If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
Ланча е 11 пъти световен рали шампион,от които 6 поредни ,а за титлите на пилотите и победите ,което я прави най-успешната марка в света на ралитата за всички времена...
Двигателят от 480 к.с. отнел време за да се усъвършенства, но резултатие си заслужили чакането. Lanca и Abarth успяват успешно да синхронизират турбото и компресора, така че да има плавно преминаване от едното към другото. Lancia Delta S4 успява да ускори от 0 до 100 за 2,3 секунди на макадамова настилка!
Хенри Тойвонен на пистата в Ещорил в Португалия направил няколко обиколки с неговата Lancia Delta S4 и е дал време с което е можел да се класира шести в квалификацията на тогавашната Формула 1!
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
Тия филмчета по Дискавъри са толкова относителни /напр. на 2-ро място за най-добра спортна кола на всички времена е Мазда Миата , а Енцо е на 5-то/, че чак се дразня. Сравняват несравними неща от различни времена. Най-великата според мен е най-титулованата /с класа над останалите във времената в които се е състезавала/, а именно Делта Интеграле
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
Тия филмчета по Дискавъри са толкова относителни /напр. на 2-ро място за най-добра спортна кола на всички времена е Мазда Миата , а Енцо е на 5-то/, че чак се дразня. Сравняват несравними неща от различни времена. Най-великата според мен е най-титулованата /с класа над останалите във времената в които се е състезавала/, а именно Делта Интеграле
Абе и аз си мисля че не са много меродавани и просто написах каквото гледах и нали се сещаш че бях в шок като видях че Ланча не беше на първо място.......
Henri Toivonen е роден във Финландия на 25 Август 1956г. Той е бил един от най-грандиозните пилоти в Света за гледане. Неговата лудост и непредсказуемост са били способни да печелят огромна преднина от време в отделните етапи. Той все още държи рекорда който постига на 24 години за най-млад пилот печелил някога кръг от Световния Рали Шампионат (WRC). През 1986г. Henri Toivonen започва свирепо да се бори за титлата. Печели първо място на Рали Монте Карло, но след това отпада на Рали Швеция и Рали Португалия. Четвъртото подред рали в Световния Рали Шампионат (WRC) се оказва фатално за Henri Toivonen и неговия навигатор Sergio Cresto. На 1 Май 1986г. започва Рали Корсика. По това време Henri е страдал от грип, но продължил да кара невнимателно независимо от болното му състояние. Въпреки че е ходил в полу-безсъзнание за разлика от неговия повишен и нервен дух, той постоянно давал все по-добри и по-добри времена. Състезателите и публиката не могли да повярват как може човек в толкова лошо физическо състояние да изнесе такова представление. Но за жалост това не продължило дълго. На 2 Май 1986 на 7-я километър в 18-я етап на Рали Корсика колата на пилота напуска трасето и се хвърля в една пропаст, приземявайки се по таван. Алуминиевият резервоар с гориво, пробит от дърветата докато се е търкаляла колата надолу, избуха. Гъсти облаци черен дим маркират инцидента, но наблизо е нямало съдии или публика. Заклещени в седалките си с никакви шансове за изход, Henri Toivonen и Sergio Cresto изгарят до смърт. Никой на финиша не е знаел за инцидента докато следващия екипаж не ги е уведомил. Но вече е било твърде късно. Когато спешната помощ пристигнала на мястото, те били изправени срещу истински ад. Цялата гора била обгърната в пламаци. Останките от колата били толкова обгорени, че инжинерите и техниците от Lancia не могли да определят причината за катастрофата.
Никой не знае как са загинали Henri Toivonen и неговия навигатор Sergio Cresto. И до днес това е мистерия. Дали е имало неизправност в колата или здравословните проблеми на пилота са причинили загубата му на контрол над неговия мощен автомобил? Ние никога няма да разберем причината, макар че Henri си признава, че наистина не знае как точно се кара неговата Lancia Delta S4. И по-добре да не знам...само ще увеличи болката от тази толкова трагична загуба за човечеството и автомобилния спорт.
* Walter Rohrl по-късно потвърждава информацията, че Henri наистина е взимал някаква форма на медикаменти за облекчаване на симптомите му на грип.
Но каквато и да е причината за инцидента тя ще си остане неразгадана.
ФИА моментално забранява група Б. След края на група Б от Audi съобщават че са направили за тяхното Quattro двигател с мощност 1000 к.с., a Lancia представя фуруристичните прототипи ECV и ECV2 - 600к.с, за предстоящата Група C която е трябвало да замести Група Б. Това показва колко много са забравили за ралито от ФИА съсредоточавайки се в онези времена към Формуа 1. Група Б съвсем правилно е спряна заради недоглеждането на ФИА - практически не е имало големи ограничения в правилника и тези автомобили са били едни истински пистови болиди, които са били изключително опасни за рали. След края на група Б ФИА започва да обръща много по-голямо внимание на сигурността и да намалява мощността и увеличава сигурността на колите. Група С е премахната още преди да се появи.
Тогава през 82-а има и жена шампион - Мишел Мутон, която е карала за ауди. Аз се разтърсих и намерих тоя сайт, ако не сте влизали вижте го - http://www.stormloader.com/groupb/
ПС: имам няколко въпроса - има ли в момента коли, които са така с компресор и турбо едновременно и ако няма защо не ги правят така
Comment