Известие

Collapse
No announcement yet.

Модифициране на 1,7 ТС 8кл (силов тунинг)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщение
    Липсват най-важните данни на валовете:
    IN opens xx deg. BTDC , closes xx deg. ABDC

    EX opens xx deg. BBDC, closes xx deg. ATDC
    Най-често се дават съкратено само така : IN хх/хх, EX хх/хх

    Данните за lift at TDC са само за сравнение на сетъпите, и особено ако мотора е с механични повдигачи са напълно неизползваеми за настройка и абсолютни сравнения.
    Да, прав си относно липсата на тези данни. Преди време, когато си купувах валовете, гледах въпросните данни за съответните валове в сайта на фирмата. Оказа се обаче, че в сайта са дадени валове за варианта без вариатор, а моите валове са за вариант с вариатор. Затова и лифта и фазите са малко по-различни. Предполагам, че и моментите на отваряне и затваряне на клапаните също са различни. Тогава бях поискал данните за момента на отваряне и затваряне на клапаните за моите валове от фирмата производителка, с обосновката, че са ми нужни за зацепването на валовете, но те ми отвърнаха, че валовете си имат белези и въпросните данни не са ми нужни. И наистина - имаха си белези и сетъпа на валовете е правен по тях. Сега ти ме подсети пак да им пиша за да изискам от тях моментите на отваряне/затваряне на клапаните, с цел някои допълнителни изчисления .

    Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщение
    Имам съмнения, че има внесено объркване относно израза динамично разреждане, според мен объркването идва от писанията на Тошко в тунинг.бг

    Няма как да се разреди динамично мотора чрез увеличаване на презастъпването (при фаза всмукване), ефекта от това е подобрено изчистване на цилиндъра от изгорелите газове и при добре настроена изп. система, получаване на подналягане в цилиндъра и ускоряване на постъпващата горивна смес.
    Когато вариатора почне да отваря всм. вал по-рано преди ГМТ, то той съответно затваря и по-рано след ДМТ, а това означава затваряне на повече обем в цилиндъра за сгъстяване, съответно повишена степен на сгъстяване.
    Динамично се разрежда мотора, когато всм. клапан се затваря по-късно след ДМТ, това значи достатъчно "дълъг" вал, и валове с голяма продължителност не се ползват за да разреждаме самоцелно мотора динамично, а за да може мотора да има макимално добро пълнене на високи обороти, съответно макс. мощност.
    Да, има малко объркване относно термина "динамично разреждане" на мотора. Всъщност, при високите обороти двигателя се разрежда динамично , защото поради по-високата скорост на буталото, а от там и значително по-високата скорост на постъпващия в цилиндрите въздух във фазата на пълнене, се увеличават значително и съпротивлението, респективно - загубите във флуидния поток (постъпващия въздух). С други думи - намалява се обемната ефективност (обема на цилиндъра, който реално се запълва с гориво-въздушна смес). За да се избегнат/компенсират тези загуби, е измислено променливото газоразпределение - по-ранното отваряне на клапаните. Та в случая по-ранното затваряне на клапаните при високи обороти по-скоро ще компенсира по-горе споменатите загуби. При добре направен двигател (смукателен/изпускателен тракт и пр.), може да се окаже, че точно във високите обороти обемната ефективност/ефикасност е много по-голяма отколкото в средните. При моя мотор обаче случая не е такъв, защото оригинално, макс. въртящ момент е при 3500об/мин, и то защото така е конструиран мотора (предполагам). Именно това се опитвах да променя, вграждайки вариатора.

    Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщение
    Според мен на този мотор трябва да се изключи вариатора (да няма допълнително предварение на всм. вал) и да се види какво ще е положението с детонациите.
    Е, разбира се в началото изпитанията ще се провеждат без вариатор, а после с вариатор и ще видим какво ще се случи. Смятам за сега да управлявам вариатора ръчно.
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

    Comment


    • #17
      ето колега,дано ти свърши работа
      Attached Files
      145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

      Comment


      • #18
        ето я и цялата ,но е на ексел
        Attached Files
        145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
          Да, прав си относно липсата на тези данни. Преди време, когато си купувах валовете, гледах въпросните данни за съответните валове в сайта на фирмата. Оказа се обаче, че в сайта са дадени валове за варианта без вариатор, а моите валове са за вариант с вариатор. Затова и лифта и фазите са малко по-различни. Предполагам, че и моментите на отваряне и затваряне на клапаните също са различни. Тогава бях поискал данните за момента на отваряне и затваряне на клапаните за моите валове от фирмата производителка, с обосновката, че са ми нужни за зацепването на валовете, но те ми отвърнаха, че валовете си имат белези и въпросните данни не са ми нужни. И наистина - имаха си белези и сетъпа на валовете е правен по тях. Сега ти ме подсети пак да им пиша за да изискам от тях моментите на отваряне/затваряне на клапаните, с цел някои допълнителни изчисления .
          по принцип може да минеш и без тия данни при настройката на дадения комплект валове.С тия белези дето те ги дават е малко аматьорско и не се знае реално какво сме настроили
          Настройвате ги по фул лифт на 100 градуса всм. и изп. вал ако няма да се ползва вариатор, а ако ще се ползва, гласите фул лифта на всм. вал на 130 градуса при незадействан вариатор, а фул лифта на изп. вал на 100 градуса и така няма какво да се сбърка, само да има достатъчно дълбоки към 4мм врязове за клапаните и проверка с пластелин преди да запали.
          Last edited by ICI; d.m.y г., 00:20.

          Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 475HP 11,5/1,9/191
          YouTube
          evo2 600

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщение
            по принцип може да минеш и без тия данни при настройката на дадения комплект валове.С тия белези дето те ги дават е малко аматьорско и не се знае реално какво сме настроили
            Настройвате ги по фул лифт на 100 градуса всм. и изп. вал ако няма да се ползва вариатор, а ако ще се ползва, гласите фул лифта на всм. вал на 130 градуса при незадействан вариатор, а фул лифта на изп. вал на 100 градуса и така няма какво да се сбърка, само да има достатъчно дълбоки към 4мм врязове за клапаните и проверка с пластелин преди да запали.
            Принципно си прав. Като цяло, фул-лифта на клапаните се настройва да бъде някъде около момента на максималната скорост на буталото. Той пък (момента на макс. скорост) зависи от конструктивните особености на двигателя - ход на буталото, дължина на мотовилката и съотношението м/у тях. За повечето двигатели, това се случва в диапазона м/у 100 - 110градуса. За моя двигател съм го смятал преди време и по спомен мисля, че беше на 107 градуса. На този етап обаче смятам да пробвам с белезите и да видим какво ще стане. Ако нещо не се получи, ще почнем да връткаме валовете напред-назад, докато се получи това което искаме.
            Относно задълбаването на легла за клапаните в челата на буталата - мисля, че нямам толкова много място (4мм). Имам само колкото да избегна съприкосновението на клапаните с буталата, т.е. около 1,5мм.
            AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
            Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

            Comment


            • #21
              Първо искам да блогадаря на drigata за предоставената таблица на аванса! Мисля, че ще бъде добра отправна точно при пренаписването на картата на горене на моето ЕКУ, а без това мисля, че за този двигател с коренно променени параметри, няма как да се мине .
              Повода да включа този пост е задавания напоследък въпрос от няколко потребителя във форума - каква е разликата м/у 17ТС; 1.8ТС и 2.0ТС на 8 клапановия туйнспарк. Оказа се, че освен разликата в диаметъра на буталото, при 1.7ТС има и разлика във формата и височината на челото на буталото (виж приложената снимка). На оригиналния 1.7ТС, буталото е с изпъкнало чело именно, за да може с по-малкия ход на буталото(спрямо 2.0ТС), да се достигне степен на сгъстяване 10:1, при същата глава - респективно, същия обем горивна камера.
              Този факт ми беше убягнал при първоначалните ми сметки и затова накрая степента на сгъстяване се оказа около 13,2:1 вместо 11:1 и клапаните удряха в буталата, при включен вариатор.
              Надявам се с това да съм внесъл малко повече яснота на колегите, относно приликите и разликите при трите мотора.
              Attached Files
              Last edited by Z:)m; d.m.y г., 11:03.
              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

              Comment


              • #22
                Д-р Рехабилитатор спомена, че тази седмица ще има тест-драйф, за да видим какъв е ефекта от терапията
                Май доста проблеми му създаде колицата ми, но пък кой го е бил по главата да става Алфа фен и да се вързва на акъла на лудите като нас .
                Абе очаквам сърчицето й да тупка вече, като часовник
                AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                  Д-р Рехабилитатор спомена, че тази седмица ще има тест-драйф, за да видим какъв е ефекта от терапията
                  Май доста проблеми му създаде колицата ми, но пък кой го е бил по главата да става Алфа фен и да се вързва на акъла на лудите като нас .
                  Абе очаквам сърчицето й да тупка вече, като часовник
                  мдам и аз се надявам да има добър резултат и най малкото мотора да е събран и работи както трябва в по нормален режим а не на дизелиране , здраво куче е верижния спарк с 13.5 степен и компресия пак не се чуваше аванса

                  Comment


                  • #24
                    ...поствам няколко снимки, за да се види какво е доработвано по двигателя.
                    В общи линии е портвана главата, разширяван е диаметъра на смукателите в смукателния колектор + диаметъра на отворите към рънърите в колекторната кутия, задълбаване на леглата за клапаните в челото на буталата и сваляне височината на челото на буталата (вж. снимката в по-горните ми постове).
                    С това се смята, че ще подобрим пълненето на мотора и ще избегнем удрянето на клапаните в буталата и прекомерно високата степен на сгъстяване.
                    ...инак, до преди интервенцията, с това ЦР имах въртящ момент като на дизеларка

                    П.П.
                    виждате какво се случва със свещите ми...
                    Attached Files
                    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от VGZ Покажи съобщение
                      здраво куче е верижния спарк с 13.5 степен и компресия пак не се чуваше аванса
                      ...т'ва щото с тези високи бутала, дето му бях сложил се е получил скуиш банд с височина 0,1мм, като на болид от F1 ве Ти 'наиш ли к'ви завихряния съ получават така... в болния ми мозък
                      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                      Comment


                      • #26
                        С какви инструменти правихте портването на главата, доста кадърно ми изглежда, поздравления!!!! Не е явно както аз съм виждал - с дрелката.
                        Alfa164 T.S 148++ HP
                        Alfa156 T.S 144 - коня, ама на хартия.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от alfaracer Покажи съобщение
                          С какви инструменти правихте портването на главата, доста кадърно ми изглежда, поздравления!!!! Не е явно както аз съм виждал - с дрелката.
                          Тук Добри ще трябва да ти каже
                          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                          Comment


                          • #28
                            Разбрах, че Алфичката ми вече бръмчи из асеновградските шосета и диша свободно...
                            Нека "чичо доктор" сподели, какъв е ефекта от рехабилитацията
                            AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                            Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                            Comment


                            • #29
                              засега е ок няма дизелова степен, свалихме компресията от 13.5 на 10.5 работи чисто но все пак има какво да се изкара над 5к оборота ... но не и със 1.7 компа и със "яката" генерация с която е в момента ... много труд и творчество има отдолу
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                твойта е друга и не става .. тая е с бобини не с делка

                                Comment

                                Working...
                                X