If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Горенето на впръсканата смес има силно охлаждащ ефект, посредством който от една страна се понижава температурата на двигателя при много висок товар (което е добре) и от друга се понижава драстично температурата на постъпващия въздух (което е още по-добре, защото и най-големия ламер-тунингист знае, че студения въздух в колектора е по-богат на кислород от горещия). Демек само с "азот" нищо няма да постигнеш, освен ако не увеличиш притока и количеството на вкаран бензин в горивната камера...
Ако впръскаш само кислород, силно теоретично може и да постигнеш ефекта за който разсъждаваш, но големината на дюзата, която впръсква гориво може би ще трябва да е нещо от типа на тръбата през която сипват бензин на болидите, за да се запази AFR-то след кислородната инжекция...
Колега, количеството на кислорода във въздуха е приблизително 21%. Това съотношение не се променя при повишаване на температурата. Просто, ако е по-студен въздуха, в един и същ обем ще съберем по-голямо количество, отколкото ако е по-горещ. Така ще имаме повече кислород. Разбира се и налягането трябва да е същото.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана exAlfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Темата е страхотна, изчетох всичко с интерес!
Имам едно питане! Не отдавна четох някъде че при колите с турбо (особено при тези с голямо налягане) при смяна на предавки без да се връща педала на газта може да доведе до сериозни щети. Също така преди седмица в един не толкова добър филм за драг състезания беше подхвърлена подобна реплика. Та има ли наистина нещо такова и ако ДА каква може да е причината за това!
Благодаря!
Ами най лекият вариант е да скъсаш някоя полуоска или каре.
По тежките варианти са да се потрошат скорости.
А най тежкият вариант е ако строшиш горните плюс двигател.
На коли с турбо и значителна мошност ,никак не е желателно да форсираш мотора до/на прекъсвач без товар,поне не и за дълго време.
Мдаа изключително си прав! Само може би между 3 и 4 може да си го позволиш това да не пускаш педала щото смяната става светкавична! Но и все пак не виждам смисъл в тая работа, а това дето си го чул от драга тия батки там го правят да не им пада буста на големите вентилатори
аз съм го практикувал мноооооогократно когато нещата са на кантар
свалял съм по 2 десети от това има ефект , най голямото натоварване и на съединителя и на мотора от прекъсвача
но с куик шифтинг , нещата стават за по малко то секунда
така че прави са и на филма който си гледал , но там е мнооого преувеличено и ....... бе като на филм
Volvo S80 2.0 T5 180hp
Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto
Въпроса може да е малко глупав,но винаги ми е било чудно
Пример: Моята кола тръгва да набира след като премине 2400 към 3000 нямам boostmeter,но мисля че от там турбината достига зададеното налягане,не знам колко е,но мисля че няма да има повече от бар..примерно ако увелича налягането до към 1.5 примерно..! Не че турбото ще издържи..но ме интересува дали пак ще тръгва от тези обороти.. http://www.youtube.com/watch?v=eG8AC7Xor7g вижте тук как достига 0.5 и бързо вдигна налягането от там си мисля че ще да от същите обороти..но не съм сигурен.. а и гледам на всякъде въртящият момент например при JTD 105кс и 255н.м. при 2000 от там дърпа а на мен е от 2400 или аз си въобразявам или по същият начин турбото надува.. в смисъл че примерно турбото тръгва да прави налягане от 1200 и на 2000 е вече на един бар..и така почва да дърпа или дърпа от НМ?
Въпроса може да е малко глупав,но винаги ми е било чудно
Пример: Моята кола тръгва да набира след като премине 2400 към 3000 нямам boostmeter,но мисля че от там турбината достига зададеното налягане,не знам колко е,но мисля че няма да има повече от бар..примерно ако увелича налягането до към 1.5 примерно..! Не че турбото ще издържи..но ме интересува дали пак ще тръгва от тези обороти.. http://www.youtube.com/watch?v=eG8AC7Xor7g вижте тук как достига 0.5 и бързо вдигна налягането от там си мисля че ще да от същите обороти..но не съм сигурен.. а и гледам на всякъде въртящият момент например при JTD 105кс и 255н.м. при 2000 от там дърпа а на мен е от 2400 или аз си въобразявам или по същият начин турбото надува.. в смисъл че примерно турбото тръгва да прави налягане от 1200 и на 2000 е вече на един бар..и така почва да дърпа или дърпа от НМ?
Тази малка турбинка трабва от бая по малко обороти да постига налягането, според мен. Провери да нямаш пробит маркуч. Не че съм карал дизел ама моя бензинов мотор си прави налягането на 2400 оборота а турбото ми е доста по голямо от твоето.
Не знам колега,но като настъпя на 2-ра започва да дърпа и след 1500 но това ''ритане'' се получава като достигне 2400/2500 оборота най-вече се усеща по нагорнище.. Аз мисля че този дизел си е и спънат от към обороти не че нещо,но аз обичам от по-рано да дърпа..
Здравейте колеги те тука искам да питам ,кое е най удачното турбо говорим от стоковите турбини кадето се намират лесно,за поставяне на 2.0 16к мотора на алфа ромео като ще се гони ефект около 200 коня при стокови 150.Аз съм се спрял на тубо IHI от 1.9 или 2.4 жтд и двете са с малка топла част.
Comment