никога няма да разберем причината, макар че Henri си признава, че наистина не знае как точно се кара неговата Lancia Delta S4. И по-добре да не знам...само ще увеличи болката от тази толкова трагична загуба за човечеството и автомобилния спорт.
                          * Walter Rohrl по-късно потвърждава информацията, че Henri наистина е взимал някаква форма на медикаменти за облекчаване на симптомите му на грип.
                          Но каквато и да е причината за инцидента тя ще си остане неразгадана.
                          ФИА моментално забранява група Б. След края на група Б от Audi съобщават че са направили за тяхното Quattro двигател с мощност 1000 к.с., a Lancia представя фуруристичните прототипи ECV и ECV2 - 600к.с, за предстоящата Група C която е трябвало да замести Група Б. Това показва колко много са забравили за ралито от ФИА съсредоточавайки се в онези времена към Формуа 1. Група Б съвсем правилно е спряна заради недоглеждането на ФИА - практически не е имало големи ограничения в правилника и тези автомобили са били едни истински пистови болиди, които са били изключително опасни за рали. След края на група Б ФИА започва да обръща много по-голямо внимание на сигурността и да намалява мощността и увеличава сигурността на колите. Група С е премахната още преди да се появи.

                          инфо ланча форум

                          Comment


                          • #28
                            Тогава през 82-а има и жена шампион - Мишел Мутон, която е карала за ауди. Аз се разтърсих и намерих тоя сайт, ако не сте влизали вижте го - http://www.stormloader.com/groupb/

                            ПС: имам няколко въпроса - има ли в момента коли, които са така с компресор и турбо едновременно и ако няма защо не ги правят така
                            1983 Alfa Romeo 6 2.5 VMTD 10V 105hp
                            1984 Alfa Romeo Giulietta 2.0 8V 130 hp
                            2001 Lancia Zeta 2.0 JTD 16V LX 110 hp

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от MainaCore
                              ПС: имам няколко въпроса - има ли в момента коли, които са така с компресор и турбо едновременно и ако няма защо не ги правят така
                              Май има такъв двигател на "Поло" 1.4 - 150к.с.
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Kuku
                                Първоначално публикувано от MainaCore
                                ПС: имам няколко въпроса - има ли в момента коли, които са така с компресор и турбо едновременно и ако няма защо не ги правят така
                                Май има такъв двигател на "Поло" 1.4 - 150к.с.
                                Да и на Голф 5
                                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                                Comment

                                Working...
                                X