Известие

Collapse
No announcement yet.

Модифициране на 1,7 ТС 8кл (силов тунинг)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от kongogo Покажи съобщение
    Какво стана с колата върви ли ?
    ...все още се движи - да чукна на дърво!
    За съжаление, не съм приключил с модификациите по колата, а именно - не съм я качил на диното за чипосване. По предварителен график трябваше вече всичко да съм приключил, но по стечение на обстоятелствата карам уж една августовска отпуска, дето ката ден съм си на работа . Жалко, че за първия трак-дей няма да съм с готова кола ...
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

    Comment


    • #62
      Е, в неделя беше денят на истината.
      Качихме колата на дино-стенда на "Madness motorsport", за да проверим какво е станало с колата след всичките промени, изброени по-горе в темата.
      Резултата е:
      Максимална мощност: 139.9 к.с./6135 об/мин
      Макс. върт. момент: 178.9 Nm/4898 об/мин

      След няколко ръна за настройване на смесите и аванса (смесите бяха просто ужасни - в някои оборотни диапазони много бедни, а в други - много богати), се получи и крайния резултат:
      Максимална мощност: 148.0 к.с./6479 об/мин
      Макс. върт. момент: 182.3 Nm/4966 об/мин

      Е, верно... далеч под очакванията ни от 160-170к.с., но явно има нещо което не сме доогледали...

      ot be continued...
      Attached Files
      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

      Comment


      • #63
        Предполагам Венци добре си познава техниката.
        Но това съотношение gear ratio 1.9хх на 5-та
        не се връзва с картинката.

        Иначе поздравления.

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
          ...получи и крайния резултат:
          Максимална мощност: 148.0 к.с./6479 об/мин
          Макс. върт. момент: 182.3 Nm/4966 об/мин

          Е, верно... далеч под очакванията ни от 160-170к.с., но явно има нещо което не сме доогледали...

          ot be continued...
          Според пдф-а загубите на мощност от двигателя до колелата са 32.5% при тест #1 и 39.1% при тест #2.
          Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
            Но това съотношение gear ratio 1.9хх на 5-та
            не се връзва с картинката.
            Да, този факт и на мен ми направи впечатление още на място и затова специално обърнах внимание при първия рън каква е максималната скорост, която отчете при максималните обороти (прекъсвача) на двигателя. Диното отчете 191км/ч, което се вързва и с теоретичните изчисления, при залагане на предавателните числа на ск. кутия и диференциала.

            Благодаря за поздравленията!

            ---------- Post added at 06:59 ---------- Previous post was at 06:53 ----------

            Първоначално публикувано от JJJ Покажи съобщение
            Според пдф-а загубите на мощност от двигателя до колелата са 32.5% при тест #1 и 39.1% при тест #2.
            Тези факти и аз не мога да ги коментирам. Мисля, че на практика 10-15% е в рамките на нормалното за коли с предно предаване... а тези 30-40% Вероятно и това си има своето обяснение...
            Сега смятам да се поровя из нет'а за да потърся дино-графики на други 155-ци с подобни мотори.
            AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
            Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

            Comment


            • #66
              загубите наистина бият много на очи
              предполагам, че оператора го е мързяло да вкара всички данни коректно

              иначе на мен ми е интересно защо мери мощност на двигателя, след като е ролер дино
              аз даже в началото си помислих, че тази мощност е на колелата, което щеше да бъде приятна изненада

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                загубите наистина бият много на очи
                предполагам, че оператора го е мързяло да вкара всички данни коректно

                иначе на мен ми е интересно защо мери мощност на двигателя, след като е ролер дино
                аз даже в началото си помислих, че тази мощност е на колелата, което щеше да бъде приятна изненада

                Нещо смърди цялата тая работа. Щом е мерено на колелата защо не е написал колко мощтност има на тях. А след това сметка по предавателни числа и т.н. които не са съвсем точни и да се даде мощтността на вала.
                sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                Comment


                • #68
                  Ако ти смърди, то е от нещо от заобикалящата те среда.
                  И ще те помоля в този форум, да не се изразяваш по този начин.

                  Ако искаш да получиш точен отговор на въпроса си, най-добре се свържи с оператора и собственик на дино-тестер-а, доколкото го познаващ ще задоволи всяко твое любопитство.

                  Comment


                  • #69
                    За реални коне тука неможе да става дума поне някой измери ли я тая кола фабрично за да се разбере наистина кво сте направили? И още нещо цитират се разни АФР-и в 12-ките наистина ли мислите че тва е оптимална смес?
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #70
                      Най-точните отговори ще може да даде оператора на дино-стенда, но понеже стана дума за това (когато правехме теста) - коя мощност мери, на колелата или на двигателя, отговора беше - на двигателя.
                      Защо?
                      - защото, след като ускорим колелата, до достигане на прекъсвача, веднага се натиска педала на съединителя и се превключва на свободна предавка и се оставя така (по инерция) валяците сами да спрат. Това всъщност е процеса на измерване на загубите.
                      Та моето лаишко обяснение за високия процент загуби е, че ако оператора не натисне навреме педала на съединителя, това ще се отрази на валяците като съпротивление при спиране. Затова и при различните рънове тази загуба има различна стойност.
                      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                        За реални коне тука неможе да става дума поне някой измери ли я тая кола фабрично за да се разбере наистина кво сте направили? И още нещо цитират се разни АФР-и в 12-ките наистина ли мислите че тва е оптимална смес?
                        ??
                        0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                        sigpic
                        Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                        Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                          За реални коне тука неможе да става дума поне някой измери ли я тая кола фабрично за да се разбере наистина кво сте направили?
                          Да, за съжаление нямаме база за сравнение със стандартна такава кола, мерена на това дино. Можем да очакваме чак през есента, ако Добри успее да скалъпи своята 75-ца, да я видим какви коне ще изкара на това дино без подобрения и тогава вече ще имаме база за сравнение.

                          Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                          И още нещо цитират се разни АФР-и в 12-ките наистина ли мислите че тва е оптимална смес?
                          Аз не съм специалист в областта и се доверявам на хората, които имат повече познания по темата.
                          Твоето мнение какво е? Каква трябва да е оптималната смес?

                          П.П.
                          имам много бегли спомени, че някъде из дебелите книги съм чел за отношение въздух/гориво = 14/1... е, предполагам, че в практиката нещата стоят маалко по-различно
                          Last edited by Z:)m; d.m.y г., 16:42.
                          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                            Да, за съжаление нямаме база за сравнение със стандартна такава кола, мерена на това дино. Можем да очакваме чак през есента, ако Добри успее да скалъпи своята 75-ца, да я видим какви коне ще изкара на това дино без подобрения и тогава вече ще имаме база за сравнение.



                            Аз не съм специалист в областта и се доверявам на хората, които имат повече познания по темата.
                            Твоето мнение какво е? Каква трябва да е оптималната смес?

                            П.П.
                            имам много бегли спомени, че някъде из дебелите книги съм чел за отношение въздух/гориво = 14/1... е, предполагам, че в практиката нещата стоят маалко по-различно
                            На какво сгъстяване работи колата? Колко е презастъпена? С какъв аванс се кара на различните режими и мога да дам мнение иначе не Но определено 12 смес не е за тая кола
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                              На какво сгъстяване работи колата? Колко е презастъпена? С какъв аванс се кара на различните режими и мога да дам мнение иначе не Но определено 12 смес не е за тая кола
                              За съжаление, точната степен на сгъстяване не мога да я определя, но първоначалните ми изчисления за CR11,2:1 се оказаха неверни, защото челата на моите бутала бяха изпъкнали, а това не беше взето под внимание. В крайна сметка, се оказа че сгъстяването е над 13:1. Опитахме се да разрешим проблема, като отнехме от челата на буталата, до колкото позволяваше конструкцията на буталото (гледахме да не оставим прекалено тънки стени) и степента на сгъстяване в момента (пак теоретично) е някъде към 11,0-11,5 : 1.
                              Относно валовете:
                              intake: 32/72, (62/42), max.lift 11,6mm, lift at TDC 1,19(3,30)mm
                              exhaust: 65/25, max.lift 10.5mm, lift at TDC 2,8mm
                              - дадените стойности за повдигането на клапаните са реални, т.е. отчетен е луфта м/у гърбицата на вала и повдигача на клапана.
                              - стойностите, посочени в скобите са при включен вариатор на всмукателния вал.
                              Колата е настройвана с включен вариатор!
                              Относно аванса, за съжаление не мога да ти посоча стойности, защото просто не ги знам. Знам само, че увеличавахме аванса до момента, докато имаше положителен ефект в/у мощността и въртящия момент.
                              Имай предвид, че преди настройването (докато я карах със стандартните настройки на ЕКУ-то), при определени условия, със 100 октанов бензин колата детонираше, което разбира се е следствие на смеси, аванс и сгъстяване.
                              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                              Comment


                              • #75
                                Ако степента на сгъстяване е вярна тази кола спокойно може да се движи със смеси от порядъка на 13.1 - 13.3 Което ще и даде повечко респонс и мощност. Ако колата е имала детонации от бедна смес ок нормално но ако вие сте вдигали аванса и сте гасили детонациите с прекалено богати смеси не е добре - ще има отрицателен ефект
                                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                                sigpic
                                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                                Comment

                                Working...
                                X